Τo νέο καινοτόμο σχέδιο της εταιρείας Rodriguez Design πάει το σχεδιαστικό concept των σούπερ γιοτ σε άλλο επίπεδο.
Το γιοτ ονομάζεται Malena, θα έχει μήκος 110 μέτρα και ύψος 26 μέτρα. Είναι σχεδιασμένο στην ίδια λογική με ένα ψηλό κτίριο με διαμερίσματα, έχοντας συμμετρική υπερκατασκευή η οποία συμπεριλαμβάνει και μπαλκόνια και στις δύο πλευρές του καταστρώματος αλλά και στη μέση. Το σκάφος θα είναι κατασκευασμένο από ατσάλι και αλουμίνιο και θα έχει μεγάλους εξωτερικούς χώρους, ώστε οι επιβάτες να μπορούν να περνούν πολύ ώρα σε αυτούς, ενώ η εξέδρα κολύμβησης επιτρέπει εύκολη πρόσβαση στη θάλασσα.
O σχεδιαστής Josh Rodriguez αναφέρει ότι εμπνεύστηκε από διάφορα αρχιτεκτονικά έργα τη δημιουργία του Malena. «Με τα μπαλκόνια θέλαμε να δημιουργήσουμε στον επιβάτη την αίσθηση ότι βρίσκεται σε έναν πολυτελή ουρανοξύστη» εξηγεί. «Όποτε το πλοίο είναι αραγμένο σε ένα λιμάνι, η πόλη στην οποία βρίσκεται θα αποκτά άλλο ένα ψηλό κτίριο στον ουρανό της» προσθέτει. Το Malena θα διαθέτει μεγάλη γκάμα ανέσεων, όπως 2 πισίνες υπερχείλισης, ενώ θα μπορεί να φιλοξενήσει έως 24 επιβάτες σε 11 καμπίνες. Οι 6 από αυτές είναι καμπίνες VIP και βρίσκονται στο κύριο κατάστρωμα.
Το άνω κατάστρωμα έχει έναν χώρο για φαγητό στον οποίο μπορούν να δειπνήσουν ταυτόχρονα και οι 24 επιβάτες, έναν χώρο lounge και ένα ελικοδρόμιο. Η πρόσβαση στο κατάστρωμα του ιδιοκτήτη μπορεί να περιοριστεί με συρόμενες πόρτες για μεγαλύτερη ιδιωτικότητα. Επιπλέον, οι καλεσμένοι θα έχουν πρόσβαση σε τζακούζι καθώς και έναν μεγάλο χώρο για ηλιοθεραπεία. Συνολικά υπάρχουν δύο τζακούζι αλλά και μπαρ.
Το Malena θα κινείται με ένα υβριδικό ηλεκτρο-ντίζελ προωθητικό σύστημα που θα του επιτρέπει να αναπτύξει ταχύτητα έως 18 κόμβους. Η διαφορά ενός τέτοιου συστήματος με τα συνηθισμένα είναι ότι εδώ οι προπέλες του πλοίου κινούνται με ηλεκτρική ενέργεια και όχι με ενέργεια από τον ίδιο τον κινητήρα. Η ηλεκτρική ενέργεια παράγεται από γεννήτριες ρεύματος που έχουν συνδεθεί με τη ντιζελομηχανή. «Οι γεννήτριες μπορούν να τοποθετηθούν σε οποιοδήποτε σημείο του σκάφους, όχι απαραίτητα στον κλασικό χώρο της μηχανής. Αυτό επιτρέπει να υπάρχει λιγότερος θόρυβος και δόνηση στο σκάφος, κάτι που κάνει το ταξίδι με το γιοτ πάρα πολύ άνετο» αναφέρει ο Rodriguez. Σύμφωνα με τον ίδιο, υπάρχει ήδη ενδιαφέρον από πελάτες και ναυπηγεία για την αγορά και κατασκευή του Malena και οι συζητήσεις συνεχίζονται. Αν και το project βρίσκεται σε πολύ αρχικό στάδιο εκτιμά ότι το σούπερ γιοτ θα κοστίσει πάνω από 350 εκατομμύρια ευρώ για να γίνει πραγματικότητα.
Μεγάλη ζήτηση για σούπερ γιοτ
Κανονικά η διαδικασία της κατασκευής, εξοπλισμού και παράδοσης του γιοτ διαρκεί 3-4 χρόνια, όμως αυτή την περίοδο, η ζήτηση για μεγάλα γιοτ είναι υψηλότερη από ποτέ. Τα ναυπηγεία έχουν πάρα πολλή δουλειά αυτή την περίοδο, οι κοντινότερες ημερομηνίες παραδόσεων είναι το 2025, ενώ οι πρώτες ύλες γίνονται όλο και πιο ακριβές, κάτι που οδηγεί σε επιπλέον καθυστερήσεις στις κατασκευές.
«Με την τωρινή κατάσταση είναι δύσκολο να γίνουν προβλέψεις» αναφέρει ο Rodriguez. Η ιδέα για το Malena είναι ένα από τα πολλά νέα concept για σούπερ γιοτ καθώς τα πολύ μεγάλα σκάφη γίνονται όλο και πιο δημοφιλή. Αυτό έχει να κάνει με τον αυξημένο αριθμό των δισεκατομμυριούχων σε όλο τον πλανήτη αλλά και την μεγαλύτερη επιθυμία των πάρα πολύ εύπορων για περισσότερη ιδιωτικότητα, άλλη μία συνέπεια της πανδημίας.