Η βελτίωση των δημόσιων υποδομών προς όφελος των κατοίκων και του τουρισμού και η ανάγκη διατήρησης της ανταγωνιστικότητας του ελληνικού τουριστικού προϊόντος ήταν από τα βασικά ζητήματα, που συζητήθηκαν κατά τη διάρκεια του 3ου Περιφερειακού Συνεδρίου της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Ξενοδόχων, το οποίο πραγματοποιήθηκε στη Ζάκυνθο.

32

Σύμφωνα με τον Πρόεδρο της ΠΟΞ κ. Γιάννη Χατζή, ο ξενοδοχειακός κλάδος στηρίζει τα δημόσια έσοδα, συνεισφέροντας 10,5 δισ. ευρώ, άμεσα στο ΑΕΠ, ενισχύει την απασχόληση προσφέροντας 225.000 θέσεις εργασίας και αποτελεί τη ραχοκοκαλιά της οικονομίας των τοπικών κοινωνιών, ιδιαίτερα στα νησιά, αφού το 90% του ξενοδοχειακού ΑΕΠ παράγεται περιφερειακά και σχεδόν το 70% του τουριστικού ΑΕΠ παράγεται σε 3 νησιωτικές περιφέρειες

Ο κ. Χατζής τόνισε ότι το ταξιδιωτικό ισοζύγιο είναι αυτό που «κρατάει όρθιο» το ισοζύγιο εξαγωγών προσθέτοντας ότι οι εξαγωγές μειώνονται, οι εισαγωγές αυξάνονται, ο πληθυσμός γερνάει, οι μεταρρυθμίσεις καθυστερούν και οι επενδύσεις σε άλλους παραγωγικούς τομείς είναι αργές.

Ωστόσο, σημείωσε ότι το «γεγονός ότι ο ξενοδοχειακός κλάδος πετυχαίνει, στηρίζει και προσφέρει, δεν σημαίνει πως μπορεί και πρέπει να επωμίζεται όλα τα βάρη της χώρας. Όπως τονίσαμε και στο πρόσφατο έκτακτο Συμβούλιο των Προέδρων των 55 Ενώσεων Ξενοδόχων όλης της χώρας οι κυβερνητικές εξαγγελίες που έγιναν στο πλαίσιο της ΔΕΘ για νέες επιβαρύνσεις στις ξενοδοχειακές επιχειρήσεις μόνο ανησυχία μας προκαλούν και ασφαλώς μας βρίσκουν απέναντι ομόφωνα ενωμένα και ηχηρά. Την ίδια στάση κρατάμε και για την απροθυμία της πολιτείας να ρυθμίσει τη βραχυχρόνια μίσθωση».

Ο ελληνικός τουρισμός βρίσκεται σε ένα κρίσιμο σταυροδρόμι

Κατά τον κ. Χατζή ο ελληνικός τουρισμός βρίσκεται σε ένα κρίσιμο σταυροδρόμι. Επηρεάζεται άμεσα από το ευρύτερο παγκόσμιο περιβάλλον αβεβαιότητας, από τη στασιμότητα στις ευρωπαϊκές οικονομίες και από τις τάσεις των επισκεπτών που αλλάζουν. Μπορεί ο κόσμος να εξακολουθεί να θέλει να ταξιδέψει όμως οι πληθωριστικές πιέσεις είναι μεγάλες. Κάθε επιβάρυνση στην τιμή πώλησης του τουριστικού μας προϊόντος έχει αντίκτυπο στην ανταγωνιστικότητα. Και αυτό συμβαίνει σε μια χρονική στιγμή που υπάρχουν σημάδια κόπωσης ακόμη και σε δημοφιλείς ελληνικούς προορισμούς ενώ οι ανταγωνιστές στην ευρύτερη γειτονιά μας διεκδικούν όλο και μεγαλύτερα μερίδια από την πίτα των ευρωπαϊκών τουριστικών προορισμών.

Ο Πρόεδρος της ΠΟΞ αναφέρθηκε επίσης στην ανάγκη συζήτησης και λήψης αποφάσεων για τις υποδομές των προορισμών και για την καλύτερη διαχείριση των τουριστικών ροών. Επίσης, έθεσε το θέμα της αναβάθμισης της ποιότητας του ξενοδοχειακού προϊόντος και της επίλυσης του χρόνιου ζητήματος της χρηματοδότησης των ξενοδοχείων μικρότερων κατηγοριών, των μικρών και οικογενειακών επιχειρήσεων.

Στρατηγική προτεραιότητα σε αυτή τη συγκυρία, υπογράμμισε, δεν μπορεί να είναι άλλη από τη διαφύλαξη της ανταγωνιστικότητάς μας. Και αυτό δεν αφορά μόνον τον ξενοδοχειακό κλάδο. Στην πραγματικότητα αφορά το μέλλον και τις προοπτικές της ελληνικής οικονομίας. Σύμφωνα με το World Economic Forum η καλύτερη επίδοση που έχει η Ελλάδα στην ανταγωνιστικότητα είναι στον τουρισμό της, καταλαμβάνοντας τη 28η θέση.

Από την πλευρά του, ο Πρόεδρος του Ξενοδοχειακού Επιμελητηρίου Ελλάδος κ. Αλέξανδρος Βασιλικός ανέφερε μεταξύ άλλων τα εξής: «Το μέλλον του ξενοδοχείου στην Ευρώπη έχει πάρα πολλές προκλήσεις μπροστά του.

Βιώνουμε μία ραγδαία και εκθετικά εξελισσόμενη πρόοδο της τεχνολογίας η οποία είναι πολύ δύσκολο να παρακολουθηθεί από τις μικρές οικογενειακές επιχειρήσεις. Βλέπουμε, επίσης, μία επικράτηση της παγκοσμιοποίησης των πλατφορμών οι οποίες συμβάλλουν στην αλλαγή του μοντέλου όπως το γνωρίζαμε. Όλα αυτά έρχονται με ταχύτητες που δυσκολευόμαστε να παρακολουθήσουμε ακόμη και στα ευρωπαϊκά όργανα στις Βρυξέλλες».

Στο πλαίσιο αυτό ο κ. Βασιλικός επισήμανε τις καθυστερήσεις που υπάρχουν στην Ελλάδα στην υλοποίηση των έργων υπογραμμίζοντας ότι δεν μπορεί στη χώρα μας η μονάδα μέτρησης για να γίνει ένα έργο να είναι 10ετία. Σε μία δεκαετία, συμπλήρωσε, θα γίνουν τεράστιες αλλαγές και θα πρέπει να αλλάξουν οι ταχύτητες με τις οποίες λαμβάνονται οι αποφάσεις στη χώρα προφανώς με σεβασμό στις διαδικασίες ακολουθώντας και το μοντέλο άλλων χωρών. Μάλιστα, ο κ. Βασιλικός ανέφερε το παράδειγμα της Αθήνας που ενώ γίνεται συζήτηση εδώ και 30 χρόνια για ένα μητροπολιτικό συνεδριακό κέντρο που θα αμβλύνει την εποχικότητα ακόμη δεν έχει γίνει εφικτή η δημιουργία του.

		array(1) {
  [0]=>
  array(5) {
    ["file"]=>
    array(24) {
      ["ID"]=>
      int(257520)
      ["id"]=>
      int(257520)
      ["title"]=>
      string(9) "zakynthos"
      ["filename"]=>
      string(20) "zakynthos-scaled.jpg"
      ["filesize"]=>
      int(972541)
      ["url"]=>
      string(69) "https://www.travel.gr/wp-content/uploads/2023/07/zakynthos-scaled.jpg"
      ["link"]=>
      string(108) "https://www.travel.gr/how_to_travel/advertorial/11-yperoches-empeiries-sti-zakyntho/attachment/zakynthos-14/"
      ["alt"]=>
      string(0) ""
      ["author"]=>
      string(1) "8"
      ["description"]=>
      string(32) "Ζάκυνθος/Photo: Unsplash"
      ["caption"]=>
      string(0) ""
      ["name"]=>
      string(12) "zakynthos-14"
      ["status"]=>
      string(7) "inherit"
      ["uploaded_to"]=>
      int(254566)
      ["date"]=>
      string(19) "2023-07-25 13:56:21"
      ["modified"]=>
      string(19) "2024-10-09 12:46:30"
      ["menu_order"]=>
      int(0)
      ["mime_type"]=>
      string(10) "image/jpeg"
      ["type"]=>
      string(5) "image"
      ["subtype"]=>
      string(4) "jpeg"
      ["icon"]=>
      string(58) "https://www.travel.gr/wp-includes/images/media/default.png"
      ["width"]=>
      int(1707)
      ["height"]=>
      int(2560)
      ["sizes"]=>
      array(18) {
        ["thumbnail"]=>
        string(70) "https://www.travel.gr/wp-content/uploads/2023/07/zakynthos-150x150.jpg"
        ["thumbnail-width"]=>
        int(150)
        ["thumbnail-height"]=>
        int(150)
        ["medium"]=>
        string(70) "https://www.travel.gr/wp-content/uploads/2023/07/zakynthos-200x300.jpg"
        ["medium-width"]=>
        int(200)
        ["medium-height"]=>
        int(300)
        ["medium_large"]=>
        string(71) "https://www.travel.gr/wp-content/uploads/2023/07/zakynthos-768x1152.jpg"
        ["medium_large-width"]=>
        int(768)
        ["medium_large-height"]=>
        int(1152)
        ["large"]=>
        string(71) "https://www.travel.gr/wp-content/uploads/2023/07/zakynthos-683x1024.jpg"
        ["large-width"]=>
        int(683)
        ["large-height"]=>
        int(1024)
        ["1536x1536"]=>
        string(72) "https://www.travel.gr/wp-content/uploads/2023/07/zakynthos-1024x1536.jpg"
        ["1536x1536-width"]=>
        int(1024)
        ["1536x1536-height"]=>
        int(1536)
        ["2048x2048"]=>
        string(72) "https://www.travel.gr/wp-content/uploads/2023/07/zakynthos-1365x2048.jpg"
        ["2048x2048-width"]=>
        int(1365)
        ["2048x2048-height"]=>
        int(2048)
      }
    }
    ["desc"]=>
    bool(true)
    ["image_position"]=>
    string(6) "center"
    ["image_link_to"]=>
    string(0) ""
    ["open_link_in_new_tab"]=>
    bool(false)
  }
}
	

Στον χαιρετισμό της η κ. Χριστίνα Τετράδη, Πρόεδρος του Συλλόγου Ξενοδόχων Λαγανά Ζακύνθου αναφέρθηκε ιδιαίτερα στα ζητήματα που επηρεάζουν την τουριστική δραστηριότητα στη Ζάκυνθο. Όπως επισήμανε χαρακτηριστικά: «Οι τουριστικές υποδομές στη Ζάκυνθο είναι υψηλού επιπέδου. Υπάρχουν καταλύματα για κάθε προτίμηση και προϋπολογισμό για τους επισκέπτες από πολυτελή ξενοδοχεία, μέχρι ενοικιαζόμενα δωμάτια διαμερίσματα καθώς και ακίνητα για βραχυχρόνια μίσθωση. Παρά την ομορφιά της όμως, η Ζάκυνθος έχει να διαχειριστεί και πολλά θέματα που είναι άρρηκτα συνδεδεμένα με τη βιώσιμη ανάπτυξή της». Αναφερόμενη στο Ναυάγιο η κ. Τετράδη τόνισε ότι είναι το brand της Ζακύνθου αλλά και της Ελλάδας καθώς αποτελεί την πιο πολυφωτογραφημένη παραλία παγκοσμίως, με 1,5 εκατ. επισκέπτες κάθε χρόνο. Μετά τη μελέτη της διεπιστημονικής ομάδας των καθηγητών του Εθνικού Μετσόβιου Πολυτεχνείου προέκυψε ότι δεν είναι απλά ένα τοπόσημο αλλά είναι ένα Μνημείο. Στο πλαίσιο αυτό γίνονται προσπάθειες για να διασωθεί και να καταστεί επισκέψιμο με ασφάλεια. Κατά την κ. Τετράδη ένα από τα σοβαρά προβλήματα της περιοχής του Λαγανά είναι η αστυνόμευση.

Ο Λαγανάς, πρόσθεσε, είναι η μεγαλύτερη ενιαία αμμώδης παραλία της Μεσογείου με θαλάσσιο πάρκο και με καθαρά ζεστά ρηχά νερά, ιδανική για οικογένειες. Όμως η φήμη της περιοχής έχει πληγεί από την ανεξέλεγκτη παραβατικότητα και την έλλειψη ελέγχου. Τη φετινή περίοδο βελτιώθηκε κάπως η κατάσταση, μετά την επίσκεψη του Υπουργού Προστασίας του Πολίτη κ. Μιχάλη Χρυσοχοΐδη και εκφράζεται η ελπίδα να συνεχιστεί αυτό και τα επόμενα χρόνια από την έναρξη της τουριστικής περιόδου.

Η Πρόεδρος του Συλλόγου σημείωσε ότι οι υποδομές είναι το κλειδί για την ανάπτυξη σε έναν τόπο και ο τουρισμός δεν μπορεί να αναπτυχθεί χωρίς αξιόπιστες υποδομές. Για το αεροδρόμιο του νησιού τόνισε ότι μέχρι σήμερα υπάρχει περιορισμένη λειτουργία λόγω περιβαλλοντικών περιορισμών που αφορούν τη χελώνα Καρέτα Καρέτα. Αυτό σημαίνει ότι το αεροδρόμιο είναι κλειστό από τις 11 το βράδυ μέχρι τις 5 το πρωί, δηλαδή τις πιο εμπορικές ώρες. Παρά το γεγονός ότι λόγω της Fraport οι εγκαταστάσεις εκσυγχρονίσθηκαν και αυξήθηκαν οι θέσεις στάθμευσης εντούτοις το αεροδρόμιο δεν μπορεί να δεχθεί αιτήματα νέων πτήσεων γιατί δεν υπάρχουν slots.

Σε ό,τι αφορά τα στατιστικά της ταξιδιωτικής κίνησης για το νησί -με ενσωμάτωση πρόβλεψης έως τις 31 Οκτωβρίου – στο αεροδρόμιο καταγράφηκαν 1,1 εκατ. επιβάτες που σημαίνει μια αύξηση της τάξης του 6-7% σε σχέση με πέρυσι (7.000 πτήσεις αεροπλάνων). Βάσει της κίνησης το αεροδρόμιο της Ζακύνθου κατατάσσεται στην 7η θέση ανάμεσα σε όλα τα αεροδρόμια στη χώρα. Οι 5 βασικές αγορές των επισκεπτών από το εξωτερικό είναι η Αγγλία, η Πολωνία, η Ολλανδία, η Ιταλία και η Γερμανία. Επίσης, στο νησί ήρθαν 500.000 επισκέπτες με πλοίο και 150.000 αυτοκίνητα ΙΧ.

Εξάλλου, η κ. Τετράδη αναφέρθηκε στις καθυστερήσεις υλοποίησης επενδύσεων στο λιμάνι, στην ανάγκη βελτίωσης του οδικού δικτύου και ταχύτερης δρομολόγηση ενεργειών για την κατασκευή μαρίνας στο νησί, στα προβλήματα που υπάρχουν με το δίκτυο ύδρευσης και αποχέτευσης στην καλύτερη διαχείριση των απορριμμάτων και στην απαίτηση για πεζή καθαριότητα. Ειδική μνεία έκανε στο Ειδικό Χωροταξικό για τον Τουρισμό τονίζοντας ότι πρέπει να στοχεύσει σε ένα ποιοτικό και όχι ποσοτικό μοντέλο. Παράλληλα, υπογράμμισε ότι κατά τη φετινή χρονιά εντάθηκε το πρόβλημα με την έλλειψη προσωπικού στις ξενοδοχειακές μονάδες.

Η Πρόεδρος του Συλλόγου τόνισε ότι είναι μία ευκαιρία, με τη νέα δημοτική αρχή στη Ζάκυνθο και τον νέο Περιφερειάρχη στα Ιόνια, να δρομολογηθούν λύσεις για πολλά προβλήματα που ταλανίζουν το νησί. Επιπλέον, στάθηκε στην επίλυση του ζητήματος του Παλαιού Αιγιαλού με τη βοήθεια του ΞΕΕ και τη συμβολή της ΠΟΞ και του ΣΕΤΕ που έκαναν καίριες παρεμβάσεις στο υπουργείο Οικονομικών.

Πάντως, τόνισε ότι προβληματίζει και στη Ζάκυνθο η ανεξέλεγκτη δραστηριότητα των βραχυχρόνιων μισθώσεων. Στο νησί, με βάση στοιχεία του 2023, λειτουργούν 337 ξενοδοχεία και με περίπου 40.000 κλίνες και 3.000 ακίνητα για βραχυχρόνιες μισθώσεις με 15.000 κλίνες. Γενικότερα, στα Ιόνια νησιά λειτουργούν 1.015 ξενοδοχεία 106.998 κλίνες και 17.688 ακίνητα για βραχυχρόνιες μισθώσεις με 78.057 κλίνες. Η ανεξέλεγκτη αυτή δραστηριότητα των βραχυχρόνιων μισθώσεων έχει δυσκολέψει την εύρεση σπιτιού για ενοικίαση από δασκάλους, νοσηλευτικό προσωπικό κ.α.

Ιόνια νησιά: 230.00 κάτοικοι, 6 εκατ. αφίξεις τουριστών

Ο Περιφερειάρχης Ιονίων Νήσων κ. Γιάννης Τρεπεκλής επισήμανε ότι η ιδιωτική πρωτοβουλία καλπάζει στα Ιόνια νησιά ενώ οι δημόσιες υποδομές υστερούν. Τα νησιά του Ιονίου έχουν πληθυσμό 230.00 κατοίκων ενώ δέχονται σε ετήσια βάση, αλλά κυρίως σε 5 με 6 μήνες, περί τα 6 εκατ. τουρίστες με όλα τα Μέσα. Ο κ. Τρεπεκλής παραδέχθηκε ότι θα πρέπει να δρομολογηθούν ενέργειες για τη βελτίωση των υποδομών και για αυτό απαιτείται συνεργασία με τις Τοπικές Αυτοδιοικήσεις, την Περιφέρεια και την κεντρική κυβέρνηση. Στο πλαίσιο αυτό τόνισε ότι χρειάζονται γενναίες χρηματοδοτήσεις για την κάλυψη των αναγκών.

Παράλληλα, τόνισε ότι δεν υπάρχει Υπερτουρισμός, ωστόσο, δημιουργείται μία ασφυξία στην τοπική κοινωνία καθώς δεν υπάρχει ικανό οδικό δίκτυο για την εξυπηρέτηση και των επισκεπτών και των κατοίκων στην αιχμή της περιόδου. Σε ότι αφορά τον ανταγωνισμό στα Ιόνια και ειδικότερα στην Κέρκυρα έκανε ιδιαίτερη αναφορά στην Αλβανία, που τα τελευταία χρόνια έχει δημιουργήσει μία τουριστική δυναμική. Επίσης, προανήγγειλε ότι από τον Νοέμβριο θα τρέξει ένα πρόγραμμα εκπαίδευσης και κατάρτισης σε τουριστικά επαγγέλματα με δικαιούχους 600 άτομα στην Περιφέρεια.

		array(1) {
  [0]=>
  array(5) {
    ["file"]=>
    array(24) {
      ["ID"]=>
      int(29569)
      ["id"]=>
      int(29569)
      ["title"]=>
      string(50) "Kefalonia,/,Greece,-,September,2,2016,:,People,Are"
      ["filename"]=>
      string(17) "melisani_cave.jpg"
      ["filesize"]=>
      int(1370151)
      ["url"]=>
      string(66) "https://www.travel.gr/wp-content/uploads/2021/09/melisani_cave.jpg"
      ["link"]=>
      string(122) "https://www.travel.gr/best-of/ekkentrites-stalaktites-kai-stalagm/attachment/kefalonia-greece-september-2-2016-people-are/"
      ["alt"]=>
      string(0) ""
      ["author"]=>
      string(1) "2"
      ["description"]=>
      string(69) "Λίμνη Μελισσάνη, Κεφαλονιά/Photo: Shutterstock"
      ["caption"]=>
      string(0) ""
      ["name"]=>
      string(44) "kefalonia-greece-september-2-2016-people-are"
      ["status"]=>
      string(7) "inherit"
      ["uploaded_to"]=>
      int(29237)
      ["date"]=>
      string(19) "2021-09-27 07:53:26"
      ["modified"]=>
      string(19) "2023-07-03 14:14:36"
      ["menu_order"]=>
      int(0)
      ["mime_type"]=>
      string(10) "image/jpeg"
      ["type"]=>
      string(5) "image"
      ["subtype"]=>
      string(4) "jpeg"
      ["icon"]=>
      string(58) "https://www.travel.gr/wp-includes/images/media/default.png"
      ["width"]=>
      int(800)
      ["height"]=>
      int(1000)
      ["sizes"]=>
      array(18) {
        ["thumbnail"]=>
        string(74) "https://www.travel.gr/wp-content/uploads/2021/09/melisani_cave-150x150.jpg"
        ["thumbnail-width"]=>
        int(150)
        ["thumbnail-height"]=>
        int(150)
        ["medium"]=>
        string(74) "https://www.travel.gr/wp-content/uploads/2021/09/melisani_cave-240x300.jpg"
        ["medium-width"]=>
        int(240)
        ["medium-height"]=>
        int(300)
        ["medium_large"]=>
        string(74) "https://www.travel.gr/wp-content/uploads/2021/09/melisani_cave-768x960.jpg"
        ["medium_large-width"]=>
        int(768)
        ["medium_large-height"]=>
        int(960)
        ["large"]=>
        string(66) "https://www.travel.gr/wp-content/uploads/2021/09/melisani_cave.jpg"
        ["large-width"]=>
        int(800)
        ["large-height"]=>
        int(1000)
        ["1536x1536"]=>
        string(66) "https://www.travel.gr/wp-content/uploads/2021/09/melisani_cave.jpg"
        ["1536x1536-width"]=>
        int(800)
        ["1536x1536-height"]=>
        int(1000)
        ["2048x2048"]=>
        string(66) "https://www.travel.gr/wp-content/uploads/2021/09/melisani_cave.jpg"
        ["2048x2048-width"]=>
        int(800)
        ["2048x2048-height"]=>
        int(1000)
      }
    }
    ["desc"]=>
    bool(true)
    ["image_position"]=>
    string(3) "top"
    ["image_link_to"]=>
    string(0) ""
    ["open_link_in_new_tab"]=>
    bool(false)
  }
}
	

Το μερίδιο του τουρισμού της Ελλάδας στον κόσμο είναι 3%

Η κ. Τζέση Βουμβάκη, Deputy Chief Economist της Εθνικής Τράπεζας τόνισε ότι το μερίδιο του τουρισμού της Ελλάδας σε παγκόσμιο επίπεδο φθάνει σε ποσοστό 3% όταν το μερίδιο του ΑΕΠ της Ελλάδας στον κόσμο είναι μόλις 0,2%. Στα Ιόνια νησιά οφείλεται ένα σημαντικό μέρος της επιτυχίας της τουριστικής ανάκαμψης της Ελλάδας μετά την πανδημία. Επίσης, τα Ιόνια κατέχουν μία πρωτιά σε σχέση με άλλες Περιφέρειες της χώρας. Το μερίδιο των πολυτελών ξενοδοχείων επί του συνόλου την τελευταία 10ετία αυξήθηκε από 31% σε 50%. Σύμφωνα με την κ. Βουμβάκη η προοπτική του τουρισμού στο Ιόνιο και γενικότερα στην Ελλάδα πρέπει να έχει δύο κατευθυντήριες γραμμές. Η πρώτη γραμμή έχει να κάνει με τη διαχείριση του διμήνου Ιουλίου – Αυγούστου όπου παρατηρούνται φαινόμενα συνωστισμού. Ένας τρόπος για την καλύτερη διαχείριση και αφορά στη βελτίωση των υποδομών. Η δεύτερη κατευθυντήρια γραμμή αφορά στην ενίσχυση του υπόλοιπου 10μήνου με αύξηση των τουριστικών ροών.

Ο κ. Βασίλης Οικονόμου, υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών, αρμόδιος για θέματα Μεταφορών, τόνισε ότι δρομολογούνται κάποιες εργασίες για την αύξηση της χωρητικότητας του αεροδρομίου. Επίσης, ανέφερε ότι για πρώτη φορά θα συνεδριάσει την Πέμπτη στο υπουργείο η επιτροπή αεροπορικού τουρισμού. Προανήγγειλε νέο νομοθετικό πλαίσιο για υδροπλάνα, μία υπόθεση με πολλές καθυστερήσεις την τελευταία 20ετία. Στην Επιτροπή θα συζητηθούν θέματα που αφορούν στα υδροπλάνα αλλά και ζητήματα για ενίσχυση της κίνησης από ιδιώτες ιδιοκτήτες αεροπλάνων υψηλού εισοδηματικού επιπέδου που θέλουν να επισκεφθούν τη χώρα μας.

Όπως σημείωσε ο κ. Οικονόμου όλη αυτή η διαδικασία για την ενίσχυση του αεροπορικού τουρισμού στη χώρα θα ξεκινήσει από το μηδέν. Ήδη τόνισε ότι έγινε επίσκεψη στο αεροδρόμιο των Μεγάρων και θα γίνουν επισκέψεις και σε άλλα αεροδρόμια που μπορούν να παίξουν αυτόν τον ρόλο. Σε ότι αφορά τη συζήτηση για τις υποδομές αναρωτήθηκε αν θέλουμε 37 και 38 εκατ. τουρίστες ή μήπως να κοιτάξουμε σε άλλη πίστα και με 30 εκατ. τουρίστες καθώς οι υποδομές δεν μπορούν να φτιαχτούν μέσα σε 1 χρόνο.

Στο ίδιο μήκος κύματος, με τον Πρόεδρο του ΞΕΕ, ο κ. Μπάμπης Βούλγαρης, Πρόεδρος της Ένωσης Ξενοδόχων Κέρκυρας ανέφερε ότι η καθυστέρηση των έργων είναι η μεγάλη πληγή για τον τουρισμό. Ειδικά για την Κέρκυρα ανέφερε το πρόβλημα με το νερό, την ηλεκτροδότηση, το κυκλοφοριακό και τα σκουπίδια.

Ο κ. Γεράσιμος Τιμοθεάτος, Πρόεδρος της Ένωσης Ξενοδόχων Κεφαλονιάς και Ιθάκης ανέφερε ότι οι αφίξεις στην Κεφαλονιά φέτος θα κλείσουν με οριακή αύξηση της τάξης του 2%. Ωστόσο, πρόσθεσε ότι οι μήνες στα άκρα της τουριστικής περιόδου Απρίλιος – Μάιος και μέσα Σεπτεμβρίου με τέλη Οκτωβρίου παρουσίασαν μία υστέρηση στις πτήσεις από βασικές αγορές όπως είναι η βρετανική και η ολλανδική. Επίσης, καταγράφηκε απώλεια αεροπορικών συνδέσεων από την Ιταλία και τη Γερμανία με μετατόπιση της έναρξης τους στα μέσα του Ιουνίου και διάρκεια των προγραμμάτων για 90 ημέρες. Ακούγεται αντιφατικό τόνισε να υπάρχει αύξηση της κίνησης των επιβατών αλλά μείωση των πτήσεων αλλά αυτό εξηγείται από την αύξηση της πληρότητας των αεροσκαφών η οποία επικεντρώνεται από 15 Ιουνίου έως 15 Σεπτεμβρίου.

Επίσης, ο κ. Τιμοθεάτος αναφέρθηκε σε προβλήματα που προέκυψαν φέτος στο νησί όπως η καθυστέρηση αποκατάστασης της γέφυρας του Χειμωνικού, το ζήτημα της λειτουργίας της διάσημης παραλίας του Μύρτου. Τέλος, αναφέρθηκε στο Σπήλαιο της Μελισσάνης που είναι από τα πιο εντυπωσιακά αξιοθέατα της Κεφαλονιάς. Ο Δήμος πρόσθεσε έχει καταθέσει πρόταση στο υπουργείο Πολιτισμού για αναβάθμιση των εγκαταστάσεων και διευθέτηση του χώρου χωρίς ακόμη να υπάρχει κάποια εξέλιξη για το θέμα. Οι εγκαταστάσεις έχουν δημιουργηθεί τη δεκαετία του ’70 όταν οι επισκέπτες ήταν 200 την εβδομάδα και σήμερα είναι χιλιάδες.

Διαβάστε ακόμα:

Ηot Not: Οι λιγότερο δημοφιλείς προορισμοί κερδίζουν την προτίμηση των ταξιδιωτών για το 2025

Ελένη Ανδρεάδη: Πώς ο βιώσιμος τουρισμός ωφελεί τους επισκέπτες και τους κατοίκους

Ηθικός Τουρισμός: Το παράδειγμα του Elephant Freedom Project