Ο Eike Schmidt είναι ο άνθρωπος που ανέλαβε πριν μερικά χρόνια τη διεύθυνση της σπουδαίας γκαλερί Uffizi στη Φλωρεντία. Δίνοντας το παρών στο συνέδριο του Travel.gr την Πέμπτη 16 Νοεμβρίου, μίλησε για το έργο του σε ένα από τα πιο διάσημα μουσειακά ιδρύματα στον κόσμο, εστιάζοντας σε πολλά σημεία στη δουλειά μου έγινε στη γκαλερί Uffizi κατά τη διάρκεια της πανδημίας.

4

«Θα ήθελα να αρχίσω αναφερόμενος σε ένα ρεκόρ. Μέσα στο 2022 το μουσείο είχε 4 εκατομμύρια επισκέπτες. Φέτος μέχρι στιγμής έχουμε ήδη 4,5 εκατομμύρια επισκέπτες και όλα δείχνουν ότι για πρώτη φορά θα φτάσουμε στα 5 εκατομμύρια επισκέπτες και, ίσως, σύμφωνα με την τάση να φτάσουμε ακόμα και στα 5,3 εκατομμύρια επισκέπτες μέσα σε μία μόνο χρονιά. Πού οφείλεται, λοιπόν, αυτή η μεγάλη άνοδος; Υπήρξαμε όλα αυτά τα χρόνια πολύ δραστήριοι, θα έλεγα ακόμα και «επιθετικοί» σε πολλά σημεία όπως οι επικοινωνιακές τακτικές και η εφαρμογή νέων πρωτοβουλιών που ξεκίνησαν από το καλοκαίρι του 2020. Αυτή τη στιγμή η γκαλερί Uffizi είναι το πιο επισκεπτόμενο πολιτιστικό μνημείο στην Ιταλία, ακόμα πιο δημοφιλές και από τους διάσημους αρχαιολογικούς χώρους. Η αλήθεια είναι πως δεν περίμενα ότι μετά την πανδημία οι άνθρωποι θα ένιωθαν άνετα σε έναν κλειστό χώρο κι όμως. Προτίμησαν και προτιμούν να έρθουν σε μας, αν και την περσινή χρονιά και οι αρχαιολογικοί χώροι προσέλκυσαν πολύ κόσμο».

Αυτό που φαίνεται ότι έπαιξε καθοριστικότατο ρόλο στη ραγδαία ανάπτυξη της γκαλερί Uffizi και στην όλο και αυξανόμενη επισκεψιμότητα είναι το γεγονός ότι η διεύθυνση του μουσείο μοιάζει να έχει βρει τον τρόπο να απευθυνθεί στους νέους ανθρώπους. Όπως ανέφερε ο κ. Schmindt στην ομιλία του «Το 1/3 των επισκεπτών του μουσείου, το 2021, ήταν άτομα κάτω των 25 ετών. Αυτό μπορούμε να το υπολογίσουμε με ακρίβεια από τις πωλήσεις των εισιτηρίων. Η στρατηγική μας από εδώ και πέρα είναι να σπάσουμε την εποχικότητα. Ήδη η εποχή της μεγάλης επισκεψιμότητάς έχει, έτσι κι αλλιώς, επιμηκυνθεί. Κάποτε είχε ήδη τελειώσει στα τέλη του Οκτώβρη, ενώ τώρα είναι μέσα Νοεμβρίου και έχουμε ακόμα πολύ κόσμο. Παράλληλα, με κάποιες εκπτώσεις για κάποιες συγκεκριμένες ώρες της ημέρας καταφέραμε να έχουμε κόσμο καθ΄όλη τη διάρκεια της ημέρας».

Τέλος, ο κ. Schmidt μίλησε στο συνέδριο του Travel.gr για το νέο γυαλί που χρησιμοποιήθηκε στα έργα του Μποτιτσέλι, ένα γυαλί τόσο λεπτό που επιτρέπει στον θεατή να νιώσει πως έχει μπει μέσα στον πίνακα. Πλέον αυτή η νέα παρέμβαση έχει προχωρήσει και σε έργα του Καραβάτζο, ενώ θα επεκταθεί και σε άλλες αίθουσες του μουσείου. Και έκλεισε με μία ξεχωριστή αναφορά στους πανέμορφους κήπους του μουσείου, ανακαίνιση των οποίων θα ολοκληρωθεί μέχρι το 2030 και έχει γίνει σχεδόν αποκλειστικά με χρήματα από ιδιωτικές χρηματοδοτήσεις και από τα εισιτήρια του μουσείου.