Πλέον του 50% των ταξιδιωτών από την Κίνα, τη Βραζιλία, την Αυστραλία, τον Καναδά και τις ΗΠΑ, επιλέγουν την Ευρώπη ως ταξιδιωτικό προορισμό μεγάλων αποστάσεων το φετινό καλοκαίρι, σύμφωνα με τηνΕυρωπαϊκή Επιτροπή Ταξιδιών (ETC).
Ειδικότερα, η σχετική έρευνα της ETC αποκάλυψε ότι 1 στους 2 των ερωτηθέντων που προέρχονται από χώρες όπως η Κίνα, η Βραζιλία, η Αυστραλία, ο Καναδάς και οι Ηνωμένες Πολιτείες, εξέφρασαν μεγάλη επιθυμία αλλά και αισιοδοξία για ένα μακρινό ταξίδι στο εξωτερικό. Περαιτέρω, τα ευρήματα της έρευνας έδειξαν ότι η Ευρώπη παραμένει η κύρια επιλογή μακρινού προορισμού για το διάστημα Μαΐου-Αυγούστου 2023.
Παράλληλα, για το 32% των ταξιδιωτών, η χώρα τους θα είναι η επόμενη επιλογή για τις καλοκαιρινές τους διακοπές, κυρίως λόγω του κόστους των εμπειριών που προσφέρονται στον προορισμό.
Παρ’ όλα αυτά, οι δύο αγορές που έχουν την υψηλότερη πρόθεση για ταξίδια στην Ευρώπη το αμέσως επόμενο χρονικό διάστημα, είναι η Κίνα και η Βραζιλία. Ως αποτέλεσμα, το 73% των ερωτηθέντων στην Κίνα, ελπίζουν φέτος να επισκεφθούν την Ευρώπη. Από αυτό το ποσοστό, το 52% δήλωσε ισχυρή βεβαιότητα για την υλοποίηση των σχεδίων του.
Όσον αφορά τη Βραζιλία, το 52% των ερωτηθέντων δήλωσε ότι σκοπεύει να επισκεφθεί την Ευρώπη τους επόμενους μήνες, εκ των οποίων το 32% εξέφρασε μεγάλη πιθανότητα. Στις άλλες τρεις χώρες, την Αυστραλία, τον Καναδά και τις ΗΠΑ, το ταξιδιωτικό κλίμα είναι σχετικά παρόμοιο, με το 38%, το 37% και το 36% των ερωτηθέντων, αντίστοιχα, να σκοπεύουν να ταξιδέψουν στην Ευρώπη έως και τον Αύγουστο του 2023. Σημειώνεται ότι σε αυτήν την κατηγορία, οι ερωτηθέντες ήταν κάτω των 50 ετών.
Από την άλλη πλευρά, η Ιαπωνία είχε την πιο αδύναμη ταξιδιωτική πρόθεση, με μόνο το 26% των ερωτηθέντων να σχεδιάζει να ταξιδέψει εκτός της Ανατολικής Ασίας και μόνο το 15% να σκοπεύει να ταξιδέψει στην Ευρώπη. Επίσης, με βάση την έρευνα, παρατηρήθηκε αύξηση σχεδόν 10% στο κόστος των τοπικών τουριστικών προϊόντων και υπηρεσιών σε σύγκριση με την αντίστοιχη περίοδο του 2021 και του 2022.
3 βασικά κριτήρια για την επιλογή προορισμού
Επιπλέον, τα τρία βασικά κριτήρια για την επιλογή ενός προορισμού περιλαμβάνουν την αντιληπτή ασφάλεια (39%), τις τουριστικές εγκαταστάσεις (35%) και το κόστος των ταξιδιωτικών υπηρεσιών (32%). Περαιτέρω, η μείωση των εξόδων αγορών είναι η κορυφαία στρατηγική προϋπολογισμού για πολλούς ταξιδιώτες: Σύμφωνα με την ETC, η μείωση των εξόδων αγορών κατά 37% είναι η κορυφαία στρατηγική προϋπολογισμού για τους ταξιδιώτες του εξωτερικού.
Τι αναζητούν οι ταξιδιώτες
Οι παραθεριστές αναζητούν μειωμένες τιμές επιλέγοντας πακέτα all inclusive, χρησιμοποιώντας προγράμματα επιβράβευσης και ψάχνοντας φθηνότερα καταλύματα (σε ποσοστό 30%). Επιπλέον, οι ταξιδιώτες χρησιμοποιούν λιγότερο ακριβά εστιατόρια και επιλέγουν επιλογές για self-catering (26%).
Τα διεθνούς φήμης ορόσημα, εξακολουθούν να έχουν βαρύτητα για το 29% των επισκεπτών μεγάλων αποστάσεων όταν επιλέγουν έναν ταξιδιωτικό προορισμό. Ωστόσο, η σημασία τους είναι πλέον εφάμιλλη με τις ευνοϊκές καιρικές συνθήκες στον προορισμό, σε ποσοστό 30%. Τέλος, η έρευνα αποκάλυψε ότι το 21% των ερωτηθέντων δίνουν προτεραιότητα σε προορισμούς που προστατεύουν τη φυσική και πολιτιστική τους κληρονομιά, ενώ μόνο το 15% θεωρεί σημαντική την επίσκεψη σε λιγότερο πολυσύχναστους προορισμούς.
Διαβάστε ακόμα:
Ποια είναι τα κρίσιμα ζητήματα για τον ελληνικό τουρισμό
Πόσα θα ξοδέψουν οι Αμερικανοί για τις διακοπές τους φέτος
Cittaslow: «Αργές» πόλεις για απολαυστικές εμπειρίες διακοπών