Σήμερα, 16 Νοεμβρίου, στον Φάρο, στο Κέντρο Πολιτισμού Ίδρυμα Σταύρος Νιάρχος, πραγματοποιήθηκε το μεγάλο Συνέδριο για την Ελλάδα και τον Τουρισμό, που διοργάνωσαν το Travel.gr και το Πρώτο Θέμα. Με τίτλο «Ο ρόλος του Τουρισμού στο Μέλλον της Ελλάδας», το Greece Talks δημιουργεί τις κατάλληλες προϋποθέσεις για έναν γόνιμο διάλογο στον οποίο θα συμμετέχουν έμπειροι ομιλητές και καταξιωμένοι επαγγελματίες του Τουρισμού.

74

O πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης και ηγετικές φυσιογνωμίες από τον κλάδο της Φιλοξενίας των Κατασκευών και των Αερομεταφορών συναντήθηκαν για πρώτη φορά στο ίδιο πάνελ, στον Φάρο του Ιδρύματος Πολιτισμού Σταύρος Νιάρχος για να απαντήσουν σε καίρια ερωτήματα αναφορικά με τις προοπτικές και τις ευκαιρίες στον Τουριστικό κλάδο.

Καλωσόρισμα στο Συνέδριο

Η Ανδρονίκη Κολοβού, διευθύντρια του Travel.gr, αναφέρεται στις δράσης προώθησης του τουρισμού από το Travel.gr με πάνω από 60 αποστολές σε όλη την Ελλάδα, με Έλληνες και Βρετανούς ταξιδιωτικούς συντάκτες και travel bloggers. Όπως είπε, η χώρα μας φέτος έχει κάνει την καλύτερη επίδοσή της στον τουρισμό, γι’αυτό και το συνέδριο αποκτά μία ιδιαίτερη σημασία.

Ο Φώτης Τσιμέλας, Ηead of Creative Content στο «Πρώτο Θέμα», αναφέρεται στους στόχους του συνεδρίου. Το Συνέδριο του Travel.gr είναι ένα μωσαϊκό από μικρά επιτεύγματα που μας εμπνέουν και μεγάλες επιτυχίες, είπε χαρακτηριστικά, καλωσορίζοντας τον πρωθυπουργό και τους καλεσμένους.

«Ανθεκτικός ο Ελληνικός Τουρισμός»

Ο Πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης συνομιλεί με τον Αχιλλέα Κωνσταντακόπουλο, Πρόεδρο T.E.MEΣ Α.Ε, τον Ευτύχιο Βασιλάκη, Πρόεδρο AEGEAN και τον Οδυσσέα Αθανασίου, Διευθύνοντα Σύμβουλος LAMDA Development για τον ρόλο του Τουρισμού στο Μέλλον της Ελλάδας και το πώς δημιουργείται ένας προορισμός. Την συζήτηση συντονίζει ο δημοσιογράφος, Αντώνης Σρόιτερ.

Μητσοτάκης: Η σύγκρουση στη Μέση Ανατολή δεν θα επηρεάσει τον ελληνικό τουρισμό

Ο πρωθυπουργός στο συνέδριο του Travel.gr σημείωσε ότι η χώρα μας δεν είχε απώλειες στον τουριστικό τομέα από τον πόλεμο στην Ουκρανία και το ίδιο ευελπιστεί και για την σύγκρουση του Ισραήλ με τη Χαμάς. Σημείωσε ότι ο αιμοδότης του τουρισμού είναι η ιδιωτική πρωτοβουλία. Συγκεκριμένα είπε ότι ο τουρισμός είναι μία ανάγκη των ανθρώπων να ταξιδεύουν, σημειώνοντας ότι οι μοναδικές εμπειρίες του ελληνικού τουρισμού είναι το διαφοροποιητικό μας στοιχείο. Αναφερόμενος στις πολεμικές συγκρούσεις στην ευρύτερη γεωπολιτική γειτονιά, ο πόλεμος στην Ουκρανία δεν επηρέασε τον ελληνικό τουρισμό και το ίδιο θα συμβεί και με την ανάφλεξη των συγκρούσεων στη Μέση Ανατολή.

Αχιλλέας Κωνσταντακόπουλος, Πρόεδρος ΤΕ.ΜΕΣ: «Ο τουρισμός είναι ένα long investment για εμάς»

«Καλά τα πρώτα μηνύματα. Δεν είδαμε αρνητικές εξελίξεις μετά τον πόλεμο στην Ουκρανία. Ο τουρισμός ήρθε για να μείνει και η Ελλάδα έρχεται να στοχεύσει σε υψηλού επιπέδου τουρισμό», ανέφερε μεταξύ άλλων ο Αχιλλέας Κωνσταντακόπουλος, Πρόεδρος T.E.MEΣ Α.Ε.

Βασιλάκης, Πρόεδρος AEGEAN «Φέτος τον χειμώνα τα νούμερα στην Αθήνα πάνε πάρα πολύ καλά»

«Όσον αφορά τις κρίσεις που σχετίζονται με τους πολέμους πρόκειται για μια τραγωδία αλλά οι ελληνικές επιχειρήσεις στον τουρισμό έχουμε αναπτύξει το στοιχείο της ανθεκτικότητας και της προσαρμοστικότητας απέναντι σε κρίσεις», ανέφερε μεταξύ άλλων ο Ευτύχιος Βασιλάκης, Πρόεδρος AEGEAN.

Οδυσσέας Αθανασίου, Διευθύνων Σύμβουλος LAMDA Development: Το πάρκο του Ελληνικού θα είναι το μεγαλύτερο παραθαλάσσιο πάρκο στον κόσμο

«Η επένδυση του Costa Navorino έχει πολύ θετικές επιπτώσεις σε ολόκληρη τη γύρω περιοχή. Όλος ο κόσμος είτε στην Πύλο είτε στη γύρω περιοχή έλεγε συνέχεια πόσο ευχαριστημένος είναι με αυτή την επένδυση. Στο Ελληνικό βάλαμε από την αρχή τον πήχη ψηλά, όχι με την έννοια να πλασαριστούμε στην πρώτη δεκάδα διεθνών προορισμών, αλλά να πάμε ακόμα πιο ψηλά», ανέφερε ο Οδυσσέας Αθανασίου, Διευθύνων Σύμβουλος LAMDA Development. Ο ίδιος συνέχισε αναφέροντας πως «φτιάχνουμε το μεγαλύτερο παραθαλάσσιο πάρκο στον κόσμο. Επίσης μέσα σε 15 λεπτά μπορείς να πας οπουδήποτε θέλεις είτε με τα πόδια είτε με ποδήλατο».

Το αποτύπωμα του Τουρισμού στην Ελληνική Οικονομία

Για την πορεία του ελληνικού τουρισμού, σε συνάρτηση με την ανάπτυξη της οικονομίας, μίλησε μεταξύ άλλων ο Υπουργός Οικονομίας και Οικονομικών, κ. Κωστής Χατζηδάκης, κατά τη διάρκεια τοποθέτησής του στο συνέδριο του Travel.gr «ο Ρόλος του Τουρισμού στο Μέλλον της Ελλάδας», που διοργανώνουν στο Κέντρο Πολιτισμού Σταύρος Νιάρχος, το Travel.gr και το Πρώτο Θέμα.

Ο κ. Χατζηδάκης μιλώντας σε πάνελ που συντονίζουν οι δημοσιογράφοι Στεφανία Σούκη και Γιώργος Ευγενίδης, με την Όλγα Κεφαλογιάννη, Υπουργό Τουρισμού, την Μάρι Ν. Δασκαλαντωνάκη, Διευθύνουσα Σύμβουλο Grecotel και τον Βασίλη Ψάλτη, Διευθύνοντα Σύμβουλο της Alpha Bank, σημείωσε ότι η πορεία της οικονομίας και ο τουρισμός βοηθούν την κυβέρνηση να προχωρήσει σε κινήσεις όπως την ενίσχυση των 300 εκατ. ευρώ που ανακοινώθηκε σήμερα. Όπως είπε δε είναι σημαντική και η αύξηση των εσόδων για την Πολιτεία από την αύξηση των μισθών από τις παραπάνω κρατήσεις αλλά και η επόπτευση της αγοράς, αφού καλύπτεται το κενό ΦΠΑ.

Κωστής Χατζηδάκης, Υπουργός Οικονομικών: Δεν επιβάλλαμε κανέναν καινούργιο φόρο στους ελεύθερους επαγγελματίες, προσπαθούμε αυτοί που δεν πληρώνουν να πληρώσουν κάτι

Η κυβέρνηση μόνο μειώσεις φόρων έχει κάνει, είπε στην συνέχεια ο κ. Χατζηδάκης, αναφέροντας παραδείγματα όπως ο ΕΝΦΙΑ. «Δεν επιβάλλαμε κανέναν καινούργιο φόρο στους ελεύθερους επαγγελματίες, προσπαθούμε αυτοί που δεν πληρώνουν να πληρώσουν κάτι. Το 54% δήλωσε μηδενικό εισόδημα, πώς ζουν» είπε ο υπουργός Οικονομικών. Τώρα το 4% πληρώνει το 50% των φόρων του συνόλου των ελεύθερων επαγγελματιών, είπε. Πώς δεχόμαστε το σύστημα τεκμηρίων στο Ε1 και δεν το δεχόμαστε με τους ελεύθερους επαγγελματίες λέγοντας πως αντίστοιχα συστήματα έχουν κι άλλες χώρες, προηγμένες, όπως η Γαλλία.

Αναφορικά με τις βραχυχρόνιες μισθώσεις, ο κ. Χατζηδάκης τόνισε ότι είναι ήδη στο φορολογικό νομοσχέδιο οι ρυθμίσεις της κυβέρνησης λέγοντας πως όσοι είναι επιχειρηματίες θα πρέπει να φορολογούνται αντίστοιχα.

Ξεχωρίζουμε τις βραχυχρόνιες μισθώσεις ιδιοκτητών που έχουν πάνω από τρία διαμερίσματα, γιατί θεωρούμε πως είναι επιχειρηματική δραστηριότητα, ενώ αντίστοιχα το ίδιο κάνουμε όταν κάθε φορά οι μισθώσεις ξεπερνούν τις 60 μέρες, είπε ο κ. Χατζηδάκης. «Πρέπει να κρατήσουμε μία ισορροπία, θέλουμε και τις δύο πλευρές, ξέρουμε ότι δεν χάρηκαν όλοι», είπε χαρακτηριστικά ο υπουργός Οικονομικών. Τα τελευταία τέσσερα χρόνια το εισόδημα που δηλώνεται από τις πλατφόρμες βραχυχρόνιες μίσθωσης, ακριβώς επειδή συνεργαζόμαστε με αυτές τις πλατφόρμες έχει δεκαπλασιαστεί. Δεν σημαίνει πως δεκαπλασιάστηκε το Airbnb, είπε ο κ. Χατζηδάκης, λέγοντας πως φαινόταν ότι υπήρχε φοροδιαφυγή.

Όλγα Κεφαλογιάννη, Υπουργός Τουρισμού: Όλες οι μειώσεις των φόρων έχει απελευθερώσει τις δυνάμεις της αγοράς


Τα κυριότερα σημεία από την τοποθέτηση της κας Κεφαλογιάννη έχουν ως εξής:

«Κατ’ αρχάς, θα ήθελα να σημειώσω ότι πριν από 10 χρόνια μιλούσαμε για τα ίδια ζητήματα, αλλά με εντελώς διαφορετικούς όρους. Γι’ αυτό θεωρώ ότι ο Τουρισμός θα πρέπει να μας βρίσκει πάντα αισιόδοξους και δημιουργικούς, διότι είναι σίγουρος ότι ο κλάδος έχει περάσει πολλές δυσκολίες, πολλές κρίσεις. Αλλά ο Ελληνικός Τουρισμός έχει αντέξει και έχει αποδείξει την αντοχή του, τη δυνατότητά του να αναπτύσσεται υπό δύσκολες συνθήκες. Και βεβαίως αυτό οφείλεται, σε μεγάλο βαθμό, στη συμβολή του ιδιωτικού τομέα. Όπως υπενόησε προηγουμένως και ο κ. Αχιλλέας Κωνσταντακόπουλος στο πάνελ με τον πρωθυπουργό, είναι ότι το κράτος οφείλει να δημιουργήσει ένα θεσμικό πλαίσιο το οποίο θα είναι ελκυστικό στις επενδύσεις, που θα επιτρέψει στην ιδιωτική πρωτοβουλία να ανθίσει.

Γι’ αυτό και πριν από 10 χρόνια είχαμε ξεκινήσει μια προσπάθεια εκσυγχρονισμού του θεσμικού πλαισίου, ώστε να αναπτύξουμε νέα τουριστικά προϊόντα, όπως πχ τα condo hotels. Έτσι, σήμερα το Hilton μπορεί να αναπτυχθεί με σύγχρονους όρους, χάρη στην τροποποίηση του νομικού πλαισίυ που κάναμε τότε. Και πολλές από τις επενδύσεις που βλέπουμε όλοι σήμερα να αναπτύσσονται, βασίζονται σε αυτές τις θεσμικές αλλαγές.

» Επίσης, έχουμε καθιερώσει το ‘One stop shop’ στο Υπουργείο Τουρισμού, ώστε να διευκολύνουμε τα μέγιστα τους επενδυτές. Βεβαίως, εκτός από τη δημιουργία του θετικού προς τις επενδύσεις θεσμικού πλαισίου, το κράτος οφείλει να περιφρουρεί τη νομιμότητα, διενεργώντας αποτελεσματικούς ελέγχους στην αγορά. Τόσο στο εργασιακό κομμάτι, όσο και γενικότερα, για τη συμμόρφωση προς τους κανόνες.

» Ο τουρισμός αναδεικνύεται σε βασικό πυλώνα της νέας αναπτυξιακής πολιτικής που υλοποιεί η κυβέρνηση του Κυριάκου Μητσοτάκη. Το σημαντικό είναι ότι ένας κύκλος για τον Ελληνικό Τουρισμό που είχε να κάνει με το πώς λειτουργούσε κυρίως στα χρόνια της κρίσης, έχει κλείσει. Και τώρα κινούμαστε σε έναν καινούργιο κύκλο ανάπτυξης του τουριστικού προϊόντος της πατρίδας μας. Ανοίγονται νέοι δρόμοι για τον Ελληνικό Τουρισμό.

» Με πυρήνα τη βιωσιμότητα, την κοινωνική συνοχή, το σεβσμό στον άνθρωπο και την τοπική κοινωνία, το φυσικό και πολιτιστικό περιβάλλον κ.ο.κ. εμείς, ως Υπουργείο Τουρισμού, πρέπει να στηρίξουμε τις επενδύσεις με όποια χρήσιμα εργαλεία υπάρχουν.

» Το Ταμείο Ανάκαμψης και Σταθερότητας συνιστά μία τεράστια ευκαιρία και εμείς αυτούς τους 4 μήνες έχουμε τρέξει σε πάρα πολύ εντατικούς ρυθμούς κάτι πολύ ξεχωριστό. Διότι, κανείς δεν γνωρίζει εάν θα υπάρξει στο μέλλον κάτι αντίστοιχο με τέτοιου μεγέθους κονδύλια για την ανάκαμψη.

» Έχουμε, λοιπόν, προκηρύξει 4 πολύ σημαντικές προσκλήσεις ενδιαφέροντος για έργα μεγάλης κλίμακας:

–          Θαλάσσιος τουρισμός, με την αναβάθμιση των υποδομών σε μαρίνες, θαλάσσια καταφύγια και αγκυροβόλια. Πρόκειται για το μεγαλύτερο υπό την ευθύνη του Υπουργείου Τουρισμού, δαπάνης 150 εκατ. ευρώ. Με χαρά βλέπουμε τη συμμετοχή της ιδιωτικής πρωτοβουλίας. Μολονότι το χρονοδιάγραμμα υποβολής προτάσεων είναι ασφυκτικό, εφόσον η διορία λήγει στις 27/12/2023.
–          Ενίσχυση του ορεινού τουρισμού, με χιονοδρομικά κέντρα, ορεινά καταφύγια κ.λπ. Κατ’ αυτό τον τρόπο θα συμβάλλουμε στην επιμήκυνση της τουριστικής περιόδου και θα προβάλουμε τους λιγότερο γνωστούς τουριστικούς προορισμούς της πατρίδας μας στο εξωτερικό

–          Προσβάσιμες παραλίες, ένα έργο οριζόντιας πολιτικής και από τα πλέον σημαντικά στον τομέα του τουρισμού που καλύπτεται από πόρους του Ταμείου Ανάκαμψης. Οι αντίστοιχες υποδομές θα αναπτυχθούν, εν δυνάμει, σε ολόκληρη τη χώρα.
–          Η καθιέρωση του μοντέλου των MMOs για την ολοκληρωμένη διαχείριση των τουριστικών προορισμών, με βάση τα σύγχρονα δεδομένα.

» Η Υπουργός Τουρισμού τόνισε επιπλέον ότι, σε ό,τι αφορά στον Ελληνικό Τουρισμού, είναι εντελώς εσφαλμένος ο όρος «κορεσμός». Διότι στην Ελλάδα έχουμε προορισμούς οι οποίοι είναι ικανοποιητικά ανεπτυγμένοι και πολλοί άλλοι οι οποίοι ακολουθούν τροχιά ανάπτυξης.

» Η κα Κεφαλογιάννη υποστήριξε τη θέση του Υπουργού Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών, κ. Κωστή Χατζηδάκη για τη φορολόγηση των καταλυμάτων βραχυχρόνιας μίσθωσης, κυρίως για λόγους εξάλειψης των κρουσμάτων αθέμιτου ανταγωνισμού στην τουριστική αγορά. Διότι, όπως ανέφερε η Υπουργός «δεν μπορεί κάποος να δηλώνει ότι παρέχει ακίνητο για βραχυχρόνια μίσθωση, αλλά στην πραγματικότητα να λειτουργεί σαν επιχειρηματίας. Αυτό είναι άδικο για τους επιχειρηματίες του κλάδου, οι οποίοι ελέγχονται και φορολογούνται».

Παρόλ’ αυτά, η κα Κεφαλογιάννη εξήγησε ότι, ενώ θα πρέπει να επιβληθεί η έννομη τάξη στην αγορά της βραχυχρόνιας μίσθωσης, θα πρέπει να δοθεί προσοχή ώστε να μην αποθαρρυνθεί η τουριστική κίνηση, καθώς «είναι δεδομένο ότι πολλοί τουρίστες που επιλέγουν να διαμείνουν σε καταλύματα τα οποία κλείνουν μέσω ψηφιακών πλατφορμών, γεμίζουν αεροπλάνα και συμβάλλουν στην τουριστική κίνηση προς την Ελλάδα, δαπανούν τα χρήματά τους στη χώρα μας κ.λπ. Ενώ, ταυτόχρονα, κατευθύνονται ενδεχομένως και σε προορισμούς λιγότερο πολυσύχναστους ή σε κάποιους καινούργιους. Κανείς δεν είπε ότι δεν θέλουμε τον πελάτη».

Επιπλέον, η κα Κεφαλογιάννη ανέφερε ότι «η κυβέρνηση του Κυριάκου Μητσοτάκη έχει κυριαρχήσει, κατ’ απόλυτο τρόπο, στο πολιτικό σκηνικό, επειδή ανταποκρίθηκε στις ανάγκες του ελληνικού λαού. Μεταξύ των άλλων και με τη δραστική μείωση των φόρων. Επομένως, όταν μιλάμε, σε συνεργασία με το Υπουργείο Οικονομικών, για επιβολή Τέλους Παρεπιδημούντων, Τέλους Ανθεκτικότητας στην Κλιματική Κρίση κ.λπ. προσεγγίζουμε το ζήτημα υπό το πρίσμα της επιστροφής πόρων στην κοινωνία, για τη δημιουργία υποδομών και την ευρύτερη ανάπτυξη».

Τέλος, η Υπουργός Τουρισμού υπογράμμισε ότι «χάρη και στην ουσιαστική συνεργασία με τους επιχειρηματίες του κλάδου, στον Ελληνικό Τουρισμό ισχύουν οι συλλογικές συμβάσεις για τους εργαζομένους. Και αυτό είναι κάτι πολύ σημαντικό, το οποίο δεν θα πρέπει να παραγνωρίζουμε».

Μάρι Δασκαλαντωνάκη, Διευθύνουσα Σύμβουλος Grecotel: To Dolli είναι ένα πολιτιστικό προϊόν με μια νέα αισθητική

«Το Dolli αποθεώνεται από τους ταξιδιώτες. Είναι ένα λαμπρό νεότερο μνημείο της παλιάς πόλης. Καλοσωρίσαμε την έννοια της φιλοξενίας για αυτούς που θέλουν να ζήσουν την πόλη. Καλωσορίζουμε τον ένοικο-επισκέπτη στο τώρα της Αθήνας. Είναι ένας αισθητικός διάλογος διαφορετικών εποχών», ανέφερε μεταξύ άλλων η Διευθύνουσα Σύμβουλος Grecotel.

Ψάλτης (Διευθύνων Σύμβουλος Alpha Bank): Ο τουρισμός έχει καθοριστική σημασία για την ελληνική οικονομία

Έχουμε κάνει προσπάθεια να εξειδικευτούμε στο κομμάτι του τουρισμού. Για το 2022 είχαμε 800 εκ. εκταμιεύσεις και έχουμε μεγάλο μερίδιο αγοράς στον τουρισμό», ανέφερε ο Βασίλης Ψάλτης, Διευθύνων Σύμβουλος Alpha Bank. «Εκτός από χρηματοδοτήσεις παρέχουμε συμβουλευτικές υπηρεσίες, ειδικά στις μικρότερες μονάδες», επεσήμανε. 

Καταρχάς να πούμε ότι οι τράπεζες δεν μπορούν να απέχουν πολύ από τη δομή της οικονομίας. Και, όπως έχει φανεί από όλη τη συζήτηση ως τώρα, ο τουρισμός είναι ένα πολύ σημαντικό κομμάτι της ελληνικής οικονομίας. Για να μιλήσουμε με νούμερα να πούμε ότι μιλάμε για 2 δισεκατομμύρια ευρώ άμεσες εισπράξεις και για 1 εκατομμύριο εργαζόμενους. Μπορείτε, λοιπόν, να καταλάβετε τη δυναμική του ελληνικού τουρισμού και αυτό ακριβώς είναι που έλκει και της τράπεζες»

Και συμπλήρωσε: «Πιο συγκεκριμένα να αναφέρουμε ότι μέσα στο 2022 είχαμε 800 εκατομμύρια εκταμιεύσεις και παράλληλα 2,5 δισεκατομμύρια χορηγήσεις. Έχουμε λοιπόν κάνει μία μεγάλη προσπάθεια να εξειδικευτούμε σαν τράπεζα στον τομέα του τουρισμού».

Σχετικά με το έργο της Alpha Bank στο πεδίο του ελληνικού τουρισμού ο κ. Ψάλτης δήλωσε ακόμα πως “Περίπου το 85% των χορηγήσεων της τράπεζας αφορά σε ξενοδοχεία 4 και 5 αστέρων. Όμως, παράλληλα, αυτό που προσφέρουμε είναι και συμβουλευτική υποστήριξη, κυρίως, σε μικρότερες μοναδές. Την ίδια στιγμή έχουμε επικεντρωθεί στο να βοηθήσουμε ξένους ομίλους να έρθουν στην Ελλάδα και να επιχειρήσουν εδώ στον τομέα του τουρισμού».

Τι είναι, όμως, αυτό που ενδιαφέρει κατά κύριο λόγο την Alpha Bank στο κομμάτι των επενδύσεων στον χώρο του τουρισμού. Ο κ. Ψάλτης εξήγησε: «Αυτό που κοιτάμε εμείς είναι πρώτον να βοηθήσουμε στη σωστή κατανομή των επενδύσεων και στη συνέχεια να ταιριάζει η επένδυση με τον χαρακτήρα του κάθε προορισμού».

H Ελλάδα και οι Διεθνείς Τάσεις στον Τουρισμό

Ρέτσος: Από το 2009 διπλασιάσαμε τις αφίξεις και ευελπιστούμε φέτος να πάμε σε νέο ρεκόρ

«Η ανάπτυξή μας κατευθύνεται στη λογική της βιώσιμης ανάπτυξης, προσπαθούμε να εστιάσουμε σε 5 κατευθύνσεις: υποδομές, ανάπτυξη προϊόντων, αναβάθμιση των δεξιοτήτων του ανθρώπινου δυναμικού, ψηφιακός μετασχηματισμός και προστασία του περιβάλλοντος», ανέφερε μεταξύ άλλων ο Διευθύνων Σύμβουλος & Co Owner, Electra Hotels & Resorts. «Χτίσαμε focus groups σε κάθε μεριά της Ελλάδας, χρειάζεται η ανάπτυξη να ξεκινά από την τοπική κοινότητα, να συμφωνεί η τοπική κοινότητα και οι τοπικές αρχές στο τι είδους ανάπτυξη και τουρισμό θέλουμε», συμπλήρωσε.

Ετοιμάζουμε τη νέα μας επένδυση, ένα νέο ξενοδοχείο 5 αστέρων στη Θεσσαλονίκη, μια πόλη που αγαπάμε και πιστεύουμε σε επίπεδο ευκαιριών και δυναμικής

Μαυροκέφαλου: Θετικό στοιχείο ότι οι Έλληνες ταξιδεύουν εντός Ελλάδας ταξιδεύουν περισσότερο

Ήταν πολύ καλή χρονιά για τον ελληνικό τουρισμό. Αύξηση 14% σε ετήσια βάση έως τον Σεπτέμβριο , 16% στα έσοδα. Μια άλλη θετική πλευρά είναι ότι οι Έλληνες ταξίδεψαν περισσότερο κατά 44% εντός Ελλάδας. Η πιο ισχυρή ανάπτυξη στο EBR της Ελλάδας. Η Αθήνα είχε μια εξαιρετική χρονιά. Κοιτάζοντας θερινούς προορισμούς, προορισμοί όπως ο κόλπος του Αμάλφι ή η Ίμπιζα αναπτύχθηκαν περισσότερο από ελληνικούς όπως η Μύκονος. Όμως στον πολυτελή ξενοδοχειακό τουρισμό η Ελλάδα σημείωσε θετικούς ρυθμούς. Χρειαζόμαστε στρατηγική και αναβάθμιση των υπηρεσιών μας γιατί ο ανταγωνισμός είναι εκεί έξω.

Περισσότερο από το 70% ότι η συμπερίληψη δεν λαμβάνεται ως στοιχείο αντιπροσώπευσης στην παροχή υπηρεσιών σε ό,τι αφορά πολίτες με αναπηρία, ηλικιωμένους και ακόμη την ΛΟΑΤΚΙ κοινότητα. Η προσβασιμότητα είναι λοιπόν δεδομένο και υπάρχει ένα πεδίο ανοικτό σε υπηρεσίες και ανάγκες.

Raul Levis, General Manager, Mandarin Oriental Costa Navarino: «Μόνο το 2% των απορριμάτων στα ξενοδοχεία του ομίλου καταλήγουν σε χώρους μαζικής ταφής»

Ο Raul Levis, General Manager της Mandarin Oriental Costa Navarino ήταν παρών στο 1ο μεγάλο συνέδριο του Τravel.gr, απαντώντας αρχικά στο ερώτημα για το αν μπορεί τελικά η πολυτέλεια να συνδυαστεί με τη βιωσιμότητα.

Πιο συγκεκριμένα ο κ. Levis δήλωσε σχετικά με το κομμάτι της πολυτέλειας στα ξενοδοχεία του ομίλου: «Η ουσιαστική εξισορρόπηση ανάμεσα στην πολυτέλεια και τη βιωσιμότητα είναι πολύ σημαντική. Στο παρελθόν πολλοί θεωρούν ότι θα έπρεπε να προσφέρουν πάρα πολλά πράγματα τα οποία ενδεχομένως να ήταν κατασκευασμένα από πρόχειρο υλικό, όπως για παράδειγμα το πλαστικό». Και συμπλήρωσε: «Αυτό που εμείς κάναμε ήταν πρώτα να αφαιρέσουμε από τις μονάδες μας τα πλαστικά μίας χρήσης. Δεύτερον, να εστιάσουμε στις υπεύθυνες παραγγελίες κα τρίτον να διαχειριστούμε πιο σωστά τα απορρίμματα».

Αυτό που πρέπει να κάνει κανείς είναι να βρει τις σωστά διαπιστευμένες εταιρίες προκειμένου να καταφέρει να πετύχει τον στόχο της βιωσιμότητας. Όταν μιλάμε για την πολυτέλεια πρέπει να υπολογίσει κανείς πως για μία πολυτελή εμπειρία θα πρέπει να υπάρχουν τρόφιμα από όλο τον κόσμο. Παρόλα αυτά, αυτή τη στιγμή και το διεθνές κοινό έχει καταλάβει πως είναι πολύ πιο σημαντικό να έχεις καλό τοπικό προϊόν, από το να έχεις αρνάκι από κάποια άλλη χώρα».

Όσο αναφορά στο κομμάτι των απορριμμάτων αλλά και της πράσινης ανάπτυξης ο κ. Levis δήλωσε πως αυτή τη στιγμή «μόνο το 2% των απορριμάτων στα ξενοδοχεία του ομίλου καταλήγουν σε χώρους μαζικής ταφής. Πλέον συνεργαζόμαστε με παράγοντες που μπορούν να κάνουν κομποστοπίεση σε κάθε προϊόν. Ή ακόμα να δώσουμε απορρίμματα σε παραγωγούς τροφής για να γίνει τέτοιου τύπου κομποστοπίεση. Επιπλέον, θα ήθελα να αναφερθώ και στη συνεργασία μας με την ΤΕΜΕΣ και για το πρόγραμμα πράσινης ανάπτυξης που έχει λάβει χώρα στο Ελληνικό. Αυτή τη στιγμή έχει γίνει μία πλήρης μελέτη για το νερό στην περιοχή, ενώ αναπτύξαμε στα βουνά ταμιευτήρες που συλλέγουν τα βρόχινα ύδατα πριν αυτά καταλήξουν στη θάλασσα.

Ο κ. Raul Levis μίλησε, όμως, και για το κομμάτι των πολυτελών μεταφορών λέγοντας: «Είμαι πολύ θετικός καθώς θεωρώ ότι υπάρχει πολύ μεγάλο περιθώριο και για περαιτέρω ανάπτυξη. Αυτή τη στιγμή στην Ιταλία υπάρχουν 148 καταλύματα που είναι μέρος του δικτύου Virtuoso, ενώ εδώ στην Ελλάδα είμαστε μόνο 3 ή 4. Αυτό δείχνει πως στην Ελλάδα υπάρχει μεγάλο περιθώριο για να αναπτυχθεί περαιτέρω η πολυτελής αγορά σε όλους τους τομείς».

Και κατέληξε: «H Eλλάδα ανεβάζει τον πήχη, και αυτό το λέω χωρίς υπεροψία, αλλά γιατί είναι δεδομένο πώς έρχονται στη χώρα νέες βέλτιστε τακτικές που θα δημιουργήσουν πολλαπλές καινοτομίες που θα βελτιώσουν σημαντικά την ποιότητα του τουρισμού. Είναι απόλυτα υγιές να έρχεται η διεθνής εμπειρία στην Ελλάδα γιατί αυτό θα φέρει ακόμα περισσότερες πρωτοποριακές πρωτοβουλίες στον τομέα του τουρισμού».

Σταύρος Αρναουτάκης, Περιφερειάρχης Κρήτης: Η Παγκόσμια Κουλτούρα της Κρήτης

«Ατμομηχανή της ανάπτυξης για την Ελλάδα» και «έναν από τους κορυφαίους προορισμούς στη Μεσόγειο» χαρακτήρισε την Κρήτη κσι το τουριστικό προϊόν της ο Περιφερειάρχης Κρήτης, Στάυρος Αρναούτάκης. 

Ο περιφερειάρχης Κρήτης τόνισε πως στοχος και προτεραιότητα της Περιφέρειας είναι η ανάδειξη των μοναδικών χαρακτηριστικών της Μεγαλονήσου και σε αυτό περιλαμβάνεται και η άυλη κληρονομιά της, όπως είναι η γαστρονομία, εμβληματικά έργα της λογοτεχνίας όπως ο Ερωτόκριτος του Βιτσέντζου Κορνάρου και μυθιστορήματα του Καζαντζάκη και οι τοπικές παραδόσεις. 

«Στην Κρήτη εκατομμύρια άνθρωποι ζουν κάθε χρόνο αυθεντικές εμπειρίες σε τοπίσ μοναδικού κάλλους. Εμπειρίες που διαρκούν και μένουν αποτυπωμένες στον χρόνο», τόνισε ο κ. Αρναουτάκης.

Αναφέρθηκε επιπλέον στη σημασία της ανάπτυξης της επιχειρηματικότητας που προϋποθέτει ο βιώσιμος τουρισμός. «Ενεργειακή διασύνδεση, συνεργασία με παραγωγικούς φορείς, ανάπτυξη των εναλλακτικών μορφών τουρισμού οπως ο περιπατητικός τουρισμός ή ο αθλητικός τουρισμός είναι κάποια πράγματα που μπορούμε να αναπτύξουμε σε έναν τόπο που ούτως ή άλλως ξεχωρίζει για τα όμορφα τοπία, τα μνημεία Παγκόσμιας Πολιτιστικής Κληρονομιάς και τη γαστρονομία του»,τόνισε.

Σήμερα η Κρήτη διαμορφώνει τη σύγχρονη ταυτότητα της», κατέληξε ο Περιφερειάρχης.

Εθνικό Αρχαιολογικό Μουσείο: Ανανεώνοντας τη μουσειακή εμπειρία

Αννα-Βασιλική Καραπαναγιώτου, Γενική Δ/ντρια Εθνικού Αρχαιολογικού Μουσείου

«Οι συναρπαστικές ιστορίες του Εθνικού Αρχαιολογικού Μουσείου έχουν ως αφετηρία την Ελένη Τοσίτσα η οποία δώρισε το οικόπεδο για τη στέγαση του μουσείου. Το νέο Μουσείο, η νεοπαγής χώρα προβλήθηκε ως διάδοχος του αρχαίου ελληνικού πολιτισμού και διεκδίκησε ρόλο στον διεθνές γίγνεσθαι. Οι εκθέσεις του μουσείου καλύπτουν εφτά χιλιετίες, ξεπερνώντας τα όρια της Ελλάδας», ανέφερε η κα Αννα-Βασιλική Καραπαναγιώτου, Γενική Δ/ντρια Εθνικού Αρχαιολογικού Μουσείου. «Η νέα μουσειακή εμπειρία εγκαινιάζεται τον επόμενο μήνα σε ένα μουσείο που για να διαβάσει κανείς όλες τις λεζάντες όλων των εκθεμάτων χρειάζεται 14 ημέρες. Θα περιλαμβάνει 40 podcasts που θα διηγούνται ιστορίες από και για τα εκθέματα του μουσείου», συμπλήρωσε ενώ έκλεισε λέγοντας πως «ψηφιοποιείται το πλούσιο φωτογραφικό αρχείο του Μουσείου».

Το Μουσείο Uffizi ως ένα ευρωπαϊκό μουσειακό case study

Eike Schmidt, Δ/ντής Mουσείου Φλωρεντίας, Gallerie degli Uffizi

«Μετά την επίσκεψη της Κιάρα Φεράνι αυξήσαμε τους νέους επισκέπτες κάτω των 25 ετών», ανέφερε ο Eike Schmidt, Δ/ντης Mουσείου Φλωρεντίας, Galliere degli Uffizi. «Μειώσαμε την εποχικότητα χάρη και στις μειώσεις των τιμών των εισιτηρίων στην off season», συμπλήρωσε ενώ είπε ότι «θεατρικές παραστάσεις και πρωτοβουλίες συνεισέφεραν στην προσέλκυση επισκεπτών».

H σημασία του Πολιτισμού στον Τουρισμό

Αννα-Βασιλική Καραπαναγιώτου, Γενική Δ/ντρια Εθνικού Αρχαιολογικού Μουσείου
Eike Schmidt, Δ/ντής Mουσείου Φλωρεντίας, Gallerie degli Uffizi

Μία εξαιρετικά ενδιαφέρουσα συζήτηση για τη σχέση πολιτισμού και τουρισμού, ειδικά όσων αφορά τα μουσεία είχαν στο συνέδριο Greece Talks του Travel.gr οι διευθυντές δύο από των πλέον σημαντικών μουσείων για σε παγκόσμιο επίπεδο.

Σε ερώτηση της Τίνας Μανδηλαρά σχετικά με το πώς πέτυχε τη μεγάλη αλλαγή στο προφίλ της γκαλερί Uffizi μέσα σε λίγα μόνο χρόνια ο κ. Schmidt απάντησε, λέγοντας: «Το πιο σημαντικό θεωρώ πως ήταν το γεγονός ότι εργαστήκαμε με νέους ανθρώπους ώστε να χτυπήσουμε φλέβα στο πια είναι τα γούστα τους. Ξεκινήσαμε το Tik Tok εν μέσω πανδημίας και σκεφτήκαμε πως θα μπορέσουμε να φτάσουμε πραγματικά σε αυτά τα παδιά. Έτσι ρωτήσαμε τα παιδιά μας, τα εγγόνια μας, τους συμμαθητές τους, τα αδέλφια μας, όλους. Και ανακαλύψαμε πως τα νέα παιδιά μπορεί να είναι αρχικά διστακτικά στο να έρθουν σε ένα μουσείο, αλλά μπορούν τελικά να γίνουν πολύ παθιασμένοι επισκέπτες ενός μουσείου».

Ξεχωριστό ενδιαφέρον είχε και η αναφορά του κ. Schmidt στην επέκταση του μουσείου. «Μέσα στα τελευταία χρόνια σχεδόν διπλασιάσαμε σε τετραγωνικά μέτρα τη γκαλερί Uffuzi, χρησιμοποιώντας μόνο υπάρχουσες κατασκευές. Είχαμε πολλά γραφεία και πολλές αποθήκες σε κεντρικό σημείο και τα μεταφέραμε σε νέους χώρους και έτσι καταφέραμε να έχουμε πολύ περισσότερο χώρο για νέες αίθουσες με ακόμα περισσότερα έργα τέχνης».

Στην ενεργοποίηση του Μουσείου σε θέματα όπως τα social media στάθηκε και η γενική διευθύντρια του Εθνικού Αρχαιολογικού Μουσείου Άννα Βασιλική Καραπαναγιώτου.

Ερωτώμενη για την πρωτοβουλία της να «ανοίξει» το μουσείο στα social media και τον τρόπο προσέλκυσης περισσότερων και νέων επισκεπτών τόνισε: «Η συστηματική παρουσία μας εκεί ξεκίνησε τον Οκτώβριο του 2021. Είμαστε σε καλό επίπεδο σε followers στο Facebook, πριν έναν χρόνο μπήκαμε στο InstagramΊσως έπαιξε και αυτό λόγο για την θεαματική αύξηση των φυσικών επισκεπτών μέσα στο Μουσείο».

Η κ. Καραπαναγιώτου ερωτήθηκε από την Τίνα Μανδηλαρά και για το project της επέκτασης του μουσείου. «Πέρα από την επέκταση του Εθν. Αρχ. Μουσείου με απασχολεί πως και αυτό το project θα μας οδηγήσει στο μουσείο του 2050, ένα μουσείο βιώσιμο και πρωτοποριακό για την εποχή του».

Ερωτώμενη σε δυσκολίες που αντιμετώπισε στο παρελθόν σχολίασε: «Πάντα σε κάτι καινούργιο θα υπάρχουν αναταράξεις. Σε εμάς, σε σχέση με το προσωπικό -το πιο σημαντικό είναι το προσωπικό- υπήρξε ανατάραξη όταν άλλαξε το οργανωτικό καθεστώς. Θεωρώ τελικά πως ήταν καλό για εμάς. Νομίζω το όραμα χτίζεται από κοινού και σταδιακά. Δεν είμαι αρχαιολόγος του γραφείου, ήμουν του πεδίου και προσπαθώ να μάθω από τους συνεργάτες μου και την καθημερινή επαφή τους με το κοινό. Δουλεύουμε απερίσπαστα και αθόρυβα για το καλύτερο δυνατό αποτέλεσμα».

Η έμπνευση πίσω από τον φωτισμό της Ακρόπολης

Ελευθερία Ντεκώ, Lighting designer

«Η έμπνευση πίσω από τον φωτισμό της Ακρόπολης» ήταν το θέμα της ομιλίας της Lighting Designer, Ελευθερίας Ντεκώ στο μεγάλο συνέδριο του Travel.gr που πραγματοποιήθηκε την Πέμπτη 16 Νοεμβρίου στο Κέντρο Πολιτισμού Ίδρυμα Σταύρος Νιάρχος. «Ο φωτισμός έχει ως λειτουργία την ανάδειξη ενός μνημείου την νύχτα (ως σύμβολο και ως φόρος τιμής) ή ως πόλος έλξης τουριστών. Ο φωτισμός υπογραμμίζει την ιστορία του μνημείου, ή καλύτερα το προσκαλεί να αφηγηθεί το ίδιο το μνημείο την ιστορία του στον περαστικό της νύχτας, στον ταξιδιώτη, στον τουρίστα. Είτε ο ταξιδιώτης κοντοσταθεί για να το παρατηρήσει, να το θαυμάσει, είτε απλά του ρίξει μια φευγαλέα ματιά, αυτή η αλληλεπίδραση με το μνημείο αφήνει στους ανθρώπους μια ελαφριά μνήμη όπως κάνει μια ωραία μυρωδιά, ένα άγγιγμα ή ένα συναίσθημα. Συνδέει το παρελθόν με το παρόν και το μέλλον, επιτρέποντας σε αυτό το άρωμα να ταξιδέψει στον χρόνο, να περάσει από τους προγόνους στο τώρα. Κι αυτό το πέρασμα δεν μπορεί να γίνει πάρα μέσα από την Τέχνη, την προσωπική αναζήτηση της αλήθειας, το ρυθμικό κάλεσμα σε έναν αέναο αγώνα ενάντια στην βαρβαρότητα, την μιζέρια, την αμάθεια, τον διχασμό» σημείωσε μεταξύ άλλων στην ομιλία της η Lighting Designer.

Interior Design και Eλληνικότητα

Βαγγέλης Μπόνιος, Ιnterior designer

Ο interior designer Βαγγέλης Μπόνιος, επικεφαλής του Studio Bonarchi με δεκάδες έργα στη νησιωτική και ηπειρωτική Ελλάδα, αλλά και στην Αττική, επικέντρωσε την ομιλία του στο μεγάλο ζήτημα της ελληνικότητας.

 «Εμείς στο Studio Bonarchi  αντιλαμβανόμαστε πως ελληνικότητα είναι η σύνδεση μας με τον τόπο μας και ο δημιουργικός διάλογος με τις μνήμες του. Το κάναμε αυτό στο Kalesma στη Μύκονο, όπως και σε πολλά ακόμα έργα στη νησιωτική Ελλάδα» είπε μεταξύ άλλων ο κ. Μπόνιος.

«Θέλω να κάνω κάθε επισκέπτη να νιώσει την έννοια της ελληνικότητας. Όπως είχε πει ο Οδυσσέας Ελύτης, ελληνικότητα είναι ένας τρόπος να βλεπεις και να αισθάνεσαι τα πραγματα, είτε στη μεγάλη στιγμή είτε στην ταπεινή είτε στον Παρθενώνα είτε σε ένα λυχνάρι» πρόσθεσε ο ίδιος.

Πώς θα κτίσουμε χωρίς να χαλάσουμε: Αυθεντικότητα και Συμβίωση

Θωμάς Δοξιάδης, Αρχιτέκτονας, Founder doxiadis+

Ο Θωμάς Δοξιάδης, αρχιτέκτονας και ιδρυτής της doxiadis+ επικέντρωσε την ομιλία του στο συνέδριο του Travel.gr, που πραγματοποιήθηκε την Πέμπτη 16 Νοεμβρίου στο Κέντρο Πολιτισμού Ίδρυμα Σταύρος Νιάρχος, στη σχέση του ελληνικού design με τον τουρισμό.

«Ο τουρισμός πρέπει να βελτιώνει, πρέπει να μελετάς με ταπεινοφροσύνη το παλιό για να φτιάξεις τη νέα στόφα. Έχουμε φτάσει στην Ελλάδα ψηλά αλλά πλέον η οπτική μας πρέπει να αλλάξει, να κάνουμε ένα master planning που θα επιτρέπει να κάνουμε κάτι με σεβασμό απέναντι στον τόπο» τόνισε μεταξύ άλλων ο κ. Δοξιάδης.

Τουρισμός και «πράσινες» μετακινήσεις

Ανδρέας Ταπραντζής, Διευθύνων Σύμβουλος AVIS Greece

«Αυτό που λέμε βιωσιμότητα δεν είναι κόστος στη λειτουργία των επιχειρήσεων αλλά μια ευκαιρία ειδικά σε τομείς όπως ο τουρισμός» ανέφερε στην έναρξη της ομιλίας του στο συνέδριο του Travel.gr, ο CEO της AVIS, Ανδρέας Ταπραντζης.

«Αν και το αυτοκίνητο είναι μικρό μέρος του οικονομικού προϋπολογισμού ενός τουρίστα ,είναι ιδιαιτέρα σημαντικό στην τελική εικόνα του τουριστικού προϊόντος. Αυτό βάζει μεγάλες προκλήσεις σε εμάς δεδομένου πως στην Ελλάδα οι υποδομές της ηλεκτροκίνησης ακόμα υπολείπονται ενώ οι επισκέπτες αναγνωρίζουν το πρόβλημα, αλλά όπως δείχνουν οι έρευνες δεν θέλουν να πληρώσουν περισσότερα χρήματα για αυτό» τόνισε ο ίδιος.

«Ο κ. Ταπραντζής επεσήμανε πως η εταιρεία AVIS έχει δεσμευθεί να προχωρήσει στον ταχύτερο δυνατό εξηλεκτρισμό του στόλου της έχοντας ανακοινώσει και πραγματοποιώντας από πέρυσι επενδύσεις άνω του 1 δισ. ευρώ. «Στόχος μας είναι από το 5% που είχαμε πέρυσι σε «καθαρά αυτοκίνητα» να ξεπεράσουμε το 60% εντός πενταετίας και πολύ μεγαλύτερο ποσοστό έως το 2030. Την ίδια στιγμή προχωράμε σε συνεργασία με οργανισμούς, όπως η ΔΕΗ για να προχωρήσουμε στην υποδομή των φορτιστών» πρόσθεσε ακόμη ο κ. Ταπραντζής.

Τουρισμός και κλιματική αλλαγή

Χαράλαμπος Γιαννικόπουλος, Founder & Managing Director, DCarbon

«Κινδυνεύουμε να μας συμβεί αυτό που είχε πει και ο καθηγητής Βασίλης Λέκκας: Να γίνουμε σαν το Ντουμπάι, μία χώρα με ραγδαία αναπτυσσόμενο τουρισμό αλλά και ένα μέρος που αν κλείσει κάποιος τον ηλεκτρισμό μέσα σε μία ώρα θα έρθει η ολοκληρωτική κατάρρευση» επισήμανε μεταξύ άλλων ο Χαράλαμπος Γιαννικόπουλος, ιδρυτής της πρωτοπόρου συμβουλευτικής εταιρίας DCarbon, αναφερόμενος στη σχέση κλιματικής αλλαγής και τουρισμού.

Όπως τόνισε ο κ. Γιαννικόπουλος στη συνέχεια της ομιλίας του η θεωρία του Χάους ισχύει: «Σκεφτείτε αν το πέταγμα μίας πεταλούδας στην Κίνα μπορεί να επηρεάσει τα δάση στον Αμαζόνιο τι θα συμβεί αν όλοι μας αδιαφορήσουμε για τη Συμφωνία του Παρισιού και αυτό μας οδηγήσει στην άνοδο της στάθμης της θάλασσας. Ο τουρισμός δεν είναι θύμα της κλιματικής αλλαγής, αλλά μία από τις μεγάλες αιτίες της».

Το ελληνικό εστιατόριο ως «όχημα» Τουρισμού

Αρης Βεζενές, Σεφ, Founder Green Garlic Management

Ο Άρης Βεζενές, σεφ και ιδρυτής του καινοτόμου επενδυτικού ομίλου φιλοξενίας Green Garlic Management, επικέντρωσε την ομιλία του στο συνέδριο του Travel.gr που πραγματοποιήθηκε την Πέμπτη 16 Νοεμβρίου στο Κέντρο Πολιτισμού Ίδρυμα Σταύρος Νιάρχος στο πώς το ελληνικό εστιατόριο δύναται να αποτελέσει «όχημα» προώθησης του ελληνικού τουριστικού προϊόντος.

«Περήφανα σήμερα μπορούμε να λέμε ότι χτίσαμε ως χώρα κορυφαία μπαρ και εστιατόρια υψηλών προδιαγραφών, υπηρετώντας ένα brand, την Ελλάδα. Το ερώτημα είναι τα εστιατόρια μπορούν να αποτελέσουν πρεσβείες της Ελλάδας και να αποτελέσουν πηγή σημαντικών εσόδων για την χώρα μας και προορισμό αυτόνομο με τουριστικούς όρους» σημείωσε μεταξύ άλλων ο κ. Βεζενές.

H ταυτότητα του ελληνικού κρασιού

Γιάννης Καρακάσης, Master of Wine, 50 Great Greek Wines Founder

«Από τα κρασιά με αμφιλεγόμενο χαρακτήρα πριν λίγες δεκαετίες, σήμερα ζούμε το ελληνικό όνειρο. Σήμερα μιλάμε για τελείως διαφορετική πραγματικότητα για το ελληνικό κρασί. Τα ελληνικά κρασιά έχουν ξεπεράσει τα ελληνικά σύνορα, αγαπιούνται από τους πιο αυστηρούς και σημαντικούς κριτικούς. Μπαίνουν σε εστιατόρια Michelin, τα προτιμούν οι πιο σημαντικοί chef» τόνισε μεταξύ άλλων ο Master of Wine, Γιάννης Καρακάσης, αναφερόμενος στο ποιοτικό άλμα που πέτυχε τα τελευταία χρόνια η ελληνική οινοποιία.

Το ελληνικό fine-drinking

Βασίλης Κυρίτσης, Bartender, Co Οwner The Clumsies, Line

Ο Βασίλης Κυρίτσης, bartender και συνιδιοκτήτης των καταξιωμένων μπαρ The Clumsies και Line, επικέντρωσε την ομιλία του στο πώς το ελληνικό fine drinking λειτουργεί ως εκπρόσωπος του ελληνικού τουριστικού προϊόντος.

«Το πρώτο πρόβλημα που αντιμετωπίσαμε σαν bartender ήταν ότι έπρεπε να πείσουμε ότι πρόκειται για μια κοινότητα και ένα concept που έχει κίνητρο να δημιουργήσει», τόνισε μεταξύ άλλων ο κ. Κυρίτσης, αναφερόμενος στις δυσκολίες που αντιμετώπισε ο κόσμος του fine drinking.

Η Τεχνητή Νοημοσύνη στο μέλλον του Τουρισμού

Mιχάλης Παρεδράκος, Communication & Brand Strategist, Choose

«Το 47% μας είπε ότι το μεγαλύτερο πράγμα που περιμένει από την τεχνητή νοημοσύνη είναι το real time translation όταν επισκέπτεται μία χώρα και δεν γνωρίζει τη γλώσσα» σημείωσε μεταξύ άλλων ο Communication & Brand Strategist Μιχάλης Παρεδράκος στο συνέδριο του Travel.gr που πραγματοποιήθηκε την Πέμπτη 16 Νοεμβρίου στο Κέντρο Πολιτισμού Ίδρυμα Σταύρος Νιάρχος, αναφερόμενος στη σχέση τεχνητής νοημοσύνης και τουρισμού.

Social media και τουριστικοί προορισμοί

Κατερίνα Κατώπη, Entrepreneur
Jeremy Jauncey, Founder & CEO, @beautifuldestinations, @beautifulhotels

Η entrepreneur Κατερίνα Κατώπη συμμετείχε μαζί με τον Jeremy Jauncey, ιδρυτή και CEO των Beautiful Destinations και Beautiful Ηotels συνομίλησαν στο μεγάλο συνέδριο του Travel.gr με θέμα «social media και τουριστικοί προορισμοί».

O Jeremy Jauncey ξεκίνησε την παρέμβαση του μιλώντας για το Beautiful Destinations, το πετυχημένο brand που ξεκίνησε ως ένας απλός λογαριασμός στα social media και σήμερα έχει εξελιχθεί σε βασικό σύμβουλο στρατηγικής για πολύ μεγάλους ξενοδοχειακούς ομίλους, αεροπορικές εταιρείες αλλά και κρατικούς και τοπικούς φορείς που θέλουν να αναδείξουν τον τόπο τους ως τουριστικό προορισμό.

«Όταν πρωτοξεκινήσαμε υπήρχε απλά ένας λογαριασμός Instagram με μόνο φωτογραφίες, ούτε βίντεο, ούτε οποιαδήποτε δυνατότητα αλληλεπίδρασης. Σήμερα 40% των νέων καταναλωτών δεν χρησιμοποιούν την έρευνα του Google ή τους χάρτες του Google για να ενημερωθούν που και πως θα ταξιδέψουν. Πηγαίνουν στο Instagram ή το Tik Tok και βλέπουν σύντομα, κάθετα βίντεο. Αν δεν έχετε τέτοια βίντεο θα σύστηνα να φτιάξετε άμεσα για να προσελκύσετε νέους καταναλωτές». είπε μεταξύ άλλων.

«Αυτό που κατάφεραν να κάνουν τα social media είναι πως εκδημοκράτισαν το περιεχόμενο. Δεν χρειάζεται να ξοδέψεις πολλά λεφτά ή να είσαι φτασμένο brand για να δημιουργήσεις καλό περιεχόμενο, οι καταναλωτές θα σε ψάξουν. Εμείς συνεργαζόμαστε και με πολλούς ξενοδόχους που δεν έχουν την τεράστια οικονομική δυνατότητα αλλά κερδίζουν έτσι κοινό» πρόσθεσε ο ίδιος.

«Η Ελλάδα είναι από τα πιο δημοφιλή μέρη ως προορισμός στα social media. Αλλά την ίδια στιγμή αυτό αφορά 3-4 πασίγνωστους προορισμούς όπως η Σαντορίνη, υπάρχουν και άλλα μέρη που θα μπορούσαν να αναδειχθούν. Μερικά πολύ δημοφιλή μέρη είναι κορεσμένα, την ίδια στιγμή άλλα δεν έχουν αναδειχθεί όσο έπρεπε. Για παράδειγμα, η Μήλος προσελκύει ανθρώπους από όλο τον κόσμο που βλέπει τις φωτογραφίες του Σαρακήνικου, ενώ θα μπορούσαν να αναδειχθούν και άλλα σημεία της», ανέφερε η Κατερίνα Κατώπη.

«Έχω εργαστεί επί σειρά ετών με διεθνείς εταιρείες όπως στο Amanzoe. Μερικοί influencers έρχονταν απλά για να βγάλουν φωτογραφίες και τίποτα άλλο. Θεωρώ επίσης πως ο αριθμός των followers, του κοινού, δεν είναι καθοριστικός από μόνος του. Ακόμα και αν δεν έχει τόσο μεγάλο ακροατήριο αν αυτό το ακροατήριο αποτελείται από σημαντικούς ανθρώπους, αυτό αρκεί πολλές φορές» είπε σε άλλο σημείο.

Απευθυνόμενη προς τον Jauncey ανέφερε επίσης πως θα ήθελε να δει την δουλειά του στην Ελλάδα, «όχι μόνο για μεμονωμένα ξενοδοχεία αλλά και για όλη τη χώρα. Θα ήταν πιο ωραίο να υπήρχε μια πιο σαφή στρατηγική προσέγγιση και συνεργασία με κρατικούς φορείς».

Η ίδια αναφέρθηκε και στην βελτίωση του ελληνικού τουριστικού προϊόντος. «Όταν ξεκινήσαμε να χτίζουμε το Amanzoe εν μέσω της κρίσης όλοι μας περνούσαν για τρελούς. Όμως έφερε ένα άλλου είδους πελατολόγιο στην Ελλάδα, μαζί με άλλα ξενοδοχεία, ένα άλλο είδος τουρισμού γεννήθηκε και ποια όλο και περισσότερα μεγάλα brand έρχονται στην Ελλάδα, η σεζόν επιμηκύνθηκε. Θεωρώ πως αυτό είναι υπέροχο καθώς σημαίνει περισσότερες θέσεις εργασίας, σημαίνει μεγαλύτερη σεζόν, σημαίνει περισσότερα χρήματα για τους τοπικούς παραγωγούς. Αυτό το νέο ευκατάστατο πελατολόγιο θέλει να ξοδέψει χρήματα, θέλει να συμμετέχει σε αγροτικές δραστηριότητες όπως η συγκομιδή της ελιάς, η παραγωγή κρασιού».