Όλο και πιο δημοφιλής γίνεται η προσιτή πολυτέλεια στην τουριστική αγορά, παρά την πίεση που δέχεται ο προϋπολογισμός των περισσότερων τουριστών, διαπιστώνει η νέα έρευνα της World Travel Market, της πιο σημαντικής ταξιδιωτικής και τουριστικής έκθεσης στον κόσμο.
Ειδικότερα, η αποκλειστική έκθεση WTM Global Travel Report που συντάχθηκε σε συνεργασία με κορυφαίους ερευνητές της Oxford Economics, αποκάλυψε ότι οι καταναλωτές παραμένουν γενικά αποφασισμένοι να πάνε διακοπές, ενώ πολλοί εξακολουθούν να δίνουν προτεραιότητα στις επιλογές υψηλής ποιότητας. Η τάση αυτή, υποστηρίζεται από το ελπιδοφόρο τοπίο που επικρατεί στην τουριστική αγορά και δημιουργεί θετικά συναισθήματα στους καταναλωτές. Επίσης, η τάση της προσιτής πολυτέλειας ευθυγραμμίζεται και με την ευρύτερη τάση των καταναλωτών που πλέον να αναζητούν νέες και μοναδικές εμπειρίες στις διακοπές τους.
Σύμφωνα με την έκθεση, μετά την πανδημία και τους περιορισμούς στα ταξίδια, πολλοί καταναλωτές ήθελαν να αναβαθμίσουν την ταξιδιωτική τους εμπειρία αλλά και να δράσουν προληπτικά στις χαμένες τουριστικές ευκαιρίες. Μέρος αυτής της ζήτησης, μπορεί να είναι και αποτέλεσμα των χρημάτων που συσσωρεύτηκαν κατά τη διάρκεια των lockdown, αλλά και των σχετικά χαμηλών ποσοστών ανεργίας που καταγράφονται στις περισσότερες χώρες. Συνεπώς, η έκθεση διαπιστώνει ότι οι καταναλωτές που δεν επηρεάζονται από την οικονομική ύφεση, είναι πιθανό να συνεχίσουν να επιλέγουν προορισμούς πολυτελείας.
Εν τω μεταξύ, εκείνοι που ανήκουν σε ομάδες χαμηλότερου εισοδήματος, μπορεί να αισθάνονται όλο και περισσότερο τον αντίκτυπο του συμπιεσμένου προσωπικού εισοδήματος και να αναζητούν περισσότερες επιλογές οικονομικού ταξιδιού ή να μειώνουν συνολικά τα ταξίδια τους.
‘Όπως αναφέρει η έκθεση, λαμβάνοντας υπόψη τα δεδομένα των καταναλωτών των ΗΠΑ, το κόστος ζωής επηρεάζει περισσότερο τα νοικοκυριά με ετήσιο εισόδημα κάτω των 50.000 δολαρίων. Ωστόσο, τα υψηλότερα εισοδήματα παρουσίασαν μεγαλύτερες πιθανότητες μελλοντικών ταξιδιών.
Παρ’ όλα αυτά, η έκθεση προειδοποιεί ότι ορισμένοι από τους παράγοντες της ζήτησης για ταξίδια μετά την πανδημία μπορεί να έχουν αντιστραφεί τους τελευταίους μήνες, θέτοντας σε κίνδυνο την εξακολουθητική ανάπτυξη.
Ειδικότερα, επισημαίνεται ότι το επίμονα υψηλό κόστος και η ανάκαμψη της στερλίνας και του ευρώ, καθιστά πιο αδύναμη την αγοραστική δύναμη του δολαρίου στην Ευρώπη.
Παράλληλα, η τιμή των καυσίμων αεροσκαφών είναι σημαντικά υψηλότερη από ό,τι ήταν στην αρχή του έτους, ασκώντας πίεση στους ναύλους των αεροπορικών εισιτηρίων.
Εν τω μεταξύ, η ταξιδιωτική βιομηχανία συνεχίζει να αντιμετωπίζει προβλήματα προσφοράς, εν μέσω γεωπολιτικών γεγονότων όπως η εισβολή της Ρωσίας στην Ουκρανία, ενώ οι ελλείψεις προσωπικού εξακολουθούν να επηρεάζουν πολλές αγορές, λόγω του ότι ένας μεγάλος αριθμός εργαζομένων μεταπήδησε σε άλλους τομείς κατά τη διάρκεια της πανδημίας.
Το προσωπικό διαθέσιμο εισόδημα των καταναλωτών βρίσκεται επίσης υπό πίεση, καθώς αυξάνονται τα ατομικά μεταφορικά και άλλα έξοδα διαβίωσης.
Παρά τα αρνητικά αυτά στοιχεία, η έκθεση σημειώνει ότι το υψηλότερο κόστος δεν έχει αποτελέσει ακόμη σημαντικό αποτρεπτικό παράγοντα για την ανάπτυξη και οι ταξιδιώτες φαίνονται πρόθυμοι να καταβάλλουν υψηλότερες τιμές.
Σχετικά, η κα Juliette Losardo, Διευθύντρια Έκθεσης της WTM London, δήλωσε μεταξύ άλλων ότι ο τουριστικός κλάδος είναι μάρτυρας μιας αξιοσημείωτης ανθεκτικότητας, καθώς οι άνθρωποι εξακολουθούν να δίνουν προτεραιότητα στα ταξίδια και πολλοί αναζητούν την «προσιτή πολυτέλεια», όπως καταλύματα με υψηλότερη βαθμολογία ή premium οικονομικές αεροπορικές θέσεις, αντί για οικονομικές. Αυτό προσφέρει σε όσους εργάζονται στον ταξιδιωτικό κλάδο την ευκαιρία να βοηθήσουν τους καταναλωτές να εξοικονομήσουν περισσότερα χρήματα, με το να είναι πιο ευέλικτοι στις ημερομηνίες αναχώρησης ή με το να προτείνουν προορισμούς που προσφέρουν καλύτερη σχέση ποιότητας-τιμής.
Τέλος, η κα Losardo επεσήμανε ότι οι έμπειρες ταξιδιωτικές εταιρείες μπορούν να εκμεταλλευτούν την εν λόγω τάση των καταναλωτών οι οποίοι δίνουν προτεραιότητα στην άνεση παρά στην εξοικονόμηση χρημάτων, παρέχοντάς τους μεταξύ άλλων σημαντικές συμβουλές, προγράμματα επιβράβευσης ή πρόσθετες υπηρεσίες.
Διαβάστε ακόμα:
Τα ταξίδια αναψυχής πρώτη προτεραιότητα για τους καταναλωτές παγκοσμίως
Κωστής Χατζηδάκης: Από την Πρωτοχρονιά σε ισχύ το νέο φορολογικό καθεστώς για μισθώσεις τύπου Airbnb
Ένα νησί σπάει το ρεκόρ Guinness για τη μεγαλύτερη εμφάνιση μηνυμάτων σε μπουκάλια