O τζίρος των ξενοδοχείων το 2022 έφθασε σε 8,6 δισ. ευρώ ξεπερνώντας τα επίπεδα του 2019 που είχε φθάσει σε 8,42 δισ.
Από το σύνολο του τζίρου πέρυσι τα 1,8 δισ. ευρώ ήταν ο τζίρος στα συνεχούς λειτουργίας ξενοδοχεία και τα 6,8 δισ. ευρώ στα εποχικής λειτουργίας. Επίσης, 6,65 δισ. ευρώ αφορούσε σε τζίρο που πραγματοποίησαν ξενοδοχεία 4 και 5 αστέρων και 1,97 δις. ευρώ σε τζίρο που πραγματοποίησαν ξενοδοχειακές μονάδες κατηγορίας από 1 αστέρι έως 3 αστέρια. Εξάλλου, τα ξενοδοχεία το 2022 πραγματοποίησαν ετήσιες επενδύσεις πάνω από 621 εκατ. για επισκευές ανακαινίσεις και συντηρήσεις από 830 εκατ. το 2021, 219,3 εκατ. το 2020 και 986,67 εκατ. το 2019. Συνολικά στην τετραετία πραγματοποιήθηκαν επενδύσεις περίπου 2,7 δισ. ευρώ.
Τα σχετικά στοιχεία περιλαμβάνονται στην ετήσια έρευνα για τον ξενοδοχειακό κλάδο το 2022, την οποία πραγματοποίησε το Ινστιτούτο Τουριστικών Ερευνών και Προβλέψεων για λογαριασμό του Ξενοδοχειακού Επιμελητηρίου Ελλάδος. Στην έρευνα που παρουσιάστηκε σήμερα σε συνέντευξη τύπου και αποτυπώνονται όλα τα βασικά μεγέθη που συνθέτουν την οικονομική πραγματικότητα για το ελληνικό ξενοδοχείο, αναδεικνύεται η γρήγορη ανάκαμψη και η ικανότητα προσαρμογής του κλάδου στις προκλήσεις της συγκυρίας, αποτελώντας τον βασικό πυλώνα της επιτυχίας του ελληνικού τουρισμού στη σεζόν του 2022.
Άλλα συμπεράσματα που προκύπτουν από την έρευνα έχουν ως εξής: H μέση πληρότητα τον Αύγουστο του 2022 ξεπέρασε οριακά αυτήν του αντίστοιχου μήνα του 2019, με 88% και 86,8% αντίστοιχα. Τον Αύγουστο του 2022, το 25% των δίκλινων δωματίων διατέθηκε σε τιμή μέχρι 70 ευρώ, το 50% των ξενοδοχείων είχε τιμή ανάμεσα στα 70 ευρώ και τα 178 ευρώ και το υπόλοιπο 25% διατέθηκε σε τιμή πάνω από 178 ευρώ. Η μέση τιμή διάθεσης δίκλινου δωματίου τον Αύγουστο του 2022 ήταν τα 150 ευρώ. Τα ξενοδοχεία συνεχούς λειτουργίας κατέγραψαν χαμηλότερες επιδόσεις σε σχέση τα ξενοδοχεία εποχικής λειτουργίας σε όλους τους βασικούς δείκτες (πληρότητα, τιμές κλπ) με αποτέλεσμα μια πτώση του τζίρου 21,2% σε σχέση με το 2019.
Αντίστοιχη εικόνα προκύπτει από τη σύγκριση επιδόσεων μεταξύ ξενοδοχείων 4 και 5 αστέρων και ξενοδοχείων από 1 αστέρι έως 3 αστέρια (τζίρος 2019: 4 και 5 αστέρων +13,1%, 1 αστέρι- 3 αστέρια -22,3%). Το 18% των συνολικών επενδύσεων των ξενοδοχείων το 2022 αφορούσε επενδύσεις βιωσιμότητας. Το 1/3 περίπου των πελατών των ξενοδοχείων προέρχεται από τους Online Travel Agents (OTAs). Από τα ξενοδοχεία που έχουν υπογράψει συμβόλαια με tour operators για το 2023, το 85% έχει υπογράψει συμβόλαια με τιμές αυξημένες κατά 11,4% κατά μέσο όρο. Οι σημαντικότερες δυσκολίες που αντιμετώπισαν οι ξενοδόχοι κατά το 2022 ήταν η εξεύρεση προσωπικού και το κόστος της ενέργειας. Μεγάλη ανησυχία στον κλάδο εξακολουθεί να προκαλεί ο ανταγωνισμός από τα καταλύματα βραχυχρόνιας μίσθωσης και η ρευστότητα.
Διαβάστε ακόμα:
Πράσινο φως για νέο 5άστερο ξενοδοχείο 164 κλινών κοντά στην Παλιά Επίδαυρο
Βιώσιμος τουρισμός: 7 ξενοδοχεία που πρωτοστατούν στον αγώνα για την προστασία του περιβάλλοντος
ΣΕΤΕ: Ο τουρισμός κλειδί για τη βιώσιμη ανάπτυξη της Ελλάδας