Η TUI αναφέρει ότι έχει επανέλθει με επιτυχία στις επιχειρηματικές της δραστηριότητες σε όλες τις ευρωπαϊκές αγορές και ότι η ζήτηση για ταξίδια διακοπών παραμένει αμείωτα υψηλή. Ωστόσο, ο τουριστικός όμιλος μείωσε τις προσδοκίες για τις θερινές του δραστηριότητες.

10

“Με το που μειώνονται οι ταξιδιωτικοί περιορισμοί στις αγορές, η δυναμική των κρατήσεων αυξάνεται σημαντικά”: Συνολικά περίπου 1,5 εκατομμύριο κρατήσεις είχαν καταγραφεί από τα εξαμηνιαία στοιχεία του Μαΐου, αναφέρει ο όμιλος TUI στην έκθεσή του για το διάστημα Μαΐου-Ιουλίου, προσθέτοντας ότι η εταιρεία καταγράφει επί του παρόντος 4,2 εκατομμύρια κρατήσεις για το καλοκαίρι του 2021.

“Η ζήτηση για καλοκαιρινές διακοπές συνεχίζεται σε αμείωτα υψηλά επίπεδα”, σχολιάζει η ταξιδιωτική εταιρεία. Ωστόσο, η χωρητικότητα για τους βασικούς μήνες του θερινού προγραμματισμού του 2021 έπρεπε να προσαρμοστεί στο 60% του θερινού προγραμματισμού του 2019 -τον Μάιο ήταν ακόμη στο 75%. Τουλάχιστον η TUI αναφέρει ότι οι μέσες τιμές ήταν κατά 9% υψηλότερες από ό,τι για το καλοκαίρι του 2019, λόγω του υψηλού ποσοστού των οργανωμένων διακοπών στις τρέχουσες κρατήσεις.

Με σαφείς ταξιδιωτικούς κανόνες και την άρση των ταξιδιωτικών περιορισμών, η ζήτηση αυξήθηκε σημαντικά τις τελευταίες εβδομάδες, ιδίως σε μεμονωμένες αγορές, επισημαίνει ο CEO Fritz Joussen και προσθέτει: “Είναι απαραίτητο να απομακρυνθούμε από την άτεγκτη εξέταση των επιπέδων των κρουσμάτων ως μέτρο της πανδημίας. Πιθανότατα θα ζήσουμε με τον κορωνοϊό, όπως και με άλλες μεταδοτικές ασθένειες”.

Αυξητική τάση στις online κρατήσεις

Όπως και προηγουμένως, η TUI αναφέρει μια τάση σημαντικής αύξησης των ηλεκτρονικών κρατήσεων κατά τη διάρκεια της πανδημίας. Κατά το τρίτο τρίμηνο, περισσότεροι από τους μισούς πελάτες της TUI έκαναν online κράτηση για τις διακοπές τους (52%). Επιπλέον, η αλληλεπίδραση με τους επισκέπτες πραγματοποιείται όλο και περισσότερο ψηφιακά, με σχεδόν το 70% (+ 21% μονάδες) όλων των επισκεπτών των οργανωμένων ταξιδιών της TUI να χρησιμοποιούν την εφαρμογή TUI App.

Εκτός από τις Βαλεαρίδες Νήσους και τη Μαγιόρκα, τα ελληνικά νησιά, ιδίως η Κρήτη και η Ρόδος, είναι από τους πιο δημοφιλείς προορισμούς για τους επισκέπτες της TUI. Επιπλέον, ο εγχώριος τουρισμός και οι κρουαζιέρες της εταιρείας του ομίλου TUI Cruises, καθώς και τα brands ξενοδοχείων και κλαμπ του ομίλου TUI – Riu, TUI Blue και Robinson – έχουν επίσης αυξημένη ζήτηση. Κατά την εξεταζόμενη περίοδο, 283 ξενοδοχεία της TUI ήταν σε λειτουργία και οκτώ από τα κρουαζιερόπλοια του ομίλου μετέφεραν επισκέπτες.

Πρώτη θετική ταµειακή εισροή µέσα στην πανδηµία

Μετά τη θετική λειτουργική επανεκκίνηση, η TUI πραγματοποιεί και πάλι ταμειακές εισροές, οι οποίες κατά το τρίτο τρίμηνο του οικονομικού έτους αυτές ήταν υψηλότερες από το τρέχον ταμειακό κόστος, έτσι ώστε για πρώτη φορά από την έναρξη της πανδημίας καταγράφηκε θετική ταμειακή εισροή προ της χρηματοδοτήσεως περίπου 320 εκατ. ευρώ.

Ο CEO Fritz Joussen κάνει λόγο για “ενθαρρυντικά στοιχεία”: “Ιδιαίτερα στη Γερμανία και στις αγορές της ηπειρωτικής Ευρώπης, τα τρέχοντα στοιχεία κρατήσεων δείχνουν υψηλή συσσωρευμένη ζήτηση. Στην Αγγλία, τα ταξίδια μπόρεσαν να επανεκκινήσουν μόλις στα μέσα Ιουλίου”. Ο Joussen είναι βέβαιος ότι “οι επιχειρήσεις επανακάμπτουν και ο μετασχηματισμός της TUI έχει σαφώς αποτέλεσμα”.