Ο αριθμός των επισκεπτών στην Αττική ως και το τέλος του τρίτου τριμήνου του 2024 ανήλθε σε 6,658 εκατ. αρκετά αυξημένος σε σχέση με την αντίστοιχη περίοδο των ετών 2023 και 2019 (6,045 εκατ. και 4,654 εκατ. αντίστοιχα) σύμφωνα με στοιχεία της Τράπεζας της Ελλάδος.

12

Αντίστοιχα ο αριθμός των διανυκτερεύσεων στην Αττική ανήλθε σε 35,95 εκατ. ως και το τέλος του τρίτου τριμήνου 2024, έναντι 33,64 εκατ. και 26,58 εκατ. το αντίστοιχο χρονικό διάστημα του 2023 και του 2019 αντίστοιχα.

Οι ταξιδιωτικές εισπράξεις στην Αττική εμφανίζονται επίσης αυξημένες σε σχέση με τα προηγούμενα έτη. Ειδικότερα, ανήλθαν σε 3,49 δισ. ευρώ ως και το τέλος του τρίτου τριμήνου του 2024, έναντι 2,9 δισ. ευρώ ως και το τέλος του τρίτου τριμήνου του 2023 και 2,04 δισ. ευρώ το αντίστοιχο του 2019. Η δαπάνη ανά επίσκεψη ως και το τέλος του τρίτου τριμήνου 2024 ανέρχεται στα 523 ευρώ, έναντι 479 και 438 ευρώ το αντίστοιχο χρονικό διάστημα του 2023 και του 2019 αντίστοιχα.

Η Περιφέρεια Αττικής αξιολογώντας τα αποτελέσματα στοχευμένων ερευνών σε χώρες του εξωτερικού, αλλά και σε ξένους τουρίστες στην Αθήνα, στο πλαίσιο του Παρατηρητηρίου Βιώσιμης Τουριστικής Ανάπτυξης της Περιφέρειας από τον Σεπτέμβριο του 2023 μέχρι και τον Μάϊο του 2024, προκύπτει ότι η Αττική διαθέτει ισχυρά πλεονεκτήματα στην ιστορία, στα μνημεία και στον πολιτισμό (69,1%), ενώ σημαντική ήταν η επιρροή των ιστοσελίδων ταξιδιωτικών κρατήσεων (64,3%) και των συστάσεων φίλων (40%). Η πλειοψηφία των ταξιδιωτών προγραμμάτισε το ταξίδι ανεξάρτητα (85,2%), ενώ οι επισκέπτες ικανοποιήθηκαν από τα αξιοθέατα (94,6%), το φαγητό (93,6%), και την αναλογία ποιότητας και τιμής (83,2%).

Συνολικά, οι έρευνες εξωτερικού υπογραμμίζουν την υψηλή επιθυμία για ταξίδια αναψυχής και την προτίμηση για παραθαλάσσιους προορισμούς. Η Αττική είναι γνωστή σε σημαντικό ποσοστό των κατοίκων του Ηνωμένου Βασιλείου και της Γερμανίας, με τις θετικές εμπειρίες να αποτελούν κίνητρο για μελλοντικές επισκέψεις. Ωστόσο, το υψηλό κόστος παραμένει σημαντικό εμπόδιο για πολλούς ταξιδιώτες.

		array(1) {
  [0]=>
  array(5) {
    ["file"]=>
    array(24) {
      ["ID"]=>
      int(438718)
      ["id"]=>
      int(438718)
      ["title"]=>
      string(6) "ATTIKI"
      ["filename"]=>
      string(17) "ATTIKI-scaled.jpg"
      ["filesize"]=>
      int(563630)
      ["url"]=>
      string(66) "https://www.travel.gr/wp-content/uploads/2025/02/ATTIKI-scaled.jpg"
      ["link"]=>
      string(106) "https://www.travel.gr/how_to_travel/travel-news/i-aktinografia-ton-taxidioton-stin-at/attachment/attiki-6/"
      ["alt"]=>
      string(0) ""
      ["author"]=>
      string(2) "24"
      ["description"]=>
      string(24) "Αθήνα/Photo: Pexels"
      ["caption"]=>
      string(0) ""
      ["name"]=>
      string(8) "attiki-6"
      ["status"]=>
      string(7) "inherit"
      ["uploaded_to"]=>
      int(438674)
      ["date"]=>
      string(19) "2025-02-13 12:56:28"
      ["modified"]=>
      string(19) "2025-02-13 13:00:57"
      ["menu_order"]=>
      int(0)
      ["mime_type"]=>
      string(10) "image/jpeg"
      ["type"]=>
      string(5) "image"
      ["subtype"]=>
      string(4) "jpeg"
      ["icon"]=>
      string(58) "https://www.travel.gr/wp-includes/images/media/default.png"
      ["width"]=>
      int(2036)
      ["height"]=>
      int(2560)
      ["sizes"]=>
      array(18) {
        ["thumbnail"]=>
        string(66) "https://www.travel.gr/wp-content/uploads/2025/02/ATTIKI-scaled.jpg"
        ["thumbnail-width"]=>
        int(119)
        ["thumbnail-height"]=>
        int(150)
        ["medium"]=>
        string(66) "https://www.travel.gr/wp-content/uploads/2025/02/ATTIKI-scaled.jpg"
        ["medium-width"]=>
        int(239)
        ["medium-height"]=>
        int(300)
        ["medium_large"]=>
        string(66) "https://www.travel.gr/wp-content/uploads/2025/02/ATTIKI-scaled.jpg"
        ["medium_large-width"]=>
        int(768)
        ["medium_large-height"]=>
        int(966)
        ["large"]=>
        string(66) "https://www.travel.gr/wp-content/uploads/2025/02/ATTIKI-scaled.jpg"
        ["large-width"]=>
        int(814)
        ["large-height"]=>
        int(1024)
        ["1536x1536"]=>
        string(66) "https://www.travel.gr/wp-content/uploads/2025/02/ATTIKI-scaled.jpg"
        ["1536x1536-width"]=>
        int(1222)
        ["1536x1536-height"]=>
        int(1536)
        ["2048x2048"]=>
        string(66) "https://www.travel.gr/wp-content/uploads/2025/02/ATTIKI-scaled.jpg"
        ["2048x2048-width"]=>
        int(1629)
        ["2048x2048-height"]=>
        int(2048)
      }
    }
    ["desc"]=>
    bool(true)
    ["image_position"]=>
    string(6) "center"
    ["image_link_to"]=>
    string(0) ""
    ["open_link_in_new_tab"]=>
    bool(false)
  }
}
	

Από τους επισκέπτες από το Ηνωμένο Βασίλειο, το 50,3% έχει επισκεφθεί την Ελλάδα και το 83,5% επιθυμεί να την επισκεφθεί ξανά, με το υψηλό κόστος (30,1%) και τα γλωσσικά εμπόδια (19,4%) να αποτελούν τα κύρια εμπόδια. Αντίστοιχα, το 56,3% των ερωτηθέντων από τη Γερμανία έχει επισκεφθεί ξανά την Ελλάδα ενώ το 87,6% επιθυμεί να την επισκεφθεί ξανά. Το υψηλό κόστος (32,7%) και η έλλειψη ενημέρωσης (18,2%) αποτελούν εμπόδια για εκείνους που δεν επιθυμούν να ταξιδέψουν. Η αναγνωρισιμότητα της Αττικής στους κατοίκους της Γαλλίας και Ιταλίας παραμένει μέτρια, με τις πηγές πληροφόρησης να διαφοροποιούνται, κυρίως ανάμεσα σε προσωπικές επαφές και ταξιδιωτικά πρακτορεία.

Από την έρευνα στις χώρες της Σκανδιναβίας, προκύπτει υψηλή αναγνωσιμότητα της Αττικής και θετικές εντυπώσεις από τη διαμονή τους. Στο πλαίσιο της εξειδίκευσης του Οδικού Χάρτη Ανάπτυξης των Θεματικών Μορφών Τουρισμού στην Περιφέρεια Αττικής, διενεργήθηκαν έρευνες αναζήτησης στο διαδίκτυο σε 28 χώρες, που αξιολογήθηκαν ως ώριμες, νέες και δυναμικές σε σχέση με την Αττική. Οι έρευνες αρχικά πραγματοποιήθηκαν για το σύνολο των επιλεγμένων χωρών στα αγγλικά. Προέκυψαν ειδικά ενδιαφέροντα στον πολιτισμό, στη γαστρονομία, στον τουρισμό υπαίθρου, στoν ψηφιακό νομαδισμό, στον θαλάσσιο και στον συνεδριακό τουρισμό, καθώς και στον εκπαιδευτικό και αθλητικό τουρισμό.

Ιδιαίτερα σημαντικό είναι το εύρημα της αύξησης της αναγνωρισιμότητας και διεισδυτικότητας της Αττικής σε θεματικές μορφές τουρισμού, στις περιπτώσεις που οι έρευνες διεξάγονταν στις επίσημες γλώσσες των χωρών, γεγονός που διαφοροποιεί τις στρατηγικές επικοινωνίας και περιεχομένου από γενικές σε περισσότερο στοχευμένες, με έμφαση και την καθομιλούμενη γλώσσα κάθε χώρας, για ομάδες χωρών με ανάλογα χαρακτηριστικά (Ισπανία, Γαλλία, Ιταλία και Γερμανία).

Διαβάστε ακόμα:

ΙΝΣΕΤΕ: Πώς θα επηρεάσουν τον ελληνικό τουρισμό οι εξελίξεις στην παγκόσμια οικονομία και στις αγορές της εισερχόμενης ταξιδιωτικής κίνησης

Μελέτη: Ποια είναι τα οφέλη της ελληνικής οικονομίας από τον ξενοδοχειακό κλάδο

Διεύρυνση της τουριστικής σεζόν για την Ελλάδα το 2024