Όταν οι Tsugio Makimoto και David Manners διέδωσαν τον όρο «digital nomad», δηλαδή ψηφιακός νομάς, στο ομώνυμο βιβλίο τους το 1997, ουσιαστικά δημιούργησαν το μανιφέστο για έναν τρόπο ζωής, ο οποίος έμελλε να αλλάξει τις εργασιακές λειτουργίες.
Σήμερα, οι ψηφιακοί νομάδες έχουν γίνει «μόνιμοι κάτοικοι» στο τοπίο της σύγχρονης εργασιακής κουλτούρας και εκείνος που επιτάχυνε τις διαδικασίες, ήταν ο κορωνοϊός. Το 2023, η εξ αποστάσεως εργασία και ο ψηφιακός νομαδισμός συνέχισαν να αυξάνονται σε δημοτικότητα σε ολόκληρο τον κόσμο, με αποτέλεσμα πάνω από 35 εκατ. άνθρωποι να εντάσσονται στην κατηγορία των ψηφιακών νομάδων. Σύμφωνα με τα πρόσφατα, σχετικά στατιστικά στοιχεία, ο μεγαλύτερος πληθυσμός των ψηφιακών νομάδων ανήκει στην Αμερική, με 17 εκατ. εξ αποστάσεως εργαζόμενους. Οι πιο δημοφιλείς προορισμοί για τους ψηφιακούς νομάδες, είναι η Ισπανία, η Ταϊλάνδη και οι ΗΠΑ. Το 90% των ψηφιακών νομάδων έχουν λάβει τριτοβάθμια εκπαίδευση, το 58% είναι άνδρες και το 43% αυτοαπασχολούμενοι.
Όπως κάθε κλάδος, έτσι και αυτός ο τομέας εξελίσσεται συνεχώς. Η παρακολούθηση των διαφόρων τάσεων, προβλέψεων και στατιστικών στοιχείων για το 2024, προβλέπεται ότι θα αποτελέσει συνέχεια των στοιχείων του 2023, ως εξής: Το 47% των ψηφιακών νομάδων ανήκει στην ηλικιακή κατηγορία 30-39, ενώ το 14% αυτών είναι ηλικίας 20 ετών, με το υπόλοιπο ποσοστό να είναι άνω των 40 ετών. Περαιτέρω, το περίπου 50% των ψηφιακών νομάδων ανήκει στη γενιά των Millennials και το 54% του συνόλου, είναι παντρεμένοι ή ζουν με τον σύντροφό τους.
Λαμβάνοντας υπόψη την εδραίωση αλλά και εξέλιξη του ψηφιακού νομαδισμού στον εργασιακό κόσμο, εντείνονται προοδευτικά οι συμπράξεις εταιρειών φιλοξενίας, οι οποίες επιδιώκουν να στεγάσουν τους ψηφιακούς νομάδες προσφέροντάς τους παράλληλα καθετί απαραίτητο, τόσο για τη διαβίωσή τους, όσο και για την εργασία τους.
Ένα τέτοιο παράδειγμα, είναι και η εταιρεία εξυπηρέτησης ψηφιακών νομάδων Outsite, με έδρα την Καλιφόρνια και μέλη σε όλο τον κόσμο, η οποία ένωσε τις δυνάμεις της με την ολλανδική εταιρεία ξενοδοχείων Zoku, ώστε να προσφέρει στα 5.000 μέλη της πρόσβαση σε συνεργαζόμενα καταλύματα σε όλη την Ευρώπη. Η εν λόγω σύμπραξη, δίνει στα μέλη της Outsite πρόσβαση σε περισσότερα από 500 ευρωπαϊκά ακίνητα της Zoku στο Άμστερνταμ, στην Κοπεγχάγη, στο Παρίσι και τη Βιέννη, προσφέροντας καταλύματα που έχουν σχεδιαστεί ειδικά για τη μακροχρόνια διαμονή, παραγωγικότητα και κοινωνικοποίηση των ψηφιακών νομάδων.
Το κόστος της ετήσιας συνδρομής στην Outsite είναι 149 δολάρια και περιλαμβάνει πρόσβαση σε χώρους μόνο για τα μέλη της σε όλο τον κόσμο, μηνιαίες προσφορές και σύσταση με άλλα μέλη. Μεταξύ άλλων, τα μέλη έχουν πρόσβαση σε μια σειρά από Zoku’s Lofts, που αποτελούνται από μοντέρνα διαμερίσματα σχεδιασμένα για διαμονή και εργασία, αλλά και σε κοινόχρηστους χώρους του τελευταίου ορόφου, που περιλαμβάνουν χώρους συν-εργασίας, εστιατόριο, μπαρ, αίθουσες συσκέψεων και βεράντα. Τα μέλη θα μπορούν επίσης να απολαμβάνουν εκπτώσεις, πιστώσεις επιβράβευσης και ειδικές προσφορές για μεγαλύτερης διάρκειας παραμονή, ενώ Community Managers της Zoku αναλαμβάνουν τη δημιουργία δελεαστικών προγραμμάτων εκδηλώσεων καθ’ όλη τη διάρκεια του έτους, με στόχο να φέρουν κοντά τους ψηφιακούς νομάδες με τους ντόπιους.
Διαβάστε ακόμα:
Η Ελλάδα στους πιο δημοφιλείς τουριστικούς προορισμούς για τις μεγάλες ευρωπαϊκές αγορές το 2024
Η θεματική αρχιτεκτονική του Κρητικού Τουρισμού και τα κοινά-στόχοι
«Puppymoons» και άλλα ταξιδιωτικά trends του 2024 που ήρθαν για να μείνουν