Το πρόγραμμα δράσεων του Τμήματος Τουρισμού του δήμου Θεσσαλονίκης για το 2025 στοχεύει στη διατήρηση και την ενίσχυση της τουριστικής εικόνας της πόλης με έμφαση στη γαστρονομία, τη βιώσιμη ανάπτυξη και την ψηφιακή προβολή.
Σύμφωνα με τον δήμο η υλοποίηση αυτών των στρατηγικών θα συμβάλει στη διαφοροποίηση της τουριστικής προσφοράς, τη μεγιστοποίηση των οικονομικών και πολιτιστικών οφελών και την ενδυνάμωση της τοπικής ταυτότητας.
Η Θεσσαλονίκη αποτελεί έναν από τους πιο ελκυστικούς τουριστικούς προορισμούς πόλης, συνδυάζοντας την πλούσια πολιτιστική της κληρονομιά με τη γαστρονομία που έχει πλέον διεθνώς αναγνωριστεί. Η ένταξή της στο Δίκτυο Δημιουργικών Πόλεων της UNESCO στον τομέα της γαστρονομίας, οι ιστορικές της ρίζες, καθώς και η σύγχρονη δυναμική της, καθιστούν τη Θεσσαλονίκη πρωτοπόρο στο πεδίο της τουριστικής ανάπτυξης και της πολιτιστικής προώθησης.
Επίσης, η Θεσσαλονίκη το τελευταίο χρονικό διάστημα τυγχάνει προβολής στα διεθνή μέσα, ενισχύοντας το brand και τη θέση της στον παγκόσμιο τουριστικό χάρτη, προσελκύοντας επισκέπτες και ενισχύοντας την ανθεκτικότητα της πόλης και τη βιώσιμη ανάπτυξή της. Αξιοσημείωτη είναι η αύξηση της κρουαζιέρας στο λιμάνι της Θεσσαλονίκης με 80 αφίξεις το 2024 που αποτελεί αύξηση 19% σε σχέση με το 2023 ενισχύοντας την προβολή, την επισκεψιμότητα και τη δημιουργία νέων θέσεων εργασίας.
Σύμφωνα με τον δήμο το 2025 θα συνεχιστεί η προώθηση του αστικού τουρισμού και η προβολή της Θεσσαλονίκης ως ιδανικού προορισμού για city break. Η στρατηγική αυτή αποσκοπεί στη μείωση της εποχικότητας, εξισορροπώντας την τουριστική κίνηση και αυξάνοντας τη διάρκεια παραμονής των επισκεπτών.
Παρά τη θετική δυναμική, η πόλη αντιμετωπίζει προκλήσεις, όπως η απώλεια τουριστικών ροών από αγορές όπως η Ρωσία και η Ουκρανία, αλλά και οι επιπτώσεις από τον πόλεμο στη Μέση Ανατολή. Η Θεσσαλονίκη, όμως, κατάφερε να αντισταθμίσει αυτές τις απώλειες με την ενίσχυση των παραδοσιακών της αγορών, όπως η Γερμανία, η Βρετανία, η Γαλλία και οι ΗΠΑ. Παράλληλα, αναδυόμενες αγορές, κυρίως από την Ασία, προσφέρουν ελπίδες για περαιτέρω ανάπτυξη. Παράλληλα, επιδιώκεται η προσέλκυση διεθνών οπτικοακουστικών παραγωγών μέσω του Film Office Η ενίσχυση της παρουσίας της πόλης στον χώρο των διεθνών παραγωγών υποστηρίζεται από τη συνεργασία με τον ΕΚΟΜΕ, προσφέροντας ευκαιρίες για προβολή της Θεσσαλονίκης μέσω ταινιών, σειρών και διαφημίσεων. Οι οπτικοακουστικές παραγωγές μπορούν να λειτουργήσουν ως ισχυρό εργαλείο τουριστικής προβολής, δημιουργώντας διεθνή αναγνωρισιμότητα.
Διαβάστε ακόμα:
Πώς ο Ιπποκράτης θα συμβάλλει στην τουριστική ανάπτυξη της Κω
Πάνω από 450 εκατ. ευρώ οι εισπράξεις σε Μουσεία και Αρχαιολογικούς Χώρους την τελευταία 3ετία
Πως η βιωσιμότητα θα γίνει κινητήριος δύναμη για μακροπρόθεσμη ανάπτυξη στον ελληνικό τουρισμό