Σε υψηλά επίπεδα έχουν σταθεροποιηθεί τα ταξίδια των Αμερικανών για την περίοδο των εορτών και φέτος φαίνεται πως θα αυξηθούν ακόμη περισσότερο. Για τέταρτη συνεχή χρονιά, η Deloitte εξέτασε τις ταξιδιωτικές προθέσεις ενόψει της σεζόν των εορτών και την πιθανή επίδραση στον τουριστικό τομέα. Σύμφωνα με την φετινή έκθεση, 2024 Deloitte Holiday Travel Survey, οι Αμερικανοί συνεχίζουν να δίνουν προτεραιότητα στα ταξίδια, δημιουργώντας θετική προοπτική για τους παρόχους.
Εκτοξεύονται τα έξοδα για ταξίδια την περίοδο των εορτών
Η πρόθεση των Αμερικανών να ταξιδέψουν την περίοδο των εορτών παραμένει σταθερή, με σχεδόν το 49% να προγραμματίζει ταξίδια για την περίοδο των γιορτών του 2024, έναντι 48% το 2023. Ωστόσο, η συχνότητα και ο προϋπολογισμός για αυτά τα ταξίδια αυξάνονται, καθώς τα ταξίδια γίνονται μεγαλύτερη προτεραιότητα για πολλούς.
Εκείνοι που σχεδιάζουν να ταξιδέψουν αναμένεται να πραγματοποιήσουν 2,14 ταξίδια αυτή τη σεζόν, σε σύγκριση με 1,88 το 2023, τον υψηλότερο αριθμό από τότε που τα ταξίδια επανήλθαν μετά την πανδημία. Οι προϋπολογισμοί αυξάνονται επίσης, με το 28% έναντι 18% το 2023 να σχεδιάζει να αυξήσει σημαντικά τα έξοδά του για το μεγαλύτερο ταξίδι του φέτος. Πάντως, οι Αμερικανοί αναμένουν να ξοδέψουν κατά μέσο όρο 3.294 δολάρια για το μεγαλύτερο γιορτινό τους ταξίδι.
Από τους ταξιδιώτες που αυξάνουν τις δαπάνες τους, 4 στους 10 δηλώνουν ότι τα ταξίδια έχουν γίνει πιο σημαντικά για αυτούς, γεγονός που αποτελεί τον κύριο λόγο για τον μεγαλύτερο προϋπολογισμό αυτή τη σεζόν των εορτών.
Οι προγραμματισμένες διακοπές επικεντρώνονται σε δύο μεγάλες γιορτές, με 3 στους 10 Αμερικανούς να σχεδιάζουν να ταξιδέψουν κατά την Ημέρα των Ευχαριστιών και το 1/4 να σχεδιάζει ένα ταξίδι κατά την περίοδο των Χριστουγέννων.
Λιγότερα ταξίδια, μεγαλύτερη διάρκεια
Αν και προγραμματίζονται λιγότερα ταξίδια για αργότερα στη σεζόν, αυτά τείνουν να είναι μεγαλύτερης διάρκειας. Από αυτούς που θα ταξιδέψουν από τις αρχές έως τα μέσα Ιανουαρίου, το 36% σχεδιάζει να πραγματοποιήσει ένα ταξίδι διάρκειας μίας εβδομάδας ή περισσότερο, έναντι μόλις 16% κατά την Ημέρα των Ευχαριστιών.
Όλες οι γενιές πλην των Boomers, οι οποίοι έχουν γεννηθεί μεταξύ 1946 και 1964, σχεδιάζουν υψηλότερη συχνότητα ταξιδιών και δαπάνες, με τους Millennials, οι οποίοι έχουν γεννηθεί μεταξύ του 1981 και του 1996, να προγραμματίζουν να ξοδέψουν τα περισσότερα (3.927 δολάρια) και να πραγματοποιήσουν τα περισσότερα ταξίδια (2,6).
Παρατηρείται σημαντική αύξηση στην πρόθεση για ταξίδια μεταξύ των Αμερικανών υψηλότερου εισοδήματος άνω των 100.000 δολαρίων: Το 66% σχεδιάζει να ταξιδέψει το 2024, σε σύγκριση με το 59% πέρσι. Η ομάδα αυτή θα αποτελέσει περισσότερο από το μισό των ταξιδιωτών με πληρωμένη διαμονή (52%) την προσεχή περίοδο των εορτών.
Ενώ το 46% των Αμερικανών δηλώνει ότι είναι σε καλύτερη οικονομική κατάσταση, από 31% το 2023, οι λόγοι για τους οποίους δεν θα ταξιδέψουν αυτή τη σεζόν παραμένουν σε μεγάλο βαθμό αμετάβλητοι: το 39% αναφέρει ότι δεν το αντέχει οικονομικά, ποσοστό παρόμοιο με το 38% που δήλωσε το ίδιο το 2023 και το 31% δηλώνει ότι τα ταξίδια είναι πολύ ακριβά αυτή τη στιγμή, έναντι 32% το 2023.
Η προσωπική προτίμηση καθοδηγεί τις αποφάσεις, δημιουργώντας ευκαιρίες για την ανάπτυξη πιστότητας. Οι ταξιδιώτες αναζητούν εξατομικευμένες και αναβαθμισμένες εμπειρίες, προσφέροντας στους παρόχους την ευκαιρία να ενισχύσουν την πιστότητα αυτή την εορταστική περίοδο.
Ποιες ταξιδιωτικές τάσεις επικρατούν
Περίπου 1 στους 5 ταξιδιώτες σκοπεύει να ταξιδέψει με αεροπλάνο κατά την διάρκεια των Ευχαριστιών ή των Χριστουγέννων, ενώ το 30% σκοπεύει να μείνει σε καταλύματα, όπως ξενοδοχεία ή ιδιωτικές ενοικιάσεις. Εκείνοι που σχεδιάζουν να αυξήσουν τον προϋπολογισμό τους, προγραμματίζουν να ξοδέψουν περισσότερο για μεγαλύτερα ταξίδια σε ποσοστό 49%, καλύτερη τοποθεσία διαμονής σε ποσοστό 44% και αναβάθμιση αεροπορικών εισιτηρίων σε ποσοστό 29%.
Όσον αφορά στα εσωτερικά και διεθνή ταξίδια, το 52% των ταξιδιωτών σκοπεύουν να κάνουν τουλάχιστον μία εσωτερική πτήση αυτή την εορταστική περίοδο, ενώ το 24% που θα πετάξει για το εξωτερικό. Οι οδικές εκδρομές επίσης ανακάμπτουν, με το 65% των ταξιδιωτών των διακοπών να σχεδιάζουν μία τέτοια μετακίνηση.
Επίσης, όλο και περισσότεροι ταξιδιώτες χρησιμοποιούν εφαρμογές κοινωνικών μέσων για τον προγραμματισμό των ταξιδιών τους σε ποσοστό 39% σε σύγκριση με το 27% του 2023. Η χρήση μικρών κοινωνικών βίντεο και εργαλείων τεχνητής νοημοσύνης (GenAI) αυξάνεται επίσης σε 27% σε σχέση με 16% το 2023.
Περαιτέρω, η τάση του «Laptop lugging», δηλαδή φέρνοντας το φορητό υπολογιστή μαζί στις διακοπές, σημειώνει την πρώτη της αύξηση από το 2021, καθώς το 49% των εργαζόμενων ταξιδιωτών σκοπεύει να δουλέψει, τουλάχιστον μερικώς, στο μεγαλύτερο ταξίδι αναψυχής της σεζόν των εορτών του 2024, σε σχέση με το 34% πέρσι. Οι πιο δημοφιλείς προορισμοί για τις μεγαλύτερες σε διάρκεια διακοπές των διεθνών ταξιδιωτών που εργάζονται κατά τη διάρκεια του ταξιδιού τους είναι η Ευρώπη σε ποσοστό 41%, το Μεξικό σε ποσοστό 20% και ο Καναδάς σε ποσοστό 14%, ακολουθώντας τις επιλογές του γενικού πληθυσμού που είναι ταξίδια σε Ευρώπη 36%, Μεξικό 23% και Καναδά 14%.
Σχετικά, η κα Κέιτ Φεράρα, αντιπρόεδρος και επικεφαλής τομέα μεταφορών, φιλοξενίας και υπηρεσιών των ΗΠΑ, Deloitte, δήλωσε μεταξύ άλλων ότι ο ενθουσιασμός για τα ταξίδια της περιόδου των εορτών συνεχίζει να αυξάνεται, καθώς οι ταξιδιώτες προσπαθούν να αξιοποιήσουν στο έπακρο τη σεζόν επισκεπτόμενοι φίλους και οικογένεια. Η αύξηση της συχνότητας των ταξιδιών ωθεί τους προϋπολογισμούς προς τα πάνω, δίνοντας στους παρόχους την ευκαιρία να εκμεταλλευτούν τις εορταστικές εμπειρίες. Οι ταξιδιώτες που επενδύουν στις γιορτινές τους αναμνήσεις θα μπορούσαν να δημιουργήσουν τη βάση για πιστότητα που θα διαρκέσει πολύ μετά την Πρωτοχρονιά, καταλήγει η κα Φεράρα.
Σημειώνεται ότι η Deloitte παρέχει κορυφαίες υπηρεσίες στους τομείς του ελέγχου, της συμβουλευτικής, της φορολογίας και της υποστήριξης σε πολλά από τα πιο αναγνωρισμένα παγκόσμια brands, συμπεριλαμβανομένων σχεδόν του 90% των εταιρειών του Fortune 500 και περισσότερων από 8.500 εταιρειών στις ΗΠΑ.
Διαβάστε ακόμα:
Τι προσελκύει τους ταξιδιώτες στη Βρετανία