Η άνοδος της παγκόσμιας μεσαίας τάξης αυξάνει τη ζήτηση για νέες ταξιδιωτικές εμπειρίες, γεγονός που ωθεί τον κλάδο να προσφέρει πιο περιπετειώδεις επιλογές, σύμφωνα με έρευνα που διενεργήθηκε για λογαριασμό της διεθνούς τουριστικής έκθεσης World Travel Market London από ερευνητές του Oxford Economics.
Η έρευνα αποκάλυψε ότι η αύξηση των καταναλωτών με μεγαλύτερη οικονομική άνεση σε αγορές παγκοσμίως οδηγεί σε μεταβολές στα παραδοσιακά ταξιδιωτικά πρότυπα, με μερικούς τολμηρούς ταξιδιώτες να αναζητούν ακόμη και πιο ριψοκίνδυνες δραστηριότητες.
Σύμφωνα με την έρευνα, η δημοτικότητα των ταξιδιών έχει εμπνεύσει αξιοσημείωτη δημιουργικότητα. Είτε πρόκειται για σπορ με σανίδα σε ηφαίστειο στη Νικαράγουα, είτε για κατάδυση με κλουβί δίπλα σε καρχαρίες στη Νότια Αφρική, προσφέρεται πλέον μια ευρεία γκάμα δραστηριοτήτων στους καταναλωτές, εξαιτίας της αυξανόμενης ζήτησης για νέες και μοναδικές εμπειρίες.
Οι υποψήφιοι ταξιδιώτες είναι επίσης πιο ανοιχτοί σε περιπέτειες, εμπειρίες με έντονα συναισθήματα και ακραίες καταστάσεις. Οι δραστηριότητες ήπιας περιπέτειας, που είναι συνήθως χαμηλού ρίσκου και απαιτούν περιορισμένη εμπειρία, όπως η πεζοπορία, η ποδηλασία και η παρατήρηση άγριας φύσης, αντιπροσωπεύουν το μεγαλύτερο μερίδιο των ευκαιριών στον τουρισμό περιπέτειας.
Η άνθιση των ριψοκίνδυνων ταξιδιών
Ωστόσο, οι δραστηριότητες σκληρής περιπέτειας, όπως η ελεύθερη πτώση με αλεξίπτωτο, η ορειβασία και η κατάβαση ορμητικών ποταμών, είναι πιθανό να αποκτήσουν μεγαλύτερη απήχηση σε ένα συνήθως πιο εύπορο κοινό που είναι ανοιχτό σε περιπέτειες και πρόθυμο να αναλάβει μεγαλύτερα ρίσκα. Αυτό το είδος πιο ριψοκίνδυνου ταξιδιού είναι επίσης γνωστό ως frontier travel.
Η Tourism Economics, θυγατρική της Oxford Economics, διαπίστωσε ότι το 29% των ταξιδιωτών ανέφεραν αυξημένο ενδιαφέρον για ταξίδια περιπέτειας, το 34% αυξημένο ενδιαφέρον για αγροτουρισμό και τουρισμό στη φύση, ενώ το 57% των ταξιδιωτών ενδιαφέρονται περισσότερο να επισκεφθούν νέους προορισμούς σε σύγκριση με πριν από 5 χρόνια.
Αυτή η αυξημένη ζήτηση για νέα μέρη, θα ωθήσει την ανάπτυξη σε μικρότερες χώρες στην Ευρώπη καθώς και σε αφρικανικούς προορισμούς που προσφέρουν σαφάρι και ταξίδια περιπέτειας, προσθέτει η έκθεση.
Η Σαουδική Αραβία και η Αλβανία πέτυχαν αύξηση στις αφίξεις επισκεπτών κατά 80% και 74% αντίστοιχα το 2024 σε σύγκριση με το 2019, λόγω της αυξημένης επιθυμίας για εξερεύνηση μη συνηθισμένων προορισμών.
Σε ανάπτυξη η «οικονομία εμπειριών», όπου οι καταναλωτές δίνουν προτεραιότητα στις αναμνήσεις αντί για τα υλικά αγαθά
Η «οικονομία εμπειριών», όπου οι καταναλωτές δίνουν προτεραιότητα στις αναμνήσεις αντί για τα υλικά αγαθά, έχει επίσης γνωρίσει ανάπτυξη την τελευταία δεκαετία, καθώς οι αναπτυσσόμενες αγορές ξοδεύουν μεγαλύτερο μέρος του διαθέσιμου εισοδήματός τους σε ταξίδια, προσεγγίζοντας το ποσοστό δαπανών που παρατηρείται σε πολλές προηγμένες οικονομίες.
Επιπλέον, οι γενιές Generation Z και Millennials, δηλαδή όσοι έχουν γεννηθεί από το 1997 έως 2012 και από το 1981 έως το 1996 αντίστοιχα, δίνουν μεγαλύτερη έμφαση στις εμπειρίες αντί για υλικά αγαθά, γεγονός που αφήνει αισιόδοξες προοπτικές για τον τουρισμό, σύμφωνα με την σχετική έρευνα. Οι φαινομενικά ατελείωτες ευκαιρίες για τις ταξιδιωτικές εταιρείες να καινοτομήσουν προσφέροντας διακριτές και εξατομικευμένες επιλογές, με τη βοήθεια της τεχνολογίας, δημιουργούν συναρπαστικές δυνατότητες για τον κλάδο.
Διαβάστε ακόμα: