Σε όλο τον κόσμο, περίπου το 50% των μαθητών, έχουν παρακολουθήσει και ολοκληρώσει κάποιο είδος διαδικτυακής μάθησης. Δεν είναι τυχαίο το γεγονός ότι η online μάθηση, είναι η ταχύτερα αναπτυσσόμενη αγορά στον κλάδο της εκπαίδευσης με εκτιμώμενη αξία που θα ξεπερνά τα 370 δισ. δολάρια έως το 2026.

19

Πλέον, 8 στις 10 επιχειρήσεις προσφέρουν διαδικτυακές λύσεις εκπαίδευσης και κατάρτισης, με τα στατιστικά στοιχεία να δείχνουν ότι με αυτόν τον τρόπο, η απόδοση των εργαζομένων βελτιώνεται κατά 15-25%. Περαιτέρω, η διαδικτυακή εκπαίδευση μπορεί να αυξήσει τη διατήρηση μαθητών και εργαζομένων έως και 50% αλλά και να μειώσει τον χρόνο που χρειάζεται για τον εκπαιδευόμενο να κατακτήσει ένα θέμα κατά 40-60%.

Εξάλλου, η αναβάθμιση δεξιοτήτων σε οποιαδήποτε μορφή ενισχύει και την οικονομική αναβάθμιση των εργαζομένων. Αυτό καταδεικνύει και πρόσφατη έρευνα, στην οποία το περίπου 42% των διαδικτυακών μαθητών ανέφερε ότι τα μαθήματα αύξησαν τον μισθό ή τα μπόνους τους κατά μέσο όρο 17.000 δολάρια και 14.000 δολάρια αντίστοιχα.

Τα βασικά πλεονεκτήματα της διαδικτυακής μάθησης, όπως εντοπίστηκαν από την Ecole hôtelière de Lausanne, κορυφαία στην εκπαίδευση, την καινοτομία και τη συμβουλευτική στον τομέα της φιλοξενίας είναι τα εξής:

Μεγαλύτερη ευελιξία κατά τον προγραμματισμό των μαθημάτων

Ο προγραμματισμός των ακαδημαϊκών δραστηριοτήτων μπορεί να είναι δύσκολος, ειδικά αν υπάρχουν επαγγελματικές ή οικογενειακές ευθύνες. Προς αυτή την κατεύθυνση, η διαδικτυακή μάθηση μπορεί να δώσει πολύ μεγαλύτερη ευελιξία με επιλογές στις ώρες και τις ημέρες παρακολούθησης.

Εξοικονόμηση χρημάτων

Όταν η εκμάθηση γίνεται στο σπίτι, αντί σε μια παραδοσιακή τάξη, εξοικονομούνται χρήματα από τα έξοδα μεταφοράς, καυσίμων, συντήρησης αυτοκινήτου, στάθμευσης αλλά και σίτισης. Επίσης, το κόστος των διδάκτρων μπορεί σε πολλές περιπτώσεις να είναι μικρότερο, καθώς το εκάστοτε ίδρυμα δεν επιβαρύνεται με τα γενικά έξοδα συντήρησης μιας τάξης, επομένως αυτό μπορεί να είναι επωφελές και για τα δύο μέρη.

Εκμάθηση σε προσωπικό ρυθμό

Οι έντονοι ρυθμοί ζωής, μπορεί να αποτρέπουν τους εργαζόμενους από την παρακολούθηση μαθημάτων που είναι ευεργετικά για την καριέρα τους. Στην διαδικτυακή εκπαίδευση ωστόσο, αυτό δεν αποτελεί πρόβλημα, καθώς ο κάθε μαθητής μπορεί να επιλέγει ελεύθερα το πρόγραμμα που τον ενδιαφέρει και να ελίσσεται μεταξύ των ωρών του.

Δημιουργία του προσωπικού χώρου εκμάθησης

Πολλοί μαθητές αποδίδουν καλύτερα όταν ακούν μουσική ή γράφουν στο σημειωματάριό τους και μετά περνούν τις σημειώσεις τους στον υπολογιστή. Μπορεί επίσης να χειρίζονται καλύτερα τον επιτραπέζιο υπολογιστή τους, παρά το laptop τους. Σε κάθε περίπτωση, τα διαδικτυακά μαθήματα προσφέρουν την ελευθερία δημιουργίας του προσωπικού χώρου εκμάθησης.

Συχνότερη επικοινωνία με τον καθηγητή

Στα διαδικτυακά μαθήματα, οι καθηγητές είναι διαθέσιμοι ανά πάσα στιγμή, λύνοντας έγκαιρα όλες τις απορίες του μαθητή. Συνήθως, οι καθηγητές απαντούν στο τηλέφωνο ή στο email τους από τις 9 π.μ. έως τις 5 μ.μ. από Δευτέρα έως Παρασκευή, δίνοντας στους μαθητές τη δυνατότητα να επιλέξουν την ώρα της επικοινωνίας, ιδιαίτερα εάν εργάζονται εξ αποστάσεως. Αντίθετα, σε ένα παραδοσιακό μαθησιακό περιβάλλον, οι μαθητές μπορούν να επικοινωνήσουν με τους καθηγητές κατά τις καθορισμένες ώρες γραφείου ή για λίγα λεπτά μετά το μάθημα και συνήθως με έναν καθηγητή κάθε φορά.

Εύκολη πρόσβαση στην ύλη

Στο περιβάλλον του σπιτιού, η πρόσβαση στην ύλη και στα απαραίτητα βιβλία ή σημειώσεις, είναι ευκολότερη και οργανώνεται καλύτερα, σύμφωνα με τις ανάγκες του κάθε μαθητή. Για παράδειγμα, μπορεί ένας μαθητής να χρησιμοποιεί πίνακα με σημειώσεις ή αυτοκόλλητα σημειώματα σε σημείο που να τον βολεύουν.

Μεγαλύτερη πρόσβαση στα επιθυμητά προγράμματα

Σχεδόν πάντα, υπάρχουν περισσότερες επιλογές για εξ αποστάσεως μάθηση. Για παράδειγμα, οι μαθητές μπορούν να λάβουν το πτυχίο τους από ιδρύματα που δραστηριοποιούνται σε άλλες χώρες ή να παρακολουθήσουν σεμινάρια που γίνονται σε μακρινές πόλεις και αυτό είναι ένα μεγάλο πλεονέκτημα, γιατί με την εξ αποστάσεως εκπαίδευση, ο κάθε μαθητής μπορεί να επιλέξει ακριβώς το θέμα που τον ενδιαφέρει, χωρίς να περιορίζεται από τη μετακίνηση.

Απόκτηση νέων τεχνικών δεξιοτήτων

Η διαδικτυακή μάθηση δεν βοηθά μόνο στην επίτευξη των εκπαιδευτικών στόχων, αλλά και στην απόκτηση νέων δεξιοτήτων που θα είναι επωφελείς στην εκάστοτε καριέρα. Ειδικότερα, οι μαθητές εξοικειώνονται με πολλά εργαλεία ψηφιακής εκμάθησης, συστήματα διαχείρισης περιεχομένου, εργαλεία συνεργασίας και βασική αντιμετώπιση τεχνικών προβλημάτων. Επίσης, η κατανόηση των προγραμμάτων και των πλατφορμών που χρησιμοποιούνται στη διαδικτυακή εκπαίδευση, συχνά παρέχει τα εργαλεία που θα χρειαστούν οι μαθητές σε πολλές διαφορετικές θέσεις εργασίας του τομέα της φιλοξενίας.

Τρόποι παρακίνησης και διαχείρισης χρόνου

Μια άλλη δεξιότητα που πιθανότατα αναπτύσσεται κατά τη διαδικτυακή διαδικασία μάθησης, είναι οι τρόποι παρακίνησης και διαχείρισης χρόνου. Σε ένα διαδικτυακό περιβάλλον, οι εκπαιδευόμενοι θα πρέπει να εντοπίσουν τις κατάλληλες δεξιότητες διαχείρισης χρόνου και να ανακαλύψουν τα κίνητρα εκείνα που είναι απαραίτητα για να ολοκληρώσουν εγκαίρως τις εργασίες τους. Για παράδειγμα, αναλύοντας τη μέρα τους, οι μαθητές καθορίζουν τις δικές τους προθεσμίες, ώστε να μπορέσουν να επιτύχουν τους στόχους που έχουν θέσει. Αυτή η συγκεκριμένη δεξιότητα μπορεί να θεωρηθεί πολύτιμη από πιθανούς εργοδότες, καθώς καταδεικνύει ότι ο υποψήφιος μπορεί να ολοκληρώσει οποιοδήποτε έργο.

Βελτίωση της κριτικής σκέψης

Η μάθηση συχνά απαιτεί την εφαρμογή κριτικής σκέψης στην καθημερινή ρουτίνα. Ενώ η δεξιότητα αυτή αναπτύσσεται ικανοποιητικά σε μια παραδοσιακή τάξη, μπορεί να είναι πιο έντονη σε ένα ανεξάρτητο περιβάλλον μάθησης. Αυτό οφείλεται στο γεγονός ότι η διαδικτυακή μάθηση είναι ένα περιβάλλον με περισσότερους ρυθμούς και κίνητρα, επομένως ίσως χρειαστεί διαφορετική σκέψη για να αντιμετωπιστεί ένα περίπλοκο θέμα. Επιπλέον, η απομακρυσμένη κοινότητα μαθητών μπορεί να παρέχει ένα ευρύτερο φάσμα προοπτικών, εάν οι μαθητές αυτοί προέρχονται από όλο τον κόσμο.

Διεύρυνση προοπτικής

Τα διαδικτυακά προγράμματα μάθησης, αφορούν συνήθως μαθητές από όλο τον κόσμο. Αυτό πιθανώς θα παρέχει ένα ευρύτερο φάσμα προοπτικών στις διαδικτυακές συζητήσεις, οδηγώντας σε βελτιωμένη διαπολιτισμική κατανόηση. Η αλληλεπίδραση με νέες ιδέες, τάσεις και απόψεις από διαφορετικούς μαθητές, ενδέχεται να ενισχύσει την εκπαιδευτική εμπειρία και να εμπνεύσει τους μελλοντικούς στόχους, σε κάθε τομέα της ζωής.

Διαβάστε ακόμα:

Πόσα ξόδεψαν οι Έλληνες για τα ταξίδια τους στο εξωτερικό και οι ξένοι επισκέπτες στην Ελλάδα το 2023

Προσδοκίες για διατήρηση της ανόδου του τουρισμού της Αθήνας και το 2024

Ποιο μέρος στην Ελλάδα επιλέγουν για τις διακοπές τους Αμερικανοί, Γερμανοί, Γάλλοι και Κινέζοι τουρίστες