«Πώς η γαστρονομία διαμορφώνει το brand ενός προορισμού» ήταν το θέμα της ομιλίας του Executive Chef του Όλυμπος Νάουσα, Δημήτρη Τασιούλα στο Greece Talks που πραγματοποιήθηκε την Τετάρτη 12 Μαρτίου στη Θεσσαλονίκη.
Ο Δημήτρης Τασιούλας ξεκίνησε την ομιλία του τονίζοντας την ιδιαίτερη γαστρονομική ταυτότητα της Θεσσαλονίκης: «Η πόλη μας είναι ένα μοναδικό γαστρονομικό υβρίδιο, προϊόν της πολυπολιτισμικότητας και της ιστορικής της εξέλιξης ως εμπορικό σταυροδρόμι». Όπως εξήγησε, η Θεσσαλονίκη έχει ήδη λάβει σημαντικές διακρίσεις, όπως η ένταξή της στο Δίκτυο Δημιουργικών Πόλεων Γαστρονομίας της UNESCO το 2021, αλλά χρειάζεται περαιτέρω στοχευμένες δράσεις για να καταστεί πραγματικά παγκόσμιος γαστρονομικός προορισμός.
«Το γεγονός ότι ο Οδηγός Michelin εξακολουθεί να επισκέπτεται μόνο την Αθήνα δείχνει ότι έχουμε ακόμα δρόμο μπροστά μας», υπογράμμισε. Ένα από τα κύρια σημεία της παρουσίασης ήταν το παράδειγμα του Μπιλμπάο, το οποίο πέτυχε μια ριζική μεταμόρφωση από βιομηχανικό κέντρο σε τουριστικό και πολιτιστικό προορισμό.
«Τη δεκαετία του 1980, το Μπιλμπάο ήταν μια παρακμασμένη βιομηχανική πόλη. Η κυβέρνηση των Βάσκων επένδυσε στη δημιουργία του Guggenheim Museum, αλλά αυτό ήταν μόνο η αρχή. Παράλληλα, ανέπτυξε μια στρατηγική για να αναδείξει τη γαστρονομία του, υποστηρίζοντας τοπικούς σεφ και εστιατόρια», εξήγησε ο κ. Τασιούλας.
Το αποτέλεσμα ήταν εντυπωσιακό: 300% αύξηση του τουρισμού, οικονομικά οφέλη άνω του 1 δισ. ευρώ και δημιουργία κορυφαίων γαστρονομικών εμπειριών που έκαναν την πόλη γαστρονομικό προορισμό διεθνούς φήμης. «Μπορούμε να δημιουργήσουμε το δικό μας “Bilbao Effect” στη Θεσσαλονίκη; Μπορεί η γαστρονομία μας να γίνει το “Guggenheim” της πόλης;», αναρωτήθηκε ο σεφ, προτείνοντας ένα στρατηγικό σχέδιο ανάπτυξης.
Ο Δημήτρης Τασιούλας παρουσίασε μια σειρά από βασικές δράσεις που μπορούν να βοηθήσουν την πόλη να εδραιωθεί ως γαστρονομικός προορισμός:
-Δημιουργία ενός ξεκάθαρου γαστρονομικού brand που θα διαφοροποιεί τη Θεσσαλονίκη από άλλες πόλεις.
-Διεθνοποίηση της γαστρονομικής ταυτότητας μέσω στρατηγικών καμπανιών marketing.
-Συνεργασία με διεθνείς θεσμούς όπως ο Οδηγός Michelin, ώστε να συμπεριληφθεί η πόλη στον παγκόσμιο γαστρονομικό χάρτη.
-Συστηματικές επενδύσεις σε εστιατόρια, σεφ και προϊόντα που αναδεικνύουν την τοπική κουζίνα.
-Ολιστική ενσωμάτωση της γαστρονομίας στο τουριστικό προϊόν της πόλης, όπως έγινε στο Μπιλμπάο.
«Η γαστρονομία είναι ένα ισχυρό εργαλείο που μπορεί να αλλάξει την εικόνα της Θεσσαλονίκης διεθνώς», τόνισε ο κ. Τασιούλας, κλείνοντας την ομιλία του. Το στοίχημα πλέον είναι αν η πόλη θα αξιοποιήσει αυτό το δυναμικό και θα μετατρέψει τη γαστρονομία της στον νέο μεγάλο τουριστικό άξονα της Ελλάδας.