Το κοσμοπολίτικο Μπιαρίτζ βρίσκεται στη νοτιοδυτική Γαλλία, κατά μήκος του Βισκαϊκού Κόλπου. Από εκεί, βρέθηκε μέσα στις σελίδες του λευκώματος του φωτογράφου, Τάκη Αναγνώστου.
Αν το ίδιο το Μπιαρίτζ, η «πρωτεύουσα του σερφ» στην Ευρώπη, ένας προορισμός των γαστρονομικών απολαύσεων και πάλαι ποτέ αριστοκρατικό θέρετρο, «έβλεπε» τον εαυτό του στο λεύκωμα, δύσκολα θα μπορούσε να τον αναγνωρίσει. Αρχικά φωτογραφήθηκε και στη συνέχεια, «ζωγραφήθηκε» αριστοτεχνικά από τον Τάκη Αναγνώστου με μικρές, λεπτές πινελιές τεχνολογίας της εικόνας. Εκεί ακριβώς, μεταξύ πραγματικότητας και ψευδαίσθησης, μεταξύ του γεγονότος και του παραμυθιού, βρίσκει τις διαστάσεις της η απεραντοσύνη της φαντασίας του καλλιτέχνη. Στις ανεξάντλητες μορφές που μπορεί να δώσει σε κάτι που έχει συγκεκριμένες συντεταγμένες και σύνορα, όπως είναι μια πόλη.
Τον Ιούλιο του 2023, ο Τάκης Αναγνώστου ξεκίνησε για ένα καλοκαιρινό ταξίδι στη Χώρα των Βάσκων, χωρίς λίστα με εμπειρίες για να ζήσει. Ίσως ήταν αυτό που τελικά τον απελευθέρωσε και τον έκανε να αφήσει την δημιουργική του ευφυΐα να ταξιδέψει μακριά.
Περιγράφει στο Travel.gr την διαδρομή που ακολούθησε από την ιδέα στην υλοποίηση. Από το Μπιαρίτζ όπως απεικονίζεται σε φωτογραφικά πρακτορεία, μέχρι το δικό του Μπιαρίτζ. Το αυθόρμητο και το αυθεντικό, σαν κάθε έργο τέχνης, που γεννήθηκε από ελευθερία.
Ο Τάκης Αναγνώστου περιγράφει στο Travel.gr το ταξίδι του λευκώματός του «EBB»:
«Το Μπιαρίτζ βρέθηκε στο δρόμο μου στο πλαίσιο μιας εκδρομής στη Χώρα των Βάσκων τον Ιούλιο του 2023. Ανήκει στο διαμέρισμα των Πυρηναίων-Ατλαντικών, μόλις 35 χλμ. από τα ισπανικά σύνορα. Το θέαμα που αντίκρισα με την παλίρροια, και συγκεκριμένα την άμπωτη, ήταν για μένα πρωτόγνωρο. Μου κέντρισε το ενδιαφέρον και θέλησα να αποθανατίσω στιγμές από την ξέγνοιαστη καθημερινότητα των κατοίκων και των επισκεπτών σε μια από τις πιο φημισμένες παραλίες σέρφινγκ της Ευρώπης.
Το λεύκωμα αυτό είναι αφιερωμένο στη θάλασσα και την ιδιαίτερη αρχιτεκτονική της περιοχής, περισσότερο όμως στους ανθρώπους και τη δραστηριότητά τους στο νερό.
Ενώ το λεύκωμα αυτό είναι εν τέλει ανθρωποκεντρικό, θεωρώ την εικόνα που απλώνεται στο σαλόνι της εισαγωγής ιδιαίτερης σημασίας γιατί δίνει στον αναγνώστη το χαρακτηριστικό ύφος που θα συναντήσει σε όλες τις εικόνες, την παλέτα των χρωμάτων που κυριαρχεί στο σύνολο των εικόνων του EBB.
Χρησιμοποίησα φωτογραφική μηχανή με τηλεφακό για να αποτυπώσω πιο μακρινές λήψεις. Η μοναδική οπτική του αποτυπώνεται ξεκάθαρα σε κάποιες εικόνες.
Η μοναδική πρόκληση που αντιμετώπισα ήταν το χρονικό περιθώριο που ήταν ιδιαίτερα στενό και λόγω της επερχόμενης πλημμυρίδας, η φωτογράφιση δεν είχε πολλά περιθώρια ελιγμών. Το λεύκωμα αυτό είναι πολύ ξεχωριστό σε ύφος από τις προηγούμενες δουλειές μου, είναι ολοκληρωμένο σε αφήγηση και συνάφεια εικόνων με στοιχεία αφαίρεσης, πολύ ιδιαίτερο σε τεχνική επεξεργασία.
Μέσα από τις εικόνες μου θέλω να μεταφέρω τη χαρά, την ηρεμία, την ξεγνοιασιά των μικρών παιδιών και το παιχνίδισμα με το νερό, τη φύση, τη χαλαρότητα που μας προσφέρει η θάλασσα.
Σχεδιάζω να το παρουσιάσω σε μια ατομική έκθεση φωτογραφίας την άνοιξη του 2025 στην Αθήνα και την επόμενη χρονιά σε μια παρουσίαση σε χώρο στο Μπιαρίτζ.
*Το λεύκωμα θα διατεθεί σε μικρό αριθμό αντιτύπων αριθμημένων και υπογεγραμμένων ιδιόχειρα από τον φωτογράφο