Aύξηση κατά 20% κατέγραψε ο όγκος των αναζητήσεων για ταξίδια παγκοσμίως, σύμφωνα με την τελευταία έκθεση της Expedia για το πρώτο τρίμηνο του 2023.
Ειδικότερα, τα δεδομένα που ανέλυσε η Expedia, συνεχίζουν να υποδεικνύουν την ανθεκτικότητα των ταξιδιωτών τους πρώτους μήνες του έτους. Με βάση τα δεδομένα του πρώτου μέρους από το 4ο τρίμηνο του 2022, ο παγκόσμιος όγκος των αναζητήσεων αυξήθηκε κατά 10% από έτος σε έτος, κυρίως λόγω των ισχυρών επιδόσεων στην Ασία-Ειρηνικό, μια περιοχή που χαλάρωσε τους ταξιδιωτικούς περιορισμούς, ειδικά στην Κίνα, το Χονγκ Κονγκ, την Ιαπωνία και την Ταϊβάν, γεγονός που οδήγησε σε πρώιμες αυξήσεις του όγκου αναζητήσεων το τέταρτο τρίμηνο.
Γενικότερα, η εμπιστοσύνη των ταξιδιωτών αυξάνεται, καθώς οι άνθρωποι άρχισαν να σχεδιάζουν τα ταξίδια τους νωρίτερα το 2023. Κατά το τελευταίο τρίμηνο του 2022, το 35% των συνολικών αναζητήσεων αφορούσε σε ταξίδια του 2023, αύξηση 55% σε ετήσια βάση. Οι τριμηνιαίες αναφορές Traveler Insights, υπογραμμίζουν τη μεταβαλλόμενη πρόθεση και ζήτηση ανάμεσα σε εκατοντάδες εκατομμύρια επισκέπτες από όλο τον κόσμο και αφορούν σε ταξίδια όλων των τύπων, συμπεριλαμβανομένων διαμονών, πτήσεων, αυτοκινήτων, πακέτων, δραστηριοτήτων και άλλα.
Λίγο πριν την είσοδο του νέου έτους, κατά την εβδομάδα της 26ης Δεκεμβρίου, ο όγκος αναζητήσεων παγκοσμίως αυξήθηκε κατά 30%, ηγούμενος από τη Λατινική Αμερική και τις περιοχές της Ευρώπης, Μέσης Ανατολής και Αφρικής. Ενώ οι περισσότεροι ταξιδιώτες σχεδιάζουν βραχυπρόθεσμα τα ταξίδια τους, τα μεγαλύτερα παράθυρα αναζήτησης αυξήθηκαν κατά το 4ο τρίμηνο 2022, καθώς οι ταξιδιώτες έβλεπαν μπροστά στο 2023.
Σε παγκόσμιο επίπεδο, το παράθυρο αναζήτησης 180 και πλέον ημερών είδε την ισχυρότερη ανάπτυξη, με άνοδο 20% από τρίμηνο σε τρίμηνο, με τη μεγαλύτερη αύξηση της τάξεως του 60% να καταγράφεται σε Ευρώπη, Μέση Ανατολή και Αφρική. Περαιτέρω, η αναζήτηση για το παράθυρο 61 έως 90 ημερών σημείωσε άνοδο σχεδόν 15% παγκοσμίως, με διψήφια ανάπτυξη σε Ασία-Ειρηνικό και Καναδά, Ηνωμένες Πολιτείες και Μεξικό. Το παράθυρο 31-60 ημερών αυξήθηκε κατά 5% από τρίμηνο σε τρίμηνο, με τη μεγαλύτερη ανάπτυξη σε Ασία-Ειρηνικό και Καναδά, Ηνωμένες Πολιτείες και Μεξικό.
Οι ταξιδιώτες της Λατινικής Αμερικής εξακολουθούν να σχεδιάζουν βραχυπρόθεσμα, με την ισχυρότερη ανάπτυξη στο παράθυρο αναζήτησης 0 έως 60 ημερών, το οποίο σημείωσε αύξηση 5% από τρίμηνο σε τρίμηνο. Ακολουθώντας μια τάση 3ου τριμήνου 2022, οι ταξιδιώτες συνέχισαν να προγραμματίζουν τα ταξίδια του 2023 το 4ο τρίμηνο του 2022, περισσότερο από το προηγούμενο έτος. Αναλυτικά, το 35% των αναζητήσεων στο 4ο τρίμηνο του 2022 αφορούσαν ταξίδια του 2023, που αντιπροσωπεύει αύξηση 55% σε ετήσια βάση, σε σύγκριση με τις αναζητήσεις του 4ου τριμήνου του 2021 για το 2022.
Επιπλέον, κατά την τελευταία εβδομάδα του Δεκεμβρίου 2022, οι αναζητήσεις για το παράθυρο 60 και πλέον ημερών, αυξήθηκε κατά 20% από εβδομάδα σε εβδομάδα.
Σε παγκόσμιο επίπεδο, το μερίδιο των ταξιδιωτών που αναζητούν διεθνείς προορισμούς σε παράθυρα 90 ημερών και 180 και πλέον ημερών, αυξήθηκαν κατά 10% από τρίμηνο σε τρίμηνο. Σε Ευρώπη, Μέση Ανατολή και Αφρική, οι διεθνείς αναζητήσεις στο παράθυρο των 180 και πλέον ημερών, αυξήθηκε κατά σχεδόν 45% από τρίμηνο σε τρίμηνο, ενώ στις άλλες περιοχές παραμένει σταθερό.
Επεξηγώντας τη στροφή σε μακροπρόθεσμους σχεδιασμούς, το διεθνές μερίδιο αναζήτησης για το παράθυρο αναζήτησης 91 έως 180 ημερών αυξήθηκε κατά 20% σε Ευρώπη, Μέση Ανατολή και Αφρική, το παράθυρο 61-90 ημερών αυξήθηκε κατά 30% σε Ασία-Ειρηνικό, ενώ Καναδάς, ΗΠΑ και Μεξικό σημείωσαν αύξηση 20% κατά το 4ο τρίμηνο.
Περαιτέρω, το παράθυρο 31 έως 60 ημερών αυξήθηκε κατά 25% σε Ασία-Ειρηνικό και πάνω από 10% σε Καναδά, ΗΠΑ, Μεξικό. Όσον αφορά στη Λατινική Αμερική, η ισχυρότερη διεθνής αναζήτηση σημειώθηκε στις 22-30 ημέρες, με πάνω από 10% από τρίμηνο σε τρίμηνο. Συνοπτικά, οι ισχυρότερες επιδόσεις για ταξίδια του 4ου τριμήνου του 2022 ταξιδιωτών από την Ευρώπη, Μέση Ανατολή και Αφρική, αφορούσαν σε Λονδίνο, Νέα Υόρκη, Παρίσι, Ντουμπάι, Κωνσταντινούπολη, Άμστερνταμ, Κοπεγχάγη, Βαρκελώνη, Στοκχόλμη και Ρώμη.
Άνοδος των Flexcations
Αξίζει να σημειωθεί ότι, μεγάλη έμφαση δίνεται και στις ευέλικτες επιλογές εργασίας, με την άνοδο των ταξιδιών flexcation, δηλαδή μεγαλύτερες διαμονές που συνδυάζουν απομακρυσμένη εργασία και διακοπές. Η μελέτη του δείκτη αξίας 2023 επιβεβαιώνει την τάση, διαπιστώνοντας ότι το 28% των καταναλωτών αναζητά ανάλογα ταξίδια τους επόμενους 12 μήνες. Εξάλλου, σε άλλες έρευνες του κλάδου όπως είναι για παράδειγμα το Skift’s Megatrends για το 2023 και το Future Market Insights and the Global Business Travel Association (GBTA), η αγορά μικτών ταξιδιών το 2022 είχε αξία 497,5 δισ. δολαρίων. Αυτό αναμένεται να αυξηθεί, καθώς η τάση εργασίας από οπουδήποτε, δείχνει να παγιώνεται.
Διαβάστε ακόμα:
Ο ζυθοτουρισμός έρχεται και στην Ελλάδα – Τι είναι το Σήμα Επισκέψιμου Ζυθοποιείου
Πόσοι επισκέφθηκαν τα Μουσεία και τους Αρχαιολογικούς χώρους της Ελλάδας στο 10μηνο του 2022
Αθήνα, Ρόδος και Μήλος στους 20 καλύτερους προορισμούς για διακοπές στην Ευρώπη το 2023