Σε μία νέα εποχή, την εποχή του «εγώ» φαίνεται να εισέρχονται τα ταξίδια πολυτελείας, με τους εκπροσώπους τους να οργανώνονται για να υποδεχθούν τη νέα ταξιδιωτική κατάσταση, η οποία αναμένεται να διαφέρει κατά πολύ από τις τάσεις που επικράτησαν πριν και μετά την πανδημία.
Ειδικότερα, σε πρόσφατη συζήτηση για την Τέχνη της Βρετανικής Φιλοξενίας που διοργανώθηκε από τον Walpole, επίσημο φορέα στον τομέα της πολυτέλειας του Ηνωμένου Βασιλείου, τα μέλη της κοινότητας των βρετανικών brands πολυτελούς lifestyle και ταξιδιού, διερεύνησαν τα ευρήματα του The Art of British Luxury Hospitality, της τέχνης που συνιστά την φιλοξενία πολυτελείας.
Μεταξύ άλλων, στο πάνελ συμμετείχαν οι κ.κ. Charles Oak, διευθυντής του ξενοδοχείου The Londoner, Julia Perowne, ιδρύτρια και διευθύνουσα σύμβουλος της Perowne International, Jules Maury, επικεφαλής προγράμματος για το Scott Dunn Private, Jenny Southan CEO του Globetrender και Gary Franklin, ανώτερος αντιπρόεδρος τρένου και κρουαζιέρας στο Belmond.
Στο πλαίσιο της συζήτησης, αναλύθηκε το αναδυόμενο ζήτημα της εποχής του εγωισμού στα ταξίδια. Ειδικότερα, η κα Southan ανέφερε ότι κυρίως ο τουρισμός πολυτελείας, φαίνεται να εισέρχεται στην εποχή του «εγώ». Από τη μια πλευρά, ο τουριστικός κόσμος έχει μιλήσει πολύ για βιωσιμότητα και υπεύθυνα ταξίδια, αλλά ταυτόχρονα κάνει αισθητή την παρουσία του ένας μεγάλος όγκος πλούτου, ιδίως στην Ασία. Το γεγονός αυτό, αναμένεται να δημιουργήσει μία νέου είδους ώθηση, η οποία θα εκδηλωθεί ως επιδίωξη της αυτοϊκανοποίησης, του ηδονισμού, της παρακμής, της τέρψης, της περιποίησης, εν κατακλείδι ικανοποίησης του «εγώ».
Υπάρχει δηλαδή μία αντίφαση, η οποία έγκειται κατά κύριο λόγο στην ανθρώπινη φύση: Τα ανθρώπινα όντα είναι απίστευτα ανθεκτικά και μαζί με αυτό έρχεται αυτή η αίσθηση άρνησης. Οι άνθρωποι μπορούν και συνεχίζουν, ακόμη και όταν ο κόσμος βιώνει καταστροφές, κάτι που είναι καλό μεν από τη μία, αλλά μπορεί επίσης να γίνει και επιζήμιο. Ωστόσο αυτή είναι η κατεύθυνση των πραγμάτων, σύμφωνα με τα συμπεράσματα των ειδικών, καθώς με κάθε τάση, γεννιέται μια αντίθετη τάση.
Αυτά τα παράδοξα, δεν είναι άγνωστα στη φύση, αλλά ούτε και στα ταξίδια. Τα ταξίδια, αφενός, θα είναι πολύ πιο ηθικά και βιώσιμα, αλλά ο ταξιδιωτικός κλάδος πρέπει να αποτρέψει πια την τάση απόδοσης εξακολουθητικής ευθύνης στους καταναλωτές. Για παράδειγμα, το αποτύπωμα του άνθρακα, κάνει τους ταξιδιώτες να αισθάνονται άσχημα, αλλά από την άλλη θέλουν να ταξιδέψουν, να βιώσουν νέες εμπειρίες και να περάσουν όμορφα. Συνεπώς, ο ταξιδιωτικός κλάδος είναι εκείνος που θα πρέπει να τους κρατήσει μακριά από ενοχές και να φροντίσει ώστε να μειώσει ο ίδιος το αποτύπωμα του άνθρακα, επισημαίνει η κα Southan.
Η αύξηση του πλούτου δημιουργεί νέες ταξιδιωτικές τάσεις
Τα ταξίδια αναμένεται να έχουν αξία 15,5 τρισ. δολαρίων μέχρι το 2030, από τα 9,5 τρισ. δολάρια που έχουν σήμερα. Αυτή τη στιγμή στον πλανήτη, υπάρχουν περίπου 2.700 δισεκατομμυριούχοι- από αυτούς, υπάρχουν 171 δισεκατομμυριούχοι και 2,8 εκατομμυριούχοι στο Ηνωμένο Βασίλειο. Μπορεί να μην είναι πολλοί, ωστόσο, μέχρι το 2030, οι ειδικοί προβλέπουν ότι θα υπάρχουν 50 εκατ. εκατομμυριούχοι στην Κίνα και έξι εκατ. εκατομμυριούχοι στην Ινδία. Παράλληλα, σε λίγα χρόνια, περίπου το 13% του πληθυσμού της Σιγκαπούρης θα είναι εκατομμυριούχοι σε δολάρια. Συνεπώς, μέσα σε μία 7ετία, θα βγουν πολλά χρήματα στον κόσμο και οι περισσότεροι από αυτούς τους ανθρώπους, που θα τα έχουν, θα θέλουν να τα ξοδέψουν σε ταξίδια.
Για το λόγο αυτό, ήδη αυξάνονται και οι προσφορές σε νέες, ασυνήθιστες εμπειρίες. Για παράδειγμα, στη Σιγκαπούρη, η WATG, ηγέτης στον ολοκληρωμένο σχεδιασμό πολυτελούς φιλοξενίας από το 1945, αποκάλυψε 5 αναδυόμενες τάσεις που θα διαμορφώσουν τον κλάδο της φιλοξενίας της Ασίας-Ειρηνικού από το 2024 και μετά. Με την επιστροφή των ταξιδιών, οι προτιμήσεις και οι προσδοκίες των καταναλωτών έχουν εξελιχθεί, όπως αποδεικνύεται από την αυξημένη ζήτηση για στοχευμένες εμπειρίες. Οι τάσεις αυτές, περιλαμβάνουν τη συνεργασία πολυτελών brands με εμπειρίες που αφορούν σε ταξιδιώτες υψηλής εισοδηματικής αξίας, τη δημιουργία ιδιωτικών λεσχών, την ανάπτυξη επώνυμων κατοικιών, καθώς και τις ιδέες φιλοξενίας που υποστηρίζονται από διασημότητες.
Άδραξε τη Μέρα
Ένα ακόμη παράδειγμα, είναι η αύξηση κατά 40% των ταξιδιωτών που δεν θέλουν να περιμένουν τη σύνταξή τους για να απολαύσουν τη ζωή. Η νέα αυτή τάση, δημιούργησε τα ταξίδια με τον τίτλο «Άδραξε τη Μέρα». Στην ουσία πρόκειται για ταξίδια που πραγματοποιούνται σε σημαντικές ημερομηνίες για τον ταξιδιώτη, όπως είναι για παράδειγμα τα γενέθλια ή η επέτειος, ενσωματώνοντας όλα εκείνα τα στοιχεία που απαιτεί, ώστε να γίνει το ταξίδι του το τελειότερο δυνατόν, κατά τον ίδιο. Αυτό έχει ως αποτέλεσμα τα πολυτελή ταξίδια κατά παραγγελία, τα οποία διαμορφώνονται μετά από ενδελεχείς συζητήσεις με τον υποψήφιο ταξιδιώτη, που χαράσσει δειλά αλλά σταθερά αυτή τη νέα εποχή του εγωϊσμού στα ταξίδια.
Διαβάστε ακόμα:
Η σημασία της ενσυναίσθησης και της νέας τεχνολογίας για τον πολιτιστικό τουρισμό
Tripadvisor: 4 εστιατόρια στην Ελλάδα στις λίστες με τα καλύτερα του κόσμου
Ο χρυσός Αύγουστος του ελληνικού τουρισμού