Σημαντικά οικονομικά οφέλη προκύπτουν για τη χώρα από τη λειτουργία των μαρινών σύμφωνα με στοιχεία της Ένωσης Μαρινών Ελλάδας. Τα σχετικά στοιχεία δείχνουν ότι η μέση τουριστική δαπάνη των επισκεπτών ανά άφιξη στις μαρίνες είναι περίπου 5 φορές μεγαλύτερη από τη μέση τουριστική δαπάνη των επισκεπτών στα ξενοδοχεία. Επίσης, για κάθε 1 ευρώ που ξοδεύεται για τέλη ελλιμενισμού, επιπλέον 5 έως 10 ευρώ ξοδεύονται για γενικές προμήθειες, καύσιμα, επισκευές, συντήρηση, φορολογία, μισθοδοσία, έξοδα πρακτόρων κ.α. Επιπλέον, το ΦΠΑ και τα ενοίκια που αποδίδονται στο Δημόσιο ξεπερνούν τα 100 εκατ. ευρώ ενώ για κάθε 100 θέσεις ελλιμενισμού σκαφών δημιουργούνται 6 άμεσες και 100 έμμεσες θέσεις εργασίας.

15

Να σημειωθεί ότι η Ένωση Μαρινών Ελλάδας αποτελείται σήμερα από 24 μαρίνες με συνολικά 8.500 θέσεις ελλιμενισμού για πλοία αναψυχής και εκπροσωπεί το 77% περίπου των οργανωμένων θέσεων ελλιμενισμού στη χώρα μας.

Η Ένωση πραγματοποίησε τη φετινή της Γενική Συνέλευση στην πόλη της Κέρκυρας με 2 νέα μέλη-μαρίνες, την Miraggio Marina και τη Χίο Μαρίνα.

Aυξανόμενη ζήτηση σε θέσεις ελλιμενισμού στην Κέρκυρα και γενικότερα στο Ιόνιο

Ο Πρόεδρος της Ένωσης Μαρινών Ελλάδας κ. Σταύρος Κατσικάδης ανέφερε μεταξύ άλλων τα εξής: «Αποφασίσαμε για πρώτη φορά να συνεδριάσουμε στην Κέρκυρα, το πανέμορφο ελληνικό νησί που αποτελεί σημαντικότατο τουριστικό προορισμό για μικρά και μεγάλα σκάφη αναψυχής. Η αυξανόμενη ζήτηση σε θέσεις ελλιμενισμού στην Κέρκυρα και γενικότερα στο Ιόνιο, υποδεικνύουν την ανάγκη τόσο για την δημιουργία νέων όσο και για την ανάπτυξη και αναβάθμιση των υφιστάμενων υποδομών. Οι νέες υποδομές θα δημιουργήσουν νέες θέσεις απασχόλησης και θα φέρουν σημαντικά οφέλη στην τοπική οικονομία. Ωστόσο, ο σκληρός ανταγωνισμός από τις χώρες της Αδριατικής επιβάλλει εγρήγορση και αποτελεσματικές ενέργειες βελτίωσης του θεσμικού πλαισίου καθώς και χάραξη εθνικής στρατηγικής ανάπτυξης από την Ελληνική Πολιτεία σε συνεργασία με τους αρμόδιους τοπικούς Φορείς και Ενώσεις».

Κατά τη διάρκεια των εργασιών της Συνέλευσης τονίστηκε η επιτακτική ανάγκη αναθεώρησης του ν.2160/93 για τη δημιουργία και λειτουργία τουριστικών λιμένων σε εύλογο χρονικό διάστημα ώστε να μην αποτρέπονται οι επενδύσεις σε μαρίνες στη χώρα μας. Συζητήθηκε επίσης η ανάγκη βελτίωσης των όρων χρηματοδότησης του Προγράμματος Αναβάθμισης Τουριστικών Λιμένων που βρίσκεται σε εξέλιξη υπό την εποπτεία και τον συντονισμό του Υπουργείου Τουρισμού. 

Πρόεδρος της Ένωσης αναφέρθηκε επίσης στην μελέτη που θα συντάξει ερευνητική ομάδα υπό τον συντονισμό των Καθηγητών κ.κ. Θ. Πάλλη (Πανεπιστήμιο Πειραιώς) και Γ. Βαγγέλα (Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών) για λογαριασμό της διαΝΕΟσις κατόπιν πρωτοβουλίας και χρηματοδότησης της Ένωσης Μαρινών Ελλάδας, με τη σύμφωνη γνώμη και τη θετική ανταπόκριση του Υπουργείου Τουρισμού.

Κατασκευή 5 μαρινών στην Κέρκυρα

Ο Βουλευτής Κέρκυρας της Νέας Δημοκρατίας και Αντιπρόεδρος της Διαρκούς Επιτροπής Εθνικής Άμυνας και Εξωτερικών Υποθέσεων της Βουλής των Ελλήνων κ. Στέφανος Γκίκας, σημείωσε ότι η Κέρκυρα συνεχίζει δυναμικά στον χώρο του Θαλάσσιου Τουρισμού με την κατασκευή 5 νέων μαρινών, εκ των οποίων η μία mega yachts και υπογράμμισε ότι αποτελεί κεντρική πολιτική επιλογή της Κυβέρνησης και προσωπικά του Πρωθυπουργού Κυριάκου Μητσοτάκη η περαιτέρω ανάπτυξη του Θαλάσσιου Τουρισμού.

Η ύπαρξη μιας σύγχρονης μαρίνας προσδίδει προστιθέμενη αξία σε έναν τόπο

Ο Περιφερειάρχης Ιονίων Νήσων κ. Ιωάννης Τρεπεκλής μεταξύ άλλων  τόνισε τα εξής: «Είναι γεγονός ότι όλο και περισσότεροι άνθρωποι απ’ όλον τον κόσμο επιλέγουν το Ιόνιο Πέλαγος για ν’ απολαύσουν το μοναδικό φυσικό κάλλος των νησιών μας. Η κομβική θέση των Ιονίων Νήσων, αποτελεί ένα σημαντικό πλεονέκτημα για μας, πάνω στο οποίο οφείλουμε να επενδύσουμε. Σήμερα, δύο από τις καλύτερες μαρίνες που υπάρχουν στη χώρα μας, βρίσκονται εντός των ορίων της Περιφέρειας Ιονίων Νήσων. Αναφέρομαι, φυσικά, στη μαρίνα των Γουβιών, την πρώτη – όπως πολύ καλά γνωρίζετε – ιδιωτική μαρίνα στην Ελλάδα, όπως και σ’ εκείνη της Λευκάδας, η οποία είναι μια από τις πλέον σύγχρονες μαρίνες σε ολόκληρη τη Μεσόγειο.

Το πόση προστιθέμενη αξία προσδίδει σε έναν τόπο η ύπαρξη μιας σύγχρονης μαρίνας, είναι αυταπόδεικτο. Στη βάση αυτού του συλλογισμού βρισκόμαστε στην ολοκλήρωση του έργου του τουριστικού καταφυγίου σκαφών αναψυχής στο Καφέ Γυαλί, ενώ δεν πρέπει να ξεχνάμε και τη δημιουργία της μαρίνας των Mega Yacht δίπλα στο λιμάνι της Κέρκυρας. Υπάρχει βεβαίως ακόμα η Λευκάδα, με τα τουριστικά καταφύγια στη Βασιλική και στο Νυδρί, αλλά και στο Μεγανήσι, υπάρχει η μαρίνα του Αργοστολίου στην Κεφαλονιά και η μαρίνα της Ζακύνθου, που πρέπει να αξιοποιηθούν.

Η αλήθεια είναι ότι τα τελευταία χρόνια η ιδιωτική πρωτοβουλία έχει ανεβάσει τον πήχη. Αυτό που πρέπει ν’ ακολουθήσει είναι ανάλογες κινήσεις από την Κυβέρνηση και την Τοπική Αυτοδιοίκηση στον τομέα των δημόσιων υποδομών, ώστε να συνεχίσουν τα Ιόνια Νησιά ν’ αποτελούν εγγύηση για όλους τους επισκέπτες τους».

Ο Δήμαρχος Κεντρικής Κέρκυρας και Διαποντίων Νήσων κ. Στέφανος Πενηντάρχου Πουλημένος, στάθηκε ιδιαίτερα στη σχέση της Κέρκυρας με το θαλάσσιο τουρισμό και επεσήμανε την αξία της ίδρυσης και λειτουργίας μαρινών  για την παροχή υψηλού επιπέδου υπηρεσιών στα ελλιμενιζόμενα σκάφη, τα πληρώματα και τους επιβάτες τους.

Διαβάστε ακόμα:

Η Ελλάδα στους πιο δημοφιλείς τουριστικούς προορισμούς για τις μεγάλες ευρωπαϊκές αγορές το 2024

Τουρισμός Ευεξίας – Οικοτουρισμός: Πώς θα αναπτυχθούν τα επόμενα χρόνια σε παγκόσμιο επίπεδο

Έρευνα: Πώς η Tεχνητή Νοημοσύνη μεταμορφώνει το τοπίο στον κλάδο της φιλοξενίας