Για τις ομορφιές της Θεσσαλονίκης και τις προοπτικές οικονομικής ανάπτυξης μίλησε μεταξύ άλλων ο πρέσβης των ΗΠΑ στην Ελλάδα στο συνέδριο «Greece Talks_Thessaloniki: Η Θεσσαλονίκη στον διεθνή τουριστικό χάρτη», που διοργανώνει στην πόλη το Travel.gr με το Πρώτο Θέμα σε συζήτηση με τον Ανδρέα Ανδρεάδη, CEO της San/lkos.
Ο Γιώργος Τζ. Τσούνης στο συνέδριο του Travel.gr: Η Θεσσαλονίκη είναι η πόλη της Ελλάδας με τις μεγαλύτερες ευκαιρίες
Ο κ. Τσούνης αναφέρθηκε μεταξύ άλλων στον στρατηγικό γεωγραφικό ρόλο της Θεσσαλονίκης αλλά και στο θρησκευτικό, οικονομικό, πολιτιστικό και γεωγραφικό της πλεονέκτημα. Όπως είπε, ο επισκέπτης δεν αναβιώνει απλά τη δόξα του παρελθόντος, ζει μια εμπειρία σύγχρονη και γίνεται μάρτυρας μια περιφέρειας που σκοπό έχουμε να την κάνουμε πρωτεύουσα εξωστρέφειας.
Παράλληλα ο Αμερικανός πρέσβης, ο οποίος έχει και ελληνικές ρίζες, ενώ ομιλεί και τα ελληνικά, είπε χαρακτηριστικά πως η Θεσσαλονίκη είναι η πόλη της Ελλάδας με τις μεγαλύτερες ευκαιρίες. «Είναι παραθαλάσσια, με μεγάλο λιμάνι και απέχει το κέντρο της πόλης 20 λεπτά από το αεροδρόμιο» τόνισε και συμπλήρωσε πως «η Θεσσαλονίκη είναι μια πόλη για να την περπατήσει ο επισκέπτης. Αλλά και μια πόλη που έχει κάτι για όλους. Όποιος θέλει νυχτερινή ζωή τη βρίσκει, όποιος θέλει γαστρονομία την έχει. Υπάρχουν μουσεία, συναυλίες, πολιτισμός, τα πάντα».
Στην συνέχεια της συζήτησης ο κ. Τσούνης αναφέρθηκε σε μία έρευνα η οποία έγινε στις ΗΠΑ για το πώς βλέπουν την Ελλάδα με τις τρεις πρώτες απαντήσεις να είναι η Σαντορίνη, η Μύκονος και η Ακρόπολη. «Δεν είναι μόνο αυτά η Ελλάδα και η χώρα έχει πολλά περισσότερα να δείξει» είπε μεταξύ άλλων ο πρέσβης των ΗΠΑ. «Οι άνθρωποι στις ΗΠΑ ανακάλυψαν εκ νέου την Ελλάδα αν και πάντα υπάρχει χώρος να κάνουμε περισσότερα», τόνισε και συμπλήρωσε πως «ένα παράδειγμά είναι το γκολφ ως δραστηριότητα, πολλοί προτιμούν το κλίμα της Ελλάδας για το άθλημα και είναι ευκαιρία να σκεφτούμε τις ευκαιρίες από αυτή την προοπτική».
Κλείνοντας ο κ. Τσούνης κλήθηκε να απαντήσει και στην επικείμενη επίσκεψη του Έλληνα πρωθυπουργού, Κυριάκου Μητσοτάκη στις ΗΠΑ λέγοντας ότι οι ελληνοαμερικανικές σχέσεις είναι σε ιστορικό υψηλό. «Ο κ. Μπάιντεν, είτε τον πεις Μπαϊντενάκη ή Μπαϊντενόπουλο, αγαπά την Ελλάδα» είπε ο Αμερικανός πρέσβης.
Ανδρέας Ανδρέαδης στο Greece Talks: Για να γίνει διεθνές ένα brand πρέπει να προσφέρει κάτι μοναδικό
Ο κ. Ανδρεάδης ξεκίνησε την ομιλία του λέγοντας: «Ρώτησα το chatgtp , το πρόγραμμα AI, τί είναι αυτό που κάνει το IKOS RESORT ένα τόσο πετυχημένο διεθνές brand. «Όταν προσφέρει Αll inclusive υπηρεσίες υψηλού επιπέδου, σε μία ξεχωριστή τοποθεσία όπως αυτές που βλέπουμε στην Ισπανία ή την Ελλάδα. Αφού το είπε η τεχνητή νοημοσύνη, δεν έχω να προσθέσω κάτι εγώ». Ο κ. Ανδρεάδης τόνισε επίσης πως είναι σημαντικό για τη διεθνή επιτυχία ενός brand η αντίληψη των επισκεπτών πως προσφέρει κάτι μοναδικό. «Το ΙΚOS το πέτυχε στον τομέα της all inclusive πολυτέλειας.
Ερωτώμενος για το πώς η Θεσσαλονίκη μπορεί να γίνει προορισμός 12 μηνών, ο κ. Ανδρεάδης απάντησε: Eίναι μια πολύ ζωντανή πόλη, με εκπληκτικά μνημεία, ενδιαφέροντα αλλά και φιλικά στο μάρκετινγκ. Το μεγάλο της πρόβλημα είναι πως είναι μία βρώμικη πόλη. Πρέπει να γίνει πιο καθαρή. Ένα άλλο πρόβλημα είναι πως δεν είναι τόσο γνωστή, δεν την ξέρουν διεθνώς.
O κ. Ανδρεάδης ακόμα μίλησε για την ανάγκη να δημιουργηθούν ακόμα περισσότεροι χώροι πρασίνου στην πόλη της Θεσσαλονίκης. Συγκεκριμένα είπε, «Υπάρχουν μεγάλες κενές εκτάσεις όπου θα μπορούσαμε να φυτέψουμε λουλούδια και δέντρα όπως στην περίπτωση της Ισπανίας, για παράδειγμα στη Μαρμπέλα ή στη Μαδρίτη». Και πρόσθεσε: «Ακόμα είναι απαραίτητο να μπουν πινακίδες. Ώστε να ξέρει ο κόσμος πώς να κινηθεί. Πράγματα που δεν κοστίζουν πολύ και θα βελτιώσουν τις συνθήκες ζωής και τον τουρισμό στην πόλη».
Επίσης ο κ. Ανδρέαδης τόνισε πως η πόλη πρέπει να βελτιωθεί στα ζητήματα υποδομών. «Πρέπει να γίνουν ακόμα αρκετά πράγματα, όπως το λιμάνι, αλλά έχει γίνει ήδη κάποια δουλειά η οποία πρέπει να γίνει γνωστή.
O CEO τoυ ομίλου Sani/Ikos στο κλείσιμο του πάνελ ρωτήθηκε και για τα μελλοντικά επιχειρηματικά του σχέδια: «Μεγαλώνουμε ακόμα περισσότερο στη Μεσόγειο ίσως επεκταθούμε και στην Καραϊβική. Ελπίζω ότι η ελληνική φιλοξενία θα φτάσει σε όλο τον κόσμο». Έκλεισε όμως την ομιλία του, επιστρέφοντας στη Θεσσαλονίκη: «Θέλω να πω ότι πραγματικά πιστεύω ότι η πόλη βρίσκεται στην καλύτερη της φάση. Η Θεσσαλονίκη πέρασε δύσκολα χρόνια όμως τώρα είναι η ευκαιρία της να προχωρήσει μπροστά. Χρειάζεται όραμα και αποφάσεις. Αληθινά πιστεύω ότι η Θεσσαλονίκη σε 10 χρόνια από τώρα θα είναι ένα τελείως διαφορετικό μέρος. Αρκεί να δούμε τι είναι αυτά που πρέπει να γίνουν και να γίνουν γρήγορα».