Ο Μιχάλης Παρεδράκος, Communication & Brand Strategist της εταιρίας Choose, μίας από τις μεγαλύτερες εταιρίες επικοινωνίας στην Ελλάδα, μίλησε στο συνέδριο του Travel.gr για το μέλλον του ελληνικού τουρισμού και για τους τρόπους με τους οποίους η ραγδαία ανάπτυξη της τεχνητής νοημοσύνης (AI) μπορεί να αλλάξει ριζικά τις εξελίξεις στη χώρα μας και, φυσικά, σε παγκόσμιο επίπεδο.
Κάνοντας λόγo για τα πιο σύγχρονα και κορυφαία trends τα οποία ο ίδιος και η ομάδα του θεωρούν ότι τα επόμενα χρόνια θα αλλάξουν δραματικά τον τουρισμό ο κ. Παρεδράκος εξήγησε στην ομιλία του: «Όλοι έχουμε ακούσει για τα cookies στο διαδίκτυο, τα οποία μας έδιναν απλά διαφημίσεις ανάλογα με τα κλικ που είχατε κάνει σε ένα website. Πλέον το hyper-personalization μέσω του AI θα αλλάξει τα πράγματα δραματικά. Ουσιαστικά θα υπάρχουν guides που θα τους λες “θέλω να πάω σε μία παραλία όπου να υπάρχει λευκό βότσαλο και θα σε στέλνει εκεί, θα γνωρίζει ποια μουσική σου αρέσει και θα σε στέλνει στο ανάλογο μπαρ, θα ξέρουν τα ξενοδοχεία ποια είναι η θερμοκρασία που εσύ θέλεις να έχει το δωμάτιο, ποιο είναι το φαγητό που προτιμάς, ακόμα και ποια είναι τα καλλυντικά που θέλεις να χρησιμοποιήσεις στο μπάνιο. Άρα μιλάμε για ένα πιο upper class service σε όλα τα ξενοδοχεία».
Και συνέχισε: «Το επόμενο trend που έρχεται πολύ δυνατά είναι το AI Automation. Για παράδειγμα, η αεροπορική εταιρία Delta μα επιτρέπει να κάνουμε check in με αναγνώριση προσώπου. Και όχι μόνο αυτό, αλλά έχουν βάλει στο αεροδρόμιο και panels τα οποία μας μιλάνε, δίνοντας πληροφορίες για την πτήση μας».
Ο κ. Παρεδράκος έκανε, όμως, λόγο και για τη μεγάλη εξέλιξη των chatbots στην εποχή της ραγδαίας ανόδου της τεχνητής νοημοσύνης, κάτι το οποίο μπορεί να εξοικονομήσει πολλά χρήματα από το κόστος λειτουργίας στις μεγάλες εταιρείες, όπως και για την υπερσύγχρονη λειτουργία των ΑΙ Robots/ Voice Assistants, τα οποία μπορούν είτε να καθαρίσουν τα δωμάτια ή τα αεροδρόμια είτε να μεταφέρουν το φαγητό ή ακόμα και τις βαλίτσες μας. Όπως είπε συγκεκριμένα ο κ. Παρεδράκος «Εδώ είναι το σημείο στο οποίο τα επόμενα χρόνια θα έχουμε μία πολύ μεγάλη επανάσταση». Τέλος, αναφέρθηκε και σε μία πολύ τελευταία τάση στο σύμπαν τις τεχνητής νοημοσύνης που ονομάζεται ΑΙ Εmotion Detection, το οποίο θα μπορεί να αναλύσει τα συναισθήματα του ταξιδιώτη μέσα από τις εκφράσεις του προσώπου του, τη γλώσσα του σώματος του και τα προσωπικά του ποστ στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης και έτσι μία αρνητική ταξιδιωτική εμπειρία να τη μετατρέψει σε θετική.
Ο κ. Παρεδράκος μέσω μίας μεγάλης έρευνας που πραγματοποιήσει η Choose σε μεγάλο δείγμα ταξιδιωτών σε Ευρώπη και Αμερική, κατάφερε να αποδείξει, με στατιστικά στοιχεία στην ομιλία του, πόσο καθοριστικό ρόλο παίζει ήδη η τεχνητή νοημοσύνη στον παγκόσμιο τουρισμό. Συγκεκριμένα, η έρευνα έδειξε πως 65% των ταξιδιωτών είναι ήδη εξοικειωμένο σε κάποιον βαθμό με τις λειτουργίες του AI, ενώ ένα 19% δήλωσε ότι είναι πάρα πολύ εξοικειωμένο με τις υπηρεσίες της τεχνητής νοημοσύνης. Η ίδια έρευνα έδωσε απαντήσεις και σχετικά με το ποια είναι η μεγαλύτερη δυσκολία που αντιμετωπίζουν οι επισκέπτες σε ένα ταξίδι τους στο εξωτερικό με το 48% να υποδεικνύει την ξένη γλώσσα ως το μεγαλύτερο πρόβλημα και το 18% το να βρει οικονομικά ξενοδοχεία και προσιτές δραστηριότητες.
Στο κλείσιμο της ομιλίας του ο κ. Παρεδράκος παρουσίασε και ένα project της Choose για το οποίο συνεργάστηκε όλη η ομάδα της εταιρίας, το οποίο αφορά στην Περιφέρεια της Δυτικής Ελλάδας και το οποίο προσφέρει στους ταξιδιώτες τη δυνατότητα να θέσουν σε μία εφαρμογή ερωτήσεις σχετικά με θέματα που μπορεί να τους απασχολήσουν στο ταξίδι τους, προσφέροντας τους όλες τις απαντήσεις που αναζητούν για την περιοχή που επισκέπτονται. Χαρακτηριστικό είναι, όπως και ο ίδιος τόνισε, ότι η φωνή που ακούγεται στην εφαρμογή δεν είναι μία ανθρώπινη φωνή αλλά προϊόν τεχνητής νοημοσύνης. Μία εντυπωσιακή εμπειρία που μπορεί να αποδειχθεί παράλληλα πραγματικά πολύτιμη και εξυπηρετική, αντανακλώντας όλα όσα το ΑΙ πρόκειται να φέρει στη ζωή μας τα επόμενα χρόνια και όλους τους τρόπους με τους οποίους αυτή η αλλαγή θα αλλάξει και το μέλλον του παγκόσμιου τουρισμού.