Σήμερα, Πέμπτη 14 Μαρτίου, η Θεσσαλονίκη φιλοξενεί το μεγάλο συνέδριο του Travel.gr «GREECE TALKS_THESSALONIKI: Η Θεσσαλονίκη στον διεθνή τουριστικό χάρτη», ένα ιδιαίτερο γεγονός που βάζει την πόλη στο επίκεντρο του τουριστικού και όχι μόνο ενδιαφέροντος.

11

Το συνέδριο, που διοργανώνει το Travel.gr σε συνεργασία με το Protothema.gr πραγματοποιείται στο Μέγαρο Μουσικής Θεσσαλονίκης έχοντας στόχο να φωτίσει τη δυναμική και το μέλλον της Θεσσαλονίκης σε οικονομικό, αναπτυξιακό και τουριστικό επίπεδο.

Στο δεύτερο πάνελ του συνεδρίου με θέμα «Η Θεσσαλονίκη ως ο επόμενος μεγάλος προορισμός», συνομιλούν η κ. Όλγα Κεφαλογιάννη, Υπουργός Τουρισμού, ο κ. Μαργαρίτης Σχοινάς, Αντιπρόεδρος της Ευρωπαϊκής Επιτροπής για την Προώθηση του Ευρωπαϊκού Τρόπου Ζωής και ο κ. Σταύρος Ανδρεάδης,  Επίτιμος Πρόεδρος ΣΕΤΕ, Πρόεδρος ΠΕΕΒΕ. Συντονίζει ο δημοσιογράφος, Μπάμπης Κούτρας.

Όλγα Κεφαλογιάννη: Απαραίτητη η σύνδεση του Τουρισμού με άλλους κλάδους, όπως ο Πολιτισμός

Για τις προοπτικές της Θεσσαλονίκης αλλά και της χώρας γενικότερα μίλησε ο υπουργός Τουρισμού, Όλγα Κεφαλογιάννη μιλώντας στο συνέδριο στο συνέδριο «Greece Talks_Thessaloniki: Η Θεσσαλονίκη στον διεθνή τουριστικό χάρτη», που διοργανώνει στην πόλη το Travel.gr με το Πρώτο Θέμα σε συζήτηση με τον αντιπρόεδρο της Ευρωπαϊκής Ένωσης, Μαργαρίτη Σχοινά και τον Σταύρο Ανδρεάδη, Επίτιμο Πρόεδρο ΣΕΤΕ, Πρόεδρο ΠΕΕΒΕ.

Η κυρία Κεφαλογιάννη τόνισε πως ο Τουρισμός έχει τη δυνατότητα σύνδεσης με πολλούς κλάδους, όπως για παράδειγμα ο Πολιτισμός, αναφερόμενη στην πρόσφατη αναστήλωση του ανακτόρου του Φιλίππου Β’ στις Αιγές υπό την επίβλεψη της αρχαιολόγου, Αγγελικής Κοτταρίδη.

Παράλληλα η κυρία Κεφαλογιάννη έκανε ειδική αναφορά στον οινοτουρισμό λέγοντας πως η Πολιτεία έχει ιδιαίτερο ενδιαφέρον για την ανάπτυξη του συγκεκριμένου κλάδου τονίζοντας πως τα τελευταία χρόνια ο κλάδος έχει αναπτυχθεί. «Είμαστε πλέον σε μία εποχή που το ελληνικό κρασί είναι ιδιαίτερα ανταγωνιστικό», σημείωσε.

Σχοινάς στο Greece Talks: Η ΈΕ έδωσε 25 εκατ. ευρώ για τις Αιγές – Η Ευρώπη αναδεικνύει τις μακεδονικές ρίζες της Ελλάδας

Για τις υποδομές και τις προοπτικές της Θεσσαλονίκης μίλησε ο αντιπρόεδρος της Ευρωπαϊκής Επιτροπής κ. Μαργαρίτης Σχοινάς, μιλώντας στο συνέδριο στο συνέδριο «Greece Talks_Thessaloniki: Η Θεσσαλονίκη στον διεθνή τουριστικό χάρτη», που διοργανώνει στην πόλη το Travel.gr με το Πρώτο Θέμα σε συζήτηση με την υπουργό Τουρισμού, Όλγα Κεφαλογιάννη και τον Σταύρο Ανδρεάδη, Επίτιμο Πρόεδρο ΣΕΤΕ, Πρόεδρο ΠΕΕΒΕ.

Ο κ. Σχοινάς αναφέρθηκε ειδικά στις υποδομές, κάνοντας μία ιστορική αναδρομή για τις περιόδους στις οποίους έλαμψε αλλά και παρήκμασε. Όπως είπε, η Θεσσαλονίκη είναι το επίκεντρο της ευρωπαϊκότητας στα Βαλκάνια, αφού είναι η μόνη πόλη η οποία είναι σε όλους τους δυτικούς και ευρωπαϊκούς οργανισμούς. Σημείωσε δε πως σταδιακά και οι άλλες χώρες μπαίνουν σε αυτή την κατεύθυνση, λέγοντας πως η Βουλγαρία και η Ρουμανία απελευθερώνονται ως μέλη της ζώνης Σένγκεν. «Η Θεσσαλονίκη είναι η μόνη πόλη σε ακτίνα 500 χιλιομέτρων που είναι και στην ΕΕ και στη Σένγκεν και στη ζώνη του ευρώ και στο ΝΑΤΟ», είπε χαρακτηριστικά.

Ο κ. Σχοινάς μίλησε ειδικά για την στήριξη του Πολιτισμού και της κοινωνικής συνοχής στην Ελλάδα από ευρωπαϊκά ταμεία. «Η ΕΕ έδωσε 25 εκατ. ευρώ για την ανάδειξη του παλατιού του αρχαιολογικού χώρου των Αιγών, από τα λεφτά του κοινοτικού φορολογουμένου», ανέφερε για να συμπληρώσει. «Σε μία εποχή που οι ακραία λένε ότι η Ευρώπη ισοπεδώνει την εθνική ταυτότητα, η Ευρώπη είναι αυτή που αναδεικνύει τις μακεδονικές ρίζες της Ελλάδας», είπε χαρακτηριστικά.

Σταύρος Ανδρεάδης: Ο τουρισμός δεν είναι βιομηχανία, είναι πρωτοβουλία και ενέργεια των μικρών και των πολλών.

Θα μείνω σε δύο πράγματα που αφορούν τον μεσογειακό τουρισμό και θα έλθω έπειτα στη Θεσσαλονίκη. Ο τουρισμός δεν είναι βιομηχανία, είναι πρωτοβουλία και ενέργεια των πολλών. Οι 100 μεγαλύτερες εταιρίες που δραστηριοποιούνται στον τουρισμό συγκεντρώνουν το 15% του προϊόντος. Πρώτον λοιπόν, πρέπει να εστιάσουμε στους μικρούς και στη δραστηριοποίησή τους. Πρέπει λοιπόν, και έρχομαι στο δεύτερο στοιχείο, να αλλάξουμε τη σχέση του κράτους με το τουριστικό προϊόν. Το κράτος είναι επιφορτισμένο με την ανάπτυξη του δημόσιου χώρου, την εικόνα της Θεσσαλονίκη προς τους πολίτες και τους επισκέπτες. Αυτά τα θέματα πρέπει να δούμε για να βελτιώσουμε το προϊόν μας.

Σε όλη μου τη ζωή ασχολήθηκα με τον τουρισμό και ζω στη Θεσσαλονίκη, το συνέδριο ακουμπάει στο κέντρο των πραγμάτων που αγαπώ. Όταν βρέθηκα στο Πιεμόντε λίγους μήνες πριν, σε ένα μικρό χωριό ανάμεσα σε τρατορίες και καφέ βρέθηκε μπροστά σε μια πινακίδα που με εξέπληξε. Έγραφε: Στον τουρισμό του μέλλοντος όλα αρχίζουν με τους ντόπιους, την ποιότητα ζωής τους, τον σεβασμό στη γη που ζουν. Ο τουρίστας μετά θα βρει τον δρόμο του, δήλωσε ο Σταύρος Ανδρεάδης. Θα μείνω σε δύο πράγματα που αφορούν τον μεσογειακό τουρισμό και θα έλθω έπειτα στη Θεσσαλονίκη. Ο τουρισμός δεν είναι βιομηχανία, είναι πρωτοβουλία και ενέργεια των μικρών και των πολλών. Οι 100 μεγαλύτερες εταιρίες που δραστηριοποιούνται στον τουρισμό συγκεντρώνουν το 15% του προϊόντος. Πρώτον, πρέπει να εστιάσουμε στους μικρούς και στη δραστηριοποίησή τους. Πρέπει λοιπόν, και έρχομαι στο δεύτερο στοιχείο, να αλλάξουμε τη σχέση του κράτους με το τουριστικό προϊόν. Το κράτος είναι επιφορτισμένο με την ανάπτυξη του δημόσιου χώρου, την εικόνα της Θεσσαλονίκη προς τους πολίτες και τους επισκέπτες. Στον τουρισμό το κράτος είναι συνδημιουργός του τουριστικού προϊόντος. Υποδομές, καθαριότητα, δημόσιοι χώροι επηρεάζουν την εμπειρία του επισκέπτη.