Οι ταξιδιωτικές αναζητήσεις απογειώνονται, καθώς 6 στους 10 Αμερικανούς σχεδιάζουν να ταξιδέψουν αυτό το καλοκαίρι, από 5 στους 10 που ίσχυε πέρυσι, σύμφωνα με την τελευταία έρευνα της Deloitte.
Ειδικότερα, σύμφωνα με τα αποτελέσματα της σχετικής έρευνας, η συνολική ταξιδιωτική δαπάνη θα αυξηθεί. Μεταξύ των ταξιδιωτών, το 28% σχεδιάζει να ξοδέψει περισσότερα από ό,τι το 2019, σημειώνοντας αύξηση 6% σε σύγκριση με το 2021, παρόλο που οι καταναλωτές ανησυχούν για υψηλότερες τιμές στα αεροπορικά εισιτήρια και στη διαμονή
Οι ανησυχίες που σχετίζονται με τον κορωνοϊό, συνεχίζουν να επηρεάζουν τις ταξιδιωτικές αποφάσεις, αν και οι οικονομικές ανησυχίες είναι πλέον ο κύριος λόγος μεταξύ των Αμερικανών που σχεδιάζουν να μην πραγματοποιήσουν διεθνή ταξίδια.
Αν και τα διεθνή ταξίδια είναι πολύ πιο εύκολα από ότι, πέρυσι, μόνο 1 στους 8 Αμερικανούς σχεδιάζει να ταξιδέψει στο εξωτερικό αυτό το καλοκαίρι, καθώς οι κανόνες και οι απαιτήσεις για τον κορωνοϊό παραμένουν απρόβλεπτες.
Αύξηση εξακολουθεί να παρατηρείται και στην επιλογή καταλυμάτων βραχυχρόνιων μισθώσεων. Μεταξύ του 20% των ταξιδιωτών που σχεδιάζουν να μείνουν σε καταλύματα τύπου Airbnb, για 1 στους 7 θα είναι η πρώτη φορά που καταφεύγει σε αυτή τη λύση.
Υποκινούμενοι από ευέλικτες ρυθμίσεις εργασίας, 1 στους 5 ταξιδιώτες σχεδιάζει να εργαστεί κατά τη διάρκεια του καλοκαιρινού ταξιδιού του. Οι «ταξιδιώτες με laptop», μία μορφή ψηφιακών νομάδων, σχεδιάζουν να κάνουν περισσότερα ταξίδια και να ξοδεύουν περισσότερα, επιδεικνύοντας ξεχωριστές προτιμήσεις στις ταξιδιωτικές αποφάσεις.
Γιατί αυτό έχει σημασία;
Από την έναρξη της πανδημίας, η ασφάλεια και οι ιδιαίτερες εμπειρίες ωθούν πολλούς Αμερικανούς στο να προγραμματίσουν καλοκαιρινά ταξίδια. Ωστόσο, εν μέσω της ανανεωμένης διάθεσης για ταξίδια αναψυχής, οι οικονομικές ανησυχίες και οι υψηλότερες τιμές επιβαρύνουν τους ταξιδιώτες. Η νέα έκθεση της Deloitte, “Getting Back to Getaways: 2022 Deloitte Summer Travel Survey”, εξετάζει τις τάσεις και τις προτιμήσεις που θα καθοδηγήσουν τα ταξίδια αναψυχής την τρέχουσα σεζόν. Η έκθεση βασίζεται σε έρευνα 4.233 Αμερικανών που συμμετείχαν στις 23-30 Μαρτίου 2022. Μεταξύ αυτών, 2.536 καταγράφηκαν ως ταξιδιώτες και ένα μικρότερο υποσύνολο 1.960 ταξιδιωτών δήλωσαν ότι θα έμεναν σε κατάλυμα και όχι με την οικογένεια ή τους φίλους τους.
Τα καλοκαιρινά ταξίδια επιστρέφουν για πολλούς Αμερικανούς
Ενώ τα ταξίδια αναψυχής φαινόταν να είναι σε ανάκαμψη το περασμένο καλοκαίρι, οι παραλλαγές Delta και Omicron επιβράδυναν την επιστροφή τους. Τώρα, με την εμπιστοσύνη των ταξιδιωτών σε άνοδο, τα ταξίδια το καλοκαίρι του 2022 πιθανότατα θα ξεπεράσουν τα επίπεδα τόσο του 2021 όσο και πριν από την πανδημία, με την επιθυμία να περάσουν χρόνο με την οικογένεια και τους φίλους τους να αποτελεί τον κύριο ταξιδιωτικό μοχλό. Ωστόσο, οι οικονομικές ανησυχίες και οι ανησυχίες για την υγεία θα συνεχίσουν να επηρεάζουν το πού και πώς ταξιδεύουν οι Αμερικανοί.
Οι ταξιδιώτες θα κάνουν κατά μέσο όρο δύο ταξίδια αυτό το καλοκαίρι με τους περισσότερους (83%) να σχεδιάζουν να μείνουν σε ξενοδοχεία ή/και ενοικιαζόμενα. Οι μισοί (51%) σχεδιάζουν να πετάξουν, ενώ λίγο περισσότεροι σχεδιάζουν να κάνουν οδικά ταξίδια (57%). Μόνο το 7% προγραμματίζει κρουαζιέρα.
Περισσότερο από το 1/4 (28%) των ταξιδιωτών προγραμματίζουν να ξοδέψουν σημαντικά περισσότερα αυτό το καλοκαίρι σε σχέση με τους ταξιδιωτικούς προϋπολογισμούς του 2019. Εν τω μεταξύ, το 15% σχεδιάζει να δαπανήσει σημαντικά λιγότερα. Οι μισοί από τους ταξιδιώτες, αναφέρουν οικονομικές ανησυχίες.
Το να περνάς χρόνο με την οικογένεια και τους φίλους είναι το κορυφαίο κίνητρο για καλοκαιρινά ταξίδια με ποσοστό 47%, αύξηση 13% από το 2021.
Οι παραλίες συνεχίζουν να ηγούνται όλων των προορισμών (32%), ακολουθούμενες από τις πόλεις (29%) και την ύπαιθρο (16%).
Περίπου τα 2/3 των ταξιδιωτών (65%) προγραμματίζουν τα μεγαλύτερα ταξίδια τους για τον Ιούνιο και τον Ιούλιο, με το 45% όλων των ταξιδιών να προγραμματίζονται για τον Αύγουστο ή τον Σεπτέμβριο. Επιπλέον, η διάρκεια των ταξιδιών θα συρρικνωθεί σε σύγκριση με το 2021. Για το 1/3 των ταξιδιωτών (32%), το μεγαλύτερο ταξίδι θα διαρκέσει λιγότερο από μία εβδομάδα, από 22% το 2021.
Οι ταξιδιώτες κατανέμουν τις δαπάνες τους σε μια ποικιλία ταξιδιωτικών προϊόντων
Οι ταξιδιώτες έχουν μια ποικιλία επιλογών για τα καλοκαιρινά τους ταξίδια. Καθώς αυξάνεται η εμπιστοσύνη στην ασφάλεια της διαμονής και των αεροπορικών ταξιδιών, είναι πρόθυμοι να πληρώσουν για άνεση και χώρο, προκαλώντας περαιτέρω αισιοδοξία για τους παρόχους ταξιδιών.
Σχεδόν οι μισοί (46%) των Αμερικανών θα ταξιδέψουν και θα μείνουν σε καταλύματα επί πληρωμή, από 41% το 2021.
Ενώ τα ξενοδοχεία παραμένουν πιο δημοφιλή (79%), η ζήτηση καταλυμάτων τύπου Airbnb, είναι ισχυρή (20%). Περισσότερο από το 1/3 (34%) των ταξιδιωτών προέβησαν σε βραχυχρόνια μίσθωση ή σκοπεύουν να το κάνουν για πρώτη φορά, από 28% το 2021. Επιπλέον, 7 στους 10 από αυτούς τους νέους βραχυχρόνιους ενοικιαστές αναμένουν να συνεχίσουν να μένουν σε ενοικιαζόμενα καταλύματα για τα μισά τουλάχιστον μελλοντικά τους ταξίδια.
Οι νεότεροι ταξιδιώτες (18-34 ετών) έχουν σχεδόν διπλάσιες πιθανότητες να μείνουν σε Airbnb (26%) από τους ταξιδιώτες 55 ετών και άνω (14%).
‘Οσον αφορά στα αεροπορικά ταξίδια, η εμπιστοσύνη στην ασφάλεια βρίσκεται στο υψηλότερο επίπεδο από την έναρξη της πανδημίας. Περισσότεροι από τους μισούς (54%) των Αμερικανών αισθάνονται ασφαλείς να πετάξουν αυτό το καλοκαίρι, σε σύγκριση με 31% το 2021.
Σχεδόν το μισό (47%) των ταξιδιωτών θα πετάξει για το ταξίδι του και το 54% είναι πρόθυμο να πληρώσει για μια πιο άνετη εμπειρία πτήσης, συμπεριλαμβανομένης της πρώτης θέσης ή της business class (17%) ή άλλων αναβαθμίσεων (37%).
Το 1/4 (27%) των αεροπορικών ταξιδιωτών θα πετάξει στο εξωτερικό, με την Ευρώπη να είναι ο πιο δημοφιλής προορισμός (49%). Ακολουθούν το Μεξικό και η Καραϊβική (28%), η Ασία (8%), η Κεντρική/Νότια Αμερική (7%), η Μέση Ανατολή (6%) και Αυστραλία/Ωκεανία (2%). Μεταξύ των διεθνών ταξιδιωτών ηλικίας 55 ετών και άνω, 6 στους 10 σκοπεύουν να επισκεφθούν την Ευρώπη, έναντι 4 στους 10 νεότερους ταξιδιώτες. Οι γεωπολιτικές εξελίξεις επηρεάζουν τις ταξιδιωτικές αποφάσεις για 6 στους 10 ταξιδιώτες.
Με την άνοδο των αεροπορικών ταξιδιών, οι Αμερικανοί θα κάνουν λιγότερα αεροπορικά ταξίδια: το 62% θα οδηγήσει για τουλάχιστον ένα μέρος του ταξιδιού του, από 76% το 2021. Σχεδόν οι μισοί (48%) οδηγούν για μικρότερες αποστάσεις (τέσσερις ώρες ή λιγότερο), από 33% το 2021. Επιπλέον, 8 στα 10 από αυτά τα ταξίδια θα διαρκέσουν μια εβδομάδα ή λιγότερο, γεγονός που θα μπορούσε να συμβάλει στην αύξηση των οδικών ταξιδιών μικρότερης απόστασης.
Μειώνονται οι ανησυχίες για την υγεία και αυξάνονται οι ανησυχίες για τα οικονομικά
Η μετάδοση του κορωνοϊού παραμένει σημαντικός παράγοντας στις ταξιδιωτικές αποφάσεις, αν και η επιρροή του μειώνεται. Ωστόσο, οι οικονομικές ανησυχίες είναι υψηλές με σχεδόν τους μισούς από εκείνους που δεν θα ταξιδέψουν, να αναφέρουν τα χρήματα ως τον λόγο για τον οποίο θα μείνουν σπίτι.
Αυτό το καλοκαίρι, τα οικονομικά (44%, αύξηση 13% από το 2021) αντικαθιστούν την υγεία ως κύριο μέλημα των ταξιδιωτών (33%, μείωση 10% από το 2021).
Οι ταξιδιώτες με οικογενειακό εισόδημα κάτω των 50.000 δολαρίων, έχουν διπλάσιες πιθανότητες να μειώσουν σημαντικά τους ταξιδιωτικούς προϋπολογισμούς από το 2019, σε σύγκριση με τους ταξιδιώτες υψηλότερων επιπέδων εισοδήματος.
Αν και εξακολουθούν να λαμβάνονται υπόψη, οι παράγοντες υγείας που παίζουν ρόλο στην επιλογή προορισμού έχουν μειωμένη επιρροή σε σύγκριση με πέρυσι, όπως η αποφυγή του πλήθους (68%, μείωση 7%), οι κατευθυντήριες γραμμές CDC (65%, μείωση 9%) και η κοινωνική απόσταση πρότυπα (61%, μείωση 13%).
Φέτος, οι ταξιδιώτες είναι πιο πιθανό να συμμετάσχουν σε δραστηριότητες που περιλαμβάνουν κοινή χρήση χώρου με άλλους, όπως φαγητό (αύξηση 6%) και επίσκεψη σε αξιοθέατα (αύξηση 2%).
«Ταξιδιώτες με laptop»- Tα καλοκαιρινά ταξίδια σε άνοδο, λόγω της ευελιξίας στον χώρο εργασίας
Εργασία από το σπίτι και ευέλικτες ρυθμίσεις εργασίας ως προς την τοποθεσία, συμβάλλουν σε έναν νέο τύπο ταξιδιωτών αναψυχής – τους «ταξιδιώτες με laptop». Όσοι σχεδιάζουν να εργαστούν τουλάχιστον εν μέρει, αποδίδουν τουλάχιστον ένα ταξίδι στην ικανότητα εξ αποστάσεως εργασίας. Επιπλέον, «ταξιδιώτες με laptop» τείνουν να ξοδεύουν περισσότερα, να κάνουν μεγαλύτερα ταξίδια και να ταξιδεύουν με μεγαλύτερες ομάδες.
Ένας στους πέντε «ταξιδιώτες με laptop» που σχεδιάζουν να δουλέψουν έστω και μερικώς στις διακοπές τους, θα κάνουν πιο συχνά και μεγαλύτερα ταξίδια.
Μεταξύ των ανωτέρω, 3 στους 4 λένε ότι το μεγαλύτερο ταξίδι τους θα διαρκέσει μία έως τρεις εβδομάδες. Επιπλέον, 4 στους 5 παρατείνουν το ταξίδι τους λόγω της δυνατότητας εξ αποστάσεως εργασίας, με το 1/3 να παρατείνει το ταξίδι του κατά 3 έως 6 ημέρες.
Η πλειονότητα των εν λόγω ταξιδιωτών είναι νεότεροι και πλουσιότεροι: οι ηλικίας 18 έως 34 ετών έχουν πέντε φορές περισσότερες πιθανότητες να εργαστούν στις διακοπές και όσοι αναφέρουν εισόδημα άνω των 100.000 δολαρίων ετησίως έχουν διπλάσιες πιθανότητες να το κάνουν. Τέσσερις στους δέκα αναφέρουν ότι ο προϋπολογισμός ταξιδιού τους υπερβαίνει τα επίπεδα πριν από την πανδημία, σε σύγκριση με το 25% των ταξιδιωτών που θα αποσυνδεθούν πλήρως στις διακοπές τους.
Οι «ταξιδιώτες με laptop» ταξιδεύουν σε μεγαλύτερες ομάδες. Τρεις στους δέκα θα ταξιδέψουν με 3 έως 5 άτομα, συχνά συμπεριλαμβανομένων των παιδιών.
Οι «ταξιδιώτες με laptop», που έχουν διπλάσιες πιθανότητες να μείνουν σε Airbnb για πρώτη φορά κατά τη διάρκεια της πανδημίας, έχουν σχεδόν 1,5 φορές περισσότερες πιθανότητες να συνεχίσουν να τα χρησιμοποιούν σε μισά ή περισσότερα μελλοντικά τους ταξίδια.
Συνολικά, η εξ αποστάσεως εργασιακή εμπειρία αυξήθηκε ως παράγοντας επιλογής διαμονής. Για τα ξενοδοχεία, η εξ αποστάσεως εργασιακή εμπειρία αυξήθηκε κατά 12% από το 2021, ενώ ο χώρος εργασίας που είναι εγγενής στις βραχυχρόνιες μισθώσεις, αυξήθηκε κατά 19% σε επιρροή από πέρυσι.
Διαβάστε ακόμα:
Πάνω από 1 εκατ. οι ξένοι τουρίστες στο πρώτο τρίμηνο του έτους
Αύξηση 6,5% στις αφίξεις στη Ρόδο τον Μάϊο συγκριτικά με το 2019