O co-founder & art director της Beetroot Design Group, Βαγγέλης Λιάκος, έδωσε το παρών στο δεύτερο μεγάλο συνέδριο του Travel. gr στη Θεσσαλονίκη με θέμα «Η Θεσσαλονίκη στον διεθνή τουριστικό χάρτη», μιλώντας για τη μεγάλη καλλιτεχνική πορεία των Beetroot, μίας καλλιτεχνικής ομάδας που έχει σπάσει κατά πολύ τα σύνορα της πόλης αλλά και της Ελλάδας.

9

Ο κ. Λιάκος, που γεννήθηκε στη Θεσσαλονίκη, σπούδασε γραφιστική στο πανεπιστήμιο του Plymouth (BA) Graphic Design Typography, και συνέχισε με μεταπτυχιακές σπουδές στο πανεπιστήμιο Goldsmiths του Λονδίνου, στο τμήμα (MA) Media, Communications and Cultural Studies, με ειδίκευση στην φωτογραφία.

Το 2000, ίδρυσε, μαζί με τον Α. Νίκου, και Ι. Χαραλαμπόπουλο, την Beetroot, δουλεύοντας από την πρώτη στιγμή πάνω σε πολλά έργα που αφορούν όλο το φάσμα της οπτικής επικοινωνίας και τα εικαστικά, αποσπώντας πολλές εθνικές και διεθνείς βραβεύσεις και δημιουργώντας πολλές εκθέσεις σε Ελλάδα και Εξωτερικό, με σημαντική και πολυσυζητημένη στιγμή την έκθεση με τίτλο «Τα Τέρατα της Μυθολογίας».

Θέλοντας να μιλήσει για την επιρροή της Θεσσαλονίκης στην Ελλάδα και τον κόσμο ο κ. Λιάκος αναφέρθηκε στην ιστορία της ομάδας των Beetroot στο συνέδριο του Travel.gr: «Οι Βeetroot είμαστε τρεις κολλητοί φίλοι από το σχολείο. Δεν ξέραμε ποτέ τι θα πει κάτι άλλο. Βρισκόμασταν στη Θεσαλονίκη, τη νύμφη του βορρά και είχαμε μία μεγάλη ανάγκη να ανακαλύψουμε νέα πράγματα. Συγκεκριμένα να ανακαλύψουμε μία νέα κουλτούρα. Ξεκινήσαμε κάνοντας πολlά διαφορετικά πραγματα, σε όλες τις δουλειές λέγαμε ναι, κάναμε πολλά λάθη αλά δεν πείραζε καθόλου, όλα στο τέλος γινόστουσαν».

Στη συνέχεια ο κ. Λιάκος έδειξε βιντεο και φωτογραφίες από τη διαδρομή των Beetroot που είναι όλη του η ζωή. Μάς εξηγεί πως σιγά-σιγά η ομάδα μεγαλώνει με νέες ειδικότητες και πειραματίζεται. Και όλα τελικά καταλήγουν σε κάτι καινούργιο.

Μέσα από τα έργα που έδειξε στον προτζέκτορα, όπως αφισες από το Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης, μάς αφηγήθηκε την καλλιτεχνική πορεία των Beetroot που βασιζόταν πάντα στον πειραματισμό και τη δοκιμή. «Το κύριο θέμα για εμάς είναι να εκπλήσσουμε, αλλά την ίδια στιγμή να περνάμε και πάρα πολύ καλά. Το πιο σημαντικό πρότζεκτ που έχουμε κάνει μέχρι στιγμής στην Ελλάδα είναι το rebranding της Εθνικής Τράπεζας μέσα από το οποίο μάθαμε πάρα πολλά. Θα τα δείτε όλα όσα φτιάξαμε, από εικόνες μέχρι applications πολύ σύντομα και σε καταστήματα αλλά και αλλού».

Και συνέχισε: «Aυτό που μας αρέσει περισσότερο, όμως, είναι να ασχολούμαστε με τον εαυτό μας. Μέσα από ένα πρότεκτ που ξεκίνησε το 2011, όταν η Ελλάδα φλεγόταν, καταφέραμε να φτάσουμε μέχρι τα Όσκαρ του design στο Βερολίνο και έτσι σταδιακά να πάρουμε πάλι τα πάνω μας. Και τότε ήταν που ξεκινήσαμε να σχεδιάζουμε μία νέα έκθεση βασιμένη στα τέρατα της μυθαλογίας. Το μήνυμα πίσω απ΄όλα αυτά ήταν το ότι η ΕΛλάδα είναι το παρεξηγημένο τέρας της Ευρώπης. Πήγαμε στο νομισματοκοπείο και στήσαμε τα πάντα σαν να πρόκειται για ένα νέο μουσείο που σταδιακά γινόταν όλα interactive. Στη συνέχεια αυτή η έκθεση πήγε στο μουσείο Μπενάκη όπου απέκτησε ακόμα μεγαλύτερη προβολή. Από εκεί πήγε στα Βαλκάνια, στην υπόλοιπη Ευρώπη και στην Αμερική στέλνοντας το μήνυμα ότι η Ελλάδα είναι ακόμα ζωντανή, υπάχει, συνεχίζει να σχεδιάζει και να δημιουργεί. Φυσικά, ο κ. Λιάκος μιλούσε για την έκθεση Τέρατα της Μυθολογίας, μία από τις σημαντικότερες, πιο δημοφιλείς και επιδραστικές εκθέσεις της σύγχρονης καλλιτεχνικής μας ιστορίας. «Δέκα χρόνια μετά, συζητάμε με το Σικάγο για να μπορέσουμε να ξαναπάμε την έκθεση εκεί. Θα ήταν μεγάλη τιμή».

Σε ένα από τα πιο πρόσφατα πρότζεκτ τους, οι Beetroot εστιάζουν σε όλα όσα ακουμπάνε στην καρδιά μας. «Και τι ακουμπάει στις καρδιές μας περισσότερο από τις γιαγιάδες μας; Κάπως έτσι δημιουργήθηκε η εικόνα της γιαγιάς στη φάρμα που είναι ο σούπερ ήρωας που δε ζήτησε ποτέ αναγνώριση. Έτσι σχεδιάστηκε αυτό το μπουκάλι λάδι που βλέπεται εδώ. Πήγε σε πολλούς διαγωνισμούς και κέρδιζε κάθε φορά. Έτσι άνοιξε ο δρόμος για μεγάλα μαγαζιά του εξωτερικού, όπως τα πολυκαταστήματα Blοοmingdale’s και Selfridges».

«Όλο αυτό μας έφερε ακόμα μεγαλύτερη αναγνώριση και μάς βοήθησε ώστε να συνεχίσουμε να κάνουμε αυτό που αγαπάμε περισσότερο, δηλαδή πειραματισμό. Αυτή τη στιγμή έχουμε ανοίξει ένα νέο μαγαζί στη Σεούλ, ήταν ένα δύσκολο αλλά σπουδαίο ταξίδι μέσα από το οποίο μάθαμε έναν νέο πολιτισμό και συνειδητοποιήσαμε ότι ο κόσμος δεν είναι πια, όσο διαφορετικός ήταν κάποτε. Κι αυτό γιατί δεν υπάρχει σύνορο, υπάρχει όμως η τοπικότητα και αυτό είναι που αναζητά ο επισκέπτης στα ταξίδια του».