To Πόρτο Χέλι είναι ένας από τους ομορφότερους παραθαλάσσιους προορισμούς στην Ελλάδα, ο οποίος τη δεκαετία του 1970 γνώρισε μεγάλη τουριστική άνθιση. Εδώ και αρκετά χρόνια, ζει την αναγέννησή του ως premium προορισμός.
Το πρώτο DS υπήρξε ένα από τα θρυλικά αυτοκίνητα του 20ου αιώνα. Όταν κυκλοφόρησε για πρώτη φορά τη δεκαετία του 1950, εντυπωσίασε με το φουτουριστικό, για την εποχή, σχέδιό του -το οποίο άλλαξε για πάντα την εμφάνιση των αυτοκινήτων-, αλλά και με τις τεχνολογικές καινοτομίες του.
Όταν παραλάβαμε το καινούργιο μας DS 4, τον νεότερο διάδοχο αυτού του εμβληματικού μοντέλου, ξέραμε ήδη ότι το πρώτο μας road trip θα είναι στο Πόρτο Χέλι, ώστε να συνδυάσουμε την premium οδηγική εμπειρία με έναν αντίστοιχο προορισμό.
Πριν το ταξίδι μας, γνωρίζαμε ότι το DS 4 έχει αναδειχθεί «το ομορφότερο αυτοκίνητο του 2022» και από τα πρώτα δευτερόλεπτα της γνωριμίας μας με αυτό, έγινε απολύτως αντιληπτό.
Το χρυσού χρώματος αυτοκίνητο της έκδοσης Cross ήταν «έρωτας με την πρώτη ματιά». Εδώ, η γαλλική φινέτσα συνδυάζεται με τον δυναμισμό που αποτυπώνεται στους μεγάλους τροχούς αλλά και στα επιβλητικά μπροστινά φώτα.
Στο πίσω μέρος, τα σκαλιστά φώτα ταιριάζουν απόλυτα με την κομψή σιλουέτα του, ενώ το ευρύχωρο σαλόνι του μοντέλου και ο σχεδιασμός του cockpit εντυπωσιάζουν με το design τους. Ένας λόγος που επιλέξαμε το συγκεκριμένο αυτοκίνητο είναι και τα χειροποίητα υλικά και η άριστη ποιότητα κατασκευής των εσωτερικών χώρων και αυτά τα βλέπουμε πια μπροστά μας.
Τα ανάγλυφα ένθετα Clous de Paris, που είναι εμπνευσμένα από την υψηλής ποιότητας ωρολογοποιία, δίνουν έμφαση στο ταμπλό και τα χειριστήρια του κλιματισμού DS AIR., ένα καινοτόμο σύστημα κλιματισμού με τους πολύ συμπαγείς κεντρικούς αεραγωγούς τοποθετημένους ψηλά και διακριτικά.
Tην ίδια στιγμή, το εσωτερικό Criollo Brown OPERA αντιπροσωπεύει το καλύτερο από την τεχνογνωσία της μάρκας με καθίσματα αφρού υψηλής πυκνότητας με επένδυση σε δέρμα Criollo Brown Nappa, ένα δέρμα με ιδιαίτερη υφή. Το ταμπλό είναι επίσης επενδυμένο με το ίδιο δέρμα, ενώ οι διακοσμητικές επενδύσεις σε ξύλο Brown Ash προσθέτουν μια επιπλέον πινελιά στην αισθητική της καμπίνας.
Βάλαμε μπρος και αρκετά γρήγορα βρεθήκαμε στον αυτοκινητόδρομο της Αθηνών- Κορίνθου. Η οδήγηση χάρη στο αυτόματο κιβώτιο των 8 ταχυτήτων (στο οποίο υπάρχει επίσης μια πινελιά καινοτομίας αφού ο παραδοσιακός μοχλός έχει αντικατασταθεί από το πρωτοποριακό και κομψό χειριστήριο DS E-TOGGLE) κυλά ήρεμα, ήσυχα και αθόρυβα. Έτσι, έχουμε την ευκαιρία να μάθουμε με άνεση τον εξοπλισμό του νέου μας αυτοκινήτου. Όπως το DS SMART TOUCH, μια οθόνη αφής 5 ιντσών που συνδέεται με το DS IRIS SYSTEM, το οποίο είναι το νέο μας οικο-σύστημα πληροφόρησης, εύκολο στη χρήση, εργονομικό και με δυνατότητες πλήρους εξατομίκευσης. Το DS IRIS SYSTEM είναι ο προσωπικός μας βοηθός, ο οποίος επικοινωνεί μαζί μας μέσω της αφής αλλά και τις φωνής και εκτελεί τις εντολές μας με ακρίβεια. Είχαμε επίσης τη δυνατότητα να δοκιμάσουμε το πρωτοποριακό σύστημα DRIVE ASSIST. Nα ζήσουμε μία εμπειρία επαυξημένης πραγματικότητας με το DS EXTENDED HEAD-UP DISPLAY. Τι ακριβώς είναι αυτό; Μία τεχνολογία αιχμής που χρησιμοποιείται στα μαχητικά αεροπλάνα και επιτρέπει απρόσκοπτη ορατότητα σε όλες τις περιπτώσεις. Όλες οι χρήσιμες πληροφορίες οδήγησης, όπως η ταχύτητα του αυτοκινήτου εμφανίζονται στο παρμπρίζ στο οπτικό πεδίο του οδηγού και σε μέγεθος προβολής 21 ιντσών.
Χάρη στο DS 4 είχαμε μία Augmented Reality εμπειρία οδήγησης. H μηχανή του αυτοκινήτου μας κάνει ελάχιστο θόρυβο ενώ ακούμε μουσική από το ηχοσύστημα των 14 ηχείων της Focal.
Η πρώτη στάση του road trip μας γίνεται στον Ισθμό της Κορίνθου για να απολαύσουμε τη θέα από ψηλά. Επιστρέφοντας στο αυτοκίνητο και καθώς οι αχτίδες του ηλίου έχουν κάνει την εμφάνισή τους και πέφτουν πάνω στο παρμπρίζ του DS 4, μένουμε και πάλι έκθαμβοι από το «πιο όμορφο αυτοκίνητο του 2022».
DS προφέρεται στα γαλλικά ”Déesse”, μία λέξη που σημαίνει θεά. Πράγματι, μπροστά μας ήταν μια χρυσαφένια θεά που στην ντίζελ εκδοχή των 1500 κυβικών που είχαμε εμείς, έχει ισχύ 130 ίππων. Αλλά φυσικά δεν είναι η μόνη έκδοση. Υπάρχουν δύο βενζινοκίνητες επιλογές, PureTech 130 EAT8 και PureTech 180 EAT8 αλλά κυρίως υπάρχει η plug-in υβριδική έκδοση, E-TENSE των 225 ίππων. Ο συνδυασμός του ηλεκτροκινητήρα και του βενζινοκινητήρα σας εξασφαλίζει δυναμισμό και ευελιξία στην οδήγηση. Άλλωστε αυτή η έκδοση έχει ενσωματώσει όλη την τεχνογνωσία της DS Performance, της ομάδας με τους 4 τίτλους στην Formula E. Iδανική επιλογή για όσους αναζητούν χαμηλή κατανάλωση και μεγάλες επιδόσεις.
Από τoν Ισθμό στο Πόρτο Χέλι
Το ταξίδι συνεχίζεται. Η αρχή του καλοκαιριού είναι μάλλον η καλύτερη εποχή για να απολαύσει κανείς τη συναρπαστική ομορφιά της φύσης στη διαδρομή που ξεκινάει από τον Ισθμό και καταλήγει στο Πόρτο Χέλι.
Λίγο μετά την Επίδαυρο, το τοπίο εναλλάσσεται. Συστοιχίες πεύκων δίνουν τη θέση τους σε μικρά ακρωτήρια. Το πράσινο εναλλάσσεται με το γαλάζιο της θάλασσας και το αντίστροφο. Όσο πλησιάζουμε προς τον προορισμό, το τοπίο γίνεται πιο «ξηρό», μεσογειακό. Εδώ, κυριαρχούν τα ελιόδεντρα και οι θάμνοι. Για το πιο εντυπωσιακό κομμάτι βλάστησης, έχει βάλει το χέρι του ο άνθρωπος. Είναι οι εντυπωσιακοί κήποι των κατοικιών και των ξενοδοχείων αυτή της πλευράς της Αργολίδας τους οποίους βλέπουμε από ψηλά καθώς κατηφορίζουμε και πλησιάζουμε στον οικισμό και το λιμάνι.
Είναι πρωί καθημερινής στα τέλη Μαΐου, επομένως ο κόσμος στο λιμάνι είναι αρκετός. Πριν τακτοποιηθούμε στο κατάλυμά μας, απολαύσαμε έναν καφέ δίπλα στη θάλασσα. Ενώ εμείς απολαμβάναμε το τοπίο των μικρών κόλπων και των ήρεμων νερών, το DS 4 ήταν επίκεντρο της προσοχής των περαστικών από το σημείο. Ένας από αυτούς, μας ρώτησε «τι αυτοκίνητο είναι αυτό» αφού έχει και αυτός εντυπωσιαστεί από την ομορφιά του. Αφού του εξηγήσαμε αναλυτικά τα χαρακτηριστικά του, σχολίασε: «Είναι πολύ όμορφο, τα γαλλικά αυτοκίνητα είναι γενικά καλοτάξιδα».
Στην παραλία Κόβα
Επόμενος στόχος ήταν η εξερεύνηση των παραλιών της περιοχής. Ακολουθώντας τις συμβουλές του ντόπιου θαυμαστή του DS 4 και οδηγώντας για ελάχιστα χιλιόμετρα, βρεθήκαμε σε μια πραγματικά ιδιαίτερη παραλία, την Κόβα. Όπως αναφέραμε παραπάνω, είναι καθημερινή, στην αρχή της σεζόν, επομένως δεν υπάρχει πολύς κόσμος, πράγμα σημαντικό, καθώς η Κόβα δεν είναι ιδιαίτερα μεγάλη παραλία. Είναι όμως πανέμορφη, με κρυστάλλινα νερά. Απέναντι μας, οι αρχοντικές Σπέτσες.
Στην Ερμιόνη
Η δεύτερη μέρα του road trip περιλάμβανε βόλτες με το αυτοκίνητο, φυσικά κολύμπι και μία επίσκεψη στη γειτονική στο Πόρτο Χέλι, Ερμιόνη. Η διαδρομή από το Πόρτο Χέλι έως την Ερμιόνη δεν διαρκεί πάνω από 20 λεπτά αλλά η εμπειρία μας γεμίζει τα μάτια μας με εικόνες: αμπελώνες που προστατεύονται από «φράχτες» από κυπαρίσσια, εντυπωσιακά οικήματα με υπέροχους κήπους και λουλούδια, μικρούς όρμους και κολπίσκους στους οποίους είναι αραγμένα εντυπωσιακά γιοτ. Είναι φανερό ότι η περιοχή ζει την αναγέννησή της ως premium προορισμός.
Σημειωτέων πως αν και όχι μεγάλη η διαδρομή είναι αρκετά δύσκολη με πολλές στροφές στενούς δρόμους και το οδόστρωμα να είναι σε κακή κατάσταση. Αλλά χάρη στο DS ACTIVE SCAN SUSPENSION γίνεται παιχνίδι. Είναι ένα από τα πολύ δυνατά σημεία του καινούργιου μας οχήματος, μια τεχνολογία πρωτοποριακή για την κατηγορία του. Μία κάμερα που είναι τοποθετημένη στο παρμπρίζ, «βλέπει» και προβλέπει τις ανωμαλίες στην επιφάνεια του δρόμου και στέλνει τα δεδομένα σε μια μονάδα διαχείρισης. Με τέσσερις αισθητήρες θέσης και τρία επιταχυνσιόμετρα, το σύστημα μπορεί και ελέγχει ανεξάρτητα τον κάθε τροχό του αυτοκινήτου. Χρησιμοποιώντας τις πληροφορίες που λαμβάνει, καθιστά την ανάρτηση πιο σκληρή ή πιο μαλακή ανάλογα με το τι απαιτείται σε κάθε τροχό ξεχωριστά. Έτσι, η άνεσή μας ήταν εξασφαλισμένη όποια και να είναι η κατάσταση του οδοστρώματος.
Στην Ερμιόνη, σε μια περιοχή στην οποία περισσεύει η αυθεντικότητα, φάγαμε ολόφρεσκο ψάρι που η ταβέρνα προμηθεύτηκε από ένα από τα καϊκια της περιοχής, κολυμπήσαμε και επισκεφτήκαμε τον αρχαιολογικό χώρο. Λίγο μετά, ξεκίνησε το το ταξίδι της επιστροφής προς την Αθήνα. Επιλέξαμε να ταξιδέψουμε βράδυ και έτσι είχαμε την ευκαιρία να διαπιστώσουμε τις δυνατότητες μίας ακόμα τεχνολογικής και αισθητικής καινοτομίας του DS 4. Τους πολύ λεπτούς προβολείς με το σύστημα DS MATRIX LED VISION, οι συνδυάζουν τον τυπικό φωτισμό με αυτόν της κατεύθυνσης που ακολουθεί το στρίψιμο του τιμονιού και οι οποίοι συμπληρώνονται με φώτα ημέρας που αποτελούνται από δύο γραμμές LED εκατέρωθεν.
Μια εμπειρία που θα θυμόμαστε για καιρό με «τον βάτραχο που έγινε πρίγκιπας»
Πριν φτάσει ο Ιούλιος και ο Αύγουστος, αξίζει να επισκεφθείτε αυτές τις περιοχές για να απολαύσετε τις εμπειρίες που προσφέρουν χωρίς μεγάλη πολυκοσμία.
Αυτή η εκδρομή προσφέρετε τις ιδανικές συνθήκες για να ζήσουμε τη συναρπαστική οδηγική εμπειρία του DS 4. To πρώτο DS, το θρυλικό μοντέλο του 20ου αιώνα ήταν γνωστό στην Ελλάδα ως «βάτραχος». Ο βάτραχος φυσικά έχει γίνει πρίγκιπας εδώ και πάρα πολύ καιρό. Το DS 4 είναι μάλλον η πιο αριστοκρατική εκδοχή του. Κάτι ανάμεσα σε hatchback, κάτι ανάμεσα σε SUV, αλλά με premium Crossover χαρακτήρα, design και εξοπλισμό πολύ ανώτερα της κατηγορίας του.