Σε μία από τις πλέον αναπτυσσόμενες αγορές εξερχόμενου τουρισμού στον κόσμο θα αναδειχθεί τα επόμενα χρόνια η Ινδία, σύμφωνα με εκτιμήσεις ειδικών του ταξιδιωτικού και τουριστικού τομέα.

16

Η προσέγγιση από την Ελλάδα τα τελευταία χρόνια της ινδικής αγοράς ανοίγει τον δρόμο για την αποκόμιση ωφελειών και στον τουρισμό, χωρίς ωστόσο ακόμη να υπάρχουν απτά αποτελέσματα. Στην πρόσφατη συνάντηση του Ινδού πρωθυπουργού Ναρέντρα Μόντι στην Αθήνα τον Έλληνα πρωθυπουργό Κυριάκο Μητσοτάκη συζητήθηκαν, μεταξύ άλλων, και οι προοπτικές σύσφιγξης των τουριστικών σχέσεων των 2 χωρών. Η απευθείας αεροπορική σύνδεση Ελλάδας – Ινδίας θα παίξει σημαντικό ρόλο προς αυτή την κατεύθυνση.

Ενδεικτική της οικονομικής ανάπτυξης της Ινδίας τα επόμενα χρόνια είναι η διαπίστωση από έρευνα του μη κερδοσκοπικού χαρακτήρα ερευνητικού Κέντρου και δεξαμενή σκέψης της Ινδίας People Research on India’s Consumer Economy ότι έως το 2047 η μεσαία τάξη της χώρας θα αποτελείται από περισσότερα από ένα δισεκατομμύριο άτομα. Επίσης, το κορυφαίο εισοδηματικό τμήμα, οι πλούσιοι, θα εκτιναχθούν, κατ’ εκτίμηση, σε 437 εκατ.

Να σημειωθεί ότι ο τομέας των εξερχόμενων ταξιδιών της Ινδίας, γνωρίζει ήδη σημαντική ανάπτυξη τα τελευταία χρόνια. Ο αριθμός των Ινδών ταξιδιωτών που κατευθύνονται στο εξωτερικό, έφτασε τα περίπου 27 εκατ. το 2019, αυξανόμενος με σύνθετο ετήσιο ρυθμό ανάπτυξης 9% κατά την περίοδο 2011-19.

Σύμφωνα με τον κ. Mandeep S. Lamba, Πρόεδρο Νότιας Ασίας της HVS, παγκόσμιας εταιρείας συμβούλων που εστιάζει αποκλειστικά στον κλάδο της φιλοξενίας, αν και η πανδημία έκοψε προσωρινά τα φτερά των διεθνών ταξιδιών, υπήρξε μια σταδιακή αναζωπύρωση. Το 2022, περισσότεροι από 21 εκατ. Ινδοί ξεκίνησαν ξανά τα διεθνή ταξίδια, με τους 5 κορυφαίους προορισμούς να είναι τα Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα, η Σαουδική Αραβία, οι ΗΠΑ, η Σιγκαπούρη και η Ταϊλάνδη.

Ειδικότερα, σε πρόσφατη έκθεση υπογραμμίζεται ότι η Ινδία αναδείχθηκε ως η μεγαλύτερη αγορά πηγής εξερχόμενου τουρισμού στην Ασία το 2022, παρουσιάζοντας μια εντυπωσιακή ανάπτυξη 190% από έτος σε έτος. Μετά από σχεδόν 3 χρόνια περιορισμένων διασυνοριακών ταξιδιών, οι Ινδοί ταξιδεύουν και πάλι, για να εξερευνήσουν τον κόσμο, αντικατοπτρίζοντας μια τάση παρόμοια με τη συσσωρευμένη ζήτηση που τροφοδότησε τον εγχώριο τουρισμό τα τελευταία 2 χρόνια.

Η τεράστια ανάπτυξη των εξερχόμενων ταξιδιών

Η αγορά εξερχόμενων ταξιδιών της Ινδίας, αναμένεται να αυξηθεί με σύνθετο ετήσιο ρυθμό ανάπτυξης άνω του 11% για να ξεπεράσει τα 44 δις. δολάρια έως το 2032, σύμφωνα με πρόσφατη έκθεση του κλάδου. Όπως αναφέρει ο κ. Lamba, η εν λόγω αυξημένη ζήτηση για εξερχόμενα ταξίδια, αντανακλά τις εξελισσόμενες φιλοδοξίες και τη βελτίωση των οικονομικών δυνατοτήτων της αυξανόμενης ινδικής μεσαίας τάξης και του νεανικού πληθυσμού, οι οποίοι αναζητούν όλο και περισσότερο διεθνείς ταξιδιωτικές εμπειρίες. Οι κάτοχοι ινδικών διαβατηρίων, απολαμβάνουν πλέον πρόσβαση χωρίς βίζα ή βίζα κατά την άφιξη σε 57 χώρες, ωθώντας το ινδικό διαβατήριο 7 θέσεις υψηλότερα, στην 80η θέση στον δείκτη Henley Passport Index. Επιπλέον, με την Ινδία να διεκδικεί πρόσφατα τον τίτλο της πολυπληθέστερης χώρας στον κόσμο, αναδεικνύεται σταδιακά ως μια ισχυρή δύναμη στην αγορά εξερχόμενου τουρισμού, γεγονός που λαμβάνεται σοβαρά υπόψη από τους παίκτες του κλάδου.

Πώς χώρες ανά τον κόσμο προσελκύουν Ινδούς ταξιδιώτες

Προς αυτή την κατεύθυνση, όπως τονίζει ο κ. Lamba, χώρες σε όλο τον κόσμο προσπαθούν να προσελκύσουν Ινδούς ταξιδιώτες ξεκινώντας στοχευμένες καμπάνιες μάρκετινγκ που παρουσιάζουν τα μοναδικά τους αξιοθέατα, με ορισμένες μάλιστα να συνεργάζονται με διασημότητες της Ινδίας ή παράγοντες επιρροής. Ο τουρισμός του Άμπου Ντάμπι, για παράδειγμα, έχει επιστρατεύσει τον ηθοποιό του Bollywood Ranveer Singh ως πρεσβευτή προορισμού. Εν τω μεταξύ, η Γερμανία, η οποία υποδέχθηκε περισσότερες από 600.000 διανυκτερεύσεις από Ινδούς ταξιδιώτες το 2022, επενδύει περίπου μισό εκατ. ευρώ σε προσπάθειες μάρκετινγκ, για να ανακτήσει τα επίπεδα πριν από την πανδημία, 1 εκατ. διανυκτερεύσεων από Ινδούς τουρίστες, μέχρι το τέλος του τρέχοντος έτους.

Η Γερμανική Πρεσβεία εργάζεται επίσης για την απλούστευση της διαδικασίας αίτησης βίζας και τη μείωση του χρόνου διεκπεραίωσης της θεώρησης. Ομοίως, η Ιταλία εργάζεται για τη μείωση του χρόνου αναμονής για τη βίζα Σένγκεν για τους Ινδούς και η χώρα έχει εκδώσει σχεδόν 38% περισσότερες βίζες σε Ινδούς τους πρώτους 7 μήνες του 2023 σε σύγκριση με το 2022.

Η Κίνα έχει χαλαρώσει προσωρινά τους κανονισμούς βίζας για τους Ινδούς και η Ταϊλάνδη σχεδιάζει παρόμοια μέτρα. Παράλληλα, η Γερμανία, οι ΗΠΑ και το Ηνωμένο Βασίλειο, μεταξύ άλλων, εργάζονται για τη διευκόλυνση των κανόνων έκδοσης θεωρήσεων εργασίας για τους Ινδούς πολίτες.

Η βελτίωση των αεροπορικών υποδομών υποστηρίζει τον εξερχόμενο τουρισμό

Η βελτίωση των υποδομών των αεροδρομίων στην Ινδία, τροφοδοτεί επίσης την εξερχόμενη αναπτυξιακή τροχιά. Όπως επισημαίνει ο κ. Lamba, αρκετές αεροπορικές εταιρείες, εγχώριες και διεθνείς, αυξάνουν τον αριθμό των πτήσεων από διεθνείς προορισμούς, προς βασικές πόλεις της Ινδίας. Προστίθενται επίσης απευθείας πτήσεις σε διάφορα δρομολόγια, όπως μεταξύ άλλων από το Δελχί προς το Μινσκ, τη Λευκορωσία, το Κότσι στην Κεράλα έως το Χο Τσι Μινχ στο Βιετνάμ. Η Egypt Airlines, για παράδειγμα, ξεκίνησε απευθείας πτήσεις από το Δελχί προς το Κάιρο, για να αξιοποιήσει τη συγκοινωνιακή κίνηση από το Δελχί προς την Ευρώπη, την Αφρική και τη Βόρεια Αμερική. Οι εγχώριες αεροπορικές εταιρείες, όπως η Air India, η Vistara και η IndiGo ξεκινούν επίσης νέες απευθείας διεθνείς πτήσεις από τη χώρα. Η IndiGo, σχεδιάζει να ξεκινήσει φέτος 174 νέες διεθνείς πτήσεις. Αυτή η στρατηγική στοχεύει να προσελκύσει περισσότερους Ινδούς ταξιδιώτες, μειώνοντας τον χρόνο ταξιδιού και αυξάνοντας την προσβασιμότητα σε διάφορους προορισμούς.

Επιπλέον, πολλοί προορισμοί, αεροπορικές εταιρείες και κρουαζιέρες, έχουν εισαγάγει δελεαστικές προσφορές για να προσελκύσουν τον ευαίσθητο στις τιμές Ινδό ταξιδιώτη. Για παράδειγμα, η Σαουδική Αραβία έχει εισαγάγει μια δωρεάν βίζα ενδιάμεσης στάσης 96 ωρών με δωρεάν μονοήμερη διαμονή σε ξενοδοχείο για ταξιδιώτες που χρησιμοποιούν την αεροπορική εταιρεία SAUDIA, ενώ η αεροπορική εταιρεία της Σιγκαπούρης, Scoot, προσφέρει έκπτωση 50% για τα παιδιά. Αυτές οι προσφορές, σχολιάζει ο κ. Lamba, σε συνδυασμό με το γεγονός ότι χώρες όπως η Σρι Λάνκα, το Μπουτάν, το Νεπάλ, η Σιγκαπούρη και η Γαλλία δέχονται πληρωμές με την Ενιαία Διασύνδεση Πληρωμών (UPI) της Ινδίας, επιτρέπουν στους Ινδούς να πληρώνουν σε ρουπίες κατά τη διάρκεια του ταξιδιού τους, κάνοντας τα εξερχόμενα ταξίδια ακόμη πιο προσοδοφόρα για τους Ινδούς. Μεταξύ άλλων, οι ξενοδοχειακές εταιρείες, καταλήγει ο κ. Lamba, θα πρέπει να εξετάσουν ενεργά το ενδεχόμενο να επεκτείνουν το αποτύπωμά τους σε βασικές διεθνείς αγορές που προτιμούν οι Ινδοί, για να αξιοποιήσουν αυτήν την αναπτυσσόμενη αγορά.

Διαβάστε ακόμα:

Το τέλος του Airbnb στη Νέα Υόρκη

Αναζητώντας τα μυστικά της μακροζωίας στην Ικαρία

Οι εκδηλώσεις Σεπτεμβρίου στα Public