Gen Z, η γενιά που γεννήθηκε μεταξύ 1996 και 2010 και έχει διαμορφωθεί από την ψηφιακή εποχή, το άγχος για το κλίμα, το μεταβαλλόμενο οικονομικό τοπίο και τον κορωνοϊό, παρουσιάζει κάποια εκπληκτικά ποιοτικά χαρακτηριστικά, σύμφωνα με έρευνα της StudentUniverse, εταιρείας τεχνολογίας με έδρα τη Βοστώνη που διαχειρίζεται τη μεγαλύτερη ταξιδιωτική αγορά για φοιτητές και νέους στον κόσμο.
Ένα από αυτά τα χαρακτηριστικά, είναι ότι η Gen Z αγκαλιάζει την ανεξαρτησία της και διψά για ταξίδια. Προς αυτή την κατεύθυνση, η έρευνα της StudentUniverse, εστίασε στις σκέψεις και στις συμπεριφορές των γυναικών που ανήκουν σε αυτήν την ηλικιακή ομάδα, ειδικά ως προς τα σόλο ταξίδια, καθώς ο αριθμός των γυναικών που τολμούν τα μοναχικά ταξίδια, αυξάνεται συνεχώς.
Ειδικότερα, η έρευνα μεταξύ γυναικών της Gen Z, διαπίστωσε ότι περίπου το 58,3% ενδιαφέρεται να ταξιδέψει μόνο του στο εξωτερικό, καθώς διακατέχεται από μια αίσθηση ενδυνάμωσης. Περαιτέρω, η ελκυστικότητα της κράτησης για μια σόλο περιπέτεια, τροφοδοτείται και από τις εμπειρίες των γυναικών που ταξιδεύουν στον κόσμο, καθώς η συντριπτική πλειοψηφία σε ποσοστό 83% δήλωσε ότι έχει επηρεαστεί από τα ταξίδια άλλων γυναικών, είτε πρόκειται για ιστορικές προσωπικότητες όπως η Amelia Earhart, είτε πρόκειται για τον αγαπημένο του influencer στα social media. Επιπλέον, από τις γυναίκες που έχουν ταξιδέψει μόνες τους στο παρελθόν, το 48% ανέφερε ότι θα ενθάρρυνε τις γυναίκες να προγραμματίσουν ένα σόλο ταξίδι.
Τα κορυφαία κίνητρα για σόλο ταξίδια, σχετίζονται με την αναζήτηση της ψυχής
Σύμφωνα με την έρευνα, αυτή η γενιά γυναικών τείνει να είναι πιο συνειδητοποιημένη σχετικά με την ψυχική υγεία, γεγονός που αποδίδεται στο ότι, τα κορυφαία κίνητρα για σόλο ταξίδια, σχετίζονται με την αναζήτηση της ψυχής. Η πλειοψηφία, που μεταφράζεται στο 69,7% των ερωτηθέντων, δήλωσε ότι ο κύριος λόγος για τον προγραμματισμό ενός ατομικού ταξιδιού είναι να βγουν από τη ζώνη άνεσής τους, ενώ ακολουθούν η ανακάλυψη του εαυτού τους σε ποσοστό 62,3%, η αίσθηση ελευθερίας 60,3%, η φροντίδα του εαυτού 57,9%, καθώς και η ενίσχυση της αυτοπεποίθησής τους σε ποσοστό 51,1%. Τα κίνητρα αυτά αποδεικνύουν τον λόγο για τον οποίο το 69,2% των νεαρών γυναικών προτιμούν τις σόλο διακοπές που περιλαμβάνουν χαλάρωση στην παραλία ή στην πισίνα. Άλλες κορυφαίες δραστηριότητες περιλαμβάνουν περιηγήσεις στα αξιοθέατα κατά 59,4% και περιπέτειες ευεξίας σε ποσοστό 59%, ενώ μόνο το 32,8% των ταξιδιωτών έδειξε ενδιαφέρον για εμπειρίες νυχτερινής ζωής.
Πρώτη επιλογή για ταξίδια η Ευρώπη
Όταν εξετάζονται τα κορυφαία στυλ ταξιδιού και τα κίνητρα, δεν αποτελεί έκπληξη το γεγονός ότι η Ευρώπη κατατάσσεται ως ο νούμερο ένα προορισμός των γυναικών της Gen Z που ταξιδεύουν σόλο. Μάλιστα, το 68% των ερωτηθέντων εξέφρασε ενδιαφέρον να επισκεφθεί την περιοχή, καθώς προσφέρει όμορφες παραλίες και πολλές ευκαιρίες για περιηγήσεις στα αξιοθέατα, ενώ σημειώνει και σημαντική αύξηση της δημοτικότητας στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης.
Παράλληλα, οι γυναίκες της Gen Z θα ήθελαν να ταξιδέψουν στον Νότιο Ειρηνικό και στην Ανατολική Ασία σε ποσοστό 44,1%, ενώ το 40,8% ενδιαφέρεται για ταξίδια στην Κίνα και στην Ιαπωνία.
Το 52,6% των γυναικών προτιμούν να διαμείνουν σε ξενοδοχεία
Παρά τη διάθεση για σόλο ταξίδια, οι γυναίκες της Gen Z εξακολουθούν να εκφράζουν και κάποιες ανησυχίες. Η κύρια ανησυχία τους όταν περιηγούνται μόνες τους σε μία χώρα, σε ποσοστό 71,3%, είναι ο εγκλωβισμός ή ο αποπροσανατολισμός, ενώ ακολουθούν η ασφάλεια και η απάτη με 69,1% και 61,4%, αντίστοιχα. Οι εν λόγω κατηγορίες ανησυχίας, επηρεάζουν και την επιλογή καταλυμάτων, καθώς το 52,6% των γυναικών προτιμούν να διαμείνουν σε ξενοδοχεία ώστε να έχουν στη διάθεσή τους το έμπιστο προσωπικό, σε αντίθεση με το 23,2% που επιλέγει καταλύματα τύπου Airbnb ή ξενώνες. Επιπλέον, οι ταξιδιώτισσες της Gen Z σε ποσοστό 18%, κλίνουν περισσότερο στο να κάνουν κρατήσεις σε ξενώνα με ιδιωτικό δωμάτιο, σε σύγκριση με κοινόχρηστο κοιτώνα, επιλογή που ακολουθεί μόνο το 3,4%.
Συνεπώς, το βασικό συμπέρασμα που προκύπτει από τη εν λόγω έρευνα, είναι ότι οι τουριστικές επιχειρήσεις που θέλουν να προσελκύσουν τις σόλο ταξιδιώτισσες της Gen Z, θα πρέπει να προσφέρουν ανέσεις που κάνουν τις επισκέπτριές τους να αισθάνονται άνετα και ασφαλείς.
Διαβάστε ακόμα:
Χρυσή εποχή για τον τουρισμό της Αθήνας
300 κορυφαία εστιατόρια σε όλη την Ελλάδα -Έχεις πάει;
Νέες επενδύσεις από τη Λάμψα στο κέντρο της Αθήνας και τον Παρνασσό