Μετά το νερό, το τσάι είναι ένα από τα πιο διαδεδομένα ροφήματα στον κόσμο. Σύμφωνα με την έκθεση της Οργάνωσης Τροφίμων και Γεωργίας του ΟΗΕ (FAO) του 2022, που επικαλείται ο κ. Giuliano Bianchi, καθηγητής του EHL Hospitality Business School ο οποίος διεξήγαγε σχετική έρευνα, η παραγωγή τσαγιού έχει αυξηθεί προοδευτικά από το 1990 φτάνοντας το 2021 τους 6,5 εκατ. τόνους.
Η κατανάλωση τσαγιού έχει επίσης εκτοξευθεί στα ύψη από το 1990 με ετήσια αύξηση 3,5% φτάνοντας τους 6,4 εκατ. τόνους το 2021. Περαιτέρω, η FAO περιγράφει ότι την τελευταία δεκαετία, η κεφαλαιακή κατανάλωση αυξήθηκε κατά 2,5% ετησίως, αλλά άνισα μεταξύ των χωρών παραγωγής και των χωρών εισαγωγής. Ενώ στις πρώτες υπήρξε αύξηση, στις δεύτερες υπήρξε μία ανασταλτική συμπεριφορά.
Σύμφωνα με τον δείκτη τιμών της FAO, η μέση τιμή του μαύρου τσαγιού πέρασε από 4 κύριες φάσεις και τελικά ανήλθε στα 2,62 δολάρια ανά κιλό στα τέλη του 2021. Αυτό που επηρέασε αρνητικά την τιμή, είναι ο πόλεμος Ρωσίας-Ουκρανίας, καθώς από την άποψη της ζήτησης, η Ρωσία είναι ένας από τους σημαντικότερους εισαγωγείς τσαγιού από την Ινδία και τη Σρι Λάνκα, ενώ από την πλευρά της προσφοράς, η Ρωσία είναι ο μεγαλύτερος προμηθευτής λιπασμάτων.
Τάσεις και προκλήσεις για την αγορά του τσαγιού
Η FAO αναμένει ετήσια αύξηση στην παραγωγή μαύρου τσαγιού κατά 2,1% και αύξηση της παραγωγής πράσινου τσαγιού κατά 6,3% έως το 2030, ενώ η κατανάλωση μαύρου τσαγιού θα αυξηθεί κατά 2% την επόμενη δεκαετία.
Πίσω από την αύξηση της ζήτησης, κρύβονται τα οφέλη για την υγεία που συνδέονται με την κατανάλωση τσαγιού. Σχετικά, η FAO επισημαίνει ότι η καινοτομία και η διαφοροποίηση θα παίξουν καθοριστικό ρόλο στην τόνωση της αγοράς.
Έτοιμο τσάι
Σύμφωνα με την FAO και σε συνάρτηση με παγκόσμιες έρευνες, όσοι προτιμούν τον καφέ στο πρωινό τους έχουν πολλές επιλογές, κάτι που δεν συμβαίνει με τους λάτρεις του τσαγιού, οι οποίοι δεν έχουν χρόνο για την ιεροτελεστία που απαιτεί το τσάι. Προς αυτή την κατεύθυνση, η FAO εξετάζει το ακόμα ανεξερεύνητο, έτοιμο για κατανάλωση τσάι, το οποίο θα μπορούσε να καλύψει αυτή την ανάγκη. Επομένως, υπάρχουν επιλογές για επέκταση αυτής της αγοράς, τόσο από την άποψη της γεύσης, δηλαδή περισσότερες γεύσεις, όσο και από την άποψη των διαφορετικών δοχείων, όπως είναι τα κουτάκια.
Η εμπειρία του τσαγιού
Οι άνθρωποι που πίνουν τσάι, αλλά και οι ταξιδιώτες που το βρίσκουν στο πρωινό των διακοπών τους και τελικά είναι περισσότεροι από ότι φαντάζεται κανείς, δεν νοιάζονται μόνο για το ίδιο το καλό προϊόν, αλλά και για την εμπειρία. Καθώς μπαίνουν σε ένα κατάστημα ή στο πρωινό ενός ξενοδοχείου, θέλουν να περιβάλλονται από την κουλτούρα του τσαγιού, αναζητώντας πληροφορίες για το τσάι που τους προσφέρεται. Τώρα, σύμφωνα με την έκθεση της FAO, η ζήτηση για τσάι εξαρτάται πράγματι από το εισόδημα και την ηλικία, αλλά και από την εκπαίδευση και το πολιτιστικό υπόβαθρο. Συνεπώς, ένα καλό τσάι με εξαιρετική παρουσίαση πρέπει να έχει εξέχουσα θέση στο τραπέζι του πρωινού ενός ξενοδοχείου.
‘Όπως όλες οι εμπειρίες που αναζητά πλέον ο ταξιδιώτης, έτσι και η αναζήτηση της εμπειρίας του τσαγιού, αναμένεται να δημιουργήσει όλο και περισσότερες εξειδικευμένες αγορές, αυξάνοντας τη ζήτηση για εξατομικευμένες εμπειρίες τσαγιού και την ανάγκη για πιο εξειδικευμένους εργαζόμενους που μπορούν να βοηθήσουν τους πελάτες και να τους καθοδηγήσουν στην εξελιγμένη τεχνογνωσία του κόσμου του τσαγιού. Τέλος, η εξυπηρέτηση και η ανθρώπινη επαφή πίσω από την εμπειρία του ταξιδιώτη, θα μετρήσουν περισσότερο από ποτέ.
Διαβάστε ακόμα:
To αντικείμενο που θα έχει μεγάλη ζήτηση στη φιλοξενία τα επόμενα χρόνια
Tαξίδια και προγραμματισμός: Τι έχει αλλάξει στη συμπεριφορά των ταξιδιωτών
Έρευνα: Ποια ειδικότητα είναι πρώτη σε ζήτηση στα ξενοδοχεία της Ελλάδας αυτή τη στιγμή