Σε μία κομβική στιγμή για τον ελληνικό τουρισμό ανέλαβε τη θέση της υπουργού Τουρισμού στην υπηρεσιακή κυβέρνηση η κ. Ιωάννα Δρέττα.
Τα μηνύματα για τη φετινή χρονιά παραμένουν θετικά αλλά το τελευταίο διάστημα έχουν μειωθεί οι προσδοκίες για το συνολικό αποτέλεσμα που μπορεί να επιτύχει ο ελληνικός τουρισμός. Οι τουριστικοί επιχειρηματίες ελπίζουν σε μία νέα ώθηση των κρατήσεων από τις βασικές μας αγορές και κυρίως από τη Γερμανία ενόψει της αιχμής της περιόδου. Ως μεγαλύτερο αγκάθι προβάλλει η μείωση του διαθέσιμου εισοδήματος της μεγαλύτερης μάζας των εν δυνάμει επισκεπτών μας από βασικές αγορές στην Ευρώπη. Η εξέλιξη αυτή, σε συνδυασμό με την αύξηση των τιμών στις τουριστικές υπηρεσίες, δημιουργεί ένα ευμετάβλητο διεθνές περιβάλλον στον χώρο του τουρισμού. Παράλληλα, έχει ενταθεί ο ανταγωνισμός από τις χώρες που διεκδικούν μερίδιο από τις ίδιες δεξαμενές επισκεπτών ανά τον κόσμο. Το επόμενο διάστημα θα είναι κρίσιμο για να φανεί πόσο υψηλότερα μπορεί να φθάσει η Ελλάδα σε σχέση με τα προπανδημικά μεγέθη.
Το πρώτο σκαλοπάτι που καλείται να υπερβεί ο ελληνικός τουρισμός είναι το ρεκόρ των 18,2 δισ. ευρώ των ταξιδιωτικών εισπράξεων του 2019. Και το επόμενο βήμα αν όχι φέτος τα επόμενα χρόνια είναι να σπάσει το φράγμα των 20 δισ. ευρώ. Σε κάθε περίπτωση, η δημοφιλία του ελληνικού προορισμού στις ξένες αγορές παραμένει σε υψηλά επίπεδα που αποτελεί ισχυρή παρακαταθήκη για την επόμενη μέρα. Επίσης, το επιχειρηματικό ενδιαφέρον για νέες τουριστικές επενδύσεις είναι ισχυρό. Θετικά για την αγορά τα επόμενα χρόνια θα λειτουργήσει η υλοποίηση μίας σειράς έργων υποδομών- που είχε δρομολογηθεί από την προηγούμενη κυβέρνηση -και η προώθηση νομοθετικών παρεμβάσεων που θα καταστήσουν πιο ανταγωνιστικές τις τουριστικές επιχειρήσεις.
Η Ιωάννα Δρέττα είναι διπλωματούχος Πολιτικός Μηχανικός του Εθνικού Μετσόβιου Πολυτεχνείου, με μεταπτυχιακά στο Imperial College London (MSc) και το Harvard Kennedy School (Master in Public Administration). Στη διάρκεια της εικοσαετούς επαγγελματικής πορείας της έχει αναλάβει θέσεις ευθύνης τόσο στον ιδιωτικό όσο και τον δημόσιο τομέα, για τη διαχείριση έργων σε σύνθετα περιβάλλοντα. Έχει υπηρετήσει τον ελληνικό τουρισμό από διαφορετικές θέσεις, στο Υπουργείο Τουρισμού (2012 -2015), στον Σύνδεσμο Ελληνικών Τουριστικών Επιχειρήσεων (ΣΕΤΕ) και στη Marketing Greece, τη μη κερδοσκοπικού χαρακτήρα εταιρεία του ΣΕΤΕ για την προβολή της Ελλάδας διεθνώς, όπου μέχρι πρόσφατα κατείχε τη θέση της Διευθύνουσας Συμβούλου καταγράφοντας σημαντικές επιτυχίες.
Διαβάστε ακομα:
Ιωάννα Δρέττα: «Αυτό το καλοκαίρι να περάσουμε κάποιες μέρες στη Βόρεια Εύβοια. Θα κάνει διαφορά»