Ο πλανήτης της μόδας αγαπάει την Ελλάδα. H αρχή έχει γίνει εδώ και αρκετά χρόνια από τον ιταλικό οίκο Gucci, ο οποίος έχει αποδείξει πολλές φορές τη μεγάλη αγάπη του για τη χώρα μας. Συγκεκριμένα, ο καλλιτεχνικός διευθυντής του οίκου, ο κορυφαίος Alessandro Michele, έχει τονίσει μέσα από τη δουλειά του τον βαθύ, αδιαπραγμάτευτο θαυμασμό που τρέφει για την αρχαιοελληνική πολιτισμική κληρονομία, για την απέραντη ομορφιά της ελληνικής αρχιτεκτονικής, αλλά και για το φυσικό κάλλος του τόπου μας.
Μάλιστα, το 2016 ο οίκος Gucci είχε χρησιμοποιήσει τα Γλυπτά του Παρθενώνα ως φόντο για την παρουσίαση της νέας του – τότε – κολεξιόν, γεγονός που σχολιάστηκε ποικιλοτρόπως από τα social media και τα διεθνή μέσα ενημέρωσης με τον ίδιο τον Michele να απολογείται τελικά για την επιλογή του, δηλώνοντας: «Ο οίκος Gucci επιθυμεί να διευκρινίσει ότι ουδέποτε είχε την πρόθεση να προσβάλει με τη δημοσίευση ανεξάρτητων έργων τέχνης στον λογαριασμό της στο Instagram. Τρέφει τον μέγιστο σεβασμό για τον ελληνικό πολιτισμό και την ελληνική τέχνη. Είναι ένας από τους στόχους της Gucci να ενθαρρύνει την ελευθερία της καλλιτεχνικής έκφρασης και την καινοτόμο δημιουργικότητα, αλλά δεν υπάρχει απολύτως καμία πρόθεση προσβολής της Ελλάδας και του πολιτισμού της ή οποιουδήποτε άλλου πολιτισμού».
Ωστόσο, η ελληνική ταυτότητα σε συνδυασμό με τα απαράμιλλης γοητείας ελληνικά τοπία και τον καθαρό, φωτεινότατο ήλιο της χώρας μας εξακολουθούν να αποτελούν το ιδανικό «σκηνικό» σε καμπάνιες μεγάλων οίκων. Ανάμεσα τους ο οίκος Chanel, ο οποίος μάς έχει κάνει αρκετές φορές την τιμή, ενώ πιο πρόσφατο παράδειγμα αποτελεί ένα σχετικά νέο brand, το νεοϋορκέζικο Aimé Leon Dore, οι υπεύθυνοι του οποίου είχαν επιλέξει πριν από περίπου τρεις μήνες έναν Έλληνα πολυοργανίστα από την Ήπειρο, τον Κωνσταντή Πιστιόλη, για να παίξει μερικά από τα αμέτρητα όργανα που γνωρίζει στην τελευταία καμπάνια του οίκου. Η επιλογή ενθουσίασε τους φανατικούς πελάτες της εταιρίας που δήλωσαν απερίφραστα στο ίνστραγκραμ πόσο πολύ τους άρεσε η επιλογή του οίκου, αλλά και η μουσική του νεαρού Κωνσταντή.
Μέσα σε αυτό το κλίμα και ο γαλλικός οίκος Dior δείχνει πώς «διψά» να ενσωματώσει το απέραντο γαλάζιο της Ελλάδας, αλλά και το υπέροχο φως των Κυκλάδων στο δικό του, υπέροχο σύμπαν, με την καλλιτεχνική διευθύντρια του οίκου Maria Grazia Chuiri να μην μπορεί να κρύψει ότι το αδύναμο σημείο στην καρδιά της είναι αυτό που γλυκαίνεται λίγο παραπάνω κάθε φορά που αντικρύζει τη χώρα μας.
Μετά τη λαμπερή πασαρέλα του οίκου στο Καλλιμάρμαρο τον Ιούνιο που μας πέρασε, ο μεγάλος γαλλικός οίκος μόδας «ντύνει» τη νέα του καμπάνια για το καλοκαίρι του 2022 με την ατελείωτη ομορφιά της Μήλου, εστιάζοντας στα διάσημα, κρυστάλλινα νερά του νησιού, στο εκτυφλωτικό λευκό των βράχων, στη γαλήνη που αποπνέουν τα ορεινά, ερημικά τοπία αλλά και στη γοητεία των παραδοσιακών κυκλαδίτικων σπιτιών, τα οποία έχουν χρησιμοποιηθεί σαν ντεκόρ για τη φωτογράφιση των πολυτελών αξεσουάρ του οίκου.
Για τις ανάγκες της καμπάνιας επιστρατεύτηκαν 10 γνωστές και καταξιωμένες Ελληνίδες φωτογράφοι. Η Μάρα Δεσύπρη, η Χριστίνα Δημητριάδη, η Μαρίλια Φωτοπούλου, η Έφη Γούση, η Μαρία Κουτρουμπή, η Δήμητρα Λαζαρίδου, η Ria Mort, η Λία Ναλμπαντίδου, η Ιωάννα Σακελλαράκη και η Όλγα Στεφάτου, αποτύπωσαν, η καθεμία με τον τρόπο της, το όμορφο νησί της Μήλου στα καλύτερα του, αναδεικνύοντας τον κοσμοπολίτικο αέρα του, ο οποίος δένει μοναδικά με μία αίσθηση ιδιωτικότητας και γαλήνης που δεν θα συναντήσετε εύκολα σε πολλά σημεία του πλανήτη.
Εκεί που το λευκό των κτισμάτων ακουμπά το μπλε του ουρανού και ο άνεμος πέφτει πάνω στα πράσινα, χαμηλά δέντρα των Κυκλάδων, δημιουργήθηκε ένα ονειρεμένο σκηνικό για το επόμενο καλοκαίρι που μπορεί να είναι ακόμα μακριά, ωστόσο, μέσα από την καμπάνια του οίκου Dior για το 2022 έρχεται στη στιγμή μία ανάσα πιο κοντά.