Ο τουριστικός τομέας και η φιλοξενία παρουσιάζουν σημαντική δυναμική ανάπτυξης, παρά τις οικονομικές προκλήσεις ενώ οι νέες γενιές ταξιδιωτών είναι πιο απαιτητικές και πρωτοστατούν στην αλλαγή των τάσεων. Η έρευνα της McKinsey για την τρέχουσα κατάσταση του τουρισμού το 2024 παρουσιάστηκε από τον Ivan Gladstone στο συνέδριο του Travel.gr, Greece Talks, και παρέχει χρήσιμα δεδομένα για τις τάσεις και τις προτιμήσεις των ταξιδιωτών, καθώς και για τις ευκαιρίες και τις προκλήσεις που αντιμετωπίζει ο κλάδος.
Οι καταναλωτές επενδύουν περισσότερο στα ταξίδια, καθιστώντας τα μία από τις κορυφαίες κατηγορίες δαπανών. Το 33% των ερωτηθέντων σχεδιάζει να ξοδέψει περισσότερα στα ταξίδια από ό,τι σε άλλες πολυτέλειες, όπως η εστίαση. Αυτή η αυξημένη προθυμία είναι πιο έντονη στις νεότερες γενιές, με το 76% της Gen Z να δηλώνει μεγαλύτερο ενδιαφέρον για ταξίδια σε σχέση με παλαιότερα. Οι νεότερες γενιές, όπως η Gen Z και οι Millennials, δείχνουν ιδιαίτερη προτίμηση για διεθνείς προορισμούς και αναζήτηση νέων εμπειριών.
Αντίθετα, οι μεγαλύτερες γενιές (Gen X και Baby Boomers) επιλέγουν κυρίως εγχώριους προορισμούς και ταξίδια με οικογενειακό προσανατολισμό. Οι νεότεροι δαπανούν επίσης μεγαλύτερο ποσοστό του εισοδήματός τους σε ταξίδια, δίνοντας έμφαση στις εμπειρίες. Παρά την παγκοσμιοποίηση, ο εσωτερικός τουρισμός παραμένει κυρίαρχος, με προβλεπόμενη ανάπτυξη 12% στην Κίνα μέχρι το 2030.
Επίσης, η ενδοπεριφερειακή ταξιδιωτική δραστηριότητα στην Ασία αναμένεται να αυξηθεί κατά 14% ετησίως, αντικατοπτρίζοντας τις περιβαλλοντικές ανησυχίες και την αναζήτηση κοντινών προορισμών. Νέες αγορές, όπως η Ινδία και η Νοτιοανατολική Ασία, συμβάλλουν σημαντικά στην αύξηση των διεθνών ταξιδιών. Για παράδειγμα, η Ινδία αναμένεται να παράγει 90 εκατομμύρια εξερχόμενα ταξίδια ετησίως έως το 2040, ενώ η Ταϊλάνδη παρουσίασε 1,6 φορές περισσότερες κρατήσεις για την Κίνα το 2024 συγκριτικά με το 2019. Ο πολυτελής τουρισμός επαναπροσδιορίζεται. Το 70% της αγοράς αποτελείται από ταξιδιώτες με καθαρή περιουσία κάτω των 5 εκατ. δολαρίων, γεγονός που υποδεικνύει ότι η πολυτέλεια γίνεται πιο προσιτή και εμπειρικά ελκυστική.
Επιπλέον, οι ταξιδιώτες αναζητούν εξατομικευμένες εμπειρίες, όπως μοναδικές εκδρομές ή γαστρονομικές επιλογές. Οι ταξιδιώτες προτιμούν την αυτονομία στον προγραμματισμό των ταξιδιών τους, επιλέγοντας κυρίως διαδικτυακές πλατφόρμες λόγω κόστους και ευκολίας. Ταυτόχρονα, το 48% σχεδιάζει τις διακοπές του περισσότερο από δύο μήνες νωρίτερα για να εξοικονομήσει κόστος. Ωστόσο, οι μεγαλύτεροι σε ηλικία ταξιδιώτες εξακολουθούν να προτιμούν την ανθρώπινη επαφή, χρησιμοποιώντας ταξιδιωτικούς πράκτορες.