Έλληνες και Τούρκοι ξενοδόχοι καταλυμάτων χαμηλών κατηγοριών ρίχνουν τις τιμές ενόψει έναρξης της σεζόν για την τόνωση της ζήτησης.
Σύμφωνα με έρευνα του Travel.gr, σε τουλάχιστον, 7 ελληνικούς δημοφιλείς προορισμούς καταγράφονται τιμές στη βρετανική αγορά μέσω του Tour Operator, First Choice από 6 έως 10 ευρώ τη διανυκτέρευση σε 2 και 3 αστέρων ξενοδοχειακές μονάδες.
Πρόκειται για καταλύματα που βρίσκονται στη Ρόδο, την Κω, την Κέρκυρα, τη Θάσο, τη Ζάκυνθο, την Σκιάθο και την Κεφαλονιά. Οι τιμές αυτές, αφορούν σε μία μόνο διανυκτέρευση για συγκεκριμένη ημερομηνία μέσα στον Μάϊο και μπορεί να επιλεγούν άλλες διαδοχικές ημέρες με διαφορετική τιμολόγηση για μεγαλύτερη διάρκεια διαμονής.
Προφανώς, οι εν λόγω τιμές δεν διατηρούνται στην αιχμή της σεζόν. Όμως, αποτυπώνουν την αγωνία των επιχειρηματιών με χαμηλότερης κατηγορίας μονάδες να αντιμετωπίσουν τις τιμές που έχουν βγάλει στην αγορά οι Τούρκοι, στηριζόμενοι και στη διολίσθηση του νομίσματος της γειτονικής χώρας.
Ενδεικτικό είναι το γεγονός, ότι σε αυτή τη ζώνη των τιμών βρίσκονται 25 ξενοδοχειακά καταλύματα στις προαναφερόμενες περιοχές της Ελλάδας και 11 ξενοδοχεία στην Τουρκία ενώ δεν καταγράφονται περιπτώσεις ισπανικών ξενοδοχείων. Να σημειωθεί ότι τα 2 από τα 11 ξενοδοχεία στην Τουρκία είναι κατηγορίας 4 αστέρων.
Εξάλλου, για ελληνικούς προορισμούς τον Μάϊο καταγράφονται μέσω της Tui Airways φθηνά ναύλα που ξεκινούν από 185 ευρώ. Για τις τιμές σε ευρώ έχει γίνει μετατροπή από Λίρες με την τρέχουσα ισοτιμία.
Τη διαμόρφωση πολύ χαμηλών ξενοδοχειακών τιμών στην Τουρκία βλέπουν και οι Ισπανοί ξενοδόχοι όπως σημειώνει σε έκθεση του το Γραφείο Οικονομικών και Εμπορικών Υποθέσεων της ελληνικής Πρεσβείας στη Μαδρίτη. Μάλιστα, συνδέει την εν λόγω εξέλιξη με την προσπάθεια των Τούρκων να προσελκύσουν περισσότερους Ευρωπαίους τουρίστες καθώς, παρά τις θετικές προσδοκίες, παραμένουν επιφυλακτικοί για την εξέλιξη της κίνησης από τη ρωσική αγορά.
Όπως αναφέρεται σχετικά, στην έκθεση το 2021, 4,7 εκατ. Ρώσοι ταξιδιώτες έφθασαν σε σημαντικούς τουριστικούς προορισμούς στην Τουρκία, αριθμός διπλάσιος από τον αντίστοιχο του 2020, καθώς όλοι οι άλλοι προορισμοί της Ε.Ε. δεν δεχόντουσαν την πιστοποίηση του ρωσικού εμβολίου Σπούτνικ. Φαίνεται ότι, αν και καταρχήν, τουριστικοί παράγοντες στην Τουρκία έβλεπαν θετικά το σενάριο του κλεισίματος του εναέριου χώρου της Ε.Ε. για τη Ρωσία, απέτυχαν να εκτιμήσουν τον αντίκτυπο που θα μπορούσαν να έχουν οι οικονομικές κυρώσεις και οι περιορισμοί στην κυκλοφορία στον ρωσικό πληθυσμό. Συνεπώς, υπολογίζοντας ότι ο τουρισμός, που αναμένεται από τη Ρωσία φέτος μπορεί να είναι μικρότερος από τα 4,7 εκατ. της περυσινής περιόδου, η τουρκική ξενοδοχειακή βιομηχανία ξεκίνησε πόλεμο τιμών για το καλοκαίρι, προκειμένου να ανακτήσει μερίδιο αγοράς.
Ο στόχος, σύμφωνα με Ισπανούς αναλυτές και διαδικτυακά ταξιδιωτικά πρακτορεία, θα είναι η βρετανική και η γερμανική αγορά, τις οποίες θα προσπαθήσει να κερδίσει προσφέροντας μεγάλες εκπτώσεις σε διάφορα τουριστικά πακέτα, οι οποίες αποτελούν αντίστοιχα και τις δύο μεγαλύτερες αγορές τόσο για την Ελλάδα όσο και για την Ισπανία. Μάλιστα, στοιχεία που παρέχονται από τη βρετανική εταιρία συμβούλων STR, η οποία ειδικεύεται σε δεδομένα τιμών και αποδόσεων για τον ξενοδοχειακό κλάδο, επιβεβαιώνουν τις μεγάλες διαφορές τιμών μεταξύ Ισπανίας και Τουρκίας. Eπίσης, η κυβέρνηση της Ισπανίας, εν αναμονή των επιπτώσεων της ρωσικής εισβολής στην Ουκρανία, προσπαθεί πλέον να βρει εναλλακτικές λύσεις για την διαφαινόμενη απουσία των Ρώσων τουριστών σε ισπανικούς προορισμούς, που είναι πιο εκτεθειμένοι σε αυτή την αγορά, όπως η Καταλονία.
Εξάλλου, στη λογική των προσφορών και των εκπτώσεων, κινούνται και οι Κύπριοι ξενοδοχείοι. Σύμφωνα με τον υπουργό Οικονομικών της Κύπρου κ. Κωνσταντίνο Πετρίδη, οι απώλειες εσόδων από το χάσιμο της ρωσικής και της ουκρανικής αγοράς μπορεί να ξεπεράσουν για φέτος τα 500 εκατ. ευρώ. Στο πλαίσιο αυτό, σημείωσε ο κ. Πετρίδης θα επιχειρηθεί η διασύνδεση με περισσότερες αγορές μέσω της παροχής κινήτρων και θα πραγματοποιηθούν ψηφιακές εκστρατείες προώθησης της Κύπρου στο εξωτερικό.
Επίσης, κάποιες από τις ξενοδοχειακές μονάδες, που ανέμεναν Ρώσους τουρίστες, έχουν στραφεί ήδη σε άλλες ευρωπαϊκές αγορές προσφέροντας εκπτώσεις έως και 30% για να τονώσουν τη ζήτηση.
Διαβάστε ακόμα:
Σε ποια προϊόντα και ποιες αγορές θα βασιστεί ο ελληνικός τουρισμός το 2022