Ένα σχέδιο δράσης για βιώσιμη ανάπτυξη, το οποίο εστιάζει στην ανάγκη επένδυσης σε υποδομές για τη διατήρηση της ομαλής λειτουργίας του κλάδου της κρουαζιέρας και την ενίσχυση της ελκυστικότητας της Ελλάδας ως αγορά κρουαζιέρας παρουσίασε ο Pierfrancesco Vago, Πρόεδρος της Διεθνούς Ένωσης Εταιρειών Κρουαζιέρας (CLIA) και Εκτελεστικός Πρόεδρος της MSC Cruises κατά τη διάρκεια ομιλίας του στο 7o Posidonia Sea Tourism Forum που πραγματοποιείται στη Θεσσαλονίκη.
«Η Ελλάδα είναι σημαντικός κόμβος κρουαζιέρας στη Μεσόγειο, με σπουδαίες προοπτικές περαιτέρω ανάπτυξης. Έχοντας αναπτύξει σημαντικά τις δυνατότητες homeporting, προτεραιότητα τώρα είναι να συνεργαστούν τα λιμάνια, οι εταιρείες κρουαζιέρας και οι αρμόδιες αρχές ώστε να δημιουργήσουν κατάλληλες υποδομές και περιβάλλον λειτουργίας σε βάθος χρόνου», δήλωσε ο Pierfrancesco Vago.
Οι προτεινόμενες βασικές δράσεις του κ. Vago είναι η συνεργασία για την ανάδειξη νέων προορισμών, τη δημιουργία κατάλληλων λιμενικών υποδομών και περιβάλλοντος λειτουργίας, την ανάπτυξη βιώσιμων τουριστικών πρακτικών και νέων λύσεων στην ξηρά που να συνδυάζονται με τις περιβαλλοντικές τεχνολογίες που αναπτύσσονται στα πλοία και η υποστήριξη της ανάπτυξης νέων καυσίμων, καθώς και την ανάπτυξη των δεξιοτήτων της επόμενης γενιάς ναυτικών.
Ο κ. Vago ηγείται αντιπροσωπείας υψηλού επιπέδου της CLIA στο Φόρουμ, στην οποία συμμετέχουν οι Marie-Caroline Laurent, Γενική Διευθύντρια Ευρώπης, Sascha Gill, Αντιπρόεδρος για θέματα Βιωσιμότητας, Μαρία Δεληγιάννη, Διευθύντρια Ανατολικής Μεσογείου, και Andy Harmer, Διευθύνων Σύμβουλος της CLIA Ηνωμένου Βασιλείου & Ιρλανδίας.
Η σημασία της περιοχής της Μεσογείου για τα ταξίδια κρουαζιέρας μετά την πανδημία ήταν μεταξύ των κορυφαίων θεμάτων που συζητήθηκαν στην έναρξη του Forum. «Με τέτοια ζωντάνια και πολιτιστική ποικιλία, η περιοχή της Μεσογείου είναι ένα από τα πιο αγαπημένα μέρη του κόσμου για να επισκεφτεί κάποιος. Αυτή η μαγευτική περιοχή προσφέρει πολλά ακόμα μέρη για να ανακαλύψει κανείς και ο θαλάσσιος τουρισμός είναι ο καλύτερος τρόπος. Ο τουρισμός κρουαζιέρας είναι μια πραγματική ευκαιρία για νέους προορισμούς, όπως απομακρυσμένες νησιωτικές και παραθαλάσσιες περιοχές, και φέρνει σημαντικά κοινωνικά και οικονομικά οφέλη σε περισσότερες κοινότητες», δήλωσε η Marie-Caroline Laurent, Γενική Διευθύντρια της CLIA στην Ευρώπη.
Η ομάδα της CLIA τοποθετήθηκε πάνω σε όλα τα σημαντικά θέματα και τις βασικές προτεραιότητες για τον κλάδο, συμμετέχοντας στα σχετικά πάνελ αλλά και οργανώνοντας ειδικές συνεδρίες. Η βιώσιμη κρουαζιέρα βρίσκεται στην κορυφή αυτών των προτεραιοτήτων, καθώς τα μέλη της CLIA έχουν δεσμευτεί να υλοποιήσουν το όραμα για καθαρές μηδενικές εκπομπές έως το 2050 και έχουν αναλάβει ήδη δράση για να κάνουν αυτό το όραμα πραγματικότητα, εξοπλίζοντας τα πλοία ώστε να συνδέονται με παράκτια ηλεκτρική ενέργεια, μειώνοντας τις εκπομπές προς όφελος των τοπικών πληθυσμών και επενδύοντας στην ανάπτυξη νέων βιώσιμων καυσίμων και τεχνολογιών για τα πλοία τους.
Στο πλαίσιο του Forum η CLIA διοργάνωσε μια συνεδρία με θέμα «Pathways to Net Zero», με συντονιστή τον Sascha Gill, Αντιπρόεδρο της CLIA για θέματα Βιωσιμότητας. Η συνεδρία κάλυψε θέματα που κυμαίνονται από την απαλλαγή από τις εκπομπές άνθρακα, τις λιμενικές υποδομές και τις απαιτήσεις ασφάλειας, έως τις αρχές του Πλαισίου Poseidon, διερευνώντας τις διαθέσιμες επιλογές για την επίτευξη καθαρών μηδενικών εκπομπών και τις προκλήσεις που πρέπει να ξεπεραστούν.
Η ενημέρωση και ευαισθητοποίηση σχετικά με τις δυνατότητες σταδιοδρομίας στον κλάδο της κρουαζιέρας είναι μία ακόμα προτεραιότητα για την CLIA, ιδιαίτερα το 2023 που έχει ανακηρυχθεί Ευρωπαϊκό Έτος Δεξιοτήτων. Η Μαρία Δεληγιάννη, Διευθύντρια Ανατολικής Μεσογείου της CLIA, θα είναι μεταξύ των συμμετεχόντων στο «YES to SEApping Forum» που θα πραγματοποιηθεί αύριο, υποστηρίζοντας αυτή τη σημαντική πρωτοβουλία ενημέρωσης των νέων για το ρόλο της ναυτιλίας και του θαλάσσιου τουρισμού στη γαλάζια οικονομία και αναδεικνύοντας την ευκαιρία της Ελλάδας να αναπτύξει τις δεξιότητες της επόμενης γενιάς ναυτικών.
Η ευκαιρία για τις εταιρείες κρουαζιέρας να εμπλουτίσουν τα δρομολόγια τους με νέους προορισμούς καθώς και η αυξανόμενη σημασία λιγότερο γνωστών προορισμών βρίσκονται επίσης στην ατζέντα του φετινού Forum. Η CLIA, σε συνεργασία με την Ομοσπονδία Ελληνικών Ενώσεων Τουριστικών & Ταξιδιωτικών Γραφείων (FedHATTA) διοργανώνει ένα Workshop στη διάρκεια του οποίου ο Andy Harmer, Διευθύνων Σύμβουλος της CLIA Ηνωμένου Βασιλείου και Ιρλανδίας, μαζί με άλλους ειδικούς του κλάδου, θα συζητήσουν πώς οι ταξιδιωτικοί πράκτορες μπορούν να επωφεληθούν από την αυξημένη ζήτηση για διακοπές κρουαζιέρας.
Οι εταιρείες κρουαζιέρας συνεργάζονται διαχρονικά με τους προορισμούς που επισκέπτονται για να εφαρμόζουν λύσεις τουριστικής διαχείρισης οι οποίες διατηρούν εξαιρετική την ταξιδιωτική εμπειρία για τους επισκέπτες. Ο τουρισμός κρουαζιέρας βασίζεται πολύ στη συστηματική διαχείριση, πράγμα που σημαίνει ότι μπορεί να γίνει αποτελεσματικός σχεδιασμός των ταξιδιών εκ των προτέρων. Οι επενδύσεις σε νέους λιμενικούς προορισμούς και υποδομές θα μπορούσαν να διαδραματίσουν καθοριστικό ρόλο στο ξεκλείδωμα των προοπτικών μελλοντικής ανάπτυξης της κρουαζιέρας, μειώνοντας παράλληλα την πίεση σε δημοφιλείς προορισμούς.
Η πρόθεση για κρουαζιέρα εμφανίζεται πλέον υψηλότερη από ό,τι πριν από την πανδημία με αναμενόμενο όγκο επιβατών για το 2023 στα 27-33 εκατομμύρια παγκοσμίως.
Διαβάστε ακόμα:
Wave Awards: Η Ελλάδα «Αγαπημένος Προορισμός Κρουαζιέρας»
Πειραιάς: Διατηρείται η δυναμική της κρουαζιέρας και το 2023