Οι 4 ξεχωριστές «φυλές» των ταξιδιωτών του μέλλοντος με ορίζοντα το 2033, καταγράφονται σε έρευνα που πραγματοποίησε η Amadeus με δείγμα 10.000 τουριστών διεθνώς.

19

Σύμφωνα με τα αποτελέσματα της έρευνας, που αναλύει ο πρόεδρος της Amadeus κ. Francisco Pérez-Lozao Rüter, οι ταξιδιώτες του 2033 είναι οι Travel Tech-fluencers, Excited Experientialists, Pioneering Pathfinder και Memory Makers. Συμμετέχοντας και ο ίδιος στην έρευνα, ο κ. Rüter διαπίστωσε ότι ανήκει στη «φυλή» των Travel Tech-fluencer. Αυτό σημαίνει ότι παρακινείται από την πιο πρόσφατη τεχνολογία, ώστε να κάνει το ταξίδι του πιο ομαλό, αξέχαστο και πιο ικανοποιητικό.

Αυτό είναι ακριβώς το επίκεντρο κάθε παρόχου τεχνολογίας φιλοξενίας, να διασφαλίσει ότι οι πελάτες και οι συνεργάτες του έχουν τα εργαλεία που χρειάζονται για να εξυπηρετήσουν τους επισκέπτες, να αναπτύξουν την επιχείρησή τους και να σχεδιάσουν το μέλλον. Και αυτό δεν συμβαίνει χωρίς συνεχή καινοτομία. Στην ανάλυση του ο πρόεδρος της Amadeus, προτείνει κάποιους τρόπους σύμφωνα με τους οποίους οι ξενοδόχοι μπορούν να καλύψουν τις ανάγκες των ταξιδιωτών, καθώς και των αναδυόμενων «φυλών» του μέλλοντος.

Travel Tech-fluencers

Το 15% των ταξιδιωτών που ορίζονται ως Travel Tech-fluencers, είναι εκείνοι που αντιμετωπίζουν τη ζωή με μια πιο τεχνολογική προοπτική. Είναι συντονισμένοι με το μετα-σύμπαν, το κρυπτονόμισμα, τον αυτοματισμό των ξενοδοχείων και την έξυπνη τεχνολογία. Αναζητούν συνεχώς ευκαιρίες για να πειραματιστούν με τις πιο πρόσφατες εξελίξεις στην ξενοδοχειακή τεχνολογία, συνεπώς τείνουν να επιλέγουν ξενοδοχεία που προσφέρουν εξατομικευμένες διαμονές.

Αυτό καθιστά τις πωλήσεις που βασίζονται σε αυτά τα χαρακτηριστικά ιδιαίτερα σημαντικές για όσους θέλουν να προσαρμόσουν τη διαμονή τους και να ανακαλύψουν την επόμενη μεγάλη καινοτομία. Γιατί να συμβιβαστούν με ένα τυπικό δωμάτιο ξενοδοχείου, όταν μπορούν να επιμεληθούν το δικό τους δωμάτιο κατά τη διαδικασία κράτησης, ώστε να συμπεριλάβουν λειτουργίες όπως βιντεοπαιχνίδια, συσκευές εικονικής πραγματικότητας, χαλάκια γιόγκα ή μουσικά όργανα; Αυτή είναι η αληθινή εξατομίκευση των επισκεπτών και μια πολύτιμη ευκαιρία ανόδου πωλήσεων για το ξενοδοχείο.

		array(1) {
  [0]=>
  array(5) {
    ["file"]=>
    array(24) {
      ["ID"]=>
      int(214570)
      ["id"]=>
      int(214570)
      ["title"]=>
      string(33) "daria-mamont-qzdHPRTnawg-unsplash"
      ["filename"]=>
      string(44) "daria-mamont-qzdHPRTnawg-unsplash-scaled.jpg"
      ["filesize"]=>
      int(384295)
      ["url"]=>
      string(93) "https://www.travel.gr/wp-content/uploads/2023/04/daria-mamont-qzdHPRTnawg-unsplash-scaled.jpg"
      ["link"]=>
      string(131) "https://www.travel.gr/how_to_travel/travel-news/aytes-einai-oi-4-fyles-ton-taxidioton/attachment/daria-mamont-qzdhprtnawg-unsplash/"
      ["alt"]=>
      string(0) ""
      ["author"]=>
      string(1) "7"
      ["description"]=>
      string(15) "Photo: Unsplash"
      ["caption"]=>
      string(0) ""
      ["name"]=>
      string(33) "daria-mamont-qzdhprtnawg-unsplash"
      ["status"]=>
      string(7) "inherit"
      ["uploaded_to"]=>
      int(214526)
      ["date"]=>
      string(19) "2023-04-13 07:44:34"
      ["modified"]=>
      string(19) "2023-04-13 07:53:48"
      ["menu_order"]=>
      int(0)
      ["mime_type"]=>
      string(10) "image/jpeg"
      ["type"]=>
      string(5) "image"
      ["subtype"]=>
      string(4) "jpeg"
      ["icon"]=>
      string(58) "https://www.travel.gr/wp-includes/images/media/default.png"
      ["width"]=>
      int(1707)
      ["height"]=>
      int(2560)
      ["sizes"]=>
      array(18) {
        ["thumbnail"]=>
        string(94) "https://www.travel.gr/wp-content/uploads/2023/04/daria-mamont-qzdHPRTnawg-unsplash-150x150.jpg"
        ["thumbnail-width"]=>
        int(150)
        ["thumbnail-height"]=>
        int(150)
        ["medium"]=>
        string(94) "https://www.travel.gr/wp-content/uploads/2023/04/daria-mamont-qzdHPRTnawg-unsplash-200x300.jpg"
        ["medium-width"]=>
        int(200)
        ["medium-height"]=>
        int(300)
        ["medium_large"]=>
        string(95) "https://www.travel.gr/wp-content/uploads/2023/04/daria-mamont-qzdHPRTnawg-unsplash-768x1152.jpg"
        ["medium_large-width"]=>
        int(768)
        ["medium_large-height"]=>
        int(1152)
        ["large"]=>
        string(95) "https://www.travel.gr/wp-content/uploads/2023/04/daria-mamont-qzdHPRTnawg-unsplash-683x1024.jpg"
        ["large-width"]=>
        int(683)
        ["large-height"]=>
        int(1024)
        ["1536x1536"]=>
        string(96) "https://www.travel.gr/wp-content/uploads/2023/04/daria-mamont-qzdHPRTnawg-unsplash-1024x1536.jpg"
        ["1536x1536-width"]=>
        int(1024)
        ["1536x1536-height"]=>
        int(1536)
        ["2048x2048"]=>
        string(96) "https://www.travel.gr/wp-content/uploads/2023/04/daria-mamont-qzdHPRTnawg-unsplash-1365x2048.jpg"
        ["2048x2048-width"]=>
        int(1365)
        ["2048x2048-height"]=>
        int(2048)
      }
    }
    ["desc"]=>
    bool(true)
    ["image_position"]=>
    string(6) "center"
    ["image_link_to"]=>
    string(0) ""
    ["open_link_in_new_tab"]=>
    bool(false)
  }
}
	

Excited Experientialists

Αυτή η ομάδα έχει μια YOLO -ζεις μόνο μία φορά- προσέγγιση στη ζωή, βάζοντας τις εμπειρίες στην κορυφή της λίστας επιθυμιών του ταξιδιού, πάνω από τα υλικά αγαθά. Ευθυγραμμισμένοι με τους σημερινούς ψηφιακούς νομάδες ή ταξιδιώτες «ευθυμίας», οι Excited Experientialists είναι μια ομάδα μεσαίου έως υψηλού εισοδήματος, με ευέλικτες επιλογές εργασίας και συχνά, χωρίς παιδιά.

Για να προσελκύσει τον τρόπο ζωής αυτής της «φυλής», ένας ξενοδόχος που προσφέρει δελεαστικά πακέτα για την υποστήριξη της απομακρυσμένης εργασίας, μπορεί να δελεάσει τους εν λόγω υποψήφιους πελάτες με διάφορες δραστηριότητες, όπως μαθήματα μαγειρικής από τον σεφ του θέρετρου ή ξενάγηση στα αξιοθέατα από ένα μέλος της υπηρεσίας υποδοχής.

Αυτή η «φυλή» είναι λιγότερο πιθανό να προγραμματίσει εκ των προτέρων το ταξίδι της, καθώς προτιμά την ελευθερία του αυθόρμητου ταξιδιού. Επομένως όσο πιο ευέλικτο είναι το ξενοδοχείο, τόσο πιο ελκυστικές θα είναι και οι προσφορές του. Για παράδειγμα, τα πακέτα και οι προσφορές που μπορεί κανείς να αγοράσει με το πάτημα ενός κουμπιού, παρουσιάζουν πραγματικές ευκαιρίες ανάπτυξης για την επιχείρηση, ενώ παρέχουν επιλογές στους επισκέπτες για να χτίσουν το ταξίδι των ονείρων τους.

		array(1) {
  [0]=>
  array(5) {
    ["file"]=>
    array(24) {
      ["ID"]=>
      int(214596)
      ["id"]=>
      int(214596)
      ["title"]=>
      string(32) "kitera-dent-NKLd9Jz22-Q-unsplash"
      ["filename"]=>
      string(43) "kitera-dent-NKLd9Jz22-Q-unsplash-scaled.jpg"
      ["filesize"]=>
      int(465829)
      ["url"]=>
      string(92) "https://www.travel.gr/wp-content/uploads/2023/04/kitera-dent-NKLd9Jz22-Q-unsplash-scaled.jpg"
      ["link"]=>
      string(130) "https://www.travel.gr/how_to_travel/travel-news/aytes-einai-oi-4-fyles-ton-taxidioton/attachment/kitera-dent-nkld9jz22-q-unsplash/"
      ["alt"]=>
      string(0) ""
      ["author"]=>
      string(1) "7"
      ["description"]=>
      string(15) "Photo: Unsplash"
      ["caption"]=>
      string(0) ""
      ["name"]=>
      string(32) "kitera-dent-nkld9jz22-q-unsplash"
      ["status"]=>
      string(7) "inherit"
      ["uploaded_to"]=>
      int(214526)
      ["date"]=>
      string(19) "2023-04-13 08:04:01"
      ["modified"]=>
      string(19) "2023-04-13 08:04:25"
      ["menu_order"]=>
      int(0)
      ["mime_type"]=>
      string(10) "image/jpeg"
      ["type"]=>
      string(5) "image"
      ["subtype"]=>
      string(4) "jpeg"
      ["icon"]=>
      string(58) "https://www.travel.gr/wp-includes/images/media/default.png"
      ["width"]=>
      int(1707)
      ["height"]=>
      int(2560)
      ["sizes"]=>
      array(18) {
        ["thumbnail"]=>
        string(93) "https://www.travel.gr/wp-content/uploads/2023/04/kitera-dent-NKLd9Jz22-Q-unsplash-150x150.jpg"
        ["thumbnail-width"]=>
        int(150)
        ["thumbnail-height"]=>
        int(150)
        ["medium"]=>
        string(93) "https://www.travel.gr/wp-content/uploads/2023/04/kitera-dent-NKLd9Jz22-Q-unsplash-200x300.jpg"
        ["medium-width"]=>
        int(200)
        ["medium-height"]=>
        int(300)
        ["medium_large"]=>
        string(94) "https://www.travel.gr/wp-content/uploads/2023/04/kitera-dent-NKLd9Jz22-Q-unsplash-768x1152.jpg"
        ["medium_large-width"]=>
        int(768)
        ["medium_large-height"]=>
        int(1152)
        ["large"]=>
        string(94) "https://www.travel.gr/wp-content/uploads/2023/04/kitera-dent-NKLd9Jz22-Q-unsplash-683x1024.jpg"
        ["large-width"]=>
        int(683)
        ["large-height"]=>
        int(1024)
        ["1536x1536"]=>
        string(95) "https://www.travel.gr/wp-content/uploads/2023/04/kitera-dent-NKLd9Jz22-Q-unsplash-1024x1536.jpg"
        ["1536x1536-width"]=>
        int(1024)
        ["1536x1536-height"]=>
        int(1536)
        ["2048x2048"]=>
        string(95) "https://www.travel.gr/wp-content/uploads/2023/04/kitera-dent-NKLd9Jz22-Q-unsplash-1365x2048.jpg"
        ["2048x2048-width"]=>
        int(1365)
        ["2048x2048-height"]=>
        int(2048)
      }
    }
    ["desc"]=>
    bool(true)
    ["image_position"]=>
    string(6) "center"
    ["image_link_to"]=>
    string(0) ""
    ["open_link_in_new_tab"]=>
    bool(false)
  }
}
	

Pioneering Pathfinders

Χωρίς να φοβούνται τον κίνδυνο και προτιμώντας να κάνουν σχέδια με βάση τις πληροφορίες και όχι το ένστικτο, οι πρωτοπόροι Pathfinders γνωρίζουν καλά ότι η τεχνολογία είναι εκείνη που θα διαμορφώσει τα ταξίδια την επόμενη δεκαετία. Με εισοδήματα άνω του μέσου όρου και έντονο ενδιαφέρον για την προσωπική ευεξία, την περιπέτεια και τη βιωσιμότητα, αυτή η ομάδα ελκύεται από φρέσκες, νέες ταξιδιωτικές εμπειρίες.

Έχοντας μεγαλώσει στην ψηφιακή εποχή, οι εν λόγω Gen Z ή και Millennials, ενστερνίζονται τον θετικό ρόλο που παίζει η τεχνολογία στα ταξίδια και αισθάνονται άνετα να ασχολούνται με εφαρμογές και υπηρεσίες στις συσκευές τους, όπως φωνητικά μηνύματα με δυνατότητα AI, ανέπαφα check-in και ψηφιακά κλειδιά δωματίου. Σε αυτή την ομάδα, η παροχή απρόσκοπτων σημείων επαφής είναι μια ευπρόσδεκτη προσθήκη στην εμπειρία του ξενοδοχείου, υποστηρίζοντας την επιθυμία του πρωτοπόρου Pathfinder να συνδέσει τη δική του τεχνολογία με την προσφερόμενη τεχνολογία στο δωμάτιο, ώστε να μπορεί να μεταβεί ομαλά από το σπίτι του στο νέο του «σπίτι».

Με τη βιωσιμότητα επίσης ψηλά στη λίστα τους, η ομάδα αυτή εκτιμά την ικανότητα διαχείρισης των πόρων. Οι ξενοδόχοι θα πρέπει να τους δίνουν τη δυνατότητα να ελέγχουν τα δικά τους περιβάλλοντα στο δωμάτιο, όπως τη θερμοκρασία και τον φωτισμό, για να μειώσουν την περιττή κατανάλωση ενέργειας και να επαναχρησιμοποιήσουν πετσέτες και άλλα είδη, ώστε να ελαχιστοποιήσουν τα απόβλητα νερού και πλαστικών.

Memory Makers

Αντί για εξωτικές περιπέτειες και τεχνολογία αιχμής, αυτή η ομάδα προτιμά μια πιο απλή και συνηθισμένη προσέγγιση στα ταξίδια. Οι Memory Makers, δηλαδή δημιουργοί αναμνήσεων, δεν θέλουν να αγχώνονται όταν λείπουν από το σπίτι, καθιστώντας τους την τέλεια ομάδα αφοσιωμένων επισκεπτών.

Τα ξενοδοχεία που παρέχουν φιλικές και επαγγελματικές υπηρεσίες, άνετη διαμονή και αξία για τα χρήματά τους, καθώς οι Memory Makers τείνουν να έχουν χαμηλά έως μεσαία εισοδήματα, θα προσελκύσουν την εν λόγω ομάδα ταξιδιωτών που δεν της αρέσουν οι αλλαγές. Εάν ένα ξενοδοχείο ή brand μπορεί να προσφέρει αξιόπιστα αυτές τις βασικές υπηρεσίες, οι δημιουργοί αναμνήσεων θα είναι ευχαριστημένοι και θα γίνουν επαναλαμβανόμενοι ταξιδιώτες, γνωρίζοντας ότι θα τους φροντίσουν.

Για να καλλιεργήσουν μακροχρόνιες σχέσεις, οι ξενοδόχοι θα πρέπει να προσπαθήσουν να δημιουργήσουν ολοκληρωμένα προφίλ επισκεπτών, αντλώντας δεδομένα από όλη τη γκάμα της τεχνολογίας τους και αποθηκεύοντάς τα σε ένα κεντρικό σημείο, όπως ένα σύστημα διαχείρισης επισκεπτών. Αυτό θα επιτρέψει στους ξενοδόχους να κατανοήσουν καλύτερα και να αλληλεπιδράσουν με αυτήν την ομάδα με βάση τις προτιμήσεις της, όπως στοχευμένες προσφορές ή επικοινωνία μέσω email. Όσο περισσότερο το ξενοδοχείο μπορεί να ενστερνιστεί τις έννοιες της πίστης και της προσωπικής σύνδεσης που είναι τόσο σημαντικές για τους Memory Makers, τόσο μεγαλύτερη επιτυχία θα έχει στο να ευχαριστήσει αυτούς τους επισκέπτες και να διασφαλίσει ότι θα επιστρέφουν ξανά και ξανά.

Όπως αναφέρει ο πρόεδρος της Amadeus, η έρευνα των ταξιδιωτών παρέχει μία εικόνα των περίπλοκων συμπεριφορών που παρατηρούνται σήμερα και που θα διαμορφώσει τους ταξιδιώτες του μέλλοντος. Ουσιαστικά, η μελέτη υπογραμμίζει τη σημασία της καινοτομίας και της εξατομίκευσης για τη δημιουργία των πιο ομαλών, πιο αυθεντικών ταξιδιών που επιθυμούν οι ταξιδιώτες. Αλλά αυτό δεν μπορεί να επιτευχθεί χωρίς τη συνεργασία από παρόχους τεχνολογίας σε όλο τον κλάδο. Ένα ανοιχτό, συνδεδεμένο οικοσύστημα είναι ζωτικής σημασίας για την ικανότητα ενός ξενοδόχου να διαχειρίζεται αποτελεσματικά την επιχείρησή του και να ανταποκρίνεται στις ανάγκες των ταξιδιωτών σήμερα και στο μέλλον – πριν, κατά τη διάρκεια και μετά τα ταξίδια τους.

Διαβάστε ακόμα:

Οι 49 ειδικότητες και τα επαγγέλματα που είναι σημαντικά για τον ελληνικό τουρισμό

Ολική επαναφορά των ελληνικών ξενοδοχείων με τζίρο 8,6 δισ. ευρώ το 2022

7 τεχνολογικές λύσεις που αλλάζουν τα δεδομένα στην εστίαση το 2023