Καθώς η Ινδία εδραιώνει τη θέση της ως παγκόσμια οικονομική δύναμη, αυξάνεται και η αγοραστική δύναμη του πολυάριθμου και δραστήριου ταξιδιωτικού της κοινού.

22

Σύμφωνα με έρευνα της MMGY Travel Intelligence, παγκόσμιας εταιρείας μάρκετινγκ και επικοινωνίας, εξειδικευμένης στον τουρισμό και τη φιλοξενία, οι ενήλικες κάτοχοι διαβατηρίου στην Ινδία σχεδιάζουν να ξοδέψουν κατά μέσο όρο 4.755 δολάρια σε ταξίδια αναψυχής τους επόμενους 12 μήνες, ποσό που σηματοδοτεί αύξηση 14% σε σύγκριση με το προηγούμενο έτος. Αυτό και άλλα ενδιαφέροντα ευρήματα παρουσιάζονται στη μελέτη Portrait of Indian International Travellers™, δηλαδή το πορτρέτο των Ινδών διεθνών ταξιδιωτών, η οποία ρίχνει φως στις συνήθειες, τα κίνητρα και τις προτιμήσεις των Ινδών ταξιδιωτών που εξερευνούν το εξωτερικό.

Η κα Caroline Moultrie, Πρόεδρος της MMGY Global για την περιοχή της Ευρώπης, Μέσης Ανατολής, Ευρασίας και Αφρικής, ανέφερε ότι η Ινδία αναδεικνύεται σε μία από τις πιο σημαντικές αγορές εξερχόμενου τουρισμού παγκοσμίως. Όπως σημείωσε, η έρευνα αποκαλύπτει ένα κοινό με αυτοπεποίθηση, που αναζητά εμπειρίες και δίνει προτεραιότητα στην ασφάλεια, τη βιωσιμότητα και τα ταξίδια πολλαπλών προορισμών, ενώ πρόσθεσε ότι η κατανόηση αυτής της αλλαγής είναι το κλειδί για την επόμενη φάση ανάπτυξης του διεθνούς τουρισμού.

Η μελέτη, που βασίστηκε σε έρευνα περισσότερων από 3.000 ενηλίκων με διαβατήριο στην Ινδία μεταξύ Δεκεμβρίου 2024 και Ιανουαρίου 2025, ανέδειξε τα εξής βασικά σημεία:

Έλξη για τις νεότερες γενιές: Τα τελευταία τρία χρόνια, οι Millennials στην Ινδία, οι οποίοι έχουν γεννηθεί μεταξύ του 1980 και 1995, πραγματοποίησαν κατά μέσο όρο 3,5 διεθνή ταξίδια, καθιστώντας τους τους πιο συχνούς ταξιδιώτες στο εξωτερικό μεταξύ των γενεών που συμμετείχαν στην έρευνα. Οι εκπρόσωποι της Generation Z, από την άλλη, δηλαδή εκείνοι που έχουν γεννηθεί από το 1996 έως το 2000, κατέγραψαν τη μεγαλύτερη αύξηση στον προϋπολογισμό τους για ταξίδια, με πρόβλεψη αύξησης 14,2%.

Ασφάλεια και ευκολία: Η ασφάλεια ενός προορισμού παραμένει κορυφαία ανησυχία, με το 93% των ερωτηθέντων να τη θεωρεί καθοριστικό παράγοντα στις ταξιδιωτικές αποφάσεις. Επιπλέον, το 83% δίνει προτεραιότητα σε προορισμούς που προσφέρουν χορτοφαγικές ή χαλάλ (halal) διατροφικές επιλογές, αν και πολλοί εκφράζουν παράλληλα ενδιαφέρον να δοκιμάσουν την τοπική κουζίνα μέσω food trucks και άλλων γαστρονομικών εμπειριών.

Η επιρροή των social media: Το 90% των Ινδών ταξιδιωτών δηλώνει ότι τα social media επηρεάζουν την επιλογή διεθνών προορισμών, με το Instagram και το YouTube να αποτελούν τις πιο καθοριστικές πλατφόρμες.

Η σημασία της βιωσιμότητας: Το 74% των Ινδών ταξιδιωτών έχει επίγνωση των πρακτικών βιώσιμου τουρισμού, ενώ το 62% είναι διατεθειμένο να πληρώσει περισσότερα για οικολογικές εμπειρίες, όπως προγράμματα αντιστάθμισης άνθρακα ή διαμονή σε ξενοδοχεία με πιστοποίηση βιωσιμότητας.

Δημοφιλέστεροι προορισμοί: Οι Ηνωμένες Πολιτείες και η Ευρώπη καταγράφουν τη μεγαλύτερη ζήτηση, με το 83% των Ινδών ταξιδιωτών να εκδηλώνει έντονο ενδιαφέρον για επίσκεψη τους επόμενους 12 μήνες. Ακολουθεί η Ασία, με 80%.

Επιπλέον, η έρευνα Portrait of Indian International Travellers™ παρέχει δεδομένα σχετικά με τη διαδικασία ταξιδιωτικού προγραμματισμού, όπως ο ρόλος των ταξιδιωτικών πρακτόρων και των οργανωμένων εκδρομών, καθώς και τις εξελισσόμενες προτιμήσεις για τις αεροπορικές εταιρείες, τη διαμονή και άλλα.

Ο κ. Simon Moriarty, Αντιπρόεδρος Συνδρομητικής Έρευνας της MMGY Travel Intelligence, ανέφερε ότι η έρευνά τους δείχνει πως οι Ινδοί ταξιδιώτες αναζητούν όλο και περισσότερο εξατομικευμένες, άνετες και αυθεντικές ταξιδιωτικές εμπειρίες. Υπογράμμισε, επίσης, ότι η Ινδία αποτελεί μια εξαιρετικά σημαντική ταξιδιωτική αγορά, η οποία θα συνεχίσει να αναπτύσσεται και να επηρεάζει τη διεθνή τουριστική βιομηχανία. Σύμφωνα με τον κ. Moriarty, η αγοραστική δύναμη και η δίψα για εξερεύνηση των Ινδών ταξιδιωτών δεν πρέπει να υποτιμηθούν.

Η Ινδία στο προσκήνιο της παγκόσμιας κατανάλωσης

Η πρόσφατη έκθεση της εταιρείας χρηματοοικονομικών υπηρεσιών Angel One επιβεβαιώνει αυτή την τάση, αποκαλύπτοντας ότι η Ινδία αναμένεται να αναδειχθεί ως η παγκόσμια πρωτεύουσα της κατανάλωσης, ξεπερνώντας ακόμα και μεγάλες οικονομίες, με τις καταναλωτικές δαπάνες να εκτοξεύονται στα επόμενα χρόνια.

Ειδικότερα, η κατανάλωση αντιπροσωπεύει το 56% του ΑΕΠ της χώρας και αποτελεί τον ταχύτερα αναπτυσσόμενο τομέα της οικονομίας της. Η έκθεση προβλέπει ότι, με βάση την ταχύτερα αναπτυσσόμενη καταναλωτική βάση παγκοσμίως, η κατανάλωση στην Ινδία θα διπλασιαστεί έως το 2034. Η αύξηση των νοικοκυριών, λόγω της τάσης προς τις πυρηνικές οικογένειες, ξεπερνά την πληθυσμιακή αύξηση και αναδεικνύεται ως βασικός παράγοντας για την αύξηση της κατανάλωσης. Επιπλέον, η Ινδία αναμένεται να ηγηθεί της παγκόσμιας ανάπτυξης του εργατικού δυναμικού.

Η έκθεση εκτιμά ότι οι αποταμιεύσεις της Ινδίας τα επόμενα 25 χρόνια θα είναι δεκαπλάσιες σε σύγκριση με τις συνολικές αποταμιεύσεις των προηγούμενων 25 ετών. Συγκεκριμένα, μεταξύ των οικονομικών ετών 1997 και 2023, οι συνολικές αποταμιεύσεις ανήλθαν σε 12 τρισ. δολάρια, ενώ προβλέπεται να φτάσουν τα 103 τρισ. δολάρια έως το 2047. Αυτό θα ξεκλειδώσει τεράστιες δυνατότητες για επιπλέον κατανάλωση.

Επιπλέον, οι πρόσφατες φορολογικές περικοπές στον ομοσπονδιακό προϋπολογισμό θα απελευθερώσουν περίπου 12 δισ. δολάρια οδηγώντας σε επιπλέον κατανάλωση ύψους 40 δισ. δολαρίων, με δυνατότητα ενίσχυσης του ΑΕΠ της χώρας κατά 1%.

Κατά τις περιόδους οικονομικής και εισοδηματικής ανάπτυξης, τόσο οι ΗΠΑ όσο και η Κίνα, είδαν την διακριτική κατανάλωση, δηλαδή έξοδα για μη απαραίτητα αγαθά και υπηρεσίες, να ξεπερνά την μη διακριτική δαπάνη, δηλαδή τα απαραίτητα έξοδα διαβίωσης, και η Ινδία αναμένεται να ακολουθήσει παρόμοια πορεία. Στις ΗΠΑ, μάλιστα, οι δαπάνες κατανάλωσης αυξήθηκαν κατά 10 φορές κατά τη διάρκεια περιόδων ισχυρής αύξησης του κατά κεφαλήν εισοδήματος. Οι κατηγορίες που προβλέπεται να γνωρίσουν τη μεγαλύτερη ανάπτυξη στη διακριτική κατανάλωση περιλαμβάνουν τα ηλεκτρονικά είδη ευρείας κατανάλωσης, τα ενδύματα, τα αξεσουάρ (συμπεριλαμβανομένων των κοσμημάτων) και την «οικονομία της εμπειρίας».

Με το 92% του λιανικού εμπορίου να πραγματοποιείται ακόμη μέσω των παραδοσιακών καταστημάτων «kirana», δηλαδή μικρών, οικογενειακών που προσφέρουν κυρίως καθημερινά είδη πρώτης ανάγκης, υπάρχει τεράστια ευκαιρία για τον εκσυγχρονισμό του λιανικού εμπορίου και την αύξηση του μεριδίου αγοράς.

Σημειώνεται ότι η Ινδία διαθέτει περισσότερους εκπροσώπους της Gen Ζ από ό,τι ο συνολικός πληθυσμός των ΗΠΑ. Μέχρι το 2035, κάθε δεύτερη ρουπία που θα δαπανάται, θα προέρχεται από έναν εκπρόσωπο της Gen Ζ, ενισχύοντας περαιτέρω την αναπτυξιακή πορεία της κατανάλωσης στην Ινδία.

Διαβάστε ακόμα:

Σιγκαπούρη: Μια πόλη μέσα στη Φύση με πρωτοποριακές πράσινες υποδομές

Αφίξεις 821,6 χιλ. ξένων επισκεπτών στην Ελλάδα τον Ιανουάριο

Υποχρεωτική από τις 2 Απριλίου η ηλεκτρονική ταξιδιωτική άδεια για την είσοδο στο Ηνωμένο Βασίλειο από πολίτες της ΕΕ