Επιβεβαιώνοντας τις προβλέψεις για ένα ιστορικό ρεκόρ, η Ελλάδα υπερέβη, ήδη, από το δεκάμηνο του 2023 την επίδοση των ταξιδιωτικών εισπράξεων που είχε καταγράψει στο σύνολο του 2019.
Έτσι, μετά τα 18,2 δισ. ευρώ εισπράξεων το 2019 και αφού μεσολάβησαν 3 ιδιαίτερες χρονιές, που στιγμάτισαν τον τουρισμό από την πτώση όλων των μεγεθών λόγω της πανδημίας και στη συνέχεια από την προσπάθεια ανόδου, οι ταξιδιωτικές εισπράξεις στο διάστημα Ιανουαρίου – Οκτωβρίου 2023 έφθασαν στο υψηλότερο επίπεδο που έχει σημειωθεί ποτέ στη χώρα μας. Μετά από αυτή την επίδοση όλα δείχνουν ότι στο το σύνολο του 2023 οι εισπράξεις θα κινηθούν σίγουρα πάνω από τα 20 δισ. ευρώ.
Ειδικότερα, σύμφωνα με την ανάλυση στοιχείων που δημοσιοποίησε πριν από λίγο η Τράπεζα της Ελλάδος, για το δεκάμηνο οι ταξιδιωτικές εισπράξεις αυξήθηκαν κατά 14,7% και διαμορφώθηκαν στα 19,61 δισ. ευρώ από 17,1 δισ. ευρώ το ίδιο διάστημα του 2022 και 10,05 δισ. ευρώ το δεκάμηνο του 2021. Επίσης, οι αφίξεις ξένων τουριστών έως και τον Οκτώβριο παρουσίασαν αύξηση κατά 17% σε σχέση με την ίδια περίοδο του 2022.
Τον Οκτώβριο οι ταξιδιωτικές εισπράξεις αυξήθηκαν κατά 10,2% φθάνοντας σε 1,69 δισ. ευρώ από 1,54 δισ. ευρώ τον ίδιο μήνα του 2022 και 1,29 δισ. ευρώ τον Οκτώβριο του 2021. Επίσης, οι αφίξεις των τουριστών από το εξωτερικό τον Οκτώβριο αυξήθηκαν κατά 14% σε σχέση με τον ίδιο μήνα του 2022.
Οι ταξιδιωτικές δαπάνες των Ελλήνων στο εξωτερικό
Αύξηση κατέγραψαν στο δεκάμηνο και τον Οκτώβριο και οι ταξιδιωτικές δαπάνες των Ελλήνων στο εξωτερικό. Όπως δείχνουν τα στοιχεία της Τράπεζας της Ελλάδος οι Έλληνες στα ταξίδια τους εκτός της χώρας για το διάστημα Ιανουαρίου -Οκτωβρίου δαπάνησαν πάνω από 2 δισ. ευρώ από 1,6 δισ. ευρώ την αντίστοιχη περίοδο του 2022 και 883,7 εκατ. ευρώ το δεκάμηνο του 2021. Επίσης, οι ταξιδιωτικές δαπάνες των Ελλήνων τον Οκτώβριο έφθασαν σε 196,8 εκατ. ευρώ από 186,3 εκατ. ευρώ τον ίδιο μήνα του 2022 και 161,5 εκατ. ευρώ τον Οκτώβριο του 2021.
Διαβάστε ακόμα:
Οι εφαρμογές που αλλάζουν τα πάντα στη λειτουργία των ξενοδοχείων
Oι χριστουγεννιάτικες προτάσεις του Bread B.C.
Η ανθεκτικότητα και η «κρυμμένη υπεραξία» του ελληνικού τουρισμού