Τα Airbus A380, τα μεγαλύτερα επιβατικά αεροσκάφη στον κόσμo, έχουν μία ιδιαίτερη θέση στην καρδιά των φίλων των αεροπορικών πτήσεων. Το τελευταίο του είδους του λοιπόν, στην τελευταία δοκιμαστική του πτήση, βρήκε ένα ιδιαίτερο τρόπο να ανταποδώσει αυτή την αγάπη.
Απογειώθηκε από τις εγκαταστάσεις της εταιρείας σε αεροδρόμιο του Αμβούργου και έκανε μια συγκεκριμένη διαδρομή στον ουρανό της βορειανατολικής Γερμανίας. Η πορεία του χάραξε στον ουρανό το σχήμα μιας καρδιάς, την οποία κατέγραψε η υπηρεσία εντοπισμού πτήσεων FlightRadar24.
Το συγκεκριμένο αεροσκάφος βρίσκεται στο Αμβούργο από τον Μάρτιο για τις τελευταίες δοκιμές και μικροβελτιώσεις. Είναι προγραμματισμένο να παραδοθεί μέσα στον μήνα στην Emirates, τον μεγαλύτερο πελάτη του Airbus380.
Το αεροσκάφος των δύο ορόφων, των 4 εκατομμυρίων εξαρτημάτων και των 30 χωρών
Με συνολικό κόστος παραγωγής 25 δισεκατομμύρια δολάρια και χωρητικότητα έως και 853 επιβάτες, το Airbus A380 είναι το μεγαλύτερο επιβατικό αεροσκάφος μαζικής παραγωγής στην ιστορία.
Από το 2007 έως τώρα από τη γραμμή παραγωγής της Airbus στην Τουλούζη έχουν κατασκευαστεί περίπου 250 αεροσκάφη.
Έχουν περάσει σχεδόν 3 χρόνια από την ανακοίνωση της Airbus πως θα σταματήσει την παραγωγή του αεροσκάφους. «Είναι μία οδυνηρή απόφαση» είχε πει τον Φεβρουάριο του 2019 ο CEO της εταιρείας Tom Enders. «Επενδύσαμε πολλά σε προσπάθεια και πόρους και πολύ ιδρώτα σε αυτό το αερoσκάφος».
Όμως η Airbus υπερεκτίμησε την ζήτηση που θα υπήρχε από τις εταιρείες για το superjumbo. Την εποχή της ανακοίνωσης είχαν παραδοθεί μόλις 234 διώροφα superjumbo. Η πρόβλεψη της εταιρείας όταν είχε αποφασίσει την κατασκευή του A380 μιλούσε για 600 αεροσκάφη.
Το ενδιαφέρον των αεροπορικών εταιρειών είχε μετατοπιστεί σε ελαφρύτερα, πιο οικονομικά στην κατανάλωση καυσίμου σκάφη και η πανδημία επιτάχυνε ακόμη περισσότερο την απροθυμία για superjumbo αεροσκάφη.
Eταιρείες όπως η Lufthansa, η Qantas και η Air France καθήλωσαν τα superjumbo τους πέρυσι, καθώς η απότομη πτώση της ζήτησης για αεροπορικά ταξίδια σήμαινε ότι πολλά αεροπλάνα πετούσαν σχεδόν άδεια.
Ωστόσο, καθώς τα αεροπορικά ταξίδια έχουν αρχίσει την αργή ανάκαμψή τους, οι αεροπορικές εταιρείες, συμπεριλαμβανομένων των Singapore Airlines και British Airways, επανάφεραν τα superjumbo τους σε λειτουργία, επομένως τα A380. Αυτό σημαίνει πως τα Airbus θα βρίσκονται στους ουρανούς για λίγο ακόμα.
Η συναρμολόγηση ενός A380 είναι ένα τεράστιο έργο, Στην κατασκευή όλων των επιμέρους εξαρτημάτων, από τα μπουλόνια, έως τους κινητήρες, τα καθίσματα και τα ηλεκτρονικά συστήματα, συμμετέχουν συνολικά 1.500 εταιρείες. Για την κατασκευή αυτού του τελευταίου superjumbo χρειάστηκαν τέσσερα εκατομμύρια μεμονωμένα εξαρτήματα από 30 διαφορετικές χώρες.