Νέες πληροφορίες από το Mastercard Economics Institute αποκαλύπτουν ότι οι καταναλωτές στρέφονται προς ένα πιο παραδοσιακό ταξιδιωτικό οικοσύστημα το 2023, δίνοντας προτεραιότητα στα ταξίδια αναψυχής και ανακαλύπτοντας νέους προορισμούς σε όλο τον κόσμο.
Ειδικότερα, το τελευταίο Travel Industry Trends 2023 του Ινστιτούτου, παρέχει βασικές πληροφορίες σχετικά με τις τελευταίες τάσεις στην παγκόσμια ταξιδιωτική κοινότητα οι οποίες επηρεάζονται από τη μεταβολή του οικονομικού τοπίου, τις επίμονες απαιτήσεις των καταναλωτών και το άνοιγμα της Κίνας.
Τα στοιχεία που διαμορφώνουν την προοπτική του 2023, ενόψει και της μεταβαλλόμενης οικονομικής κατάστασης, είναι οι μεταπανδημικές προτιμήσεις για εμπειρίες αντί υλικών αγαθών και η σταθερή ζήτηση για ταξίδια αναψυχής. Αν και καθυστέρησαν να ανακάμψουν σε σύγκριση με τα ταξίδια αναψυχής, τα επαγγελματικά ταξίδια βρήκαν τον ρυθμό τους στο δεύτερο εξάμηνο του 2022. Πάντως, σύμφωνα με εκτιμήσεις του Mastercard Economics Institute, εν μέσω μιας αβέβαιης οικονομίας που προκαλεί αναταράξεις μεταξύ των αγορών, το άνοιγμα της ηπειρωτικής Κίνας αναμένεται να ενισχύσει την παγκόσμια ανάπτυξη. Αναλυτικά, τα βασικά ευρήματα του Ινστιτούτου είναι μεταξύ άλλων τα εξής:
Τα ταξίδια αναψυχής και τα επαγγελματικά ταξίδια αυξάνονται με τον ίδιο ρυθμό
Τα παγκόσμια ταξίδια αναψυχής παραμένουν ισχυρά, με τις κρατήσεις πτήσεων να αυξάνονται περίπου κατά 31% τον Μάρτιο του 2023 σε σύγκριση με τον ίδιο μήνα του 2019. Το δεύτερο εξάμηνο του 2022 έως τις αρχές του 2023, οι κρατήσεις εταιρικών πτήσεων έφθασαν εκείνες των πτήσεων αναψυχής, κυρίως σε περιοχές όπου η κουλτούρα επιστροφής στο γραφείο, είναι ισχυρή. Η σημαντικότερη αύξηση δαπανών επαγγελματικών ταξιδιών και ταξιδιών ψυχαγωγίας, σημειώνονται στην Ασία-Ειρηνικό και στην Ευρώπη κατά 64% και 42%, αντίστοιχα, μεταξύ Ιανουαρίου-Μαρτίου 2023.
Η επαναλειτουργία της ηπειρωτικής Κίνας ωφελεί τον παγκόσμιο τουρισμό και τον τουρισμό της Ασίας-Ειρηνικού
Μέχρι τον Μάρτιο του 2023, οι δαπάνες για εμπειρίες έφτασαν στο 93% του 2019, παρά τα ελάχιστα ταξίδια που πραγματοποιήθηκαν το περασμένο έτος. Οι οικονομίες στην περιοχή της Ασίας-Ειρηνικού θα μπορούσαν να είναι προφανείς ωφελούμενοι από το άνοιγμα της Κίνας, δεδομένων των ισχυρών δεσμών τους με το διεθνές εμπόριο, τον τουρισμό και τη γεωγραφική εγγύτητα. Με βάση τις εκτιμήσεις του Mastercard Economics Institute, άλλες χώρες που αναμένεται να ωφεληθούν περιλαμβάνουν τη Βόρεια Ευρώπη –Γερμανία και Γαλλία– και τη Βραζιλία, οι οποίες θα μπορούσαν να δουν ώθηση στις εξαγωγές τους στην Κίνα, καθώς η οικονομία ανακάμπτει.
Οι ταξιδιώτες δημιουργούν νέους προορισμούς
Καθώς οι καταναλωτές απολαμβάνουν υψηλότερα εισοδήματα σε κάποιους προορισμούς και επιστρέφουν σε κάποιο επίπεδο άνεσης, όπως εκείνο που ίσχυε πριν από την πανδημία, φαίνεται ότι τολμούν περισσότερο και επιλέγουν νέες τοποθεσίες. Για τους ταξιδιώτες από την περιοχή της Ασίας-Ειρηνικού, οι ΗΠΑ και η Αυστραλία παραμένουν αγαπημένοι προορισμοί για ανοιξιάτικα και καλοκαιρινά ταξίδια. Εν τω μεταξύ, η Ταϊλάνδη επανήλθε ως ένας από τους 10 κορυφαίους προορισμούς στην περιοχή. Ξεκινώντας από τα τέλη του 2022, οι επισκέπτες στο Χονγκ Κονγκ άρχισαν να αυξάνονται, με τον προορισμό να μπαίνει στη λίστα με τους 10 κορυφαίους και να φτάνει στο νούμερο 3 τον Φεβρουάριο του 2023. Πολυτελείς ταξιδιωτικές εμπειρίες, όπως τα καταλύματα υψηλών προδιαγραφών και τα πολυτελή ταξίδια στο μέρη όπως η Γαλλία και η Ιταλία, πιθανότατα θα δελεάσουν τους Κινέζους τουρίστες που αναδύονται από ένα περιβάλλον μηδενικού κορωνοϊού, για να επανενταχθούν στην οικονομία της εμπειρίας.
Προτεραιότητα των ταξιδιωτών οι εμπειρίες
Η προτίμηση για εμπειρίες έναντι υλικών αγαθών συνεχίζει να κερδίζει έδαφος καθώς οι ταξιδιώτες αναζητούν κάτι το μοναδικό. Επηρεασμένοι από τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης και την ανάγκη για ψυχαγωγία, οι ταξιδιώτες κατευθύνονται προς λιγότερο γνωστούς προορισμούς, αναζητώντας πολιτιστική εμβάπτιση. Από τον Μάρτιο του 2023, οι παγκόσμιες δαπάνες για εμπειρίες αυξήθηκαν κατά 65%, ενώ οι δαπάνες για υλικά αγαθά αυξήθηκαν κατά 12% σε σύγκριση με το 2019. Οι δαπάνες με γνώμονα την εμπειρία αυξάνονται σε ορισμένους προορισμούς, όπου τα lockdown έχουν παρέλθει, αλλά οι Κινέζοι τουρίστες που παραδοσιακά υπεραριθμούν ως προς την αγορά αγαθών πολυτελείας, σε σύγκριση με άλλους τουρίστες, θα μπορούσαν να δώσουν ώθηση στις δαπάνες αγαθών σε όλες τις αγορές. Η Ταϊλάνδη, ειδικότερα, έχει αναδειχθεί ως hot spot για ταξιδιώτες που αναζητούν νέους πολιτισμούς και προορισμούς, καθώς και για όσους θέλουν να επανασυνδεθούν με αυτόν τον μαγευτικό και ζωντανό τόπο. Η χώρα έχει σημειώσει σημαντική αύξηση στις δαπάνες για εμπειρίες, οι οποίες είναι αυξημένες κατά 40,5% σε σύγκριση με το 2019, με τις δαπάνες για υλικά αγαθά να αυξάνονται κατά 24%.
Το 2023, τα ταξίδια επανήλθαν στην Ασία, καθώς η Κίνα άνοιξε ξανά τα σύνορά της, ενώ και άλλες αγορές χαλάρωσαν τους τελευταίους ταξιδιωτικούς περιορισμούς που ίσχυαν στην πανδημία. Εφόσον οι άνθρωποι σε όλο τον κόσμο δίνουν προτεραιότητα στις εμπειρίες έναντι υλικών αγαθών, η ισχυρή ζήτηση για ταξίδια αναμένεται να διαρκέσει πολύ πέρα από την αρχική πρόβλεψη. Και, καθώς πλησιάζει η αιχμή της καλοκαιρινής ταξιδιωτικής περιόδου, το μεγάλο ερώτημα για το Ινστιτούτο είναι εάν η προσφορά πτήσεων και καταλυμάτων μπορεί να συμβαδίσει με τη ζήτηση.
Διαβάστε ακόμα:
Το Παραθεριστικό Τουριστικό Χωριό που θα αλλάξει την Ελούντα
Οι επιδόσεις και οι προοπτικές τη φετινή χρονιά για Αegean και Sky express
H Αθήνα στην κορυφαία δεκάδα των ελκυστικότερων προορισμών του κόσμου για events και συναντήσεις