Στο τρίπτυχο «Πρωτογενής παραγωγή-Πολιτισμός-Τουρισμός» οικοδομείται το νέο, σύγχρονο και δυναμικά εξωστρεφές προφίλ της Δυτικής Ελλάδας.
Αυτό ανέφερε, μεταξύ άλλων, ο Περιφερειάρχης Δυτικής Ελλάδας Νεκτάριος Φαρμάκης με αφορμή τη συμμετοχή της Περιφέρειας στην 85η ΔΕΘ.
Σύμφωνα με τον κ. Φαρμάκη, η παρουσία της Περιφέρειας Δυτικής Ελλάδας στη ΔΕΘ -και μάλιστα σε μία χρονιά εορτασμού 200 ετών από την έναρξη της επανάστασης του 1821- υπήρξε απόλυτα επιτυχημένη. Η γη των Καλαβρύτων, από όπου ξεπήδησε η πρώτη σπίθα της επανάστασης και το Μεσολόγγι των Ελεύθερων Πολιορκημένων, αποτέλεσαν το επίκεντρο ανάδειξης μίας περιοχής που επί 3.000 χρόνια διηγείται την ιστορία του ελληνισμού από τη θέση του πρωταγωνιστή.
Επιπλέον, οι επισκέπτες της ΔΕΘ είχαν την ευκαιρία να «συναντηθούν» με τις τουριστικές δυνατότητες της Δυτικής Ελλάδας και να έρθουν σε επαφή με τις ποιοτικές γεύσεις της περιοχής, τα μοναδικά ΠΟΠ και ΠΓΕ αγροτοδιατροφικά προϊόντα. Στόχος, άλλωστε, της Περιφέρειας είναι η προώθηση της Δυτικής Ελλάδας ως 12μηνου προορισμού. Κατά τη διάρκεια της επίσκεψής του στην έκθεση, ο Περιφερειάρχης είχε συναντήσεις με πολιτικούς, οικονομικούς και κοινωνικούς παράγοντες της χώρας, αλλά και της Ευρώπης.
Εξάλλου, στο πλαίσιο των πρωτοβουλιών που έχει αναλάβει η Περιφέρεια για την ανάδειξη των προορισμών της, ο κ. Φαρμάκης επεσήμανε ότι: «Είμαστε βέβαιοι πως η συμπλήρωση των αναγκαίων και σημαντικών υποδομών της περιοχής σε συνδυασμό με το μεγάλο πρόγραμμα ενίσχυσης των τουριστικών υποδομών, αλλά και τουριστικής προβολής που έχουμε ξεκινήσει, μπορούν να μετατρέψουν τη Δυτική Ελλάδα σε νέα πρωταγωνίστρια».
Αξίζει να σημειωθεί, ότι η Περιφέρεια Δυτικής Ελλάδος υλοποιεί και τη φετινή χρονιά ένα σχέδιο δράσεων τουριστικής προβολής προσαρμοσμένο στις δύσκολες συνθήκες λόγω της πανδημίας.
Οι δράσεις, λειτουργούν συμπληρωματικά στο πρόγραμμα τουριστικής προβολής που θα χρηματοδοτηθεί μέσω ΕΣΠΑ έως το 2023, προϋπολογισμού 4 εκατ. ευρώ. Στόχος του φετινού προγράμματος ήταν οι κύριες αγορές διεθνών αφίξεων στο αεροδρόμιο Άραξου.
Επίσης, δόθηκε έμφαση στην εσωτερική αγορά, που στήριξε σημαντικά τις τουριστικές επιδόσεις του 2020, λόγω και των κύριων οδικών αξόνων της Ολυμπίας και Ιόνιας Οδού. Παράλληλα, δρομολογήθηκαν ενέργειες για τη χρήση καινοτόμων τεχνολογιών με στόχο την προβολή ειδικών θεματικών προϊόντων όπως είναι ο γαστρονομικός και θρησκευτικός τουρισμός αλλά και περιοχών με ιδιαίτερη οικολογική σημασία.