Μία νέα έρευνα που προσδιορίζει τις τάσεις για τα ξενοδοχεία το 2023 δημοσίευσε ο Όμιλος Expedia, με σκοπό να ανακαλύψει τις συνθήκες που θα μπορούσαν να κάνουν το μάρκετινγκ των ξενοδοχείων αποτελεσματικότερο.
Σύμφωνα με την κα Meghan Keough, Διευθύντρια, Business Development Expedia Group Media Solutions, ο ξενοδοχειακός κλάδος φαίνεται να βγαίνει ξανά στο φως, μετά από τη δύσκολη και μακρόχρονη περίοδο του κορωνοϊού. Η τουριστική ζήτηση φαίνεται ότι θα συνεχίζει να αυξάνεται, με το 46% των καταναλωτών να αναφέρει ότι τα ταξίδια είναι πιο σημαντικά τώρα, από ό,τι ήταν πριν από την πανδημία, προσφέροντας έτσι περισσότερες ευκαιρίες στην προώθηση των ξενοδοχείων, από ό,τι τα προηγούμενα χρόνια. Όπως επισημαίνει η κ. Keough, η έρευνα της Expedia προσφέρει πληροφορίες για το τι αναζητούν οι ταξιδιώτες, τις πιο πρόσφατες τάσεις στα ξενοδοχεία και σε τι δίνουν προτεραιότητα οι επαγγελματίες του ταξιδιού. Είτε πρόκειται για μικρό ξενοδοχείο, είτε για αλυσίδα, οι ακόλουθες τάσεις θα μπορούσαν να φανούν χρήσιμες στις στρατηγικές μάρκετινγκ, με στόχο την ανάπτυξη της επιχείρησης. Μεταξύ άλλων, η έρευνα της Expedia διαπιστώνει τα εξής:
Οι χαμηλότερες τιμές και οι εξαιρετικές εμπειρίες αποτελούν πλέον τις βασικές προτεραιότητες των ταξιδιωτών
Η έρευνα περιελάμβανε 11.000 καταναλωτές και 1.100 επαγγελματίες του ταξιδιού από 11 μεγάλες αγορές. Από τις απαντήσεις τους, διαπιστώθηκε ότι, με την εξασθένιση της πανδημίας, οι προτεραιότητες των ταξιδιωτών έχουν διαφοροποιηθεί.
Μετά το τέλος του πρώτου κύματος της πανδημίας, τα ξενοδοχεία προώθησαν με επιτυχία τις προσπάθειες που έκαναν για να διασφαλίσουν ότι η καθαριότητα ήταν κορυφαία προτεραιότητα, ώστε να διευκολύνουν τις ανησυχίες των ταξιδιωτών. Ένα από τα βασικά ευρήματα της έρευνας ήταν ότι αυτή τη στιγμή, οι ταξιδιώτες ενδιαφέρονται λιγότερο για την υγεία και την καθαριότητα από ό,τι πριν.
Ενώ η ασφάλεια και η καθαριότητα παραμένουν σημαντικές, προτεραιότητα αποτελούν πλέον οι χαμηλότερες τιμές και οι εξαιρετικές εμπειρίες.
Αναλυτικά, η προστασία από τον κορωνοϊό ήταν σημαντική για το 35% των ταξιδιωτών, ενώ η χαμηλότερη τιμή ξεπερνά το ποσοστό αυτό φθάνοντας στο 37%. Παράλληλα, το 57% των ταξιδιωτών αναζητά εμπειρίες που να δικαιολογούν το κόστος του ταξιδιού, ενώ η καθαριότητα και η ασφάλεια απαντήθηκε από το 51% των ερωτηθέντων. Κατά συνέπεια, οι τρεις κορυφαίες προτεραιότητες για τους ταξιδιώτες κατά την κράτηση ενός ταξιδιού είναι η χαμηλή τιμή, η δυνατότητα πλήρους επιστροφής χρημάτων και οι ευέλικτες πολιτικές ακύρωσης.
Για να προσαρμοστούν στο απρόβλεπτο που έφερε η πανδημία, πολλοί ξενοδόχοι (77%) εφάρμοσαν νέες δομές τιμολόγησης, επιστροφές χρημάτων και πολιτικές ακύρωσης. Εξ αυτών, το 96% ανέφερε ότι εξακολουθεί να προσφέρει υπηρεσίες με δυνατότητα επιστροφής χρημάτων ή πιστώσεις που θα χρησιμοποιηθούν σε μεταγενέστερη διαμονή, ικανοποιώντας με αυτόν τον τρόπο μία από τις κορυφαίες προτεραιότητες των ταξιδιωτών.
Ειδικότερα, το 1/4 των επαγγελματιών του κλάδου δεν αναγνωρίζει το ζήτημα της τιμής, συνεπώς η προσέγγιση σχετικά με το κόστος κράτησης ταξιδιού εξακολουθεί να υφίσταται. Το 60% των καταναλωτών ανέφερε ότι η σωστή τιμή είναι για εκείνους το πιο σημαντικό χαρακτηριστικό όταν σκέφτονται να ολοκληρώσουν μία κράτηση.
Τα κορυφαία κίνητρα για τους ταξιδιώτες περιλαμβάνουν τη σωματική και ψυχική υγεία (49%), την αλλαγή σκηνικού (49%) και την αναπλήρωση του χαμένου χρόνου (46%). Τα στοιχεία αυτά προσφέρουν τροφή για σκέψη στους ξενοδόχους που επιδιώκουν να συνδυάσουν την εξοικονόμηση κόστους με τα κίνητρα που αναφέρουν οι καταναλωτές. Για παράδειγμα, μπορούν να επισημάνουν οικονομικά αποδοτικές διαμονές που προσφέρουν μια χαλαρωτική ατμόσφαιρα παρόμοια ενός καταφυγίου ή προσφορές που συνδυάζουν εμπειρίες όπως καταδύσεις με εξωτικά καταλύματα στην παραλία.
Επαγγελματικά και διεθνή ταξίδια
Το ενδιαφέρον για τα διεθνή ταξίδια έχει αυξηθεί, με το 50% των καταναλωτών να είναι πιθανό να ταξιδέψουν διεθνώς τους επόμενους 12 μήνες ή να έχουν ήδη κλείσει ένα ταξίδι. Αυτό είναι ένα θετικό σημάδι αν ληφθεί υπόψη ότι στα μέσα του 2020, μόνο το 12% των ανθρώπων είχαν τα ίδια ταξιδιωτικά σχέδια.
Εξάλλου, το 1/3 των καταναλωτών δήλωσε ότι σχεδιάζει ένα επαγγελματικό ταξίδι. Με αυτήν την ανάπτυξη στα επαγγελματικά ταξίδια, φαίνεται επίσης η επιστροφή της «ευθυμίας» (επέκταση ενός ταξιδιού εργασίας) και των «flexcations» (παρατεταμένη παραμονή απομακρυσμένης εργασίας). Αυτό παρέχει την ευκαιρία σύνδεσης με ταξιδιώτες που αναζητούν μια εμπειρία διακοπών ή με τους απομακρυσμένους εργαζόμενους, επισημαίνοντας τις τοπικές εμπειρίες και μοιράζοντας συμβουλές και πληροφορίες για την περιοχή.
Βιωσιμότητα και προσβασιμότητα
Όταν κάνουν κρατήσεις, οι ταξιδιώτες ενδιαφέρονται για τη βιωσιμότητα και την ενσωμάτωση. Το 70% των καταναλωτών επεσήμανε ότι είναι πιο πιθανό να επιλέξει ταξιδιωτικές επιλογές χωρίς αποκλεισμούς, ακόμα κι αν είναι πιο ακριβές και μόνο σε αυτό το σημείο απομακρύνονται από τις οικονομικότερες επιλογές. Όσον αφορά τη βιωσιμότητα, 2 στους 3 καταναλωτές δήλωσαν ότι θέλουν να έχουν γνώση για τις βιώσιμες πολιτικές που εφαρμόζονται.
Διαβάστε ακόμα:
Έτσι θα είναι τα «έξυπνα γραφεία» όπου θα μπορούν οι ταξιδιώτες να εργάζονται μέσα στο αεροδρόμιο
Εργαζόμενοι ταξιδιώτες με laptop: Η νέα τάση στα ταξίδια