Με την συζήτηση για τις ευκαιρίες και τις προοπτικές στον Τουρισμό της Θεσσαλονίκης, ολοκληρώθηκε το συνέδριο του Travel.gr. Στο τελευταίο πάνελ του συνεδρίου συμμετείχαν οι: Σταύρος Παπασταύρου, Υπουργός Επικρατείας, Αλέξανδρος Εξάρχου, Αντιπρόεδρος ΔΣ & Διευθύνων Σύμβουλος Intrakat, Νικόλαος Κουρέτας, Διευθύνων Σύμβουλος ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΜΕΤΡΟ, Γιώργος Βήλος, Γενικός Διευθυντής Ανάπτυξης Fraport Greece, Θάνος Βλαχόπουλος, Γενικός Διευθυντής, επικεφαλής Εταιρικής Τραπεζικής & Προϊόντων, Ομίλου Τράπεζας Πειραιώς. Συντονιστές της συζήτησης, ο Ηλίας Κικίλιας, Γενικός Δ/ντης ΙΝΣΕΤΕ, και ο δημοσιογράφος Γιώργος Ευγενίδης.
Σταύρος Παπασταύρου: «Οι ιδιωτικές επενδύσεις έχουν δώσει άλλο χρώμα στην πόλη»
Ο κ. Παπασταύρου σημείωσε ότι η Θεσσαλονίκη έχει απαράμιλλη φυσική ομορφιά και ότι, τα προηγούμενα χρόνια, υπήρχε μία όχι ισοδύναμη ανάπτυξη με την Αθήνα. «Αυτό αλλάζει γιατί είναι κεντρική πολιτική της κυβέρνησης, η ανάδειξη του ρόλου της Θεσσαλονίκης, γιατί οι γεωπολιτικές εξελίξεις οδηγούν την πόλη να έχει πιο κεντρικό ρόλο στην ευρύτερη περιοχή», δήλωσε ο υπουργός Επικρατείας.
Στη συνέχεια, αναφέρθηκε στις υποδομές, μιλώντας για τον συνδυασμό της παράδοσης του μετρό της πόλης τον ερχόμενο Νοέμβριο με το Flyover to 2027, τις προσπάθειες να συνδεθεί ο ΟΛΘ με το σιδηροδρομικό δίκτυο και τις επενδύσεις στα νοσοκομεία, τονίζοντας ότι αναβαθμίζουν την εικόνα της πόλης.
Έκανε επίσης ειδική αναφορά στους συνοριακούς σταθμούς λέγοντας ότι είναι σε άθλια κατάσταση και ότι κάνει προσπάθεια η κυβέρνηση προκειμένου να τους βελτιώσει για να εξυπηρετούνται οι επισκέπτες οι οποίοι εάν χρειάζονται τρεις ώρες για να περάσουν τα σύνορα, «δεν θα έρθουν», δήλωσε χαρακτηριστικά. Κλείνοντας ο κ. Παπασταύρου, είπε ότι οι ιδιωτικές επενδύσεις έχουν δώσει άλλο χρώμα στην πόλη, ενώ βοηθούν πολύ και τα νέα ξενοδοχεία τα οποία είναι «κοσμήματα».
Γιώργος Βήλος: «Πρέπει όλοι να κάτσουμε στο ίδιο τραπέζι, να βάλουμε κοινούς στόχους»
«Το 2017, δύσκολη περίοδο, πιστέψαμε στο τουριστικό μέλλοντος της χώρας και ξεκινήσαμε να υλοποιούμε ένα πρόγραμμα αναβάθμισης 14 περιφερειακών αεροδρομίων. Στη Θεσσαλονίκη, επενδύσαμε 100 εκατομμύρια ευρώ, φτιάξαμε μια πύλη εισόδου αντάξια της πόλης και της ευρύτερης Μακεδονίας. Έχουμε πάρει τρία βραβεία, το τελευταίο για το πιο καθαρό αεροδρόμιο της Ευρώπης. Ξεπεράσαμε τα 3 εκατομμύρια επισκέπτες το 2023 με τη βοήθεια της τοπικής κοινωνίας να αυξήσουμε την κίνηση κατά 22% σε ένα δύσκολο διεθνές περιβάλλον, εν μέσω πανδημίας του covid και των επιπτώσεων του πολέμου στην Ουκρανία. Φτιάξαμε γέφυρες με νέους προορισμούς, όπως η Αλβανία και η Νορβηγία και οι προοπτικές για τον τουρισμό γίνονται διαρκώς καλύτερες χάρη και σε εμάς», δήλωσε ο Γιώργος Βήλος, Γενικός Διευθυντής Ανάπτυξης Fraport Greece στο πάνελ με θέμα «Θεσσαλονίκη: Επενδύσεις και ευκαιρίες στον τουρισμό» στο πλαίσιο του συνεδρίου.
Ο κ. Βήλος συμπλήρωσε: «Αν δεν υπάρχει ύπαρξη συνεργειών δεν θα έχουμε μέλλον στον τουρισμό. Αντιμετωπίσαμε αυτό το πρόβλημα με τους 14 προορισμούς που αναλάβαμε. Πρέπει όλοι να κάτσουμε στο ίδιο τραπέζι, να βάλουμε κοινούς στόχους και να προχωρήσουμε, με τους τοπικούς φορείς και την κοινωνία. Καθόμαστε στο ίδιο τραπέζι και με τις αεροπορικές εταιρίες, δίνουμε το αίσθημα ασφάλειας που χρειάζεται. Κάναμε και συμπράξεις σε Χανιά και Καβάλα ήδη από το 2019 σε συνεργασία με τοπικές αρχές και τράπεζες και καταρτίσαμε ένα κοινό πλάνο marketing που βοήθησε στην προβολή τους. Διαπιστώσαμε ότι στη Θεσσαλονίκη υπήρξαν αδυναμίες ως προς τη σύμπνοια όμως είμαστε πολύ αισιόδοξοι πλέον».
Θάνος Βλαχόπουλος: «Οι τράπεζες επιβάλλεται να βοηθήσουν όχι μόνο τον τουρισμό, αλλά όλο το οικοσύστημα για τον τουρισμό»
Για την συμβολή των τραπεζών στην ανάπτυξη της οικονομίας και τη στήριξη του τουριστικού προϊόντος μίλησε ο Θάνος Βλαχόπουλος, Γενικός Διευθυντής, επικεφαλής Εταιρικής Τραπεζικής & Προϊόντων του Ομίλου της Τράπεζας Πειραιώς στο συνέδριο του Travel.gr.
Ο κ. Βλαχόπουλος ξεκαθάρισε ότι, μετά από χρόνια δυσκολιών, οι ελληνικές τράπεζες βρίσκονται σε πολύ καλό επίπεδο και απαλλαγμένες από το βάρος των κόκκινων δανείων και με υψηλή ρευστότητα, μπορούν να βοηθήσουν. Ο κλάδος του τουρισμού, είπε ο κ. Βλαχόπουλος έδειξε τεράστια αντοχή. «Δεν βοηθά απλώς το ΑΕΠ αλλά είναι χρήματα που έρχονται απ’έξω. Οι προοπτικές είναι τεράστιες», είπε και συμπλήρωσε πως οι τράπεζες μπορούν, θέλουν και επιβάλλεται να έχουν ρόλο στον τουρισμό και να χρηματοδοτήσουν το οικοσύστημα για τον τουρισμό.
«Έχουμε δύο δισ. επενδυτικά έργα μέσα από το Ταμείο Ανάκαμψης στη Θεσσαλονίκη», είπε και συμπλήρωσε ότι είναι πολύ σημαντικό το οικοσύστημα του τουρισμού φέρνοντας ένα παράδειγμα με έναν τουρίστα να βγαίνει από μία μεγάλη ξενοδοχειακή μονάδα και να συναντά σκουπίδια, ή να μην βρίσκει νοσοκομείο. «Οι τράπεζες επιβάλλεται να βοηθήσουν όχι μόνο τον τουρισμό, αλλά όλο το οικοσύστημα για τον τουρισμό», ξεκαθάρισε.
Νικόλαος Κουρέτας: «Το μετρό θα τελειώσει. Από τους 13 σταθμούς οι 11 είναι έτοιμοι»
Για την σημασία του μετρό της Θεσσαλονίκης μίλησε ο Νικόλαος Κουρέτας, Διευθύνων Σύμβουλος της ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΜΕΤΡΟ στο συνέδριο του Travel.gr.
Ο κ. Κουρέτας ξεκαθάρισε ότι «μπορεί να μην το πιστεύετε, αλλά το μετρό θα τελειώσει. Αρχικά από τους 13 σταθμούς οι 11 είναι έτοιμοι. Μένει ο σταθμός Βενιζέλου, όπου οι αρχαιολογικές μελέτες ολοκληρώνονται τον Μάρτιο. Πρόκειται για ένα υπερσύγχρονο μετρό, με 33 συρμούς χωρίς οδηγό, με σύγχρονα συστήματα ασφαλείας, μάλιστα θα είναι το 8ο μετρό σε όλη την Ευρώπη με τις συγκεκριμένες υποδομές».
Παράλληλα, αποκάλυψε ότι μέσα στον επόμενο 1 με 1,5 μήνα θα γίνει η παρουσίαση μίας μεγάλης συγκοινωνιακής μελέτης που διήρκεσε 2,5 χρόνια και αυτή αφορά στο πώς μπορούν να συνδεθούν όλα τα μέσα μεταφοράς, καθώς αυτός είναι απαραίτητη προϋπόθεση περαιτέρω επέκτασης του μετρό.
Αλέξανδρος Εξάρχου: «Απαραίτητη η σύνδεση του αεροδρομίου της Θεσσαλονίκης με το μετρό»
Στη σημασία των έργων υποδομής στον τουρισμό -με αφορμή το Μετρό της Θεσσαλονίκης- όπως και στην αλλαγή του νομοθετικού πλαισίου χρηματοδότησης για τις εταιρίες που κατασκευάζουν τέτοια έργα αναφέΡθηκε ο Αλέξανδρος Εξάρχου, διευθύνων σύμβουλος της Intrakat, μιλώντας στο συνέδριο του Travel.gr στη Θεσαλονίκη, Greece Talks.
«Μία πόλη χρειάζεται σύνδεση του κέντρου της με το αεροδρόμιο. Το 2024 αναμένεται η ολοκλήρωση της πρώτης γραμμής του μετρό, το 2025 θα ολοκληρωθεί η σύνδεση με Καλαμαριά. Αλλά η σύνδεση με το αεροδρόμιο είναι απαραίτητη. Όπως και γενικότερα η βελτίωση των υποδομών της Θεσσαλονίκης στις συγκοινωνίες», είπε και συνέχισε:
«Για να εξασφαλιστεί η ταχύτητα χρειάζεται να αλλάξει και ο τρόπος που εκτελούνται τα έργα. Με τον υφιστάμενο νομοθετικό σχεδιασμό οι τράπεζες δεν μπορούν να δώσουν εγγυητικές επιστολές στις εταιρείες που πραγματοποιούν τα έργα. Χρειάζεται αλλαγή του νομοθετικού πλαισίου» είπε ο κ. Εξάρχου τονίζοντας ότι «η απαράδεκτη καθυστέρηση» 30 χρόνων για το μετρό της Θεσσαλονίκης έχουν να κάνουν και με αυτό.