Η τεχνητή νοημοσύνη (AI) επαναπροσδιορίζει τον τρόπο με τον οποίο οι ταξιδιώτες σχεδιάζουν και ζουν τις εμπειρίες τους. Το λεγόμενο AI-tinerary, αποτελεί μία νέα κατεύθυνση στον τουρισμό, με εφαρμογές που προσφέρουν προσωποποιημένα ταξιδιωτικά πλάνα σε πραγματικό χρόνο, ευέλικτα και προσαρμόσιμα ανάλογα με τις ανάγκες του κάθε ταξιδιώτη.

8

Σημειώνεται ότι πρόσφατα, στο πλαίσιο της Διεθνούς Τουριστικής Έκθεσης World Travel Market στο Λονδίνο, κορυφαίοι φορείς του τουριστικού κλάδου, σε συνεργασία με τον ΟΗΕ και το Παγκόσμιο Συμβούλιο Ταξιδιών και Τουρισμού (WTTC), ανέδειξαν την αυξανόμενη σημασία της τεχνητής νοημοσύνης για τον τομέα του τουρισμού. Η σύνοδος περιλάμβανε τοποθετήσεις υπουργών Τουρισμού από περισσότερες από 20 χώρες, καθώς και από ηγέτες του ιδιωτικού τομέα, όπως οι Expedia, HBX Group, και JTB Corp, οι οποίοι τόνισαν τη σημασία των συνεργασιών δημόσιου και ιδιωτικού τομέα. Μεταξύ άλλων, η κα Natalia Bayona από τον ΟΗΕ επισήμανε την ανάγκη καλύτερων αποφάσεων με τη βοήθεια της τεχνητής νοημοσύνης και την «υπερ-εξατομίκευση» των ταξιδιών ως ένα σημαντικό πλεονέκτημα. Επιπλέον, η πρόεδρος του WTTC, κα Julia Simpson, αναφέρθηκε στην οικονομική συνεισφορά του τουρισμού, επισημαίνοντας την ανάγκη για βιωσιμότητα και ανθεκτικότητα μέσω της χρήσης νέων τεχνολογιών.

Επίσης, παρουσιάστηκε ο «Στρατηγικός Οδικός Χάρτης: Τεχνητή Νοημοσύνη για το Καλό στον Τουρισμό», που εστιάζει στην έρευνα, την εκπαίδευση, τις επενδύσεις και την καινοτομία, προκειμένου να προετοιμάσει τον κλάδο για τις προκλήσεις και τις ευκαιρίες που προσφέρει η ΑΙ. Το 2024, ο ρόλος της AI στις ταξιδιωτικές υπηρεσίες έχει αυξηθεί ραγδαία. Σύμφωνα με πρόσφατες έρευνες, το 60% των τουριστικών γραφείων παγκοσμίως ενσωματώνουν πλέον AI τεχνολογίες, ενώ το 35% των ταξιδιωτών χρησιμοποιεί εφαρμογές AI για τον σχεδιασμό των ταξιδιών του. Οι εφαρμογές αυτές προσφέρουν τη δυνατότητα στους ταξιδιώτες να λαμβάνουν άμεσες προτάσεις για ξενοδοχεία, εστιατόρια και αξιοθέατα, βασισμένες στις προτιμήσεις τους και τις τοπικές συνθήκες, όπως είναι ο καιρός ή η κίνηση.

		array(1) {
  [0]=>
  array(5) {
    ["file"]=>
    array(24) {
      ["ID"]=>
      int(416413)
      ["id"]=>
      int(416413)
      ["title"]=>
      string(4) "ai-6"
      ["filename"]=>
      string(17) "ai-6-1-scaled.jpg"
      ["filesize"]=>
      int(307445)
      ["url"]=>
      string(66) "https://www.travel.gr/wp-content/uploads/2024/11/ai-6-1-scaled.jpg"
      ["link"]=>
      string(91) "https://www.travel.gr/how_to_travel/to-mellon-ton-taxidiotikon-ypiresion/attachment/ai-6-2/"
      ["alt"]=>
      string(0) ""
      ["author"]=>
      string(2) "11"
      ["description"]=>
      string(16) "Photo: Unsplash "
      ["caption"]=>
      string(0) ""
      ["name"]=>
      string(6) "ai-6-2"
      ["status"]=>
      string(7) "inherit"
      ["uploaded_to"]=>
      int(416402)
      ["date"]=>
      string(19) "2024-11-14 14:01:04"
      ["modified"]=>
      string(19) "2024-11-14 14:05:24"
      ["menu_order"]=>
      int(0)
      ["mime_type"]=>
      string(10) "image/jpeg"
      ["type"]=>
      string(5) "image"
      ["subtype"]=>
      string(4) "jpeg"
      ["icon"]=>
      string(58) "https://www.travel.gr/wp-includes/images/media/default.png"
      ["width"]=>
      int(1707)
      ["height"]=>
      int(2560)
      ["sizes"]=>
      array(18) {
        ["thumbnail"]=>
        string(67) "https://www.travel.gr/wp-content/uploads/2024/11/ai-6-1-150x150.jpg"
        ["thumbnail-width"]=>
        int(150)
        ["thumbnail-height"]=>
        int(150)
        ["medium"]=>
        string(67) "https://www.travel.gr/wp-content/uploads/2024/11/ai-6-1-200x300.jpg"
        ["medium-width"]=>
        int(200)
        ["medium-height"]=>
        int(300)
        ["medium_large"]=>
        string(68) "https://www.travel.gr/wp-content/uploads/2024/11/ai-6-1-768x1152.jpg"
        ["medium_large-width"]=>
        int(768)
        ["medium_large-height"]=>
        int(1152)
        ["large"]=>
        string(68) "https://www.travel.gr/wp-content/uploads/2024/11/ai-6-1-683x1024.jpg"
        ["large-width"]=>
        int(683)
        ["large-height"]=>
        int(1024)
        ["1536x1536"]=>
        string(66) "https://www.travel.gr/wp-content/uploads/2024/11/ai-6-1-scaled.jpg"
        ["1536x1536-width"]=>
        int(1024)
        ["1536x1536-height"]=>
        int(1536)
        ["2048x2048"]=>
        string(66) "https://www.travel.gr/wp-content/uploads/2024/11/ai-6-1-scaled.jpg"
        ["2048x2048-width"]=>
        int(1366)
        ["2048x2048-height"]=>
        int(2048)
      }
    }
    ["desc"]=>
    bool(true)
    ["image_position"]=>
    string(6) "center"
    ["image_link_to"]=>
    string(0) ""
    ["open_link_in_new_tab"]=>
    bool(false)
  }
}
	

Επίδραση στα παραδοσιακά κανάλια κρατήσεων

Η δυνατότητα του ταξιδιώτη να αυτο-εξυπηρετηθεί μέσω μίας εφαρμογής AI, μπορεί να μειώσει τη χρήση παραδοσιακών καναλιών κρατήσεων, όπως οι τουριστικοί πράκτορες. Οι τελευταίοι αναμένεται να προσαρμοστούν, αξιοποιώντας την τεχνητή νοημοσύνη για να προσφέρουν πιο εξειδικευμένες και προσωποποιημένες υπηρεσίες. Το 30% των παραδοσιακών πρακτορείων ήδη αναφέρουν ότι έχουν στραφεί προς την AI για να ανταγωνιστούν τις ψηφιακές πλατφόρμες κρατήσεων.

Η δύναμη των δεδομένων και η προσαρμογή σε πραγματικό χρόνο

Οι AI αλγόριθμοι αναλύουν τεράστιους όγκους δεδομένων σε πραγματικό χρόνο και προσαρμόζουν τα ταξιδιωτικά πλάνα άμεσα, κάτι που παραδοσιακά μέσα δυσκολεύονται να προσφέρουν. Το 40% των ταξιδιωτών θεωρεί τις εξατομικευμένες επιλογές και την προσαρμοστικότητα ως βασικούς λόγους για να προτιμήσει εφαρμογές AI έναντι των παραδοσιακών πρακτορείων.

Η τεχνητή νοημοσύνη δεν αποτελεί απειλή για τον τουριστικό τομέα, αλλά μία εξέλιξη που θα αναδιαμορφώσει το ταξιδιωτικό τοπίο. Τα ταξιδιωτικά πρακτορεία μπορούν να αξιοποιήσουν αυτές τις τεχνολογίες για να εμπλουτίσουν τις υπηρεσίες τους και να παραμείνουν ανταγωνιστικά. Το μέλλον του τουρισμού διαμορφώνεται από την ικανότητα προσφοράς εμπειριών, προσαρμοσμένων στις ανάγκες των ταξιδιωτών σε πραγματικό χρόνο, με την τεχνητή νοημοσύνη να αποτελεί το βασικό μοχλό αυτής της αλλαγής.

Διαβάστε ακόμα:

Έρευνα: Πώς θα ταξιδέψουν οι Αμερικανοί την περίοδο των εορτών