Οι Κινέζοι θα ξοδέψουν κατά τη φετινή χρονιά περί τα 250 δισ. δολ. για ταξίδια σε διεθνές επίπεδο σύμφωνα με εκτιμήσεις του Παγκόσμιου Συμβουλίου Ταξιδιών και Τουρισμού.
Η επιστροφή των Κινέζων στην παγκόσμια τουριστική σκηνή επιβεβαιώνεται και από τα δεδομένα κρατήσεων της Sabre, που κατέγραψαν μια αύξηση της τάξης του 392% στις εξερχόμενες ταξιδιωτικές κρατήσεις από την ηπειρωτική Κίνα για το 2024, σε σύγκριση με το προηγούμενο έτος.
Η ανάκαμψη του τουρισμού
Πριν την πανδημία, οι Κινέζοι ταξιδιώτες πραγματοποίησαν 155 εκατ. διεθνή ταξίδια, ξοδεύοντας συνολικά 245 δισ. δολ. Με την Κίνα να καθυστερεί στην άρση των ταξιδιωτικών περιορισμών λόγω της πανδημίας σε σύγκριση με άλλες χώρες, η επιστροφή των Κινέζων στα διεθνή ταξίδια δεν ήταν άμεση. Η μεγάλη ανάκαμψη του εξερχόμενου τουρισμού από την Κίνα, που αναμενόταν το 2023, δεν πραγματοποιήθηκε, αλλά η κατάσταση φαίνεται ότι αλλάζει ραγδαία τη φετινή χρονιά.
Όπως καταδεικνύουν τα κύρια ευρήματα της έρευνας που έγινε βάσει των δεδομένων των κρατήσεων, οι ταξιδιωτικές κρατήσεις από την ηπειρωτική Κίνα για το 2024, έχουν αυξηθεί κατά 392% παγκοσμίως, με ορισμένους προορισμούς να διαπιστώνουν αυξήσεις άνω του 2.000%. Περαιτέρω, οι Κινέζοι ταξιδιώτες επωφελούνται από αμοιβαίες συμφωνίες χωρίς βίζα με χώρες σε όλο τον κόσμο, ενώ παράλληλα, οι τιμές των αεροπορικών εισιτηρίων έχουν μειωθεί, καθιστώντας τα ταξίδια πιο προσιτά.
Οι ταχύτερα αναπτυσσόμενες διαδρομές για τους Κινέζους ταξιδιώτες το 2024, περιλαμβάνουν το Μακάο, την Αυστραλία, την Ιαπωνία, τη Ρωσία και το Μπαγκλαντές και για την πραγματοποίησή τους, επιλέγουν εκ νέου την Business Class θέση, με την παράλληλη αύξηση της ζήτησης για την Premium Economy. Μάλιστα, σε ορισμένες διαδρομές, η εξερχόμενη χωρητικότητα αεροπορικών δρομολογίων έχει αυξηθεί κατά περισσότερο από 3.000%.
Αγαπημένοι προορισμοί
Οι δημοφιλέστεροι προορισμοί για τους Κινέζους ταξιδιώτες έχουν αλλάξει. Η Αυστραλία και η Μαλαισία έχουν εισέλθει στην πρώτη δεκάδα, με την Αυστραλία να ανεβαίνει 7 θέσεις και τη Μαλαισία από την 18η στην 9η θέση. Ο Καναδάς και η Ισπανία βγήκαν από την πρώτη δεκάδα, ενώ η Νότια Κορέα και η Ιαπωνία ανέβηκαν στις πρώτες θέσεις.
Η επιστροφή στην Ευρώπη
Οι Κινέζοι τουρίστες επιστρέφουν στην Ευρώπη, και αυτό γίνεται ιδιαίτερα αισθητό στις δημοφιλείς πόλεις της γηραιάς ηπείρου. Ειδικότερα, το Λονδίνο έχει μετακινηθεί από την 5η θέση στην 1η θέση, όσον αφορά τις πόλεις που επισκέφθηκαν οι Κινέζοι ταξιδιώτες σε σύγκριση με το 2023. Παράλληλα, η Ιταλία βρίσκεται στους 10 κορυφαίους παγκόσμιους προορισμούς για Κινέζους ταξιδιώτες, με τη Ρώμη να κατατάσσεται στη 2η θέση μεταξύ των προτιμώμενων πόλεων, με αύξηση 212% σε σύγκριση με το 2023, ενώ το Μιλάνο είναι 6ο, παρουσιάζοντας άνοδο 220%.
Επίσης, η Ισπανία βρίσκεται στους 20 κορυφαίους παγκόσμιους προορισμούς για Κινέζους ταξιδιώτες, με τη Μαδρίτη να κατατάσσεται στην 5η θέση μεταξύ των προτιμώμενων πόλεων, με αύξηση 237% σε σύγκριση με το 2023, ενώ η Βαρκελώνη κατατάσσεται στην 9η θέση, με άνοδο 280%. Περαιτέρω, η Γαλλία βρίσκεται στους 25 κορυφαίους παγκόσμιους προορισμούς για τους Κινέζους ταξιδιώτες και το Παρίσι κατατάσσεται στην 4η θέση μεταξύ των προτιμώμενων πόλεων, με αύξηση 317% σε σύγκριση με το 2023.
Ο αντίκτυπος των συμφωνιών χωρίς βίζα
Η Κίνα ήταν ουσιαστικά κλειστή για εισερχόμενο και εξερχόμενο τουρισμό, από την αρχή της πανδημίας. Ωστόσο, από τον Ιανουάριο του 2023, αυτό άλλαξε ραγδαία, με τις συμφωνίες χωρίς βίζα να εξελίσσονται και να επεκτείνονται. Για παράδειγμα, η Κίνα υπέγραψε αμοιβαία συμφωνία για 30 ημέρες χωρίς βίζα με τη Σιγκαπούρη, η οποία τέθηκε σε ισχύ από τις 9 Φεβρουαρίου.
Όπως αναφέρεται σχετικά ο τουριστικός τομέας πρέπει να κατανοήσει βαθιά τις ανάγκες των Κινέζων ταξιδιωτών, να επενδύσει στην παροχή των επιθυμητών εμπειριών και να προσαρμοστεί στις νέες ταξιδιωτικές τάσεις για να τους κερδίσει. Με το ποσοστό των Κινέζων που έχουν διαβατήριο να είναι περίπου 13%, αλλά να αυξάνεται κάθε χρόνο, η σημασία των Κινέζων ταξιδιωτών για όλους τους τομείς του τουριστικού τομέας, μπορεί μόνο να αυξηθεί.
Ο πολιτισμός, κίνητρο για την επίσκεψη των Κινέζων στη χώρα μας
Όπως έχει διαπιστωθεί οι Κινέζοι ενδιαφέρονται για τον πολιτιστικό τουρισμό στη χώρα μας ενώ σημαντικό είναι το γεγονός ότι ταξιδεύουν και σε εκτός αιχμής περιόδους. Να σημειωθεί ότι πρόσφατα οι εμβληματικές μορφές της Μήδειας, της Μαρίας Κάλλας και της Μελίνας Μερκούρη «ζωντάνεψαν» στις έντεκα παραστάσεις του θεατρικού μονολόγου «Women of Passion, Women of Greece», που παρουσιάστηκε σε 4 κινεζικές πόλεις, στο πλαίσιο του 2ου Διεθνούς Φεστιβάλ «International Monodrama Festival».
Η Υπηρεσία ΕΟΤ Κίνας υποστήριξε τις παραστάσεις ως «χρυσός χορηγός», μετά από πρόταση του Σινο-Ελληνικού Συνδέσμου Παραστατικών Τεχνών, καθώς όπως αναφέρθηκε ο ελληνικός πολιτισμός αποτελεί έναν από τους κυριότερους παράγοντες προσέλκυσης Κινέζων επισκεπτών στη χώρα μας.
Οι παραστάσεις της «Καλλιτεχνικής Εταιρείας ΑΞΑΝΑ» και της Αμαξοστοιχίας-Θεάτρου το Τρένο στο Ρουφ, σε σκηνοθεσία της Τατιάνας Λύγαρη, με ερμηνεύτρια την Εβελίνα Αραπίδη και έναν μουσικό επί σκηνής, δόθηκαν διαδοχικά στις πόλεις Πεκίνο, Σιντζιάζχουαν, Πενγκζού και Τσενγκντού και συνολικά τις παρακολούθησαν περισσότεροι από 4.000 θεατές.
Δημιουργία νέων τουριστικών πακέτων προς την Ελλάδα
Στην πρεμιέρα, που πραγματοποιήθηκε στο Θέατρο Oriental Art Space του Πεκίνου με την παρουσία του πρέσβη της Ελλάδας στην Κίνα, Ευγένιου-Δημήτριου Καλπύρη, και στελεχών της ελληνικής πρεσβείας, παραβρέθηκαν μεταξύ άλλων εκπρόσωποι ταξιδιωτικών πρακτορείων και εταιρειών δημοσίων σχέσεων της χώρας, προσκεκλημένοι από τον ΕΟΤ. Στο περιθώριο της παράστασης, ο προϊστάμενος της Υπηρεσίας ΕΟΤ Κίνας, Παύλος Μούρμας, και ο αναπληρωτής προϊστάμενος της ίδιας υπηρεσίας, Μιχάλης Μιχαηλίδης, είχαν εκτενή συζήτηση με τον CEO της Crown International Travel Group, Iqbal Hassan, σχετικά με τη δημιουργία νέων τουριστικών πακέτων προς την Ελλάδα.
Ακόμα, σε όλες τις παραστάσεις το κοινό είχε την ευκαιρία να προμηθευτεί πληροφοριακό υλικό του ΕΟΤ για την Ελλάδα και να παρακολουθήσει το προωθητικό σποτ του οργανισμού «Greece – A life changing experience».
Οι παραστάσεις προβλήθηκαν από κινεζικά ΜΜΕ, από αναρτήσεις της ελληνικής πρεσβείας στο Πεκίνο και της πρεσβείας της Κίνας στην Αθήνα, καθώς και από αναρτήσεις των θεατών στα social media και ειδικά στο κορυφαίο κινεζικό μέσο κοινωνικής δικτύωσης, πληρωμών και αγοράς ποικίλων υπηρεσιών (ταξίδια κ.ά.) WeChat.
Διαβάστε ακόμα:
9 πράγματα που η τεχνολογία δεν μπορεί να αντικαταστήσει στον τουρισμό
Η Ελλάδα παραμένει μέσα στις κορυφαίες επιλογές των Βρετανών για διακοπές