Στα ταξίδια αναψυχής δίνουν προτεραιότητα οι καταναλωτές σε όλο τον κόσμο, σύμφωνα με τη νέα έρευνα WTM Global Travel Report, η οποία διεξήχθη σε συνεργασία με την Oxford Economics και παρουσιάστηκε, στο πλαίσιο της διεθνούς τουριστικής έκθεσης WTM που άνοιξε σήμερα τις πύλες της στο Λονδίνο.
‘Ένα από τα πολύ σημαντικά ευρήματα της έρευνας, είναι ότι οι καταναλωτές τοποθετούν τα ταξίδια αναψυχής στην κορυφή της λίστας των δαπανών τους, οδηγώντας με αυτόν τον τρόπο τον παγκόσμιο τουριστικό τομέα σε θετικές προοπτικές μετά την πανδημία. Περαιτέρω, η έκθεση αποκαλύπτει ότι ο αριθμός των ταξιδιών αναψυχής που πραγματοποιήθηκαν το 2023 θα είναι μόλις 10% χαμηλότερος από ό,τι ήταν το 2019, που αποτελεί τη χρονιά ρεκόρ. Ωστόσο, η αξία αυτών των ταξιδιών, σε οικονομικούς όρους, θα κλείσει το έτος με θετικό πρόσημο, σε σχέση με τα προ πανδημικά επίπεδα.
‘Όπως αναλύεται στην έκθεση, η πίεση που απορρέει από το κόστος καυσίμων, το προσωπικό και τη χρηματοδότηση για τον τομέα των αερομεταφορών, είναι ένας από τους παράγοντες που οδηγεί στην αύξηση των τιμών. Ωστόσο, οι καταναλωτές στις προηγμένες οικονομίες δίνουν προτεραιότητα στις δαπάνες ταξιδιών αναψυχής βραχυπρόθεσμα, ενώ οι γενικές τάσεις ανάπτυξης για τα ταξίδια αναψυχής στις αναδυόμενες αγορές, επανέρχονται στα επίπεδα των προ πανδημικών προβλέψεων.
Ειδικότερα, στην έκθεση αναφέρεται ότι η αύξηση του κόστους σε συνδυασμό με πιθανές υποχωρητικές μετατοπίσεις στις προοπτικές των καταναλωτών, αποτελούν απειλή για τον κλάδο, αλλά προς το παρόν δεν υπάρχουν σαφείς ενδείξεις ότι το κόστος είναι αποτρεπτικό για τον όγκο των ταξιδιών.
Προς αυτή την κατεύθυνση, προβλέπεται ότι η ζήτηση για ταξίδια αναψυχής το 2024 θα είναι εύρωστη, με τον εγχώριο τουρισμό να συνεχίζει να έχει καλές επιδόσεις. Παράλληλα, η μακροπρόθεσμη ανάπτυξη του τουριστικού κλάδου, είναι ισχυρή. Μέχρι το 2033, οι δαπάνες για ταξίδια αναψυχής αναμένεται να υπερβούν τα διπλάσια επίπεδα του 2019. ‘Ένας αντιπροσωπευτικός δείκτης, σύμφωνα με την έρευνα, θα είναι η σημαντική αύξηση του αριθμού των νοικοκυριών στην Κίνα, την Ινδία και την Ινδονησία, που μπορούν να αντέξουν οικονομικά διεθνή ταξίδια.
Πάντως, οι προορισμοί που ακολουθούν μια τριψήφια αύξηση της αξίας των εισερχόμενων δραστηριοτήτων αναψυχής την επόμενη δεκαετία, περιλαμβάνουν την Κούβα με αύξηση 103%, τη Σουηδία με αύξηση 179%, την Τυνησία με αύξηση 105%, την Ιορδανία με αύξηση 104% και την Ταϊλάνδη με αύξηση 178%.
Παρ’ όλα τα αισιόδοξα μηνύματα, η έκθεση επισημαίνει και μία προειδοποίηση που αφορά στην κλιματική αλλαγή, αν και τονίζεται ότι ο κύριος αντίκτυπος θα είναι η μετατόπιση της ζήτησης και οι αλλαγές στην εποχικότητα.
Σχετικά, η κα Juliette Losardo, Διευθύντρια Έκθεσης, World Travel Market London, μεταξύ άλλων δήλωσε ότι η έκθεση εξετάζει λεπτομερώς τον τρόπο με τον οποίο ο κλάδος έχει ανακάμψει μετά την πανδημία. Είναι γεμάτη με θετικούς δείκτες που επικυρώνουν τη δουλειά που έχει γίνει για να σταθεί ο κλάδος ξανά στα πόδια του. Ωστόσο, επισημαίνει η κα Losardo, δεν υπάρχει χώρος για εφησυχασμό. Για τον λόγο αυτό, προτείνεται στις τουριστικές και ταξιδιωτικές επιχειρήσεις να μελετήσουν τις ενότητες που αφορούν στους παράγοντες της ζήτησης, στους κινδύνους και τις ευκαιρίες, καθώς και στις αναδυόμενες τάσεις των ταξιδιών. Με αυτόν τον τρόπο, η αντιστοίχιση της άποψης των επιχειρηματιών με τις απόψεις των ειδικών, είναι ένας γρήγορος τρόπος για κάθε επιχείρηση να αξιολογήσει την πορεία στην οποία βρίσκεται.
Διαβάστε ακόμα:
Πόσα ξοδεύουν Γερμανοί Βρετανοί για τον ήλιο και τη θάλασσα της Ελλάδας
Πέφτουν οι ξενοδοχειακές τιμές τον Νοέμβριο σε δημοφιλείς προορισμούς της Ευρώπης
Έρευνα: Πώς μπορούν τα εστιατόρια να αυξήσουν τις κρατήσεις τους