Η ανάγκη προσωπικών συναντήσεων, εξακολουθεί να είναι επιτακτική, ωστόσο, μετά την πανδημία, τα επαγγελματικά ταξίδια πρέπει να είναι ουσιώδη για τις επιχειρήσεις, ώστε να δικαιολογούν τόσο το οικονομικό κόστος, όσο και το κόστος εκπομπών άνθρακα.

20

Στο ανωτέρω συμπέρασμα κατέληξε η επιτροπή ευρωπαίων επιχειρηματιών από 10 κλάδους που είναι υπεύθυνοι για εταιρικά ταξίδια και συγκλήθηκε από τον όμιλο της Accor που έχει ισχυρή παρουσία και στη χώρα μας.

Η ετήσια εκδήλωση Masters of Travel 2022 της Accor, πραγματοποιήθηκε για να δημιουργήσει ένα όραμα για συναντήσεις και επαγγελματικά ταξίδια μετά την πανδημία, αποκαλύπτοντας ότι η βιωσιμότητα και η ευημερία είναι δύο από τις λέξεις-κλειδιά σε έναν κόσμο όπου οι οικονομικοί προϋπολογισμοί αντικαθίστανται από προϋπολογισμούς άνθρακα.

Τα επαγγελματικά ταξίδια θα παραμείνουν σε χαμηλότερο επίπεδο από ό,τι πριν από την πανδημία, αναφέρει η κα Sophie Hulgard, Senior Vice President Sales North Europe, η οποία αναμένει 20% λιγότερα επαγγελματικά ταξίδια το 2022 σε σύγκριση με το 2019, ενώ δεν είναι λίγοι οι εκπρόσωποι του Masters of Travel που θεωρούν ότι τα ταξίδια αυτά θα μειωθούν κατά 50%. Η μείωση αυτή αποδίδεται στην τεχνολογία που αντικαθιστά την ανάγκη για ταξίδια, με τα εναπομείναντα επαγγελματικά ταξίδια να είναι πραγματικά ουσιώδη για τις επιχειρήσεις.

Όσον αφορά στην επιτακτική ανάγκη φυσικής επαφής, η έρευνα της Accor διαπιστώνει ότι οι εργαζόμενοι αναμένουν να έχουν 25% περισσότερα έσοδα μέσω των φυσικών συναντήσεων σε σύγκριση με τις εικονικές, να επιτυγχάνουν τους στόχους τους επί τρία και να επωφελούνται από μια σειρά πλεονεκτημάτων ευημερίας, όπως είναι η κοινωνική αλληλεπίδραση με συναδέλφους και συνεργάτες.

Πράγματι, οι εκπρόσωποι του Masters of Travel 2022 επεσήμαναν ότι η δέσμευση των εργαζομένων και η παρακίνηση τους να επιστρέψουν στα ταξίδια, όταν έχουν πλέον έχουν συνηθίσει να εργάζονται από το σπίτι, αποτελεί προτεραιότητα για τις επιχειρήσεις το 2022, επειδή πιστεύουν ότι η παραγωγικότητα και τα έσοδα αυξάνονται όταν οι άνθρωποι συναντώνται πρόσωπο με πρόσωπο. Από την έρευνα της Accor εξάγεται η εκτίμηση ότι οι επαγγελματίες αναμένουν ότι θα κλείσουν κατά μέσο όρο 23% περισσότερες συμφωνίες ετησίως, όταν θα μπορούν να μιλήσουν με τις επαφές τους πρόσωπο με πρόσωπο, αντί να αλληλεπιδρούν μόνο με τηλεδιασκέψεις ή τηλεφωνικά.

Ωστόσο, οι προτεραιότητες των επαγγελματικών ταξιδιών έχουν υποστεί σημαντικές αλλαγές.

Επαγγελματικά ταξίδια με σκοπό

Στο πλαίσιο της εκδήλωσης, διαπιστώθηκε ότι στον κόσμο των επαγγελματικών ταξιδιών μετά την πανδημία, κάθε ταξίδι πρέπει να δικαιολογεί το κόστος του άνθρακα. Όπως ανέφερε σχετικά ένας εκ των εκπροσώπων, η αντιστάθμιση δεν είναι πλέον αρκετή και οι συνεργάτες πρέπει να αποδείξουν ότι μειώνουν ενεργά το αποτύπωμά τους.

Η ικανότητα πραγματοποίησης συσκέψεων εικονικά ή με υβριδική τεχνολογία είναι κάτι που εκτιμάται από τους ηγέτες των επιχειρήσεων, ωστόσο το ταξίδι για μια συνάντηση πρέπει να είναι «ουσιώδες για τις επιχειρήσεις» ώστε να δικαιολογήσει το οικονομικό κόστος και το κόστος άνθρακα. Συνοψίζοντας την κεντρική σημασία των περιβαλλοντικών ζητημάτων, ένας εκ των εκπροσώπων ανέφερε ότι το 2023 οι επιχειρήσεις θα έχουν προϋπολογισμό άνθρακα αντί για οικονομικό προϋπολογισμό.

Η πανδημία του κορωνοϊού, έχει τονώσει την εμφάνιση του «συνειδητού ταξιδιού», όπου οι επαγγελματίες ταξιδιώτες στοχεύουν να κάνουν τα ταξίδια να μετρούν επαγγελματικά, οικονομικά, βιώσιμα και προσωπικά. Οι τρόποι με τους οποίους οι εργοδότες θέλουν να ταξιδέψουν ουσιωδώς, περιλαμβάνουν:

-Σύγκριση επιλογών ξενοδοχείων και μεταφορών χρησιμοποιώντας υπολογιστές άνθρακα για να κάνουν τους ταξιδιώτες και τους πελάτες να συνειδητοποιήσουν περισσότερο το κόστος άνθρακα των ταξιδιών τους.

-Προώθηση παραμονής μεγαλύτερης διάρκειας, ακόμα κι αν αυτό σημαίνει συνδυασμός εργασίας και ψυχαγωγίας, κάτι που στο παρελθόν δεν θεωρούνταν πάντα θετικό. Η τάση «Linger Longer» αποτελεί ολοένα και περισσότερο παράγοντα για επαγγελματικά ταξίδια, με τους εκπροσώπους να εξηγούν ότι η συνάντηση τεσσάρων ή πέντε πελατών σε αντίθεση με έναν ή δύο, σημαίνει λιγότερα ταξίδια και λιγότερο αποτύπωμα άνθρακα.

Σε πρόσφατη δημοσκόπηση της Accor μεταξύ ταξιδιωτών στη Βόρεια Ευρώπη, διαπιστώθηκε ότι 1 στους 10 σχεδίαζε να παρατείνει τις διακοπές του το 2022 δουλεύοντας στο εξωτερικό και το 53% αγαπούσε την ελευθερία της εργασίας από οπουδήποτε, καθώς και την ευελιξία που δίνει στις εταιρείες να βελτιώσουν τόσο την εικόνα του brand τους, όσο και το αποτύπωμα άνθρακα των επαγγελματικών τους ταξιδιών.

-Επιμονή στα υψηλά πρότυπα βιωσιμότητας και επαλήθευση των περιβαλλοντικών όρων. Εάν οι περιβαλλοντικοί ισχυρισμοί ενός συνεργάτη είναι ψευδείς, η αντίδραση θα είναι τεράστια, τονίζουν οι εκπρόσωποι και εξηγούν ότι ξενοδοχεία χωρίς ξεκάθαρο πράσινο ή στοχευμένο βιώσιμο πρόγραμμα δεν θα θεωρούνται προμηθευτές.

-Ώθηση του τομέα της φιλοξενίας να οδηγήσει τους επαγγελματίες ταξιδιώτες σε πιο πράσινα ταξίδια και να τους βοηθήσει να κάνουν πιο βιώσιμες επιλογές, εκπαιδεύοντάς τους με μεγαλύτερη αποτελεσματικότητα για τον αντίκτυπο των επιλογών τους κατά την κράτηση και τη διαμονή.

-Επιμονή σε ισχυρά διαπιστευτήρια προμηθευτών όχι μόνο ως προς την περιβαλλοντική βιωσιμότητα, αλλά και σε τομείς όπως η επιχειρηματική ηθική, ο υπεύθυνος τουρισμός, η δέσμευση υποστήριξης της κοινότητας, η ποικιλομορφία και η αποδοχή.

-Παροχή «πιστότητας στον τρόπο ζωής», όπου οι επαγγελματίες ταξιδιώτες βιώνουν σωστά έναν προορισμό ενώ βρίσκονται σε επαγγελματικά ταξίδια, για τη δική τους ψυχική ευημερία και την ικανοποίηση των εργαζομένων. Η έρευνα της Accor δείχνει ότι το 47% των εργαζομένων δεν έχουν την κοινωνική αλληλεπίδραση με τους συναδέλφους και τους συνεργάτες τους. Το Masters of Travel εντόπισε αλλαγές των επαγγελματιών ταξιδιωτών, οι οποίοι μπορεί να μην συγκινούνται από μια αναβάθμιση δωματίου, αλλά να προτιμούν μια περιήγηση στην πόλη με δωρεάν ποδήλατα.

Επίσης, τα μέλη της επιτροπής προτείνουν οι πόντοι επιβράβευσης να είναι ευέλικτοι και ολοκληρωμένοι και να επεκτείνονται πέρα από τις διαμονές σε ξενοδοχεία, ώστε να περιλαμβάνουν ποτά και γεύματα – ένα κεντρικό σημείο του προγράμματος ALL Accor Live Limitless.

Σχετικά, η κα Sophie Hulgard σχολίασε ότι το 20% των επαγγελματικών συναντήσεων μπορεί να αντικατασταθούν από εικονικά ισοδύναμα, αφού απλώς δεν ήταν εξ’ αρχής απαραίτητες. Αντίθετα, παρατηρείται η δημιουργία ενός πιο ουσιώδους τομέα επαγγελματικών ταξιδιών, όπου οι εταιρείες θέλουν να μεγιστοποιήσουν την αξία κάθε ταξιδιού για να επανασυνδέσουν ομάδες, να αναπτύξουν την κουλτούρα, τη στρατηγική, να κλείσουν συμφωνίες και να ενισχύσουν τους δεσμούς με τους υπαλλήλους τους. Σύμφωνα με την κα Hulgard, τα επαγγελματικά ταξίδια επιτρέπουν πραγματικές συνδέσεις και έχουν απίστευτη δύναμη και αξία, όχι μόνο με οικονομικούς όρους αλλά στη νέα νοοτροπία μετά την πανδημία, αυξάνουν την ικανοποίηση και την ευημερία των εργαζομένων και συνεπώς την αφοσίωσή τους στους εργοδότες. Αλλά τα ασήμαντα ταξίδια δεν έχουν θέση στο μέλλον των επαγγελματικών ταξιδιών, αυτά πρέπει να αντικατασταθούν με ταξίδια που σχεδιάζονται με βιώσιμο τρόπο και προσφέρουν στον εργαζόμενο, στον εργοδότη και στον πλανήτη.

Σημειώνεται ότι ο όμιλος Accor έχει δεσμευτεί να προωθήσει μια νοοτροπία χαμηλών εκπομπών άνθρακα σε όλο τον όμιλο και με όλους τους συνεργάτες, αναπτύσσοντας και εφαρμόζοντας εργαλεία και στόχους σε μια σειρά τομέων, συμπεριλαμβανομένων των απορριμμάτων άνθρακα και τροφίμων.