Την ετήσια έκθεσή της για τις ταξιδιωτικές τάσεις του 2025 παρουσίασε η British Airways Holidays, αποκαλύπτοντας πώς οι τουρίστες επηρεάζονται από τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, αναζητούν γαστρονομικές εμπειρίες, αποζητούν λογοτεχνική απόδραση και επιλέγουν προορισμούς με βάση τις σύγχρονες ταξιδιωτικές ανάγκες τους.
Οι προορισμοί με τη μεγαλύτερη αύξηση ενδιαφέροντος
Η έκθεση καταγράφει τη σημαντική άνοδο του ενδιαφέροντος για συγκεκριμένους προορισμούς, με τη Κρήτη και την Κω να συγκαταλέγονται στις περιοχές με τις υψηλότερες αυξήσεις σε επίπεδο αναζητήσεων για πακέτα διακοπών κατά τη διάρκεια των εκπτώσεων του Ιανουαρίου. Παράλληλα, η Μάλτα, που το προηγούμενο έτος συγκαταλεγόταν στους «Ανερχόμενους Αστέρες», έχει πλέον εδραιωθεί ως ένας από τους πιο δημοφιλείς προορισμούς.
Αναλυτικά, στους προορισμούς που παρουσίασαν τη μεγαλύτερη αύξηση αναζητήσεων στις αρχές του 2025 περιλαμβάνονται οι: Αγαδίρ στο Μαρόκο με αύξηση 308%, Άμπου Ντάμπι με αύξηση 94%, Κρήτη με αύξηση 44%, Κο Σαμούι στην Ταϊλάνδη με αύξηση 38%, Γιβραλτάρ με αύξηση 17%, Νάσβιλ επίσης με αύξηση 17%, Κως με αύξηση 16%, και Κατάρ ομοίως με αύξηση 16%.
Επιπλέον, οι 10 κορυφαίοι προορισμοί για ταξίδια το 2025, σύμφωνα με τις αναζητήσεις πακέτων διακοπών, είναι η Νέα Υόρκη, το Ντουμπάι, τα Μπαρμπέιντος, το Κανκούν, η Τενερίφη, το Ορλάντο, οι Μαλδίβες, ο Μαυρίκιος, ο Άγιος Λουδοβίκος και η Μάλτα.
Οι νέες τάσεις στα ταξίδια
Η έκθεση αποκαλύπτει πώς οι ταξιδιώτες επιλέγουν να διαμορφώνουν τις διακοπές τους, με τις νέες τάσεις να περιλαμβάνουν τις εξής:
Η επιστροφή των παραδοσιακών all–inclusive διακοπών
Οι παραδοσιακές all-inclusive διακοπές επιστρέφουν δυναμικά, με τους μπουφέδες και τις οργανωμένες δραστηριότητες να κερδίζουν τις νεότερες γενιές που αναζητούν ξέγνοιαστες αποδράσεις, χωρίς άγχος και με προκαθορισμένο κόστος.
Αυτό που κάποτε θεωρούνταν ξεπερασμένο, σήμερα γίνεται μια στιλάτη επιστροφή στο παρελθόν, καθώς οι ταξιδιώτες ανακαλύπτουν ξανά τη γοητεία των οργανωμένων διακοπών, όπου τα πάντα είναι φροντισμένα εκ των προτέρων.
Σύμφωνα με έρευνα καταναλωτών, το 42% δηλώνει ότι «το μόνο που θέλει είναι να τρώει, να πίνει και να λιάζεται» στις διακοπές του, ενώ το ένα τρίτο (32%) προτιμά προγράμματα που περιλαμβάνουν οργανωμένες δραστηριότητες. Συνολικά, το 23% των ταξιδιωτών αναψυχής επιλέγει πλέον συνήθως ένα all-inclusive θέρετρο, ποσοστό αυξημένο από το 19% των προηγούμενων ετών.
Δεν είναι τυχαίο το γεγονός ότι, περισσότερες από ένα εκατομμύριο αναρτήσεις στο Instagram φέρουν το hashtag #trad, δηλαδή «παραδοσιακά».
Grecotel: Αυθεντικές διακοπές στην Ελλάδα χωρίς κρυφά κόστη
«Οι σημερινοί ταξιδιώτες αναζητούν ευκολία, αλλά δεν θέλουν να συμβιβαστούν στην ποιότητα ή την αυθεντικότητα», σχολιάζει η κα Οδύσσεια Σηφουνάκη Δασκαλαντωνάκη, Executive Director και ξενοδόχος τρίτης γενιάς στη Grecotel.
«Η φιλοσοφία μας για το νεότερο brand του Ομίλου, το LUXME – Luxury Made Easy που αποτελεί μια καινοτόμο πρόταση Elevated All Inclusive με 6 ξενοδοχεία σε Κέρκυρα, Κρήτη, Ρόδο, Κω και Πελοπόννησο, εξισορροπεί απόλυτα αυτές τις ανάγκες, αφαιρώντας το άγχος του προγραμματισμού των διακοπών, ενώ παράλληλα εξασφαλίζει μια premium εμπειρία. Οι επισκέπτες μπορούν να απολαύσουν επιλεγμένη γαστρονομία, premium ποτά και δραστηριότητες εμπνευσμένες από την τοπική κουλτούρα για όλες τις ηλικίες, χωρίς να ανησυχούν για κρυφά κόστη. Έτσι, έχουν την ευκαιρία να χαλαρώσουν και να αφοσιωθούν πλήρως στην εμπειρία. Δραστηριότητες όπως μαθήματα μαγειρικής με θέμα το κουμκουάτ στην Κέρκυρα ή η συγκομιδή ελιάς στην Κρήτη δίνουν στις οικογένειες τη δυνατότητα να έρθουν πιο κοντά, βιώνοντας ταυτόχρονα κάτι αυθεντικά ελληνικό».
Γαστρονομικό Κυνήγι Θησαυρού
Το 69% των Βρετανών ταξιδιωτών δηλώνει ότι το φαγητό αποτελεί καθοριστικό παράγοντα στην επιλογή προορισμού. Πλέον, όμως, οι ταξιδιώτες σχεδιάζουν τα δρομολόγιά τους γύρω από viral πιάτα και τοπικές λιχουδιές, μετατρέποντας κάθε γεύμα σε μια ξεχωριστή γαστρονομική εμπειρία, επηρεασμένοι από τα social media.
Λογοτεχνική Απόδραση – «Paperback–Packers»
Το 90% των Βρετανών που διαβάζουν περισσότερο στις διακοπές τους σε σύγκριση με την καθημερινότητά τους είναι πιο πιθανό να ολοκληρώσουν ένα ολόκληρο βιβλίο. Παρά τη δημοτικότητα των e-readers, το 56% των αναγνωστών προτιμά να αγοράζει φυσικά βιβλία από τα αεροδρόμια πριν από το ταξίδι.
Ταξίδια με σκοπό τη γνώση – «Trivial Pursuits»
Το 70% των ταξιδιωτών θέλει να επιστρέψει από τις διακοπές του έχοντας μάθει κάτι καινούργιο. Παράλληλα, το 32% δηλώνει ότι είναι πιθανό να επιλέξει ξενοδοχείο ή θέρετρο με δραστηριότητες και εγκαταστάσεις για αθλητισμό ή εμπειρίες. Στις ηλικίες 18-24, το ποσοστό αυτό ανέρχεται στο 58%, επιβεβαιώνοντας τη στροφή των νεότερων γενεών προς ταξίδια που συνδυάζουν αναψυχή και προσωπική ανάπτυξη.
«Trip Collectives» – Ταξίδια σε ομάδες με ανεξάρτητες κρατήσεις
Η νέα τάση των «Trip Collectives» επιτρέπει σε φίλους ή οικογένειες να ταξιδεύουν μαζί, αλλά με ξεχωριστές κρατήσεις, συντονίζοντας όμως τη διαμονή τους στο ίδιο ξενοδοχείο ή θέρετρο. Σύμφωνα με την έρευνα, το 71% των ενηλίκων που σκοπεύουν να ταξιδέψουν το 2025 προγραμματίζει τις διακοπές του με βάση τις ημερομηνίες διακοπών φίλων ή συγγενών.
Η σημασία των πακέτων διακοπών
Ο Διευθύνων Σύμβουλος της British Airways Holidays, κ. Andrew Flintham, δήλωσε μεταξύ άλλων ότι η φετινή έκθεση παρέχει σημαντικές πληροφορίες για το πώς οι Βρετανοί σχεδιάζουν τις διακοπές τους. Οι ταξιδιώτες αναζητούν νέους τρόπους να αξιοποιήσουν στο έπακρο τον χρόνο τους, ενώ παρατηρείται μια στροφή πίσω στα all-inclusive πακέτα. Με το 43% των ταξιδιωτών να δηλώνει ότι η οργάνωση των διακοπών τούς προκαλεί άγχος, η British Airways Holidays δεσμεύεται να προσφέρει ολοκληρωμένα πακέτα που εξασφαλίζουν ξέγνοιαστες διακοπές.
Νέες αεροπορικές συνδέσεις για το 2025
Στην έκθεση αναφέρονται επίσης νέες αεροπορικές διαδρομές οι οποίες τίθενται σε ισχύ από φέτος, ενισχύοντας τη συνδεσιμότητα της Βρετανίας με δημοφιλείς αλλά και ανερχόμενους προορισμούς: Από το Heathrow, οι επιβάτες θα μπορούν να πετάξουν στη Τιφλίδα της Γεωργίας (30 Μαρτίου), την Κουάλα Λουμπούρ της Μαλαισίας (1 Απριλίου) και το Ρίμινι της Ιταλίας (15 Μαΐου). Από το Gatwick, προστίθεται το Σαλέρνο της Ιταλίας (22 Μαΐου), ενώ το London City Airport θα συνδέεται πλέον με την Όλμπια της Σαρδηνίας (25 Μαΐου).
Σημειώνεται ότι η έκθεση βασίζεται σε δεδομένα από αναζητήσεις πακέτων διακοπών μεταξύ 1ης και 23ης Ιανουαρίου 2025, καθώς και σε έρευνα που πραγματοποίησε η YouGov Plc σε 2.029 ενήλικες. Οι τάσεις αναλύθηκαν από την Globetrender, βρετανικό πρακτορείο πρόβλεψης ταξιδιωτικών τάσεων.
Διαβάστε ακόμα:
O «Προορισμός Βιώσιμου Ορεινού Τουρισμού» ενισχύει τον χειμερινό τουρισμό της χώρας μας
Ποιες θα είναι οι αυξήσεις στους βασικούς μισθούς των εργαζομένων στα ξενοδοχεία το 2025 και το 2026
Μελέτη: Ποια είναι τα οφέλη της ελληνικής οικονομίας από τον ξενοδοχειακό κλάδο