Το κέντρο της Βαρκελώνης μοιάζει να είναι ονειρικά φτιαγμένο απλά και μόνο για να περάσετε δεκάδες ώρες περπατώντας το, αναπνέοντας την ατμόσφαιρα που σκορπούν τριγύρω τους τα αμέτρητα πολύχρωμα κτήρια, σε έναν συνδυασμό πρωινού μεσογειακού φωτός και ξέφρενων βραδιών που μπορείτε να συναντήσετε σε ελάχιστα μέρη στη γη.
Τώρα, οι ιθύνοντες αποφάσισαν να προωθήσουν ακόμα περισσότερο την κουλτούρα της μετακίνησης με τα πόδια και, κυρίως, την επιλογή των μέσων μαζικής μεταφοράς ως βασικό τρόπο μετακίνησης των πολιτών, εγκαινιάζοντας μία νέα πρωτοβουλία που έχει σαν στόχο να διώξει μακριά όσο το δυνατόν μεγαλύτερη ποσότητα καυσαερίου από τις ζωές των Βαρκελωνέζων.
Στο πλαίσιο αυτού του καινούργιου πρότζεκτ οι τοπικές αρχές καλούν όλους τους μόνιμους κατοίκους της πόλης να παραδώσουν για απόσυρση τα παλιά τους, βενζινοκίνητα αυτοκίνητα και να λάβουν ως αντάλλαγμα μία δωρεάν κάρτα απεριορίστων διαδρομών σε όλα τα μέσα μαζικής μεταφοράς για τρία ολόκληρα χρόνια. Η συγκεκριμένη πρωτοβουλία έρχεται ως μέρος ενός συνολικότερου και εξαιρετικά δραστήριου κινήματος που ανθίζει εδώ και αρκετό καιρό σε ολόκληρη την Ευρώπη και το οποίο αποσκοπεί στη σημαντική μείωση εκπομπής διοξειδίου του άνθρακα στα μεγάλα αστικά κέντρα.
Τη στιγμή που άλλες ευρωπαϊκές πόλεις προωθούν την απόσυρση των παλιών, «βλαβερών» οχημάτων προσφέροντας ως αντάλλαγμα κάποιο χρηματικό ποσό, στη Βαρκελώνη ο οργανισμός δημόσιων μεταφορών θέλει να θέσει ως δέλεαρ μία τελείως διαφορετική συμφωνία. Την ανταλλαγή των βενζινοκίνητων αυτοκινήτων με την κάρτα T-verda, η οποία θα ισχύει για τρία έτη και θα πιστώνεται αυτόματα τον πολίτη που θα δώσει το αμάξι του για απόσυρση δίχως τη δυνατότητα μεταφοράς σε τρίτο πρόσωπο.
Όπως εξηγούν οι υπεύθυνοι του προγράμματος, με αυτόν τον τρόπο οι πολίτες της Βαρκελώνης θα γλιτώσουν αρκετά χρήματα σε ετήσια βάση καθώς το κόστος της βενζίνης, αλλά και τα έξοδα για την επισκευή ζημιών σε ένα αυτοκίνητο αποτελούν πάντα αστάθμητο, αβέβαιο παράγοντα. Την ίδια στιγμή κερδισμένη θα βγει και η οικονομία της πόλης, αφού, αν το πρόγραμμα πάει καλά, θα μειωθεί σημαντικά το κόστος των επισκευών στους δημόσιους δρόμους και τις μεγάλες λεωφόρους, τα τροχαία ατυχήματα όπως, επίσης, και άλλα έξοδα που σχετίζονται με τη διαχείριση του κυκλοφοριακού προβλήματος.
Η ιδέα θα αποτελέσει, πιθανότατα, παράδειγμα και για άλλες ευρωπαϊκές χώρες όπως, για παράδειγμα, τη Φινλανδία όπου ήδη η ανταμοιβή για όποιον επιθυμεί να αποσύρει το παλιό του αυτοκίνητο είναι προπληρωμένες κάρτες για την ενοικίαση ποδηλάτων ή ηλεκτροκίνητων αυτοκινήτων.