Την πρώτη του υπερηχητική πτήση πραγματοποίησε πρόσφατα το πειραματικό αεροσκάφος XB-1 της Boom Supersonic, στην έρημο Μοχάβε της Καλιφόρνια, σηματοδοτώντας ένα μεγάλο βήμα στην εξέλιξη της τεχνολογίας.

13

Παρότι αφορά ταξίδια ταχύτερα από τον ήχο, η επαναφορά της υπερηχητικής αεροπλοΐας εξελίσσεται αργά, επιτυγχάνοντας ωστόσο ένα σημαντικό ορόσημο: Το XB-1, γνωστό και ως «Baby Boom», κατάφερε να ξεπεράσει το φράγμα του ήχου, κάτι που αποτελεί πρωτιά για αεροσκάφος ανεπτυγμένο ανεξάρτητα από ιδιωτική εταιρεία. Από την πρώτη του πτήση τον Μάρτιο του 2024, μέχρι σήμερα, το XB-1 έχει ολοκληρώσει με επιτυχία 12 δοκιμαστικές πτήσεις. Αυτή η επιτυχία ανοίγει τον δρόμο για την ανάπτυξη του Overture, του εμπορικού υπερηχητικού αεροσκάφους της εταιρείας, το οποίο αναμένεται να φέρει επανάσταση στις αερομεταφορές. 

Η ιστορική αυτή πτήση ξεκίνησε από το Mojave Air and Space Port, όπου ο επικεφαλής πιλότος δοκιμών της Boom, Tristan «Geppetto» Brandenburg, πέταξε το XB-1 σε ύψος 35.290 ποδιών και ανέπτυξε ταχύτητα Mach 1.122 που μεταφράζεται σε περίπου 750 μίλια την ώρα, δηλαδή 10% ταχύτερα από τον ήχο. Ο «Geppetto», που θα μπορούσε να θυμίζει τον Maverick του Top Gun, είναι απόφοιτος της Σχολής Πιλότων Ναυτικών Δοκιμών των Ηνωμένων Πολιτειών (USNTPS) και του TOPGUN Adversary. Κατά τη διάρκεια της καριέρας του, έχει συμπληρώσει 2.500 συνολικές ώρες πτήσης σε 30 διαφορετικά αεροσκάφη και έχει εκτελέσει περισσότερες από 200 προσγειώσεις σε αεροπλανοφόρα. Ο πιλότος αυτός, λοιπόν, κάνει πραγματικότητα κάτι που μέχρι πρότινος βλέπαμε μόνο σε ταινίες δράσης.

Αξίζει να σημειωθεί ότι στην ίδια ακριβώς περιοχή, στις 14 Οκτωβρίου του 1947, o Chuck Yeager, πιλότος δοκιμών της Αμερικανικής Πολεμικής Αεροπορίας, έγινε ο πρώτος άνθρωπος που επιβεβαιωμένα ξεπέρασε την ταχύτητα του ήχου σε επίπεδη πτήση. Μέχρι πρότινος, το XB-1 είχε φτάσει τη μέγιστη ταχύτητα Mach 0.95, ακριβώς κάτω από το φράγμα του ήχου, σε προηγούμενη δοκιμή. Η νέα πτήση τεκμηριώθηκε μέσω ζωντανής μετάδοσης, με 25 μηχανικούς να παρακολουθούν τα δεδομένα σε πραγματικό χρόνο. 

Ήδη, η Boom Supersonic έχει ήδη εξασφαλίσει 130 παραγγελίες και προπαραγγελίες για το Overture από μεγάλες αεροπορικές εταιρείες, όπως η American Airlines, η United Airlines και η Japan Airlines.  Προμηθευτές και συνεργάτες που συνεργάζονται με την Boom στο πρόγραμμα Overture περιλαμβάνουν τις Collins Aerospace, Eaton, Safran Landing Systems, Rolls-Royce, την Πολεμική Αεροπορία των Ηνωμένων Πολιτειών, την American Express, την Climeworks και την AWS.

Επιστροφή στα υπερηχητικά ταξίδια 

Έχουν περάσει σχεδόν 55 χρόνια από την πρώτη πτήση του Concorde σε ταχύτητα Mach 1 τον Μάρτιο του 1970 και περισσότερα από 21 χρόνια από την τελευταία εμπορική πτήση του το 2003. Παρά τις προσπάθειες αρκετών εταιρειών να αναβιώσουν την υπερηχητική αεροπλοΐα, καμία δεν είχε μέχρι στιγμής επιτύχει. Παρ’ όλα αυτά, ο κ. Blake Scholl διευθύνων σύμβουλος της Boom, σε προηγούμενες δηλώσεις του είχε αναφέρει ότι πιστεύει ακράδαντα στην επιστροφή της υπερηχητικής αεροπλοΐας και στην καθιέρωσή της ως προσιτής επιλογής για όλους. 

Προς αυτή την κατεύθυνση, η εταιρεία σχεδιάζει να έχει το Overture σε λειτουργία πριν από το τέλος της δεκαετίας, με δυνατότητα μεταφοράς 64 έως 80 επιβατών σε ταχύτητα Mach 1.7, δηλαδή περίπου διπλάσια από αυτή των σημερινών αεροσκαφών. 

Υπεραξία για τις αεροπορικές εταιρείες και μέγιστη ασφάλεια

Ο θάλαμος πτήσης του Overture βασίζεται στη σουίτα αεροηλεκτρονικών συσκευών Honeywell Anthem επόμενης γενιάς και θα προσφέρει στους πιλότους πρωτοφανή επίγνωση της κατάστασης και ευκολία ελέγχου. Η σουίτα αεροηλεκτρονικών θα είναι προσαρμοσμένη στις συγκεκριμένες απαιτήσεις αποστολής του Overture, παρέχοντας στους επιβάτες την ασφαλέστερη δυνατή εμπειρία πτήσης.

Περαιτέρω, όπως αναφέρει η εταιρεία, έχει ως στόχο να δημιουργήσει μία μοναδική εμπειρία που θα μεγιστοποιεί την αξία για τις αεροπορικές εταιρείες και θα είναι αγαπητή στους επιβάτες τους.

Διαβάστε ακόμα:

Έρχονται τα ηλιακά «χαλιά» στις μεταφορές

Τεχνητή Νοημοσύνη, ένας νέος tour operator που ήρθε για να μείνει

Το TikTok ο νέος οδηγός των ταξιδιών