Είναι γεγονός ότι την τελευταία δεκαετία, η σημασία των social media αυξάνεται ραγδαία. Σύμφωνα με την τελευταία έκθεση «We Are Social», 3.484 δισ. άνθρωποι χρησιμοποιούν ενεργά τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης-δηλαδή το 45% του παγκόσμιου πληθυσμού.

68

Αναμφισβήτητη είναι και η άνοδος των βίντεο στο TikTok και στο Instagram live. Ειδικότερα, το TikTok φιλοξενεί αυτή τη στιγμή 800 εκατ. χρήστες, εκ των οποίων το 75% είναι καθημερινά ενεργοί. Το τελευταίο έτος, οι περισσότεροι influencers επιλέγουν το Tiktok ως την αγαπημένη τους πλατφόρμα- κι αυτό δεν θα φθίνει σύντομα. Μάλιστα, πιθανολογείται ότι θα υπερβούν το 75% των καθημερινών ενεργών χρηστών το 2021. Για τα brands που στοχεύουν σε ισχυρά ρεύματα πιθανών καταναλωτών, το γεγονός ότι το Tiktok θα κυριαρχήσει, είναι πολύ σημαντικό. Τα βίντεο είναι ακατέργαστα και το κοινό συνδέεται ευκολότερα με τον influencer χτίζοντας εμπιστοσύνη γρηγορότερα απ’ ότι κάνοντας κλικ σε μια γραπτή δημοσίευση ή μια στατική φωτογραφία.

Αναπόφευκτα, πάντως, οι άνθρωποι που ακολουθούν τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, προσβλέπουν σε influencers, για να τους καθοδηγήσουν στη λήψη των αποφάσεών τους.

Παράγοντες ουσιαστικής επιρροής στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης αποτελούν συνήθως τα άτομα που έχουν αποκτήσει φήμη για τις γνώσεις και την εμπειρία τους πάνω σε ένα συγκεκριμένο θέμα, κάνουν τακτικές δημοσιεύσεις σχετικά με αυτό στα προτιμώμενα κανάλια κοινωνικής δικτύωσης και δημιουργούν αλυσίδες ενθουσιωδών followers, οι οποίοι δίνουν ιδιαίτερη προσοχή στις απόψεις τους.

Πλέον, τα brands αγαπούν τους social media influencers επειδή μπορούν να δημιουργήσουν τάσεις και να ενθαρρύνουν τους ακόλουθούς τους να αγοράσουν προϊόντα που προωθούν. Σημαντικότερο μέρος της δραστηριότητας, όπως διαπιστώνεται, καλύπτει πλέον και τον ταξιδιωτικό κλάδο.    

Τύποι παραγόντων επιρροής

Η διάκριση των διαφορετικών τύπων influencers μπορεί να γίνει με πολλαπλούς τρόπους. Μερικές από τις πιο κοινές μεθόδους είναι ο αριθμός των folllowers, ο τύπος περιεχομένου και το επίπεδο επιρροής. Επίσης, οι influencers μπορεί να ομαδοποιηθούν από την θέση στην οποία λειτουργούν. Αυτό σημαίνει ότι ανάλογα με μια συγκεκριμένη παράμετρο, μπορεί να εμφανίζονται σε χαμηλή κατηγορία, αλλά σε άλλη παράμετρο, να είναι πιο επιδραστικοί. Για παράδειγμα, αρκετά μεγάλοι παράγοντες επιρροής είναι και οι nano-influencers, δηλαδή influencers με λίγους ακόλουθους και από την άλλη οι mega influencers, δηλαδή οι celebrities.

Ωστόσο, οι celebrities έχουν συχνά μικρότερη ουσιαστική επιρροή στο κοινό τους, επειδή στερούνται τεχνογνωσίας και ειδικής κατάρτισης, ενώ οι μικρότεροι επηρεαστές μπορεί να έχουν τεράστιο αντίκτυπο στους ακόλουθούς τους, λόγω της εξειδικευμένης θέσης τους, αποφέροντας σημαντικό όφελος σε μια επιχείρηση που πωλεί ένα προϊόν και στοχεύει στον τομέα της εξειδίκευσής τους.

Αναλυτικά:

Ανά αριθμούς ακολούθων:

Mega-Influencers

Mega- influencers είναι οι άνθρωποι με έναν τεράστιο αριθμό ακόλουθων στα κοινωνικά τους δίκτυα. Αν και δεν υπάρχουν καθορισμένοι κανόνες σχετικά με τους διάφορους τύπους ακόλουθων,  μια κοινή άποψη είναι ότι οι mega-influencers έχουν περισσότερους από 1 εκατ. ακόλουθους σε τουλάχιστον μία κοινωνική πλατφόρμα.

Πολλοί mega-influencers είναι διασημότητες που έχουν κερδίσει τη φήμη τους εκτός δικτύωσης – αστέρες του κινηματογράφου, αθλητές, μουσικοί, ακόμα και τηλεοπτικοί αστέρες. Ωστόσο, ορισμένοι έχουν αποκτήσει την τεράστια συνέχεια τους μέσω των διαδικτυακών και κοινωνικών δραστηριοτήτων τους.

Ωστόσο, μόνο τα μεγάλα brands μπορούν να προσεγγίσουν για το marketing τους mega-influencers, αφού οι υπηρεσίες τους είναι εξαιρετικά δαπανηρές, φθάνοντας έως και το 1 εκατ. δολ. ανά ανάρτηση και πιθανότατα θα είναι πολύ «δύσκολοι» στις επιλογές συνεργασίας. Επίσης, τις εμπορικές τους συμφωνίες τις κλείνουν τα πρακτορεία τους.

Macro-Influencers

Οι Macro-Influencers είναι ένα στάδιο κάτω από τους Mega-Influencers, με τους ακόλουθούς τους να κυμαίνονται μεταξύ 40.000 και 1 εκατ. οπαδούς. Συνεπώς είναι πιο προσβάσιμοι στα brands. Αυτή η ομάδα τείνει να αποτελείται από δύο τύπους ανθρώπων. Είναι είτε διασημότητες που δεν έχουν φτάσει ακόμα στην οροφή της επιτυχίας ή είναι επιτυχείς ως εμπειρογνώμονες. Γενικά οι Macro-Influencers έχουν υψηλό προφίλ και μπορεί να είναι άριστοι στην ευαισθητοποίηση.

Micro-Influencers

Πρόκειται για ανθρώπους της διπλανής πόρτας, οι οποίοι έχουν γίνει γνωστοί για τις γνώσεις τους σχετικά με κάποιο εξειδικευμένο θέμα. Ως εκ τούτου, έχουν αποκτήσει μια καλή θέση στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, ενώ συνήθως οι ακόλουθοί τους είναι πιστοί. Φυσικά, δεν παίζει ρόλο μόνο ο αριθμός των ακολούθων αλλά και η αλληλεπίδραση που έχει ο Micro-Influencer με αυτούς.

Αν και οι απόψεις διίστανται, θα μπορούσε κανείς να πει ότι οι ακόλουθοί τους κυμαίνονται από 1.000 και 40.000 ανά κοινωνική πλατφόρμα.

Ένας Micro-Influencer ενδέχεται να μην γνωρίζει την ύπαρξη μιας εταιρείας προτού η εν λόγω επιχείρηση προσπαθήσει να επικοινωνήσει μαζί του. Στην περίπτωση αυτή, θα πρέπει πρώτα να πείσει τον influencer για την αξία της, γιατί οι Micro-Influencers δεν θα θέλουν να βλάψουν τη σχέση τους με τους ακόλουθούς τους.

Παρ’ όλα αυτά, κάποιοι Micro-Influencers  μπορεί να προωθήσουν ένα brand δωρεάν, ενώ άλλοι θα περιμένουν κάποια μορφή πληρωμής. Ανεξάρτητα από την τιμή, ο Micro-Influencer είναι απίθανο να συμμετέχει σε ένα brand που κρίνει ότι είναι ακατάλληλο για το κοινό του.

Πάντως, είναι γεγονός ότι οι Micro-Influencers γίνονται όλο και πιο διάσημοι. Μερικοί έχουν βγει από την εικονική αφάνεια και είναι σχεδόν τόσο γνωστοί όσο οι παραδοσιακές διασημότητες. Αυτό ισχύει ιδιαίτερα για την Generation Z, η οποία ξοδεύει περισσότερο χρόνο στο διαδίκτυο απ’ ότι κάνοντας σπορ ή βλέποντας τηλεόραση ή ταινίες.

Στην πραγματικότητα, οι Micro-Influencers είναι οι άνθρωποι που «επηρεάζουν» το μέλλον. Το διαδίκτυο έχει οδηγήσει στη διάσπαση των μέσων ενημέρωσης σε πολλά μικρά εξειδικευμένα μέσα. Ακόμη και αν το θέμα είναι πολύ εξειδικευμένο, είναι πιθανό να βρει κανείς ολόκληρες ομάδες σε σχέση με αυτό, στο Facebook, στο Pinterest και σε άλλες πλατφόρμες κοινωνικής δικτύωσης. Γι’ αυτό και οι Micro-Influencers αναγνωρίζονται ως «γνήσιοι .

Nano-influencers

Ο νεότερος τύπος επηρεαστή είναι ο Nano-influencer. Μπορεί να μην ξεπερνά τους 1.000 ακόλουθους, ωστόσο είναι ειδικός σε κάτι εξαιρετικά σπάνιο ή δύσκολο να το εντοπίσει κανείς. Ενώ πολλά brands θεωρούν ότι οι Nano-influencers είναι ασήμαντοι, μπορεί να έχουν εξαιρετική σημασία για τις επιχειρήσεις που παράγουν ιδιαίτερα και εξειδικευμένα προϊόντα.

Για τις περισσότερες επιχειρήσεις, ωστόσο, οι Nano-influencers δεν έχουν επαρκή επιρροή ώστε να τους είναι χρήσιμοι. Μπορεί να είναι οικονομικοί και να έχουν τεράστια επιρροή με ένα μικρό αριθμό ανθρώπων, αλλά στις περισσότερες περιπτώσεις, οι επιχειρήσεις θα πρέπει να συνεργαστούν με εκατοντάδες Nano-influencers για να φτάσουν σε ένα ευρύ κοινό.

Ανά είδος Περιεχομένου:

Το μεγαλύτερο μέρος του μάρκετινγκ επιρροής σήμερα, λαμβάνει χώρα στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, κυρίως μέσω Nano-influencers, Bloggers και YouTubers.

Bloggers

Οι Bloggers και influencers στα social media (κυρίως micro-bloggers) έχουν τις πιο αυθεντικές και ενεργές σχέσεις με τους ακόλουθούς τους, με τα brands να το αναγνωρίζουν και να το ενθαρρύνουν.

Το Blogging έχει συνδεθεί με το μάρκετινγκ influencing εδώ και αρκετό καιρό, ενώ υπάρχουν πολλά ιστολόγια υψηλής επιρροής στο διαδίκτυο. Αν ένας δημοφιλής blogger αναφέρει θετικά κάποιο προϊόν, μπορεί να οδηγήσει τους ακόλουθούς του στο να το δοκιμάσουν.

Πολλοί bloggers έχουν δημιουργήσει σημαντικές αλυσίδες σε συγκεκριμένους τομείς. Για παράδειγμα, υπάρχουν ιστολόγια υψηλής επιρροής σχετικά με τα ταξίδια, την προσωπική ανάπτυξη, τα οικονομικά ζητήματα, την υγεία, την ανατροφή παιδιών, τη μουσική και πολλά άλλα θέματα. Το κρίσιμο στοιχείο για ένα επιτυχημένο blog, είναι ο σεβασμός των αναγνωστών του.

		array(1) {
  [0]=>
  array(5) {
    ["file"]=>
    array(24) {
      ["ID"]=>
      int(28406)
      ["id"]=>
      int(28406)
      ["title"]=>
      string(13) "you-tuber (2)"
      ["filename"]=>
      string(22) "you-tuber-2-scaled.jpg"
      ["filesize"]=>
      int(357279)
      ["url"]=>
      string(71) "https://www.travel.gr/wp-content/uploads/2021/09/you-tuber-2-scaled.jpg"
      ["link"]=>
      string(113) "https://www.travel.gr/experiences/travel/influencers-otan-epireazeis-ekatommyria-anthro/attachment/you-tuber-2-2/"
      ["alt"]=>
      string(0) ""
      ["author"]=>
      string(1) "2"
      ["description"]=>
      string(35) "Photo: 
Nubelson Fernandes/Unsplash"
      ["caption"]=>
      string(0) ""
      ["name"]=>
      string(13) "you-tuber-2-2"
      ["status"]=>
      string(7) "inherit"
      ["uploaded_to"]=>
      int(28096)
      ["date"]=>
      string(19) "2021-09-22 13:50:52"
      ["modified"]=>
      string(19) "2021-09-22 13:51:26"
      ["menu_order"]=>
      int(0)
      ["mime_type"]=>
      string(10) "image/jpeg"
      ["type"]=>
      string(5) "image"
      ["subtype"]=>
      string(4) "jpeg"
      ["icon"]=>
      string(58) "https://www.travel.gr/wp-includes/images/media/default.png"
      ["width"]=>
      int(1440)
      ["height"]=>
      int(2560)
      ["sizes"]=>
      array(18) {
        ["thumbnail"]=>
        string(72) "https://www.travel.gr/wp-content/uploads/2021/09/you-tuber-2-150x150.jpg"
        ["thumbnail-width"]=>
        int(150)
        ["thumbnail-height"]=>
        int(150)
        ["medium"]=>
        string(72) "https://www.travel.gr/wp-content/uploads/2021/09/you-tuber-2-169x300.jpg"
        ["medium-width"]=>
        int(169)
        ["medium-height"]=>
        int(300)
        ["medium_large"]=>
        string(73) "https://www.travel.gr/wp-content/uploads/2021/09/you-tuber-2-768x1365.jpg"
        ["medium_large-width"]=>
        int(768)
        ["medium_large-height"]=>
        int(1365)
        ["large"]=>
        string(73) "https://www.travel.gr/wp-content/uploads/2021/09/you-tuber-2-576x1024.jpg"
        ["large-width"]=>
        int(576)
        ["large-height"]=>
        int(1024)
        ["1536x1536"]=>
        string(73) "https://www.travel.gr/wp-content/uploads/2021/09/you-tuber-2-864x1536.jpg"
        ["1536x1536-width"]=>
        int(864)
        ["1536x1536-height"]=>
        int(1536)
        ["2048x2048"]=>
        string(74) "https://www.travel.gr/wp-content/uploads/2021/09/you-tuber-2-1152x2048.jpg"
        ["2048x2048-width"]=>
        int(1152)
        ["2048x2048-height"]=>
        int(2048)
      }
    }
    ["desc"]=>
    bool(true)
    ["image_position"]=>
    string(6) "center"
    ["image_link_to"]=>
    string(0) ""
    ["open_link_in_new_tab"]=>
    bool(false)
  }
}
	

YouTubers

 Ένας άλλος αγαπημένος τύπος περιεχομένου είναι το βίντεο, ενώ οι περισσότεροι δημιουργούν ένα κανάλι στο YouTube. Τα brands συχνά ευθυγραμμίζονται με τους δημοφιλείς δημιουργούς περιεχομένου YouTube.

Podcasters

Το podcasting είναι μια σχετικά πρόσφατη μορφή διαδικτυακού περιεχομένου που αυξάνεται σε δημοτικότητα όλο και περισσότερο.

Kοινωνικές δημοσιεύσεις

Bloggers, podcasters, και YouTubers σπάνια βασίζονται αποκλειστικά στο υπάρχον κοινό τους. Συνήθως προωθούν νέες δημοσιεύσεις ή βίντεο στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης – γεγονός που καθιστά τους περισσότερους από αυτούς τους δημιουργούς περιεχομένου Micro-influencers. Όντως, η συντριπτική πλειοψηφία των influencers δημιουργούν το όνομά τους στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης. Ενώ βρίσκονται σε όλα τα κορυφαία κοινωνικά κανάλια, το standout δίκτυο τα τελευταία χρόνια είναι το Instagram, όπου πολλοί Nano-influencers δημιουργούν τα posts τους γύρω από μια εκπληκτική εικόνα.

Ανά επίπεδο επιρροής:

Διασημότητες

Οι διασημότητες ήταν οι αρχικοί influencers, και εξακολουθούν να παίζουν σημαντικό ρόλο, αν και η σημασία τους ως επηρεαστές μειώνεται.

Το μάρκετινγκ επηρεαστών, εξάλλου, αναπτύχθηκε από την υποστήριξη των διασημοτήτων. Οι επιχειρήσεις έχουν διαπιστώσει εδώ και πολλά χρόνια ότι οι πωλήσεις τους συνήθως αυξάνονται όταν μια διασημότητα προωθεί ή υποστηρίζει το προϊόν τους. Εξακολουθούν να υπάρχουν πολλές περιπτώσεις εταιρειών υψηλών προδιαγραφών που χρησιμοποιούν διασημότητες ως influencers.

Το πρόβλημα για τα περισσότερα brands είναι ότι υπάρχουν λίγες παραδοσιακές διασημότητες που επιθυμούν να συμμετάσχουν σε αυτό το είδος καμπάνιας επιρροής και είναι απίθανο να είναι οικονομικές, με εξαίρεση τα προϊόντα που ήδη τους αρέσουν και χρησιμοποιούν. Σε αυτή την περίπτωση, μία διασημότητα μπορεί να χρησιμοποιήσει την επιρροή της για να εκφράσει το πόσο καλό πιστεύει ότι είναι ένα προϊόν. Για παράδειγμα, αρκετοί παραγωγοί μουσικών οργάνων ωφελούνται από τους μουσικούς που έχουν επιλέξει ανεξάρτητα τα δικά τους όργανα.

Δημοσιογράφοι

Οι ειδικοί μίας βιομηχανίας και οι ηγέτες σκέψης, όπως είναι οι δημοσιογράφοι, μπορούν επίσης να θεωρηθούν παράγοντες επιρροής και να κατέχουν σημαντική θέση για τα brands, λόγω του ότι κερδίζουν τον σεβασμό βάσει των προσόντων τους, της θέσης τους ή της εμπειρίας τους σχετικά με το θέμα της εμπειρογνωσίας τους. Συχνά, ο σεβασμός αυτός κερδίζεται περισσότερο λόγω της φήμης του χώρου εργασίας τους. Για παράδειγμα, ένας δημοσιογράφος σε μια μεγάλη εφημερίδα δεν είναι πιθανώς ειδικός στα θέματα για τα οποία γράφει, αλλά είναι σεβαστός επειδή είναι αρκετά καλός ώστε να εργαστεί σε μία έκδοση κύρους.

Αν ένα brand μπορεί να κερδίσει την προσοχή ενός δημοσιογράφου, ο οποίος με τη σειρά του μιλά θετικά για την επιχείρηση σε ένα άρθρο, τότε η επιχείρηση αυτή τον χρησιμοποιεί ως influencer με τον ίδιο τρόπο όπως χρησιμοποιεί έναν blogger ή έναν social media influencer. Το καλό για το brand σε αυτήν την περίπτωση είναι ότι ο δημοσιογράφος θα το κάνει δωρεάν.

Οι bloggers και οι δημιουργοί περιεχομένου συχνά συνεργάζονται με ηγέτες της βιομηχανίας και της σκέψης και δεν είναι ασυνήθιστο να τους δει κανείς να αναφέρονται σε αναρτήσεις ιστολογίων ή να χρησιμοποιούνται σε εκστρατείες στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης. Εξάλλου, η γραμμή μεταξύ των παραδοσιακών μέσων ενημέρωσης και των μέσων κοινωνικής δικτύωσης είναι πλέον ασαφής.

Ένα πράγμα που πρέπει να γνωρίζουν τα brands κατά τη συνεργασία τους με βασικούς διαμορφωτές της κοινής γνώμης, είναι ότι πολλοί έχουν χτίσει τη φήμη τους σε ένα offline περιβάλλον και μπορεί να μην έχουν μια μεγάλη ή ενεργή κοινωνική παρακολούθηση.

Άτομα με άνω του μέσου όρου επιρροή στο κοινό τους

Οι καλύτεροι επηρεαστές έχουν χτίσει τη φήμη τους στο διαδίκτυο, όντας ειδικοί σε κάποια συγκεκριμένη θέση. Παρομοιάζονται με τους βασικούς διαμορφωτές της κοινής γνώμης, αλλά συνήθως έχουν αποκτήσει τη φήμη τους «ανεπίσημα» μέσω της διαδικτυακής δραστηριότητάς τους και έχουν δημιουργήσει τη φήμη τους μέσα από την ποιότητα των κοινωνικών δημοσιεύσεων, τις αναρτήσεις, τα blog, τα podcasts και τα βίντεο που δημιουργούν και δημοσιεύουν στα κανάλια τους στο YouTube.

Αν και κανείς δεν έχει ακόμη δημιουργήσει έναν γενικό όρο γι’ αυτούς τους ανθρώπους, το βρετανικό πρακτορείο PMYB, έχει καταλήξει στο «Chromo-Influencers». Αυτοί είναι οι ισχυρότεροι influencers, με βάση τους 46 κρίσιμους παράγοντες που επηρεάζουν τη συμπεριφορά των καταναλωτών.

Travel Influencers: Μία υπολογίσιμη δύναμη στο travel marketing

Στην εποχή που οι ταξιδιώτες ψάχνουν για ταξιδιωτικές εμπειρίες, οι travel influencers θεωρούνται μία πολύ δυνατή επιλογή για τα brands που θέλουν να προωθήσουν τις υπηρεσίες τους, όπως είναι τα ξενοδοχεία, τα εστιατόρια, τα σημεία ενδιαφέροντος και οι διάφορες εκδηλώσεις οι οποίες θέλουν να προσελκύσουν ένα ευρύ κοινό.

Με βάση τα δεδομένα από τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, οι 20 κορυφαίοι Travel Influencers για το 2021, είναι οι εξής:

1. Emily Jones (@ohyeahem): Με έδρα το Ορλάντο στη Φλόριντα, η πλατφόρμα της Emily Jones διαθέτει μεγάλο όγκο ταξιδιωτικού περιεχομένου, συμπεριλαμβανομένων συνεργασιών με τους VRBO, Marriott Anaheim και Disney.

2. Milly Kenny-Riley (@millykr): Η ταξιδιωτική συγγραφέας/ φωτογράφος Milly Kenny-Riley έχει γίνει η βρετανική ταξιδιωτική εμπειρογνώμονας. Είτε το κοινό θέλει να μάθει περισσότερα για τα διεθνή ταξίδια ή απλά να ταξιδέψει στο Ηνωμένο Βασίλειο, η Kenny-Riley έχει ένα ταξιδιωτικό βιβλίο για κάθε θέμα. Μεταξύ των 15 ταξιδιωτικών συνεργασιών περιλαμβάνονται η Airbnb, η Air France και η Taste of London.

3. Chris Fynes (@wethefoodsnobs): Με έδρα το Σίδνεϊ της Αυστραλίας, ο Chris Fynes δεν είναι μόνο ένας ταξιδιωτικός influencer, αλλά φωτογράφος, βιντεογράφος με υψηλής ποιότητας εικόνες και βίντεο. Οι συνεργασίες του περιλαμβάνουν την Airbnb, την Destination NSW, την Park Hyatt, ακόμη και την Όπερα του Σίδνεϊ.

4. Amber Mamian (@global_munchkins): Γνωστή για το ταξιδιωτικό της blog «Global Munchkins», η Amber Mamian μοιράζεται τις κοσμικές και οικονομικά αποδοτικές ταξιδιωτικές συμβουλές της, με 5 παιδιά. Η Mamian άρχισε να ταξιδεύει με την οικογένειά της το 2010 και έχει κατακτήσει την τέχνη του σοφού ταξιδιού. Έχει συνεργαστεί με πάνω από 50 brands, όπως είναι οι Εxpedia, Visit California και Holland Cruises.

5. The Curly Coopers (@thecurlycoopers): The Curly Coopers, είναι μια οικογένεια που μοιράζεται την καθημερινή της ζωή, περισσότερο με vlogs. Ο λογαριασμός τους έχει ρυθμό ανάπτυξης 48 % στο Instagram και πάνω από 120.000 ακόλουθους στο YouTube.

6. Jesse Coulter (@jessecoulter): Για την Jesse Coulter τα ταξίδια είναι τρόπος ζωής. Οι συνεργασίες της περιλαμβάνουν τις VRBO, Fairmont Hotel και Texas waterpark Schlitterbahn.

7. Paco Nadal (@paconadal): Με έδρα τη Μαδρίτη, εξερευνητής και ταξιδιωτικός influencer, τα Instagram και Τwitter του Paco Nadal είναι hotspots για ταξιδιώτες περιπέτειας.

8. Chelsea Dickenson (@cheapholidayexp): Γνωστή για τις προτάσεις της για φτηνές διακοπές, η αγάπη της Τσέλσι Ντίκενσον για τα ταξίδια βοήθησε αμέτρητους άλλους ταξιδιώτες να μάθουν να ταξιδεύουν με προϋπολογισμό. Ο ρυθμός ανάπτυξης της Ντίκενσον κατά 30 % στο Instagram είναι εντυπωσιακός και η συνεργασία με την Airbnb είναι μόνο η αρχή καθώς η Ντίκενσον κερδίζει οπαδούς και συνδρομητές στο Youtube της.

9. Marion Bernard & Maxime Vallée (@noscurieuxvoyageurs): Οι Marion και Maxime, Nos Curieux Voyageurs, είναι Γάλλοι ταξιδιωτικοί bloggers, με σχεδόν 100.000 ακόλουθους στο Instagram.

10. Ashlyn George (@thelostgirlsguide): Ιδρύτρια του «The Lost Girls’ Guide», το Instagram της Ashlyn George έχει πάνω από 30.000 ακόλουθους, όπως και τα άλλα προφίλ της στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης. Η George είναι μία περιπετειώδης influencer με τάση για ακραίες δραστηριότητες.

11. Alex Zouaghi (@a_ontheroad): Ο blogger με έδρα το Λονδίνο, Alex Zouaghi, έφερε απίστευτη δέσμευση και προσοχή στα brands με τα οποία έχει καθιερώσει συνεργασίες, όπως τα Majestic Aberdeenshire, Airbnb, Penta Hotels και The Pilgrim Hotel. Οι πιο πρόσφατες εταιρικές σχέσεις έχουν δυνατότητες άνω των 250.000.

12. Lean Timms (@leantimms): Η Lean Timms είναι φωτογράφος και travel influencer, με το προφίλ της να πλησιάζει τους 50.000 ακόλουθους. Η Timms έχει συνεργαστεί με την Airbnb 9 φορές, για ταξιδιωτικούς προορισμούς όπως οι Νήσοι Φερόες και η Κοπεγχάγη.

13.CLO & Clem (@cloetclem): Ταξιδεύοντας σε όλη την Ευρώπη και την Ασία στο φορτηγάκι τους, ζευγάρι Clo & Clem έχουν μετατρέψει τις ταξιδιωτικές περιπέτειες τους σε ένα δημοφιλές blog. Το ζευγάρι είναι από τη Γαλλία και αρχικά είχε συνεργαστεί με διάφορες ταξιδιωτικές επιχειρήσεις από τότε που ξεκίνησε τα ταξίδια του, πριν από 5 χρόνια. Οι συνεργασίες τους περιλαμβάνουν Airbnb, Tour France, Lonely Planet, και Explore France, όλες με πιθανή εμβέλεια άνω των 55.000 ακολούθων.

14. Claudia Padgett (@zeebalife): Η Claudia Padgett είναι μια πολυτελής ταξιδιωτική δημιουργός με έδρα το Ντουμπάι. Έχει συνεργαστεί μεταξύ άλλων με τις Baha Mar Resorts, Airbnb και Tulum.

15. Richard Lee Massey (@richardleemassey): Ο Richard Lee Massey από το Λονδίνο είναι influencer και ιδρυτής των γαστρονομικών εμπειριών APT. Οι συνεργασίες του συμπεριλαμβάνουν ταξιδιωτικούς προορισμούς όπως το Aberdeenshire, στη Σκωτία και Taste του Λονδίνου. Συνεργάζεται επίσης με την Airbnb από το 2016, με 6 συνεργασίες τα τελευταία χρόνια. Τα posts του έχουν πιθανή εμβέλεια άνω των 75.000 ακολούθων.

16. May Pham (@mayandtravel): Η May Pham είναι ταξιδιωτική blogger η οποία ταξιδεύει με τον σύντροφό της με βαν και τώρα με τροχόσπιτο. Το ζευγάρι έχει συνεργαστεί με brands για την προώθηση της απομακρυσμένης διαβίωσης.

17. Gareth Leonard (@traveldeeper): Με σταθερό ρυθμό ανάπτυξης σε όλες τις πλατφόρμες, ο Travel influencer Gareth Leonard μοιράζεται πάντα μια νέα ταξιδιωτική συμβουλή ή προορισμό. Χαβάη, Big Bend National Park, και VRBO είναι μερικοί από τους εταίρους του, φέρνοντας μια εμβέλεια 88.000 ακολούθων για τις τελευταίες συνεργασίες του. Ο Leonard έχει επίσης ένα σημαντικό Youtube με 450.000 ακόλουθους, ενώ  το πιο δημοφιλές βίντεο του έχει 600.000 προβολές.

18. Ruth Mendes (@havekiddoswilltravel): Η Ruth Mendes είναι μια micro-influencer η οποία ταξιδεύει με την οικογένειά της. Παρά τους 2.400 ακολούθους, η Mendes έχει ήδη καθιερώσει αρκετές σημαντικές εταιρικές σχέσεις με ταξιδιωτικά brands, όπως είναι τα Shenandoah National Park, VRBO, και Sunday River.

19. Renee Hanel (@reneeroaming): Η Renee Hanel είναι ειδικός στα ταξίδια των ΗΠΑ. Έχει έδρα το Σιάτλ έχει γράψει και ένα βιβλίο στο οποίο μοιράζεται τις εμπειρίες της, το «Roaming America». Η Hanel έχει πάνω από 600.000 ακολούθους και συνεργάζεται με τις Uber, VRBO, Springhill Suites, και Reno Tahoe φθάνοντας σχεδόν τους 500.000 θεατές.

20. The Bucket List Family (@thebucketlistfamily): Ακολουθώντας τον Derek και την Jessica Gee, η οικογένεια The Bucket List είναι το blog ταξιδιωτικής δημοσιογραφίας του ζευγαριού στο οποίο μοιράζονται τα ταξίδια τους. Η οικογένεια των 5 είναι αυτή τη στιγμή στη Ζιμπάμπουε, αλλά η τοποθεσία τους αλλάζει συχνά, αναδεικνύοντας πολλούς μεγάλους προορισμούς. Δουλεύοντας με ταξιδιωτικά brands όπως η Airbnb, η Disney Aulani Resorts και η Norwegian Air, η οικογένεια έχει δημιουργήσει πολλαπλές μακροχρόνιες συνεργασίες που εξακολουθούν να αγγίζουν πάνω από 2 εκατ. ακόλουθους.