Στις προοπτικές ανάδειξης της Θεσσαλονίκης σε έναν κορυφαίο urban τουριστικό προορισμό αναφέρθηκε ο Δημήτρης Κουτσόπουλος, CEO της Deloitte Ελλάδος στο συνέδριο του Travel.gr, Greece Talks Thessaloniki. Ο κ. Κουτσόπουλος παρουσίασε τις μεγάλες δυνατότητες της Θεσσαλονίκης τονίζοντας παράλληλα ότι η τουριστική της εξέλιξη σχετίζεται και με τις παγκόσμιες εξελίξεις στον τομέα των ταξιδιών.

5

«Η Θεσσαλονίκη έχει καταφέρει να έχει πια 3,7 εκατομμύρια διεθνείς αεροπορικές αφίξεις και περίπου 1,4 διανυκτερεύσεις σε ετήσια βάση, αριθμοί σημαντικά καλύτερα από κάποια χρόνια πριν. Παράλληλα, ο κ. Κουτσόπουλος τόνισε ότι η όποια προοπτική της πόλης σε σχέση με τον τουρισμό έχει να κάνει και με τις διεθνείς εξελίξεις. «Έως το 2040 αναμένονται σημαντικές ανακατατάξεις σε παγκόσμιο επίπεδο. Χώρες όπως η Ινδία αναμένεται να ενταχθούν στην πρώτη πεντάδα του εξερχόμενου τουρισμού, άλλες, όπως η Σαουδική Αραβία, να περάσουν στην πρώτη 15αδα των χωρών με τους περισσότερους επισκέπτες. Η αλλαγή του τρόπου ζωής, η τεχνητή νοημοσύνη, η αύξηση του silver tourism, των ανθρώπων άνω των 50 ετών που ταξιδεύουν είναι μερικές από τις καθοριστικές μεταβλητές.  Σε αυτό το περιβάλλον, η Θεσσαλονίκη μπορεί να πρωταγωνιστήσει με όπλο τη γεωγραφική της θέση: σε λιγότερο από 2 ώρες βρίσκεται κανείς σε σπουδαίους αρχαιολογικούς χώρους και καταπληκτικές παραλίες, όπως και σε ορεινά τοπία όπως ο Όλυμπος», είπε ο. κ. Κουτσόπουλος και τόνισε ότι με όπλο την εξωστρέφεια και τη βελτίωση των υποδομών της η Θεσσαλονίκη θα διατηρήσει και θα βελτιώσει το τουριστικό της προφίλ.

«Η ανάπτυξη των υποδομών και των μεταφορών παίζει καθοριστικό ρόλο στη διαμόρφωση της τουριστικής ταυτότητας της Θεσσαλονίκης. Η βελτίωση του οδικού δικτύου, η αναβάθμιση του αεροδρομίου και η ανάπτυξη των λιμενικών εγκαταστάσεων ενισχύουν την προσβασιμότητα και καθιστούν την πόλη πιο ελκυστική για τους επισκέπτες. Παράλληλα, η αναβάθμιση των ξενοδοχειακών μονάδων και η δημιουργία σύγχρονων τουριστικών καταλυμάτων εξασφαλίζουν υψηλού επιπέδου φιλοξενία, συμβάλλοντας στην ενίσχυση της τουριστικής εμπειρίας και της ανταγωνιστικότητας της Θεσσαλονίκης στη διεθνή αγορά», πρόσθεσε, ενώ επεσήμανε ότι σε τομείς όπως η βιωσιμότητα έχουν να γίνουν αρκετά βήματα ακόμα.   

 «Οι στρατηγικές που περιγράφηκαν είναι αναγκαίες δράσεις για να εδραιωθεί η πόλη ως ένας παγκόσμιας εμβέλειας, βιώσιμος και καινοτόμος τουριστικός προορισμός. Μαζί, μπορούμε να διαμορφώσουμε το επόμενο κεφάλαιο μιας δυναμικής και ακμάζουσας τουριστικής βιομηχανίας», κατέληξε ο κ. Κουτσόπουλος. Αναφερόμενος στην τουριστική δυναμική της χώρας, ο κ. Κουτσόπουλος τόνισε ότι «Η Ελλάδα έχει ένα πολύ δυνατό brand και βρίσκεται στο νούμερο 5 σε τρεις πολύ σημαντικές παγκόσμιες αγορές: την Αμερική, τη Γερμανία και τη Γαλλία». Χαρακτήρισε το 2024 ως χρονιά-ορόσημο, καθώς ο ελληνικός τουρισμός κατάφερε να επιστρέψει στα επίπεδα του 2019, επιβεβαιώνοντας τη σταθερή του ανάπτυξη. «Η Μεσόγειος – στην οποία ανήκει η Ελλάδα – αποτελεί πλέον τον πιο σημαντικό τουριστικό προορισμό παγκοσμίως», ανέφερε χαρακτηριστικά.